"Στο τραπέζι" η ανάπτυξη του λιμανιού της Καλαμάτας
Σύσκεψη με κύριο αντικείμενο το μέλλον και την ανάπτυξη του λιμανιού της Καλαμάτας πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο Δημαρχείο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, παρουσία του γενικού γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθηγητή Κων. Μουντζούρη, του δημάρχου Παν. Νίκα, του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Μεσσηνίας Σ. Παπαχρήστου, υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και τεχνικών επιστημόνων που κατά καιρούς έχουν ασχοληθεί με το θέμα. Ο κ. Νίκας χαρακτήρισε τη χθεσινή πρωινή σύσκεψη ως εναυσματική σχετικά με την ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης, «ένα θέμα που καθορίζει και τη γενικότερη πορεία της Καλαμάτας, αφού, κατά κύριο λόγο, ο στόχος μας είναι η τουριστική ανάπτυξη. Το λιμάνι μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στον παραπάνω προγραμματισμό. Όλα αλλάζουν με το νέο αυτοκινητόδρομο και μαζί με αυτόν οι προοπτικές της μεσσηνιακής πρωτεύουσας». Από την πλευρά του, ο κ. Μουντζούρης τόνισε: «Σκοπός της σύσκεψης είναι η προσαρμογή της αναπτυξιακής πορείας του λιμένα στα νέα δεδομένα. Κι αυτά είναι η οικονομική κρίση, η οποία μας αναγκάζει να είμαστε φειδωλοί στις εξαγγελίες για την κατασκευή νέων μεγάλων λιμένων. Περισσότερο, θα έλεγα, μας αναγκάζει να εκμεταλλευτούμε υφιστάμενα έργα με τον καλύτερο τρόπο. Ένα άλλο δεδομένο είναι φυσικά ο αυτοκινητόδρομος, που μειώνει πολύ τη χρονική απόσταση με την πρωτεύουσα. Το λιμάνι της Καλαμάτας, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να παρέχει καλές υπηρεσίες στην εμπορευματική κίνηση που υπάρχει ή που θα αναπτυχθεί ίσως στο μέλλον. Ο προβληματισμός που μπήκε στο τραπέζι είναι για το μέλλον του προλιμένα, ο οποίος θα πρέπει να δοθεί για το ναυταθλητισμό, αλλά και για να εξυπηρετεί σκάφη αναψυχής, ακόμα και προσελκύοντας ιδιώτες επενδυτές, διότι η υπάρχουσα μαρίνα είναι ανεπαρκής». Για τα έργα υποδομής που θα χρειαστούν να γίνουν στον προλιμένα, σημείωσε ότι θα ήταν ευχής έργο να βρεθεί ιδιώτης επενδυτής ο οποίος θα τα ολοκληρώσει. Σχετικά με την πρόβλεψη του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου για μεταφορά του λιμανιού δυτικότερα της πόλης, ο κ. Μουντζούρης μάλλον απέκλεισε τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς «είμαστε σε μια περίοδο περιστολής. Τα 800 λιμάνια της χώρας έχουν όλα τις ανάγκες τους και πρέπει κανείς με φειδώ και γνώση του πράγματος να αποφασίζει τι περαιτέρω έργα κατασκευάζει. Έχουμε έργα μεγάλα τα οποία δε χρησιμοποιούνται. Είναι αμαρτία το σημερινό λιμάνι της Καλαμάτας να έχει αυτή την κίνηση. Ας του δώσομε κι άλλους ρόλους». Παράλληλα, απέκλεισε την περίπτωση ιδιωτικοποίησής του, λέγοντας: «Η τάση στην κυβέρνηση είναι, χωρίς να παραχωρούμε εθνική κυριαρχία, χωρίς να υποστέλλουμε τις σημαίες μας, να μπορέσουμε να προσελκύσουμε σε χώρους που δεν οχλούν την τοπική κοινωνία ξένα κεφάλαια, για παραχώρηση δραστηριότητας για συγκεκριμένο χρόνο». Σε σχετική ερώτηση δήλωσε ρητά ότι η χερσαία ζώνη που δεν είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του λιμανιού θα αποδοθεί άμεσα στο Δήμο Καλαμάτας. Εκτιμάται δε, ότι στις προσεχείς λίγες εβδομάδες θα υπογραφεί το προγραμματικό σχέδιο (master plan) για το λιμάνι και θα δοθούν οι αναγκαίες κατευθύνσεις. Θα ακολουθήσει δεύτερη σύσκεψη και τις σχετικές αποφάσεις θα λάβουν θεσμοθετημένα όργανα, με πρώτο το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού θα έχει υπάρξει η αναγκαία και αναλυτική δημόσια διαβούλευση. Του Αντώνη Πετρόγιαννη |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου