Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Ψήφισμα για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας παρα την ιδιωτικοποίησής του, για πρώτη φορά το Δ.Σ. Καλαμάτας τάχθηκε κατά της δημιουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη......

 Ψήφισμα για την αναβάθμιση του αεροδρομίου ΚαλαμάταςΓράφτηκε από την 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Με τις ψήφους μόνο των μελών της πλειοψηφίας το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας έλαβε απόφαση διεκδίκησης για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, στην τελευταία του συνεδρίαση για το 2013. Πέρα από την πλειοψηφία, θετική στάση για την ανάγκη αναβάθμισης του αεροδρομίου είχε το "Δίκτυο Ενεργών Πολιτών", το οποίο συμφώνησε σε όλα, αλλά διαφώνησε με τη θέση του δημάρχου για την προοπτική της ιδιωτικοποίησής του.
Η μείζων μειοψηφία, μέσω του επικεφαλής της Θεόδωρου Μπρεδήμα -στη γραμμή της αντιπεριφερειάρχη Ντίνας Νικολάκου-, κατηγόρησε το δήμαρχο για δόλιο σκοπό, για προσωπικά και προεκλογικά οφέλη, δηλώνοντας πως δεν εμπλέκεται στις διενέξεις δημάρχου - Περιφέρειας.
Ωστόσο, για πρώτη φορά το Δ.Σ. Καλαμάτας τάχθηκε κατά της δημιουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, ενώ επικρίσεις από τη δημοτική αρχή και όχι μόνο δέχθηκε ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης.
Με την απόφασή του το Δ.Σ. διεκδικεί:  "1) Την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών και εγκαταστάσεων του κρατικού αερολιμένα Καλαμάτας, καθώς επίσης τη στελέχωσή του με το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του επί 24ώρου βάσεως, ώστε να μπορεί να επιτελεί και στο μέλλον το ρόλο του ως μοχλός τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής. 2) Τη βελτίωση της πρόσβασης, σε συνδυασμό με το νέο άξονα Ριζόμυλος - Καλαμάτα και τον αυτοκινητόδρομο, με τον οποίο αυτός θα συνδέεται. Η βελτίωση αυτή θα υλοποιηθεί με ευθεία συνδετήρια οδό, που θα ξεκινά από το δρόμο Ριζόμυλος - Καλαμάτα και με βόρεια κατεύθυνση θα καταλήγει στην είσοδο του αερολιμένα. 3) Τη βελτίωση του νυν εθνικού δρόμου Ασπρόχωμα - Μεσσήνη, ιδίως με την κατασκευή κυκλικού κόμβου στην είσοδο του αερολιμένα, για λόγους ασφαλείας - αποφυγής ατυχημάτων". Επίσης, το Δημοτικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε το δήμαρχο για τις παρεμβάσεις προς όλες τις κρατικές αρχές, με σκοπό την υποστήριξη της διεκδίκησης.
Στη συζήτηση που έγινε, μετά την εισήγηση από τη σύμβουλο Παναγιώτα Ντίντα:
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Θ. Μπρεδήμας είπε ότι "η συζήτηση είναι άνευ αντικειμένου. Είναι για προεκλογικές εντυπώσεις". Τάχθηκε κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου μέσω ΤΑΙΠΕΔ και της δημιουργίας αεροδρομίου στην Τρίπολη. Κατηγόρησε το δήμαρχο για συζήτηση που γίνεται για προσωπικά και προεκλογικά οφέλη, λόγω αντιπαράθεσης με την Περιφέρεια και μίλησε, μάλιστα, για δόλιο σκοπό. Στο τέλος δήλωσε ότι απέχουν από την ψηφοφορία.
Ο επικεφαλής της "Λαϊκής Συσπείρωσης" Νίκος Διασάκος ανέφερε ότι από την ανάπτυξη του τουρισμού -και μέσω του αεροδρομίου Καλαμάτας- αυξήθηκαν τα κέρδη των μεγάλων επιχειρηματιών. Παρατήρησε πως βρίσκεται στη λίστα των αεροδρομίων της χώρας που είναι για να ξεπουληθούν κι εκτίμησε ότι "αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον, μετά τον εκσυγχρονισμό, θα κλείσει, όπως έγινε με το σιδηρόδρομο".
Ο επικεφαλής του "Δικτύου Ενεργών Πολιτών" Σταμάτης Μπεχράκης επεσήμανε ότι "είναι όνειρο να γίνει συγκοινωνιακός κόμβος το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, πιο δυναμικός από τον κόμβο του λιμανιού της Πάτρας, και γίνεται πραγματικότητα σιγά - σιγά". Μίλησε για σοβαρό κίνδυνο από το μνημόνιο και την πολιτική της τρόικας, ώστε γερμανικά συμφέροντα να αλώσουν την αεροπλοΐα και να πουληθούν τα κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας. Παρατήρησε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο κι εκτίμησε πως δεν έχει βοηθηθεί από τον κ. Τατούλη, θυμίζοντας πως πρώτος του στόχος ήταν η δημιουργία αεροδρομίου στην Τρίπολη, όπως είχε δηλώσει ο ίδιος και σε επίσκεψη - εξαγγελία του τότε πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου στην Τρίπολη.
Ο επικεφαλής της "Πρωτοπορίας" Νίκος Φωτέας δήλωσε ότι "το συγκεκριμένο κείμενο - εισήγηση για το αεροδρόμιο δεν έχει καμιά σχέση με τις αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου". Και ανέφερε πως απέχει από τη συζήτηση και την ψηφοφορία.

Ο δήμαρχος Π. Νίκας έκανε λόγο για "επιπέδου Ευρώπης αεροδρόμιο, το οποίο κινδυνεύει να μην μπορεί να ανταποκριθεί". Επεσήμανε ότι "δεν θα υπήρχε αυτή η εξέλιξη, η θεαματική ανάπτυξη για το αεροδρόμιο, αν δεν υπήρχε ο αυτοκινητόδρομος, το Costa Navarino και η Aegean που το έκανε βάση της". Ανέφερε ότι τα σημαντικότερα προβλήματα είναι ο χώρος και η πρόσβαση, παρατηρώντας πως ο δρόμος Ασπρόχωμα - Μεσσήνη "είναι σε κατάσταση τριτοκοσμική, επικίνδυνος, αφώτιστος, πρέπει να κάνεις το σταυρό σου για να βγεις από το αεροδρόμιο". Ζήτησε "δρόμο με νησίδα έως το αεροδρόμιο, που προτάθηκε με το νέο δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος" κι επικρίνοντας τον περιφερειάρχη Π. Τατούλη, ανέφερε: "Οταν το εξαγγέλλουμε 40 φορές (για τον κόμβο) να το κάνουμε. Είναι δυνατόν να συζητάμε για αεροδρόμιο στην Τρίπολη; Μισή ώρα είναι η Τρίπολη με τον αυτοκινητόδρομο. Επιτρέπεται μια ολόκληρη Μεσσηνία να λουφάζει για το αεροδρόμιο της Τρίπολης;". Κλείνοντας, παρατήρησε ότι "χρειάζονται υποδομές 40 εκ. ευρώ, πρόσβαση στο Καλαμάτα -  Ριζόμυλος και αναβάθμιση  Εστω να γίνει ο κόμβος από το ΕΣΠΑ, να πούμε ότι κάτι έγινε"

Τα αναγκαία έργα υποδομής και η ιδιωτικοποίησή του αεροδρομίου Καλαμάτας

Τελευταία Ενημέρωση: 03/01/2014

Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αναπάντητα ερωτήματα

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

Η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας. Από τη στιγμή, όμως, που βρίσκεται στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ, ως «μπόνους» στα υπό παραχώρηση για ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια, τίθεται ένα σημαντικό θέμα: ποιος θα πληρώσει τα εκατομμύρια ευρώ για τα αναγκαία έργα υποδομής.
Έτσι, όταν στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας για το 2013 τέθηκε από τη Δημοτική Αρχή θέμα υποστήριξης του δημάρχου Παν. Νίκα για να προβεί σε μια σειρά πρωτοβουλιών για την προώθηση του ζητήματος, παρατάξεις της αντιπολίτευσης, η μείζων μειοψηφία με τον Θόδωρο Μπρεδήμα, η Λαϊκή Συσπείρωση με τον Νίκο Διασάκο και το Δίκτυο με τον Σταμάτη Μπεχράκη, τόνισαν ότι το βασικότερο είναι να μην ιδιωτικοποιηθεί το αεροδρόμιο, κάτι το οποίο δε βάζει η Δημοτική Αρχή.
Στις παραπάνω αιτιάσεις η απάντηση του δημάρχου Παναγιώτη Νίκα ήταν ότι, όταν το κράτος δεν έχει χρήματα, δεν είναι κακό να αναλαμβάνουν οι ιδιώτες διάφορους τομείς.
Τελικά, οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης δεν υπερψήφισαν την πρόταση, αν και δεν ήταν κοινό το σκεπτικό τους. Ο Θόδωρος Μπρεδήμας υποστήριξε ότι η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να καταπιαστεί με το συγκεκριμένο θέμα στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης που θέλει να έχει ο δήμαρχος με την Περιφέρεια, ο δε Σταμάτης Μπεχράκης τόνισε ότι ο Δήμος Καλαμάτας οφείλει να διεκδικεί την αναβάθμιση του αεροδρομίου και, ως εκ τούτου, η πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής είναι προς θετική κατεύθυνση.
Ο δήμαρχος Π. Νίκας, από την πλευρά του, υποστήριξε ότι ο αερολιμένας Καλαμάτας, που σχεδιάστηκε με τις προδιαγραφές του 1985, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σήμερα. Από τις παραπάνω διαπιστώσεις και προβλέψεις καθίσταται πρόδηλο ότι η αναβάθμιση – επέκτασή του είναι επιτακτική ανάγκη, όσο επίσης η πλήρης στελέχωσή του με το απαραίτητο και εξειδικευμένο προσωπικό για λειτουργία του επί 24ωρου βάσεως. Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην αστυνομική δύναμη που επιβάλλεται να είναι επαρκής για την ομαλή λειτουργία του.
Σημειώνεται πως, λόγω της συνεδρίασης, απέστειλε επιστολή ο βουλευτής Μεσσηνίας Θανάσης Πετράκος (ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ), στην οποία αναφερόταν στις ενέργειές του για το αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Ο βουλευτής τόνιζε στην επιστολή του πως «είναι επείγουσα ανάγκη η αναβάθμιση και η βελτίωση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου για να ανταποκριθεί στον αναπτυξιακό του ρόλο. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, βέβαια, συνδέεται με την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων». 
θαρρος
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/dimoi/item/32119-psifisma-anavathmisi-aerodromiou-kalamatas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου