Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

«Παγώνει» η κατασκευή του περιμετρικού Καλαμάτας
ImageΑιτία η πτώχευση τράπεζας που συμμετέχει ως συγχρηματοδότρια στο έργο
Σε επικίνδυνο αδιέξοδο, σύμφωνα με πληροφορίες του «Θ», φαίνεται να μπαίνει η υπόθεση του περιμετρικού της Καλαμάτας, μερικούς μόνο μήνες μετά τα πανηγυρικά του εγκαίνια, παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Συγκεκριμένα, μία από τις τράπεζες, ιρλανδικής προέλευσης, η οποία συμμετέχει ως συγχρηματοδότρια στο έργο, «έπεσε έξω», με αποτέλεσμα η κοινοπραξία «Μορέας» να αποφασίσει κλείσιμο του εργοταξίου από την 1η Νοεμβρίου, αφού και τα εγχώρια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, από τα οποία προέρχεται η πλειονότητα των δανείων, δηλώνουν αδυναμία συμμετοχής μετά την παραπάνω εξέλιξη. Έτσι, αλλάζουν ρότα και μέχρι να αποφασιστεί η περίφημη ανακεφαλοποίησή τους θα σταματήσουν τις εργασίες. 
Ήδη οι εργαζόμενοι στην κοινοπραξία έχουν ειδοποιηθεί για τις παραπάνω εξελίξεις.
Μάλιστα, εκτός από τον περιμετρικό της Καλαμάτας, θα  κλείσει και το εργοτάξιο στο τμήμα Λεύκτρο- Σπάρτη. Εκεί, η απόφαση είναι να σταματήσουν οι εργασίες στο τέλος Νοεμβρίου.
Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει από τα παραπάνω είναι τι θα γίνει με το έργο. Όπως δείχνουν τα πράγματα, θα πρέπει να λάβουν εργολάβοι και τράπεζες «ζεστό χρήμα» προκειμένου να σκεφτούν σοβαρά την πιθανότητα να ξαναρχίσουν οι εργασίες κατασκευής. Κι αυτό, γιατί θεωρούν ότι η οικονομική κρίση έχει κάνει κουρελόχαρτα τις συμβάσεις παραχώρησης και πιέζουν για εκ βάθρων ανατροπή των όρων της συμφωνίας.
Κι όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που- και δια στόματος του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη- ο αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται από το «Μορέα» έχει μέχρι σήμερα την καλύτερη πορεία υλοποίησης, από τα μεγάλα οδικά έργα.
Να σημειωθεί πως τελευταία διακινούνταν στην πόλη σενάρια και πληροφορίες που αναφέρονταν σε δυσκολίες ολοκλήρωσης του περιμετρικού, ωστόσο είχαν άλλη αφετηρία. Ανέκυψαν, κυρίως, λόγω των  προβλημάτων με την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου στη γέφυρα του Νέδοντα, αλλά και εκείνων με τις απαλλοτριώσεις σε διάφορα σημεία του έργου. Βέβαια, στην τελευταία επίσκεψή του στην Καλαμάτα ο διευθυντής Υποδομών του υπουργείου Υποδομών, Ι. Καρνέσης, δεν είχε αφήσει ανοικτό κανένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου