Τρίτη 24 Ιουλίου 2012


Στην κυκλοφορία με διόδια
Imageο δρόμος Αλλαγή-Θουρία

Από μηδενική έως χλιαρή ήταν χθες, πρώτη μέρα, η κίνηση των οχημάτων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Τρίπολης – Καλαμάτας από τον κόμβο της Θουρίας έως την Αλλαγή, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία.
Από τις 9.00 το πρωί λιγοστά ήταν τα οχήματα που χρησιμοποιούσαν είτε ως είσοδο είτε ως έξοδο τον κόμβο της Θουρίας και η απορία όλων σχεδόν των οδηγών ήταν αν λειτουργούν διόδια.
Πρόκειται για τμήμα μήκους 22 χιλιομέτρων, όπου, με βάση τα όρια ταχύτητας που έχουν τεθεί σε ισχύ, χρειάζονται λιγότερο από 10 λεπτά για να καλυφθεί η απόσταση, ενώ η μετακίνηση γίνεται με τεράστια ασφάλεια σε σχέση με την παλαιά εθνική οδό, που περνούσε από όλα τα χωριά.
Η παράδοση συνοδεύτηκε από μια σεμνή τελετή στο ΣΕΑ Αρφαρών και σύντομες ομιλίες του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστή Χατζηδάκη, και του αναπληρωτή υπουργού, Στ. Καλογιάννη.      
Πολύ σημαντικό έργο
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως πρόκειται για «έργο πολύ σημαντικό για τη Μεσσηνία, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και με ιδιαίτερη συναισθηματική αξία για τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά». Εξήρε την προσπάθεια που καταβλήθηκε για την ολοκλήρωσή του «μέσα σε δύσκολες συνθήκες» και πρόσθεσε πως με την παράδοση, έως τα τέλη Αυγούστου, του Παραδείσια – Τσακώνα, θα έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί ο δρόμος και θα απομένει μόνο το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Στ. Καλογιάννης χαρακτήρισε ως εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι δόθηκε στην κυκλοφορία ένα σημαντικό κομμάτι 22 χιλιομέτρων έως την Καλαμάτα. Μίλησε ακόμη για την επίσκεψη που προηγήθηκε στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, όπου η παράκαμψη θα έχει ετοιμαστεί σε περίπου ενάμιση μήνα (περί τα τέλη Αυγούστου), για να δοθεί στην κυκλοφορία και αυτό το  κομμάτι. Επίσης, για την κατασκευή της γέφυρας Τ4 που βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά και για το τμήμα που απομένει από το Λεύκτρο έως τη Σπάρτη, όπου θα πέσει, όπως είπε χαρακτηριστικά, «το βάρος της παραχώρησης και των κατασκευαστριών εταιρειών», ενώ μετά από παρέμβαση μίλησε για την κατασκευή του περιμετρικού της Καλαμάτας.

Στο Νέδοντα
Ακολούθησε επίσκεψη στο εργοτάξιο του Νέδοντα, όπου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ενημερώθηκε για την πορεία κατασκευής της μεγάλης γέφυρας. Σε δηλώσεις του ο κ. Καλογιάννης ανέφερε: «Η παρουσία μας εδώ δείχνει το ενδιαφέρον του υπουργού, αλλά και του υπουργείου, για να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατό τα έργα, που βρίσκονται μέσα στα χρονοδιαγράμματα».
Στα έργα περιλαμβάνεται και το σκέλος του δρόμου προς Μεσσήνη, όπως απάντησε καταφατικά σε επισήμανση του δημάρχου Στάθη Αναστασόπουλου. Για το συγκεκριμένο τμήμα ο κ. Καλογιάννης είπε πως είναι θέμα λίγων ημερών να ολοκληρωθεί.

Παν. Νίκας
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παν. Νίκας, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση του έργου και την ποιότητά του: «Η Καλαμάτα αλλάζει σελίδα και πρέπει να τρέξουμε για την ολοκλήρωση των υποδομών, για να μην κατεβαίνουν χιλιάδες άνθρωποι και δεν έχουμε τη δυνατότητα να τους εξυπηρετήσουμε. Είναι μία ημέρα χαράς για την Καλαμάτα, τη Μεσσηνία και ολόκληρη την Πελοπόννησο. Μακάρι να έχουμε τέτοιες ημέρες χαράς, που νομίζω ότι τονώνουν ψυχολογικά το λαό μας, γιατί όλοι βλέπουν πως κάτι γίνεται σε αυτό τον τόπο».

Πέτρος Τατούλης
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης, εξέφρασε με τη σειρά του την ικανοποίησή του: «Ήταν κάτι που αναμέναμε στην Περιφέρεια. Η απόδοση αυτού του μεγάλου κομματιού είναι πολύ σημαντικό έργο. Κατά την επίσκεψή μας και την αυτοψία στην Τσακώνα, αποφασίστηκε ότι τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου θα παραδοθεί και αυτό το τμήμα με την παράκαμψη. Υπάρχει πρόοδος στις εργασίες, αλλά όλα αυτά θα εξαρτηθούν από τη ροή της χρηματοδότησης και τη γενικότερη πολιτική κατάσταση της χώρας». Ανέφερε δε ότι σε συζήτηση που έγινε εκεί, ζητήθηκε από πλευράς του «να μην υπάρξει μέτρο απαγόρευσης της κυκλοφορίας λεωφορείων και των φορτηγών, που είναι και η οικονομία μας».   Ακολούθως, τάχθηκε κατά των διοδίων τόσο σε οδικό άξονα που δεν έχει δοθεί στη χρήση όσο και στο τμήμα του περιμετρικού που διέρχεται την Καλαμάτα: «Στο κομμάτι αυτό, τα διόδια κυκλοφορίας αποδίδονται στα προηγούμενα διόδια. Η Περιφέρεια εμμένει σε ορθολογική χρήση των διοδίων. Δε θα πρέπει να επιβαρυνθεί η οικονομία των ανθρώπων με διόδια οδικού άξονα που δεν έχει δοθεί στη χρήση. Σε αυτό είμαστε κάθετα αντίθετοι».

Διόδια από τα μεσάνυχτα                              
Σε λειτουργία τέθηκαν από χθες τα μεσάνυχτα, σύμφωνα με ανακοίνωση της «ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ», ο μετωπικός σταθμός διοδίων Καλαμάτας και οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στον κόμβο Αρφαρών (είσοδος στην κατεύθυνση προς Αθήνα και έξοδος στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα).
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το αντίτιμο είναι ανάλογο του μήκους του ήδη ολοκληρωμένου τμήματος του αυτοκινητόδρομου.
Έτσι, τόσο στην είσοδο προς Καλαμάτα όσο και στην έξοδο από αυτή, τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα θα πληρώνουν 1 ευρώ. Η είσοδος ή η έξοδος στον πλευρικό σταθμό των Αρφαρών θα κοστίζει 0,50 ευρώ.
Τα ΙΧ θα πρέπει να πληρώνουν 1,40 ευρώ και 0,70 ευρώ, αν χρησιμοποιούν τα πλευρικά διόδια των Αρφαρών.
Οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μ. θα πληρώνουν 3,50 ευρώ στα μετωπικά διόδια και 1,90 ευρώ στα πλευρικά, ενώ τα ακόμη μεγαλύτερα οχήματα (φορτηγά κ.λπ.) θα πρέπει να πληρώνουν 5 ευρώ στα μετωπικά διόδια και 2,70 ευρώ στα πλευρικά.

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου