Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Στη Β`φάση του διαγωνισμού οι πέντε μνηστήρες του οδικού ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Στη Β`φάση του διαγωνισμού οι πέντε μνηστήρες του οδικού ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Νίκος Καραγιάννης
ΒΟΑΚ, Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, ένα από τα σημαντικότερα νέα μεγάλα έργα που μπαίνουν σε σειρά υλοποίησης. Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκρίθηκαν και τα πέντε σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Πρόκειται για τους: Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος. Αναθέτουσα Αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 312,23εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 251,8εκατ.ευρώ). Η εκκίνηση του διαγωνισμού είχε πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουλίου 2019.
Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, οι πέντε διεκδικητές θα συνεχίσουν στην Β1 φάση που είναι ο ανταγωνιστικός διάλογος. Εκεί θα προκύψει το τεχνικό αντικείμενο του έργου, θα συνταχθεί και εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη και θα συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης. Στην Β2 φάση θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές και θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.
Μετά από την ανακήρυξη του θα ακολουθήσει η διαδικασία ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων και η υπογραφή της σύμβασης που θα ενεργοποιήσει τους χρόνους.
Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια) και η χρηματοδότηση του δεν προβλέπει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο-ΣΔΙΤ που ξεπερνά σε αξία ακόμα και εκείνο του τμήματος του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και το οποίο συγκέντρωσε υψηλή συμμετοχή (τα ΣΔΙΤ μας έχουν συνηθίσει πλέον σε πολύ επιτυχημένους διαγωνισμούς).

ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΟΔΙΚΟ ΣΔΙΤ

Πρόκειται για ένα έργο έκπληξη, καθώς δεν υπήρχε ψηλά στην ατζέντα μέχρι και ένα χρόνο πριν και είναι το δεύτερο κατά σειρά έργο-ΣΔΙΤ μετά από το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη. Από ότι γίνεται αντιληπτό, η πόρτα των ΣΔΙΤ ανοίγει στα μεγάλα οδικά έργα και δίνει διέξοδο στην έλλειψη χρηματοδότησης νέων έργων από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι ακόμα ένα έργο που γίνεται με τη συνεργασία της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ που έδωσε τις απαραίτητες λύσεις για να μπορέσει το συγκεκριμένο έργο να φτάσει σε διαγωνιστικό επίπεδο.
Ο νέος άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη θα είναι μία συνέχεια ουσιαστικά του Αυτοκινητόδρομου Μορέα και η χρονοαπόασταση αναμένεται να μειωθεί σημαντικά, ενώ εκτιμάται αντίστοιχα ότι θα ανέβει σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια σε ένα δρόμο που σήμερα χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνος.

Στο πλαίσιο της σύμβασης σύμπραξης, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) καλείται να αναλάβει τα ακόλουθα:

α) εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει, κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του·
β) κατασκευή του συνόλου των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργου·
γ) χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει, βάσει του οριστικού σχεδιασμού·
δ) συντήρηση, λειτουργία του οδικού τμήματος «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης·
ε) επιστροφή του έργου στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος τής συμβατικής περιόδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου