Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011
Στο μηδέν και πάλι η Ολυμπία οδός για τη Μεσσηνία
Στο μηδέν και πάλι η Ολυμπία οδός για τη Μεσσηνία
Μετά τη συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών
Σε φορτισμένη ατμόσφαιρα συνεδρίασε χθες η Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, ενημέρωσε για την Ολυμπία Οδό. Στη συνεδρίαση, όπου παρέστησαν επίσης ο υφυπουργός Ι. Μαγκριώτης και ο γ.γ. του υπουργείου Στέργιος Λαμπρόπουλος, ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Δημ. Κουσελάς, ο οποίος και είχε ζητήσει τη συγκεκριμένη ενημέρωση, αναφέρθηκε διεξοδικά στο εύλογο αίτημα της Μεσσηνίας να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι την Τσακώνα, όπως προβλέπεται και από τη σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε το 2007 από τη Βουλή. Από την πλευρά της, η βουλευτής Νάντια Γιαννακοπούλου ζήτησε να γίνει ουσιαστικός και εξονυχιστικός διάλογος για κάθε αντικείμενο, ενώ υπογράμμισε ότι η Ολυμπία Οδός οφείλει να ολοκληρωθεί, όπως σχεδιάστηκε και ψηφίστηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.Στον αντίποδα, ο υφυπουργός Ι. Μαγκριώτης ανέφερε ότι η πρόταση της «μηδενικής λύσης» απορρίφθηκε, ενώ εισηγήθηκε τη μελέτη παράκαμψης του Καϊάφα από τα ανατολικά. Τοποθέτηση Κουσελά Μεταξύ άλλων, στην πρωτολογία του ο Μεσσήνιος βουλευτής ανέφερε ότι το έργο είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, αφού αποτελεί μέρος του διευρυμένου δικτύου αυτοκινητόδρομων της Ε.Ε.Η δε επιμονή να φτάσει ο οδικός άξονας μέχρι την Τσακώνα δεν είναι «τοπικιστικό ζήτημα», αλλά αφορά στην ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας. Έδωσε, μάλιστα, αναλυτικά στοιχεία για τους σκοπούς και τους στόχους του συγκεκριμένου άξονα και, όπως σημείωσε, «η ολοκληρωμένη ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας είναι ο λόγος που ψηφίσαμε τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι είναι γνωστό το πρόβλημα με τον Καϊάφα και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, προτείνοντας τη λεγόμενη «μηδενική λύση», ενώ η ακύρωση των περιβαλλοντικών όρων ξεπερνιέται με προσαρμογή της μελέτης στις ενδεδειγμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, υπογραμμίζοντας: «Αυτά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσουν πρόσχημα ακύρωσης του Πύργος – Τσακώνα, που στα περισσότερα σημεία του δε θα γίνει με νέα χάραξη».Σημείωσε ακόμη ότι από τη σύμβαση παραχώρησης δε νοείται υπαναχώρηση ως προς τη μείωση των κυκλοφοριακών φόρτων που ισχυρίζονται η κοινοπραξία και οι τράπεζες, προσθέτοντας ότι «ο παραχωρησιούχος έχει σαφώς τον κίνδυνο των κυκλοφορικών φόρτων, αλλιώς τι σόι επενδυτής θα ήταν;».Υπογράμμισε δε ότι ο χαμηλός κυκλοφοριακός φόρτος θα συνεχιστεί και η παραπέρα μείωση θα συμβεί, μόνο αν και εφόσον αποκοπούν από την Πάτρα η Μεσσηνία και η Ηλεία, ενώ οι τράπεζες διακόπτουν τη χρηματοδότηση, παρ’ όλο που στα stress tests τους είχαν προβλέψει δυσμενέστερα σενάρια σε σύγκριση με τα σημερινά (27% πτώση της κυκλοφορίας)...».Σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις Από την πλευρά του, ο υπουργός απάντησε ότι το Ελληνικό Δημόσιο αποκρούει κατ’ αρχάς τους ισχυρισμούς και δεν έχει κάνει δεκτό κανέναν από αυτούς που προβάλλονται. Αναμένει να δει το ύψος των απαιτούμενων χρημάτων, αλλά διευκρίνισε ότι το Δημόσιο δε θα αναλάβει τον κίνδυνο να καλύψει την όποια μείωση από τα έσοδα της διαδρομής. Πρόσθεσε, επίσης, ότι οι τράπεζες βάζουν στο τραπέζι το θέμα του συμφωνηθέντος επιτοκίου, διευκρίνισε ότι οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και ότι δε θα μπορούσε να αναλάβει δεσμεύσεις που δε θα επιτρέψουν την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δε θέλω να κάνω κλειστές διατυπώσεις». Έντονη κριτική στον υπουργό Στη δευτερολογία του ο κ. Κουσελάς ανέφερε πως άκουσε με ικανοποίηση ότι το Δημόσιο είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του απέναντι στους συμβαλλόμενους, καταβάλλοντας το 40% της συνολικής συμμετοχής του (550 εκ.), χωρίς να έχει υπάρξει ανάλογη πρόοδος του έργου. Οι τράπεζες-συμπλήρωσε- έπρεπε να έχουν εξοφλήσει τις πιστοποιήσεις των εργασιών στον κατασκευαστή, ύψους 130 εκ. ευρώ, εδώ και ένα χρόνο, ενώ αναρωτήθηκε αν η επιχειρούμενη ακύρωση μέρους του έργου δεν αφορά στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά στα επιτόκια που επιδιώκουν σήμερα οι τράπεζες. Τέλος, με αφορμή τη δήλωση του υπουργού ότι βρίσκεται διαπραγμάτευση εν εξελίξει, ρώτησε αν οι γραπτές απαντήσεις του υπουργείου, που είδαν το φως της δημοσιότητας, προκαταλαμβάνουν ή όχι τις εξελίξεις, χωρίς να του δοθεί απάντηση. Τόνισε, λοιπόν, πως «εμείς δεν πρόκειται να ψηφίσουμε καμιά τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, αν υπάρξει η συγκεκριμένη περικοπή του έργου» και, παράλληλα, ζήτησε να προχωρήσει άμεσα το υπουργείο στην έκδοση της σχετικής απόφασης για ένταξη του Δήμου Οιχαλίας στις σεισμόπληκτες περιοχές.Τα μέλη της Επιτροπής δε δήλωσαν ικανοποιημένα από τις απαντήσεις και άσκησαν δριμεία κριτική, δεσμευόμενα πως το θέμα δεν έκλεισε και θα τεθεί σε προσεχή συνεδρίαση. Νάντια Γιαννακοπούλου και Ι. ΜαγκριώτηςΤοποθετηθείσα η κα Γιαννακοπούλου τόνισε: «Οι πολίτες της Μεσσηνίας, με τα ήξεις - αφήξεις του υπουργείου, έχουν μπερδευτεί». Υπογράμμισε ότι δε θα γίνει αποδεκτή η όποια πρόθεση περικοπής του έργου, προσθέτοντας πως «δεν μπορεί το υπουργείο, χωρίς να ενημερώνει τους βουλευτές και χωρίς να υπάρχει καμία επίσημη απάντηση σε αυτούς, να μειώνει το φυσικό αντικείμενο των συμβάσεων». Με τη σειρά του, ο υφυπουργός Υποδομών, Ι. Μαγκριώτης είπε πως η πρόταση της «μηδενικής λύσης» στο τμήμα του Καϊάφα απορρίφθηκε και για το συγκεκριμένο τμήμα θα γίνουν παρεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, με δημόσια δαπάνη, για να είναι λειτουργικό. Πρόσθεσε δε, ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να μελετηθεί η ανατολικότερη χάραξη, που θα παρακάμπτει την λίμνη Καϊάφα, καθώς δεν υπάρχει άλλη λύση. Αναφερόμενος δε στην απάντηση που έδωσε στην αναφορά της κας Γιαννακοπούλου, με την οποία προανήγγειλε το «κόψιμο» της Ολύμπιας Οδού, είπε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων: «Η θέση είναι σταθερή και γι’ αυτό δεν υπάρχει κανένας λόγος για στιγμιαίες παρεξηγήσεις». Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου