Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

«Βρέχει» πετροδόλαρα για το αεροδρόμιο της Τρίπολης

«Βρέχει» πετροδόλαρα για το αεροδρόμιο της Τρίπολης                                           
  03/11/2014
       
 Σε διαδικασία τροχοδρόμησης εισέρχεται έως τα τέλη του τρέχοντος έτους ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για το νέο αεροδρόμιο της Τρίπολης. Έως το Δεκέμβριο πρόκειται να δημοσιοποιηθεί η σχετική προκήρυξη για την προσέλευση ιδιωτών και ήδη ιδιαίτερη σπουδή δείχνει, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», ο μεγαλύτερος low carrier της Μέσης Ανατολής και των αραβόφωνων αγορών. Πρόκειται για την Air Arabia, στην οποία συμμετέχουν επενδυτικά κεφάλαια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι Άραβες διείδαν την επένδυση του αεροδρομίου της Τρίπολης ως μοναδική ευκαιρία ίδρυσης hub αεροδρομίου για low cost εταιρείες ανά την Ευρώπη. Με βάση το δεδομένο ότι είναι το εγγύτερο στην πρωτεύουσα της Ελλάδας, εκτιμούν ότι μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό αεροδρόμιο που δύναται να συγκεντρώσει ουκ ολίγες χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες θεωρούν ακριβό το αεροδρόμιο της Αθήνας, δεδομένου ότι απέχει μόνο 75 λεπτά από το κέντρο, ενώ θα υπάρχει και σύνδεση ηλεκτροκινούμενου τρένου. Παράλληλα, το αεροδρόμιο της Τρίπολης μπορεί κάλλιστα να μετεξελιχθεί σε Cargo αεροδρόμιο, μεταφέροντας φθηνότερα τα προϊόντα της Πελοποννήσου στο εξωτερικό, προοπτική που ήταν από την αρχή στους στόχους του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, που εμφατικά επιδίωκε τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου σε πολιτικό. Μάλιστα, για την ανάπτυξη των εμπορευματικών αεροπορικών μεταφορών σχεδιάζει να λειτουργήσουν στην περιοχή και εγκαταστάσεις logistics. Υπογραμμίζεται ότι η κύρια έδρα της Air Arabia είναι το Sharjah Εμπορευματικό Κέντρο, στο Διεθνές Αεροδρόμιο του φερώνυμου εμιράτου. Η εν λόγω αεροπορική εταιρεία πραγματοποιεί τακτικές υπηρεσίες σε 51 προορισμούς στη μέση Ανατολή, στη Βόρεια Αφρική, στην ινδική Χερσόνησο, στην Κεντρική Ασία και την Ευρώπη. Αυτό που διακρίνει την Air Arabia από πολλούς αερομεταφορείς χαμηλού κόστους είναι ότι προσφέρει συνδέσεις με πολλές πτήσεις στη βάση της στο Ντουμπάι, ενώ παράλληλα δίνει έμφαση σε πόλεις όπως η Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και η Καζαμπλάνκα του Μαρόκου, όπου έχει ιδρύσει κοινοπραξίες. Επισημαίνεται ότι το πράσινο φως για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδιασμού δόθηκε με την υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης του περασμένου Σεπτεμβρίου από τους συναρμόδιους υπουργούς Άμυνας και Υποδομών, Δημήτρη Αβραμόπουλο και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που προβλέπει ότι το έως τώρα στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης θα χρησιμοποιείται πλέον και ως πολιτικό. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει εκπονήσει ήδη σχέδιο για το πώς θα γίνει η εκμετάλλευση του αεροδρομίου της Τρίπολης. Η μελέτη για τη μετατροπή του αεροδρομίου έχει ολοκληρωθεί από την καναδική εταιρία IBI Group και σύμφωνα με αυτήν, ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται περίπου στα 75-90 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα για τη λειτουργία του εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 1,5 – 2,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Στους στόχους της Περιφέρειας καταγράφεται, αφενός, η δημιουργία ενός αεροδρομίου low cost, που όμως θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και, αφετέρου, η προσέλκυση περισσότερων τουριστών προς τις περιοχές της Πελοποννήσου και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
 ΠΗΓΗ: «ΕΠΕΝΔΥΣΗ PLUS»/ Του Χάρη Ντιγριντάκη
http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου