Σάββατο 21 Μαΐου 2011

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΕΛΙΟΥ ΚΑΡΑΒΙΑ


Σάββατο, 21 Μαΐου 2011

ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Και η Καλαμάτα επιθυμεί το όνομά του στο αεροδρόμιο
Εντονη αντιπαράθεση λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας προκάλεσε η πρόταση 7 δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας περί έκδοσης ψηφίσματος, για να ονομαστεί το αεροδρόμιο της Καλαμάτας “Καπετάν Bασίλης ωνσταντακόπουλος”. Καταρχάς, οι Αργύρης Κουδούνης, Μαρία Οικονομάκου, Γιάννης Καμβυσίδης, Κώστας Αθανασόπουλος, Γιάννης Μπάκας, Σαράντος Μαρινάκης και Παναγιώτα Ντίντα κατέθεσαν εγκαίρως στον προεδρείο την πρόταση ψηφίσματος -η οποία σύμφωνα με τον κανονισμό συζητείται στο τέλος-, αλλά επί της ουσίας το Σώμα δεν ενημερώθηκε για την ύπαρξη της πρότασης μέχρι αυτή να συζητηθεί. Πέρα όμως από το συγκεκριμένο τυπικό πρόβλημα, κατά τη συζήτηση του θέματος προέκυψαν και πολιτικές διαφωνίες.
Πιο αναλυτικά: Οι σύμβουλοι της δημοτικής αρχής ακολουθώντας το παράδειγμα και των άλλων δήμων της Μεσσηνίας έθεσαν το θέμα της ονομασίας του αεροδρομίου, εκτιμώντας την προσφορά του καπετάν Βασίλη στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Θετική ήταν η στάση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Θόδωρου Μπρεδήμα, ο οποίος μεταξύ άλλων στάθηκε στην αγάπη του καπετάν Βασίλη για τον τόπο, τη χώρα και τη ναυτιλία, η οποία τον οδήγησε να συμβάλει τα μέγιστα σε όλους αυτούς τους τομείς. “Η επένδυσή του έδωσε περίπου 1.000 θέσεις εργασίας σε Μεσσήνιους και μέσα από αυτή την προσπάθεια προβάλλεται ο τόπος και τα προϊόντα του. Μεγάλη ήταν η προσφορά του με την ενίσχυση πολιτιστικών και φιλανθρωπικών συλλόγων, ενώ τα καράβια του με αναρτημένη την ελληνική σημαία ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο. Πάνω από όλα ξεχώρισε για την ανθρωπιά του πέρα και πάνω από κόμματα”, σημείωσε ο κ. Μπρεδήμας. Αντίθετα ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Νίκος Διασάκος τόνισε ότι βασικό κριτήριο για την τιμή κάποιου είναι η στάση του απέναντι στα λαϊκά στρώματα. “Δεν ανήκε στην εργατική τάξη και δεν υπερασπίστηκε τα δικαιώματά της” υπογράμμισε ο κ. Διασάκος καταψηφίζοντας την πρόταση.
Και ενώ όλα έδειχναν ότι η συζήτηση θα εξελιχθεί μάλλον ομαλά, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του εκπροσώπου του “Δικτύου Ενεργών Πολιτών” Σπύρου Μωρακέα η κατάσταση...ξέφυγε, όταν ο εκ των προτεινόντων το ψήφισμα Γιάννης Μπάκας επιτέθηκε στους εκπροσώπους της
συγκεκριμένης παράταξης έπειτα από ένα σχόλιο του επικεφαλής της Σταμάτη Μπεχράκη.
Ο κ. Μωρακέας παρουσίασε μια λίστα με τα ονόματα των υπολοίπων αεροδρομίων της χώρας, που είναι κυρίως ονόματα αρχαίων φιλοσόφων, ολύμπιων θεών ή σημαντικών καλλιτεχνών που κατά περίπτωση έχουν καταγωγή ή έχουν επιτελέσει έργο στην περιοχή. Τότε ο κ. Μπεχράκης επεσήμανε ότι η οποιαδήποτε διαφωνία δεν αποτελεί αμφισβήτηση στην προσφορά του καπετάν Βασίλη, αλλά ουσιαστικά διατυπώνεται για τον επιπόλαιο τρόπο με τον οποίο έρχεται προς συζήτηση το συγκεκριμένο θέμα. Στην προσπάθειά του αυτή, αναφέρθηκε και στην πρόταση του κ. Μπάκα για τήρηση ενός λεπτού σιγή για τη Γενοκτονία των Ποντίων -όπως κι έγινε- χωρίς όμως να ακουστούν και ορισμένα πράγματα για το ιστορικό αυτό γεγονός. Ο κ. Μπάκας σε έντονο ύφος παρενέβη λέγοντας μεταξύ άλλων ότι η παράταξη που ανήκει στο ΣΥΡΙΖΑ και υποθάλπει τους κουκουλοφόρους δεν μπορεί να αναγνωρίσει την πραγματική αξία της πρότασης - φράση η οποία... έβαλε φωτιά για αρκετή ώρα στη συνεδρίαση. Η έντονη στιχομυθία μεταξύ των δύο ανδρών συνεχίστηκε και εκτός αίθουσας.
Αρνητική για το όνομα του αεροδρομίου ήταν και η ψήφος του εκπροσώπου της “Πρωτοπορίας” Γιάννη Γκλεγκλέ, ο οποίος τόνισε ότι ο καπετάν Βασίλης δεν έκανε όλες αυτές τις προσπάθειες για να τιμηθεί. “Ας περάσουν πρώτα κάποια χρόνια, ώστε η ιστορία να κρίνει. Καλό πάντως θα ήταν ο Δήμος Καλαμάτας να αναπτύξει έναν καλώς εννοούμενο ανταγωνισμό με την ΠΟΤΑ, ώστε έτσι να διεκδικήσει αυτά που του αναλογούν από τον τουρισμό”, υπογράμμισε ο κ. Γκλεγκλές. Το ψήφισμα τελικά εγκρίθηκε από την πλειοψηφία και τη μείζονα μειοψηφία, ενώ οι υπόλοιπες τρεις παρατάξεις το καταψήφισαν.
ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
«Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καλαμάτας, στη συνεδρίασή του στις 19 Μαΐου 2011, ύστερα από διαλογική συζήτηση των μελών του και αφού έλαβε υπόψη του το έργο, την προσφορά και τις ευεργεσίες του αειμνήστου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου για τη Μεσσηνία: • με την κατασκευή και λειτουργία των πρότυπων και περίφημων πλέον τουριστικών μονάδων στην Πύλο και την ουσιαστική ένταξη της Μεσσηνίας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, • με τη συνεχή προβολή των μεσσηνιακών προϊόντων -ιδιαίτερα του ελαιόλαδου- αλλά και των παραδόσεων, της ιστορίας των αρχαιολογικών χώρων και των εν γένει συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Μεσσηνίας, • με την αδιάλειπτη υποστήριξη εκπαιδευτικών, αυτοδιοικητικών, οικονομικών, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών φορέων του τόπου μας για την ενδυνάμωση τους και επίτευξη των στοχεύσεων τους, • με τη δημιουργία πολλών εκατοντάδων θέσεων εργασίας, με τον αποδεδειγμένο σεβασμό και την υποστήριξη στους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους, • με την ιδιαίτερη υποστήριξη της Καλαμάτας (Πανεπιστήμιο, μελέτη διοικητικού κέντρου και υποστήριξη της απόκτησής του κ.λπ.) και κυρίως της πα-λη κατάσταση, • με την αποδεδειγμένη αγάπη του στον άνθρωπο, τη Μεσσηνία, την Καλαμάτα και την πατρίδα μας, ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Την υποβολή αιτήματος στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα Δημήτριο, για την ονομασία του αεροδρομίου Καλαμάτας, σε Αεροδρόμιο "Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου", ως έκφραση τιμής και ευγνωμοσύνης για τις ευεργεσίες του στον τόπο μας».
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 21/05/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου