Σάββατο 10 Αυγούστου 2019

Βάζει “φωτιά”ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα , Πύλος - Μεθώνη

«Ιχνηλάτης» ο Καραμανλής για το Καλαμάτα – Πύλος - Μεθώνη – Διαφωνεί ο Νίκας με τη «νέα χάραξη»

Πρώτη Δημοσίευση: 08/08/2019 20:26 - Τελευταία Ενημέρωση: 08/08/2019 20:26
«Δεσμεύτηκε» να προχωρήσει στα χνάρια Σπίρτζη με ΣΔΙΤ και χάραξη «ΜΟΡΕΑ» ο νέος Υπουργός


Τη διαφωνία του εκφράζει ο νέος περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας με τη «νέα χάραξη»!

Την πρόθεση της νέας κυβέρνησης και του νέου υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, να συνεχίσει το οδικό έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη με βάση τη λύση ΣΔΙΤ και τη νέα χάραξη του «ΜΟΡΕΑ» που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση, «αποκάλυψαν» οι χθεσινές συναντήσεις του υπουργού τόσο με το βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Λαμπρόπουλο, όσο και με το δήμαρχο Πύλου – Νέστορος, Δημήτρη Καφαντάρη.
Στα δελτία Τύπου που εξέδωσαν και οι δύο μετά τις συναντήσεις τους με τον Κώστα Αχ. Καραμανλή περιγράφεται ξεκάθαρα η πρόθεση του υπουργείου να συνεχισθεί η α΄ φάση του διαγωνισμού, που είναι η προεπιλογή για κατασκευή του δρόμου με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) χωρίς διόδια. Παράλληλα, έχει υποβληθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος και η β΄ φάση του διαγωνισμού θα ξεκινήσει, όταν δημοσιευθεί στη Διαύγεια η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Τότε, παράλληλα, θα κηρυχθούν και οι απαλλοτριώσεις.

Αντιδράσεις Νίκα – Ερωτηματικό η στάση
των δημάρχων Καλαμάτας, Μεσσήνης και Πύλου
Παράλληλα με τις συναντήσεις του υπουργού στην Αθήνα, όπως γράψαμε και χθες, στο Δημαρχείο Μεσσήνης έφθασε από την προηγούμενη εβδομάδα και το «στικάκι» με τη νέα χάραξη του «ΜΟΡΕΑ» στο Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Η μελέτη έφθασε ύστερα από αίτημα προ 5 μηνών της «διαπαραταξιακής» επιτροπής που είχε συστήσει ο απερχόμενος δήμαρχος Γιώργος Τσώνης. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο πότε θα φθάσει «επίσημα» για διαβούλευση τόσο στο Περιφερειακό Συμβούλιο όσο και στα Δημοτικά Συμβούλια των «ενδιαφερόμενων» Δήμων. Υπενθυμίζουμε ότι η παραλιακή χάραξη, με μελέτη- δωρεά του Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακοπουλου, λύση που προωθούσε η κυβέρνηση Σαμαρά, είχε περάσει περιβαλλοντικούς όρους, ενώ είχε εγκριθεί και από τα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας – Μεσσήνης και Πύλου.
Το σχετικό «στικάκι» έφθασε από το Δήμο Μεσσήνης και στα χέρια του απερχόμενου δημάρχου Καλαμάτας και νέου περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα. Ο κ. Νίκας, που ήταν από τους υποστηρικτές της «παραλιακής χάραξης», μιλώντας μαζί μας σημείωσε την κατ’ αρχήν διαφωνία του στη «νέα χάραξη» που εμπεριέχεται στο «στικάκι». Οι αιτιάσεις είναι, κυρίως, ότι ο νέος «αυτοκινητόδρομος» περνά τουλάχιστον σε 4, 5 σημεία πάνω από τις γραμμές του ΟΣΕ, τονίζοντας ότι πριν από 20 χρόνια φρόντιζαν στη Νέα Είσοδο να κατασκευάσουν «γέφυρες» για να μην περνά ο δρόμος πάνω από ράγες. Παράλληλα, εκφράζει τη διαφωνία του για το γεγονός ότι ο δρόμος που θα κατασκευαστεί από την Καλαμάτα μέχρι το μεγάλο κόμβο του αεροδρομίου είναι δίιχνος και στη συνέχεια γίνεται τετράιχνος, ενώ υπογραμμίζει ότι με την προτεινόμενη λύση ο περιμετρικός γίνεται «μονόδρομος» για τους κατοίκους της Καλαμάτας, άρα και η πληρωμή διοδίων.
Τέλος, σημειώνει την απαξίωση του δυτικού «μετώπου» της Καλαμάτας και του παραλιακού «πλούτου», που θα παραμείνει ανεκμετάλλευτος.
Να σημειώσουμε ότι οι παρατηρήσεις του Παναγιώτη Νίκα έγιναν με μια πρώτη «σύντομη» ματιά στο «υλικό» που έφθασε στα χέρια του από το Δήμο Μεσσήνης και αναμένονται περισσότερα σε τοποθέτησή του, όταν θα έχει πλήρη επίγνωση και από πιο επίσημα «χείλη».
Την ίδια ώρα ερωτηματικό αποτελεί η στάση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, που συνεδρίαζε αργά χθες το βράδυ. Η απερχόμενη Αρχή, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των προηγούμενων μηνών, φαίνεται να είναι σύμφωνη με τη λύση της νέας χάραξης του «ΜΟΡΕΑ», ωστόσο δεν το άφησε να διαφανεί το προηγούμενο διάστημα λόγω και του «εκλογικού κόστους».
Ενδιαφέρον θα έχει η στάση της νέας Δημοτικής Αρχής μπροστά στην προτεινόμενη λύση, που θεωρείται δεδομένο ότι θα ξεσηκώσει αντιδράσεις στην πόλη της Μεσσήνης.
Παράλληλα, δεν έχουν γίνει γνωστές και οι προθέσεις του νέου δημάρχου Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλου, που επί ημερών του το Δημοτικό Συμβούλιο θα κληθεί να «γνωμοδοτήσει» για την προτεινόμενη λύση.
Το ίδιο ισχύει και για το νέο δήμαρχο Πύλου- Νέστορος, Παναγιώτη Καρβέλα, ωστόσο στο κομμάτι που αφορά στον εν λόγω Δήμο δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στην «παραλιακή χάραξη» και τη «νέα χάραξη» του «Μορέα».


Του Κώστα Γαζούλη

Βάζει “φωτιά” στο Δήμο Μεσσήνης ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα


  10/08/2019 
Έφτασε στο Δήμο Μεσσήνης η μελέτη του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος μετά καθυστέρηση 17 μηνών (και με χελώνα να ερχόταν η μελέτη, θα ερχόταν πιο γρήγορα). Η μελέτη είναι γνωστή στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Κλιματικής Αλλαγής από τις 4/4/2018 με αριθμό πρωτοκόλλου 1757/127136/04-01-2018. Το έγγραφο αυτό έφερε στη δημοσιότητα η περιφερειακή παράταξη «Πελοπόννησος Οικολογική», η οποία λέει: Η περιοχή μελέτης εμφανίζει ένα εκτεταμένο πεδινό επίπεδο υψηλής γεωργικής παραγωγικότητας, το οποίο χωροθετείται κυρίως στη δυτική πλευρά του Δήμου Καλαμάτας και στη νότια του Δήμου Μεσσήνης. Επιπλέον, αναφορικά με τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον κατά την κατασκευή του έργου αυτού, αναμένονται αρνητικές, με αφαίρεση 420.000 m3 φυσικής γης, μέρος της οποίας θα χρησιμοποιηθεί για την επένδυση πρανών και την πλήρωση νησίδων. Δηλαδή, «μιλάμε για κλειστό δρόμο και υπερυψωμένο», που θα καταστρέψει την περιοχή της Μεσσήνης και της Ανάληψης. Ένας δρόμος με εμπόδια, που δύσκολα θα ξεπεραστούν μετά την κατάργηση της παραλιακής χάραξης, έχει ανοίξει τον ασκό του Αιόλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δρόμος θα γίνει με ΣΔΙΤ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών. ΣΔΙΤ όμως σημαίνει διόδια.
Το υπουργείο τέλος Ιουλίου 2019 είχε έρθει εδώ με κλιμάκιο και μετρούσε την κίνηση του δρόμου και τον αριθμό αυτοκινήτων που περνούσαν μπροστά από το «Λακιώτη» στην Ανάληψη. Μέσος όρος 360 αυτοκίνητα την ώρα. Όμως, για να βάλουν οι επενδυτές χρήματα έπρεπε να περνούν 560 αυτοκίνητα την ώρα. Μήπως μιλάμε για διόδια;
Προχθές στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, στις 7/8/2019, όπου η κυρία Παναγοπούλου εκτελούσε χρέη δημάρχου, ανακοίνωσε ότι έφτασε η μελέτη στο Δήμο. Όταν, όμως, ζήτησαν να μιλήσουν πολίτες ενδιαφερόμενοι για το δρόμο, δεν τους δόθηκε ο λόγος, χρησιμοποιώντας χουντικές μεθόδους. Ο κ. Κοτταρίδης, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και η κυρία Παναγοπούλου, δε μας έδωσαν το λόγο. Γιατί, άραγε, έχουν κάτι να κρύψουν ή φοβούνται για τις αποκαλύψεις που θα κάναμε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Με τέτοιες μεθόδους και πρακτικές πολιτεύονται, γι’ αυτό οι πολίτες της Μεσσήνης τούς καταψήφισαν στις τελευταίες εκλογές.
Στις 8/8/2019 αντιπροσωπεία μας πήγε στο Δημαρχείο και συνάντησε την κυρία Παναγοπούλου για να μας δοθεί η μελέτη του δρόμου Ριζόμυλου – Καλαμάτας. Ρώτησα ευθέως την κα Παναγοπούλου εάν ο δρόμος είναι ανοικτός ή κλειστός. Δε μας απάντησε. Είπε ότι δε γνωρίζει. Αυτή δεν είναι απάντηση αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Μεσσήνης.
Επειδή πρόσφατα εκφράστηκε η άποψη ότι οι αντιδράσεις για την υπό παρουσίαση μελέτη της χάραξης Καλαμάτα – Ριζόμυλου επί της υφισταμένης οδού περιορίζονται σε λίγα άτομα, που δρουν αντιπολιτευόμενοι τη δημοτική παράταξη της συμπολίτευσης του Δήμου Μεσσήνης, σας γνωστοποιούμε τα ονόματα των μέχρι τώρα καταγεγραμμένων διαφωνούντων παρόδιων ιδιοκτητών, είναι συντοπίτες και ψηφοφόροι στο Δήμο Μεσσήνης.
Αποτελεί χρέος της Δημοτικής Αρχής να τηρήσει ουδέτερη στάση, ν’ ακούσει τις διατυπωμένες και αιτιολογημένες θέσεις μας και να πληροφορήσει με απόλυτη διαφάνεια επαρκώς τους θιγομένους ιδιοκτήτες και επαγγελματίες, τους αρμόδιους φορείς, για την αντίδρασή μας. Όχι να χρησιμοποιεί χουντικές μεθόδους, όπως στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 7/8/2019 ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Κοτταρίδης προσπάθησε να μας φιμώσει, αφού δε μας έδωσε το λόγο για να εκφράσουμε τις απόψεις μας. Είναι ντροπή για αυτόν, αλλά και για την απερχόμενη πολιτική αρχή.
Εμείς οι επαγγελματίες και η θιγόμενοι πολίτες ρωτάμε τη Δημοτική Αρχή Μεσσήνης τα εξής:
1) Ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα είναι ανοιχτός ή κλειστός;
2) Είναι με ΣΔΙΤ, ναι ή όχι;
3) Έχει διόδια, ναι ή όχι;
4) Παρακάμπτει τη Μεσσήνη και τη Βελίκα ή όχι;
5) Υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη που επιτάσσει κατασκευή αυτοκινητόδρομου τέτοιου τύπου επί του υπάρχοντος δρόμου;
6) Το κόστος της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου ποιο είναι;
7) Ο πλήρης αποκλεισμός ιδιοκτησιών, υφιστάμενων οικιών, αλλά κυρίως καταστημάτων και εργοστασίων, με επακόλουθη ανυπολόγιστη ζημιά, ολοκληρωτική καταστροφή των ιδιοκτητών
8) Ο δρόμος αυτός, σύμφωνα με τη μελέτη, έχει 13 κυκλικούς κόμβους ναι ή όχι;
9) Κόβει τη Μεσσήνη και την προώθηση της πόλης προς την παραλία ή όχι;
Επειδή θα πρέπει όλοι οι επηρεαζόμενοι να λάβουν πλήρη γνώση των σχεδίων χωρίς υπεκφυγή και (χωρίς χουντικές πρακτικές) μεθοδεύσεις και συσκότιση.
Δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι σε κλειστό δρόμο τύπου Νιου Τζέρσεϊ. Επιθυμούμε την ήπια μορφή, διαπλάτυνση και βελτίωση του υπάρχοντος δικτύου, που θα αναδεικνύει τα τοπικά χαρακτηριστικά της περιοχής και δε θα προκαλεί ανωμαλία στην οικιστική και οικονομική ζωή των πολιτών της Μεσσήνης και των επαγγελματιών.
Θα μείνουμε αποφασισμένοι και σθεναροί προασπιστές της περιουσίας μας, της λογικής και, κυρίως, του νόμου σε κάθε ενέργειά μας.

Εκπρόσωπος επιχειρηματιών
Παν. Μητσέας

Εκπρόσωπος Ιδιοκτητών
Βασίλειος Παυλάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου