Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Η ΑΝΕΝ και οι μετοχές που έγιναν σκουπίδια

Η ΑΝΕΝ και οι μετοχές που έγιναν σκουπίδια 
 
 
Εικόνα 
 
 
Προοίμιο : Την 23/10/1998 υπεγράφη το καταστατικό της νέας ναυτιλιακής εταιρίας με την επωνυμία ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΝΟΤΟΥ και με το διακριτικό τίτλο ANEN LINES. 
οι κύριοι μέτοχοι: 
Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρία Κρήτης ΑΝΕΚ. με 335.837 μετοχές 
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας με 64.000 μετοχές 
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων με 1.600 μετοχές 
Δήμος Καλαμάτας με 45.000 μετοχές 
• Δήμος Κισάμου με 20.000 μετοχές 
• Δήμος Κυθήρων με 1.910 μετοχές 
• Εγνατία Τράπεζα με 42.000 μετοχές 
Αφού αυτοί είναι οι κύριοι μέτοχοι, σημαίνει ότι υπάρχει και άλλες 1.200.000 περίπου μετοχές σε άλλα χέρια Προφανώς ιδιωτών, γιατί εάν επρόκειτο για ΟΤΑ θα αναφέρονταν ονομαστικά.[1]. 
 
Όταν ξεκίνησε η σύσταση της ΑΝΕΝ ο Δήμος Καλαμάτας και γενικότερα φορείς της πόλης αγόρασαν αρκετά μεγάλο μέρος μετοχών της εταιρίας και μάλιστα τους έλεγαν πως το πλοίο θα διανυκτερεύει 2-3 νύχτες στην Καλαμάτα. Τα εγκαίνια του πλοίου (όπου και το επισκέφθηκα για πρώτη φορά) έγιναν στην Καλαμάτα. Ενθουσιασμένοι οι παράγοντες της πόλης πίστεψαν στην εταιρία και μάλιστα άφησαν να εννοηθεί ότι γίνονταν κινήσεις για εύρεση και δεύτερου πλοίου που θα πήγαινε αποκλειστικά Γύθειο - Κύθηρα ώστε το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ να κινείται μεταξύ Πειραιά/Καλαμάτας - Κυθήρων και Κρήτης. Μετά όμως από δύο χρόνια και βλέποντας πως όχι μόνο δεν υλοποιούνται αυτά που λέγχθηκαν αλλά ότι υπήρξε και περίοδος που το πλοίο δεν έπιανε καν Καλαμάτα ή έμενε εκεί μόνο για μία ώρα, άρχισαν να δυσανασχετούν οι πάντες και μάλιστα προσπάθησαν να πάρουν και πίσω τα κεφάλαιά τους. Κάτι που φυσικά ποτέ δεν έγινε.   
Τα δύο πρώτα χρόνια (πριν εκδοθούν επιδοτήσεις για τις άγονες), η ΑΝΕΝ, εξυπηρετούσε χειμώνα - καλοκαίρι δύο φορές τη Καλαμάτα με τη Κρήτη μεταφέροντας κατά μέσω όρο (από τα επίσημα στοιχεία λιμενικής αρχής) 2,3 ΙΧ, 0,8 φορτηγά και 4,3 επιβάτες ανά δρομολόγιο. 
Μετά από αυτό, ήταν αναμενόμενο το 2001 η ΑΝΕΝ, να κλείσει με έλλειμα πάνω από 2 εκ ευρώ και να αναγκαστεί να ακινητοποιήσει το πλοίο για 5 μήνες μέχρι που δύο Καλαματιανοί, έδωσαν 200 εκ δραχμές (τουλάχιστον έτσι μάθαμε) και ξεκίνησε ξανά, 
Έτσι σώθηκε η ΑΝΕΝ τότε. Κατ' όπιν αυτού, η τότε διοίκηση, αποφάσισε ότι πρέπει να διακοπεί το ένα δρομολόγιο της Καλαμάτας διότι στην αντίθετη περίπτωση, εφ' όσον η Καλαμάτα δεν θα επιδοτήτω (και επόμενο ήταν αφού δεν εξυπηρετεί κοινωνικό αλλά εμπορικό σκοπό), τα δύο δρομολόγια, θα αποτελούσαν καταστροφή για την ΑΝΕΝ. 
Αν κάποιος θέλει να βρει τι έγινε και η μεγάλη ιδέα ναυάγησε, τι έγινε και κάποιοι φωνάζουν για τα λεφτά τους τι έφταιξε όλα αυτά τα χρόνια και φτάσαμε στο ........ έγκλημα [2].  
Βέβαια στόχος της ΑΝΕΚ είναι η δρομολόγηση ενός άλλου Ο/Γ - Ε/Γ πλοίου για την μόνιμη εξυπηρέτηση της γραμμής με τη δημιουργία της νέας Ναυτιλιακής Εταιρείας ;;;;;; Εφημερίδα ΚΥΘΗΡΑΙΚΗ ΙΔΕΑ 
14 Ιουλίου 2000. Συνεχίζεται η διάθεση μετοχών της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Νοτίου Ελλάδος (ΑΝΕΝ Α.Ε.) με δημόσια εγγραφή. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΝΕΝ θεωρεί πως η νέα εταιρία έχει ευνοϊκές προοπτικές, η ΑΝΕΚ θα στηρίξει όσο μπορεί τη νέα εταιρία με την εμπειρία της και τα μέσα που έχει στην διάθεσή της για τουλάχιστον 3 χρόνια και παράλληλα θα συμμετάσχει στο μετοχικό της κεφάλαιο με 20 - 30%. Από την ΑΝΕΝ προγραμματίζεται ν' αγοραστεί έναντι 1,5 δισεκατομμυρίου δρχ. πλοίο ηλικίας έως 10 ετών, που θα κινείται στην γραμμή Κίσσαμος - Αντικύθηρα - Κύθηρα - Γύθειο - Καλαμάτα και ενδεχομένως Πειραιά. Εφημ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 
Τα τρία χρόνια που έγιναν εννιά και πάμε για δέκα, όσο και η ηλικία του πλοίου που θέλαμε να αγοράσουμε!!! 
29 Ιανουαρίου2001 ολοκληρώνεται η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Ανωνύμου Ναυτιλιακής Εταιρείας Νότου (ΑΝΕΝ), με στόχο τη συγκέντρωση 900 εκατομμυρίων δρχ. . Όπως επισημάνθηκε τα χρήματα της αύξησης θα διατεθούν ως εξής: 
1) Περίπου 225 εκατομμύρια δρχ. θα δοθούν για την αποπληρωμή του πλοίου «Μυρτιδιώτισσα» και την προσαρμογή του στις απαιτήσεις Eurosolas. 
2) Το υπόλοιπο ποσό των 675 εκατομμυρίων δρχ. βάσει του επενδυτικού σχεδιασμού της εταιρείας, θα αποτελέσει προκαταβολή για την απόκτηση δεύτερου πλοίου, μικρότερης χωρητικότητας, το οποίο θα είναι είτε νεότευκτο είτε μικρής ηλικίας -κάτω των δέκα ετών- για την εκτέλεση τοπικών δρομολογίων, όπως από Γύθειο προς Κύθηρα και Αντικύθηρα. Η αγορά νέου σκάφους κρίνεται αναγκαία, διότι το υπάρχον «Μυρτιδιώτισσα» δεν επαρκεί για την εκτέλεση της γραμμής Κίσσαμος - Αντικύθηρα - Κύθηρα - Γύθειο - Καλαμάτα - Πειραιάς.. Εφημ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 
Κουβέντες διευθύνων συμβούλου και μάλιστα Κισαμίτη. Κουβέντες του αέρα ; Μήπως θυμάστε και μια μακέτα που κυκλοφόρησε με το νέο καράβι; Λέω μήπως!!!! 
Το καράβι που πήραμε είναι το γνωστό «ΑΝΕΜΟΣ» ηλικίας σήμερα 32 χρονών, τότε 25, καλοτάξιδο έναντι 1.620.000.000 δρχ όταν την ίδια εποχή, απόφασης αριθμ. 5/204/14.11.2000 της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, πουλήθηκαν δυο καλύτερα και μεγαλύτερα πλοία της ΑΝΕΚ το «ΚΑΝΤΙΑ» και το «ΡΕΘΥΜΝΟ» στην τιμή του 1.300.000.000 δρχ. μαζί ή 2.150.000 ντόλαρς για το καθένα δηλ. 645.000.000 δρχ το έκαστο 
Ανακοίνωση ΧΡΗΜ. ΑΞΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ [3] 
Καράβι.......άσπρο και παχύ της μάνας του καμάρι!!! 
Αχ Μοναχοκάραβο –Μοσχοακριβοπληρωμένο που λένε και οι φίλοι και οι οχτροί μας !!! 
 
Οικονομικοί λόγοι επέβαλαν τον προσωρινό αποκλεισμό της Καλαμάτας από την εκτέλεση των δρομολογίων της «Μυρτιδιώτισσας», σύμφωνα με όσα είπε χθες, μιλώντας στο «Θάρρος», ο α΄ αντιπρόεδρος της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Νότου (ΑΝΕΝ Α.Ε.) Δημ. Καφαντάρης, στον οποίο απευθυνθήκαμε μετά την προχθεσινή δημοσιοποίηση του θέματος. Ο κ. Καφαντάρης ανέφερε ότι υπήρχαν σωρευμένες ζημιές στο πλοίο, από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας του, που είχαν φθάσει στα 3,9 εκατ. ευρώ, ενώ οι Μεσσήνιοι  δυσφήμησαν το σκάφος, δεν υπήρχε η αναμενόμενη κίνηση από το λιμάνι της Καλαμάτας και στήριξη της γραμμής. Επίσης, το καλοκαίρι, που η μεσσηνιακή πρωτεύουσα αποκτά επιβατική κίνηση, θα ξαναμπεί στη γραμμή, αν το αποφασίσει το Δ.Σ. της εταιρείας. Όσον αφορά στα της εμπορικής κίνησης, ανέφερε ότι υπάρχει σκέψη δρομολόγησης πλοίου για τη μεταφορά των φορτηγών.  
Οικονομικά δεδομένα  
Σύμφωνα με τον κ. Καφαντάρη, βάσει των στοιχείων που υπάρχουν, επί πολλά χρόνια η Καλαμάτα δεν παρουσίαζε την κίνηση που θα έπρεπε και, κατά συνέπεια, δεν είχε τα απαιτούμενα έσοδα. Επίσης αρνητικό σημείο ήταν ότι οι επιδοτήσεις ήταν μικρότερες σε σχέση με το ποσό που δινόταν για καύσιμα, το οποίο αυξανόταν κάθε χρόνο, χωρίς αντίστοιχη αύξηση των κομίστρων. Αυτά οδήγησαν στη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΝ, προκειμένου η εταιρεία να έχει καθαρή πιστοληπτική ικανότητα, καθώς πλέον διαγράφηκαν τα χρέη και ο ισολογισμός της εμφανίζεται ισοσκελισμένος, πρόταση που κατέθεσε ο ορκωτός ελεγκτής που έκανε τον έλεγχο των βιβλίων της εταιρείας.  
«Ταυτόχρονα», συνέχισε, «στόχος μας ήταν το δάνειο, προκειμένου να έχουμε να κάνουμε με έναν μόνο πιστωτή. Φέτος, μετά από πίεση, πετύχαμε την αύξηση κατά 1.000.000 ευρώ του ποσού της σύμβασης και να καλύπτουμε λιγότερα μίλια, καθώς το κόστος λειτουργίας προκύπτει από τον αριθμό των μιλίων που διανύονται, των φθορών και των χρημάτων που αποκομίζονται. Με την προκήρυξη του ΥΕΝ μειώθηκε ο αριθμός των μιλίων και στόχος μας είναι την καλοκαιρινή περίοδο, που η Καλαμάτα αποκτά μια επιβατική κίνηση, να το δει θετικά το Δ.Σ. και να βγάλει μια γραμμή προς την Κρήτη. Αυτό θα το δει το συμβούλιο. Ταυτόχρονα, υπάρχει σκέψη να δρομολογηθεί πλοίο για τη μεταφορά φορτηγών, προκειμένου να μη σταματήσει η εμπορική κίνηση. Εκείνο που μας ενδιέφερε, ήταν να περιορίσουμε τα έξοδα, ώστε να μειώσουμε τις ζημιές και η εταιρεία να αρχίσει να αποκτά οικονομική 
φερεγγυότητα, αλλά και να υπάρχει ευοίωνο μέλλον για την αλλαγή του καραβιού. Όλα αυτά, δηλαδή, γίνονται για να μπορέσουμε κάποια στιγμή να αποκτήσουμε ένα άλλο πλοίο». 
Ο κ. Καφαντάρης σχολίασε, επίσης, ότι το ΥΕΝ θεωρεί ως άγονη γραμμή τα Κύθηρα και όχι την Καλαμάτα, που επιβλήθηκε πολιτικά και πρόσθεσε ότι «μπορεί να ήταν καλό το όραμα για την ανάπτυξη, αλλά οι συνθήκες δεν ευνοούν αυτό το όραμα, γιατί ούτε δρόμους έχουμε ούτε συγκοινωνίες υπάρχουν». Παρατήρησε ακόμη πως η γραμμή δεν έχει «χαθεί» και παραμένει στην ΑΝΕΝ. Πλέον, θα εκτελούνται δρομολόγια σε κερδοφόρες γραμμές στην περιοχή και, κατά συνέπεια, οι προοπτικές είναι ευοίωνες.                                                                                                            Η ΑΝΕΚ  Αναφερόμενος στη δυσφήμηση του πλοίου από τους Μεσσήνιους, καθώς από την πρώτη στιγμή θεωρήθηκε ως «σαπιοκάραβο», είπε: «Αυτό είχε ως συνέπεια να μη το χρησιμοποιούν ούτε οι Μεσσήνιοι. Ουδείς Μεσσήνιος χρησιμοποίησε το καράβι για να πάει στην Κρήτη». 
Μιλώντας για το ρόλο της ΑΝΕΚ, η οποία είναι βασική μέτοχος της ΑΝΕΝ, σημείωσε: «Αν η ΑΝΕΚ πει πως αποχωρεί, δεν υπάρχει ΑΝΕΝ. Άρα, προσαρμόζεσαι στην εμπειρία και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της ΑΝΕΚ, που έχει και τη διοίκηση της εταιρείας, για να μπορεί να επιβιώσει, γιατί δεν είναι φιλόπτωχο ταμείο. Η εταιρεία θα κοιτάξει το συμφέρον της, καθώς υπάρχουν έξοδα και χρέη και θα πρέπει να γίνει προσαρμογή σε λογικές και συνθήκες ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα, η ΑΝΕΚ προσφέρει τα πάντα: τεχνική κάλυψη, αρχιμηχανικό, καπετάνιο. Αυτά τα καλύπτει η ΑΝΕΚ, άσχετα αν κατηγορείται – λάθος κατά τη γνώμη μου – πως κοιτά το συμφέρον της. Τι θα κάνει, αφού έχει βάλει χρήματα στην ΑΝΕΝ;» [4].  
Τα χρέη  
Όσον αφορά στα χρέη, παρατήρησε πως υφίστανται από την πρώτη ημέρα αγοράς του πλοίου, με αποτέλεσμα να έχουν ανέλθει στα 3,9 εκατ. ευρώ: «Αν οι Μεσσήνιοι θέλουν ένα καράβι να κάνει κάθε ημέρα βόλτες στο λιμάνι, πολύ ευχαρίστως, αρκεί να πληρώσουν τις ζημιές. Δεν μπορούμε να παίζουμε με συναισθηματικούς όρους όταν υπάρχει ανταγωνισμός και πολλά χρέη. Κι εγώ Μεσσήνιος είμαι και ήθελα να μην αποκλειστεί η Καλαμάτα. Όμως, η πλειοψηφία του Συμβουλίου ήθελε να βγει εκτός η Καλαμάτα μέχρι το καλοκαίρι».[5]  
Λίφτινγκ  
Όσο για τη «Μυρτιδιώτισσα», ανέφερε ότι επισκευάζεται για να αναπροσαρμοστεί στα δεδομένα που έχει θέσει η συνθήκη της Στοκχόλμης, κι αυτό θα της δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσει τους πλόες της για πολλά ακόμη χρόνια. «Αν δε γινόταν αυτό, στις 31 Δεκεμβρίου 2007 θα είχαμε μείνει χωρίς πλοίο», επισήμανε και πρόσθεσε ότι το σκάφος μπορεί να είναι παλιό, αλλά καλοσυντηρημένο και ουδέποτε παρουσίασε πρόβλημα εν πλω ή του επιβλήθηκαν πρόστιμα για καθυστέρηση. 
Σημείωσε δε, ότι οι αποφάσεις αυτές μπορεί να στενοχωρούν τον κόσμο, αλλά στην ουσία είναι υπέρ των μετόχων, ενώ συνεχάρη το διευθύνοντα σύμβουλο Κυρ. Σαραβελάκη για τις προσπάθειες και τον αγώνα που καταβάλλει.[6]  
Ερώτηση Μαλαπάνη  
Στο μεταξύ, το όλο θέμα αποτέλεσε αντικείμενο ερώτησης που κατέθεσε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Χρ. Μαλαπάνης. Ο κ. Μαλαπάνης κάνει λόγο για μεθοδευμένη απόκρυψη, χρεώνει ευθύνες στη Ν.Α. και στο θεσμικό της εκπρόσωπο στο Δ.Σ. της ΑΝΕΝ και καλείται ο νομάρχης να απαντήσει σε σειρά ερωτημάτων. Ειδικότερα, γιατί ο εκπρόσωπος της ΝΑΜ στο Δ.Σ. της ΑΝΕΝ απέκρυψε το γεγονός της περικοπής της επιδότησης της ακτοπλοϊκής 
γραμμής Καλαμάτας – Καστελίου από το ΥΕΝ, αν υπήρξε ενημέρωσή του επίσημη για το παραπάνω είτε από το διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΝΕΝ είτε από τον εκπρόσωπο της ΝΑΜ σ’ αυτό, αν υπήρξε και πότε απόφαση του Δ.Σ. της ΑΝΕΝ για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό και την προσφορά που τελικά κατατέθηκε και αν σχετίζεται η περικοπή του δρομολογίου της Καλαμάτας με τα παρακάτω γεγονότα που άπτονται του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου: της άρνησής του (νομάρχη) να συζητήσει την πρόταση του μέλους του Δ.Σ. της ΕΝΑΕ Γ. Αγοραστάκη για αναβάθμιση της σημασίας των λιμένων Καλαμάτας και Καστελίου με βάση την υπάρχουσα τότε ακτοπλοϊκή σύνδεση και την προβλεπόμενη ολοκλήρωση των οδικών αξόνων και της πρόβλεψης από το Γ.Π.Σ. της επέκτασης του οδικού άξονα Λεύκτρου – Σπάρτης μέχρι το Γύθειο, με στόχο την ανάδειξή του στο μέλλον ως σημείο – κόμβος των οδικών αξόνων προς Κρήτη.  
Όπως σημειώνει ο κ. Μαλαπάνης καταλήγοντας, «αν συμβαίνουν όλα αυτά και μεθοδευμένα αποκρύπτονται από το μεσσηνιακό λαό οι παραπάνω εξελίξεις, τότε γινόμαστε συνεργοί στη σχεδιασμένη υποβάθμιση των αναπτυξιακών προοπτικών που με τόση δυσκολία δημιουργήθηκαν με πρόσχημα την επιβίωση της εταιρείας (ΑΝΕΝ) για την οικονομική ανάπτυξη της Λακωνίας με τα χρήματα των Μεσσηνίων»[7] 
Γ. Καραμπάτος 
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γ. Καραμπάτος χαρακτήρισε ως αναμενόμενο αυτό που έγινε, καθώς δεν έχει δοθεί η πρέπουσα σημασία στο ρόλο της Καλαμάτας ως νότιας πύλης της Ελλάδας στη Μεσόγειο.[8]  
 
Οι αναπτυξιακοί στόχοι της ΑΝΕΝ συμβαδίζουν με τους στόχους των φορέων που συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας (19 Δήμοι και 2 Νομαρχίες-Νομαρχία Μεσσηνίας, Νομαρχία Χανίων, Δήμος Κισάμου, Καλαμάτας Κ.Λ.Π.) αλλά και με τους στόχους της ΑΝΕΚ η οποία κατέχει το 19% των μετοχών της.Η εταιρεία έως σήμερα πέρασε όλα αυτά τα χρόνια πολλά και άντεξε αλλά πλέον τα πράγματα δυσκολεύουν. Σημειώνεται ότι «η εταιρεία στη διάρκεια της πενταετούς δραστηριοποίησής της έχει μεταφέρει πάνω από 480.000 επιβάτες, 125,000 Ι.Χ. και 21.800 φορτηγά και λεωφορεία. Τα οικονομικά αποτελέσματα του οκταμήνου ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η αύξηση των εσόδων για το 2005 συγκριτικά με το 2002 ήταν 55,77%, με το 2003 12,95% και με το 2004 κυμάνθηκε στα 22,75%». Η ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ, το πλοίο της ΑΝΕΝ πρέπει να αποσυρθεί σιγά σύμφωνα με το νόμο και για να συνεχίσει να υπάρχει η εταιρεία θα πρέπει να αντικατασταθεί και να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες προς το επιβατικό κοινό υπηρεσίες……………….Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας δια του νομάρχη κ. Δημήτρη Δράκου τονίζει ότι όλο αυτό το διάστημα τα θετικά βήματα που έχουν γίνει είναι πολύ σημαντικά, όμως πρέπει τώρα να γίνει ένας νέος αγώνας. Στόχος η ανάπτυξη των περιοχών και η σύνδεση της Κρήτης, της Μεσσηνίας, της Λακωνίας και των Κυθήρων. Διαβεβαιώνει ο κ. Δράκος ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας θα συνεχίσει να στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις την εταιρεία και με τη συνεισφορά κεφαλαίου για την αγορά νέου πλοίου.Η Έπαρχος Κυθήρων κα. Χριστίνα Φατσέα επισημαίνει ότι είναι αναγκαία η γενναία επιδότηση της ΑΝΕΝ από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και να υλοποιηθεί η προοπτική της αντικατάστασης του πλοίου ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ [5] 
 
Το πλοίο «ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ», που εκτελούσε τα δρομολόγια από το λιμάνι Κισσάμου στα Χανιά προς Κύθηρα, Αντικύθηρα, Γύθειο, κ.α., αποτελεί και το μόνο περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας στα Χανιά. Η διοίκηση της εταιρείας είναι άφαντη, ενώ στο ΔΣ της εκπροσωπούνται οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις του Ν. Χανίων, του Ν. Μεσσηνίας και εκπρόσωποι των Δήμων Κισσάμου και Κυθήρων (δηλαδή, οι δυνάμεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ). 
 
Μας ενθουσίασαν τότε και έτσι και εγώ με τα παιδιά μου πήραμε 1.000 μετοχές.  
 
Προ ολίγου καιρού ρώτησα τον εκπρόσωπο μας, στη εταιρεία τι γίνεται με αυτές και μου απήντησε ότι αν θέλουμε τις πουλάμε.  
 
Η τιμή τους σήμερα πρόσθεσε είναι 0,65 Ευρώ η μία.  
 
Αυτό θα πει ότι το εκατομμύριο που δώσαμε τότε σήμερα κάνει 650 ευρώ.  
 
Αυτό το είπα γιατί σήμερα ακόμη υπάρχουν αφελείς ΕΔΩ ΣΤΟ ΝΗΣΊ, που υποστηρίζουν ότι πρέπει να αγοράσουμε δικό μας καράβι!!!!!!!!!! 
-------------------------- 
--------------------------  
Αναρτήθηκε από Reporter στις 1:36 μ.μ.  
 
Γενική συνέλευση ΑΝΕΝ 28-12-09 
(από Χανιώτικα Νέα) 
………..Στη διάρκεια της συνέλευσης, στην οποία εκπροσωπήθηκε πολύ μικρός αριθμός μετόχων (μόλις το 27% περίπου, με το 21,5% των μετοχών να ανήκει, πλέον, στον κ. Σαραβελάκη) έγινε ενημέρωση για τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσης του 2008, ενώ εγκρίθηκε η απαλλαγή των μελών του Δ.Σ. και των ελεγκτών από κάθε ευθύνη αποζημίωσης επί των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων και της διαχείρισης της προαναφερόμενης χρήσης. ο κ. Σαραβελάκης και πρόσθεσε: «Όλοι έχουμε τις ευθύνες μας. Όλοι συμμετείχαμε σε μία διαδικασία». Από την πλευρά του, ο προεδρεύων αντιπρόεδρος της ΑΝΕΝ, αντινομάρχης Μεσσηνίας, Δημήτρης Καφαντάρης επεσήμανε ότι «εμάς, ως Μεσσήνιους, μας ενδιαφέρει, πέρα από το όνειρο που ήταν στόχος όλων μας, και η επιβίωση της εταιρείας και φυσικά οι μέτοχοι, που έβαλαν το μικρό ή το μεγάλο ποσό, να έχουν ένα αντίκρυσμα. ………Εμείς, ως Μεσσήνιοι πολίτες, και σήμερα ακόμα πιστεύουμε ότι μπορούμε σε αυτό το καράβι που αγοράστηκε με αίμα και ιδρώτα πολλών ανθρώπων, μικρών και μεγάλων μετόχων, να δώσουμε μία προοπτική. Μία προοπτική που πρέπει να βασιστεί σε πόδια σταθερά, που σημαίνει ότι εξοφλούμε, κατ' αρχήν, τις οφειλές στο δημόσιο, που είναι το μείζον για εμάς, τους διοικούντες αυτή την εταιρεία». Απευθυνόμενος, τέλος, στον κ. Σαραβελάκη, ο κ. Καφαντάρης σημείωσε: «Πιστεύω ότι η εταιρεία μπορεί και πρέπει, να έχει αύριο. Πιστεύω ότι εσείς έχετε κάνει πιο πολλά απ' όσα έπρεπε να κάνετε. Εμείς όλοι είμαστε εδώ για να κρίνουμε, αλλά και να στηρίξουμε τις προσπάθειές σας». 
 
Πηγή:Xανιώτικα Νέα 
  
Σύμφωνα με την ΑΝΕΝ δεν έχουν πρόβλημα τα πιστοποιητικά της «Μυρτιδιώτισσας»  
Παρασκευή, 09 Σεπτεμβρίου 2011  
20:47 
   
Τα πιστοποιητικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας της "Μυρτιδιώτισσας", του πλοίου της ΑΝΕΝ που πλέον ταξιδεύει στο Αιγαίο με το όνομα "Aqua Maria", είναι έγκυρα και δεν έχουν κανένα πρόβλημα, επισημαίνει με ανακοίνωσή της η διοίκηση της εταιρείας. 
«Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται η προσήλωση και η συνέπεια της Ναυτιλιακής Εταιρείας Νότου Α.Ε. (ΑΝΕΝ) σε θέματα ασφάλειας και αξιοπλοΐας του πλοίου της ΕΓ/ΟΓ "Aqua Maria" και καθοδηγούν την επιχειρηματική της δραστηριότητα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας», αναφέρει η διοίκηση της ΑΝΕΝ και σημειώνει:  
«Το πλοίο της εταιρείας υπάγεται στην ελληνική σημαία, επιθεωρείται και πιστοποιείται από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και από αναγνωρισμένους παγκοσμίως φορείς ελέγχου και πιστοποίησης της κλάσης του. Μέλημα της εταιρείας ήταν και είναι πάντα η υπεύθυνη ολοκλήρωση κάθε εργασίας αναβάθμισης του πλοίου, των επιθεωρήσεών του και του εφοδιασμού του με έγκυρα και ισχυρά πιστοποιητικά εκδοθέντα από την έδρα του Ρωσικού Νηογνώμονα στην Αγία Πετρούπολη και αποκλειστικά από πιστοποιημένους Ρώσους ναυπηγούς και επιθεωρητές του στην Ελλάδα. Η εταιρική μορφή και η μετοχική σύνθεση της ΑΝΕΝ δεν θα επέτρεπαν την οποιαδήποτε αναφορά του ονόματός της σε λίστες εταιρειών που κατέχουν ελλιπή και ανίσχυρα πιστοποιητικά του ανωτέρω φορέα. Τα τελευταία δημοσιεύματα, δεν θα μπορούσαν και ούτε βέβαια έχουν την οποιαδήποτε σχέση με το πλοίο ΕΓ/ΟΓ "Aqua Maria" της ΑΝΕΝ και βεβαίως δεν επηρεάζουν τα δρομολόγιά του, τα οποία εκτελούνται κανονικά από τις 24/3/2011 στις γραμμές του Βόρειου Αιγαίου (Λαύριο - Αϊ-Στράτης - Λήμνος - Καβάλα)». 
 
ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ  
Προβληματισμός για την ΑΝΕΝ 
Δημοσιεύθηκε στις: 31-12-2011 
Να εκπληρώσει η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Νότου (ΑΝΕΝ) τους καταστατικούς σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκε και να καλύψει τη γραμμή Κίσαμος - Αντικύθηρα - Κύθηρα - Πελοπόννησος ζήτησε χθες ο εκπρόσωπος του Δήμου Κισάμου, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Χαράλαμπος Πιτσιγαυδάκης. Τώρα, η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή καλύπτεται από το πλοίο 'Βιτσέντζος Κορνάρος' της ΛΑΝΕ. 
Χθες είχε οριστεί συνέλευση της ΑΝΕΝ, η οποία αναβλήθηκε καθώς δεν υπήρχε απαρτία, ωστόσο από μεριάς του Δήμου Κισάμου υπήρξε αντίδραση καθώς δεν είχε κληθεί εγγράφως όπως επισήμανε ο εκπρόσωπός του, ενώ δεν έχει καμία ενημέρωση για την πορεία της εταιρείας παρότι είναι μέτοχος της ΑΝΕΝ. 
Ο κ. Πιτσιγαυδάκης και απλοί μέτοχοι της ΑΝΕΝ βρέθηκαν χθες στα γραφεία της εταιρείας στα Χανιά, όπου και ενημερώθηκαν από την υπάλληλο για την αναβολή της Συνέλευσης. Στη συνέχεια ο κ. Πιτσιγαυδάκης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Σαραβελάκη προκειμένου να ενημερωθεί για το πότε θα γίνει η επαναληπτική Συνέλευση και πώς θα ενημερωθούν οι μέτοχοι. 
«Ως θεσμικός μέτοχος που είναι ο Δήμος Κισάμου ήλθαμε να δούμε τι γίνεται με την πορεία της εταιρείας γιατί δεν έχουμε καμία απολύτως ενημέρωση. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον κ. Σαραβελάκη μου είπε ότι έχει σταλεί στον Δήμο επιστολή πρόσκλησης για τη Συνέλευση της Παρασκευής 30 Δεκεμβρίου. Οι υπάλληλοί μας έψαξαν όλη την αλληλογραφία και δεν βρήκαν τίποτα. Είναι θεσμική υποχρέωση να ενημερωθεί ο Δήμος Κισάμου που είναι από τους βασικούς θεσμικούς μετόχους για την πορεία της εταιρείας και για το τι μέλλει γενέσθαι», δήλωσε στα 'Χ.Ν.' ο κ. Πιτσιγαυδάκης, υπογραμμίζοντας στη συνέχεια πως «οι καταστατικοί σκοποί της εταιρείας δεν καλύπτονται και το πλοίο που είναι περιουσιακό της στοιχείο δεν καλύπτει τα συμφέροντά της. Εμείς θα διεκδικήσουμε αυτό που προβλέπει ο νόμος και το Καταστατικό, το πλοίο πρέπει να εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη γραμμή, για την οποία έχουν πληρώσει όχι μόνο οι θεσμικοί αλλά και οι απλοί μέτοχοι». 
Σημειώνεται πως το 'Παναγία Μυρτιδιώτισσα', έχει μετασκευαστεί και μετονομαστεί σε 'Αqua Maria', έχει ναυλωθεί από τη 'Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου' και έχει δρομολογηθεί σε επιδοτούμενη γραμμή στα νησιά του βορείου Αιγαίου. Ωστόσο και η τύχη του πλοίου δεν φαίνεται να είναι εξασφαλισμένη εξαιτίας των χρεών που έχει η ΑΝΕΝ. 
 
Η Εισαγγελέας Καλαμάτας κάλεσε τον πρώτο μάρτυρα για την υπόθεση ΑΝΕΝ…ας ετοιμάζονται και οι επόμενοι. Η πρώτη πράξη παίχτηκε στο αστυνομικό τμήμα Κισάμου όπου κατέθεσαν 4 Κισσαμίτες σαν μάρτυρες σε μήνυση που έχει γίνει στην εταιρεία από Καλαμάτα μεριά! 
http://www.agonaskritis.gr/%CE%B5%CE%B9%CF%83  Thursday, April 12, 2012 
 
ΕΡΩΤΩ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΕΝ  
 
Εκεί που έψαχνα το πατάρι βρήκα 20 μετοχές ......της ΑΝΕΝ. Ποιον θα ρωτήσω τι αξία έχουν; Καλά μην με βρίζεται που σας το ξαναθύμισα...αφού και εμένα μου το θύμισε ο Δήμαρχος μας....όταν σε ερώτηση δημοσιογράφου που βρίσκεται το Μυρτιδιώτισσα, (AGUA MARIA) του είπε! Να ρωτήσετε τους υπεύθυνους της ΑΝΕΝ!!! 
Που είναι βρε το καράβι μας; Που είναι το καμάρι μας; Ποιος θα μου πει; http://sadentrepese.blogspot.com/2012/03/blog-post_5743.html#ixzz1roeSHg7K Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012 
 
Τρίτη, 10 Μαΐου 2011 
Κόντρα Δράκου- Τατούλη για την ΑΝΕΝ περί ήθους..  
 
…………..Αιχμές άφησε ο Πέτρος Τατούλης και για τις μετοχές της Μυρτιδιώτισας...που χάθηκαν όπως και για GPS σε αυτοκίνητα... που και αυτά χάθηκαν!!O κ.Τατούλης συνεχίζοντας είπε προς τον Δ. Δράκο ότι του επιστρέφει την λέξη "ντροπή" αφού δεν παρέδωσε όσα έπρεπε στην Nομαρχία Μεσσηνίας...! 
  
 
Πηγές 
[1] Posted 26 November 2005 - 21:42  
[2] Posted 27 November 2005 - 01:41  
 
 
[6] http://sadentrepese.blogspot.com 
[7 ] old.tharrosnews.gr/index.php?... -8 Ιαν 2008 
[8]  «Θάρος» Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου 8 Ιαν. 2008 
 [9]   http://mychania.blogspot.com/2006/12/blog-post_9765.html  Δεκέμβρης 2006 
       
Τ
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου