Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012
Π. Πελοποννήσου για ΕΣΠΑ: Μας «καταδίκασε» το «αμαρτωλό» Σκούρα-Πυρί
Π. Πελοποννήσου για ΕΣΠΑ: Μας «καταδίκασε» το «αμαρτωλό» Σκούρα-Πυρί
Αναστάτωση προκάλεσαν στην Πελοπόννησο τα δημοσιεύματα της aftodioikisi.gr που αναφέρονται -βασιζόμενα σε στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών- στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ από τις περιφέρειες, με αυτήν της Πελοποννήσου να είναι στις «ουραγούς» και μάλιστα στην τελευταία θέση. Η θεματική αντιπεριφερειάρχης, αρμόδια για το ΕΣΠΑ Ντίνα Νικολάκου, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων, υπογράμμισε πως το υπουργείο Οικονομικών δεν έλαβε στις αναφορές του δύο ενέργειες του περιφερειάρχη Πέτρου Τατούλη:
Πρώτον, ότι το πλαίσιο της διαφάνειας στην παραχώρηση των έργων απένταξε από τον περασμένο Ιούλιο του «αρματωλού» έργου «Σκούρα-Πυρί», το οποίο είχε συμβασιοποιήσεις 14 εκατ. ευρώ και δαπάνες 11 εκατ. ευρώ, και δεύτερον, πως εκμεταλλεύθηκε το «οverbooking» (αδιάθετα του ΕΣΠΑ), με αποτέλεσμα οι εντάξεις έργων κατά το τελευταίο εξάμηνο που η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει την ευθύνη να αυξηθούν κατά κατά 47,12%, υπερβαίνοντας έτσι το 100%. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της aftodioikisi.gr, το «αμαρτωλό» έργο «Σκούρα-Πυρί» θα επανέλθει στο ΕΣΠΑ Πελοποννήσου «καθαρό» ως νέο έργο έως το Μάρτιο.
Πώς θα ήταν η κατάσταση με το «Σκούρα-Πυρί»
Να σημειωθεί πως η εξέλιξη εφαρμογής ενός συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος με βάση το σύστημα διαχείρισης και ελέγχου και σύμφωνα με τους Κανονισμούς των Διαρθρωτικών Ταμείων, παρακολουθείται σε τρία επίπεδα:
•Το πρώτο επίπεδο είναι οι εντάξεις έργων
•Το δεύτερο επίπεδο είναι οι συμβασιοποιήσεις
•Το τρίτο επίπεδο είναι οι επιλέξιμες δαπάνες
Τα δύο τελευταία αποτελούν και τα κρίσιμα επίπεδα εφαρμογής, τα οποία άπτονται άμεσα με την εξέλιξη του πρώτου επιπέδου εφαρμογής, δηλαδή τις εντάξεις έργων.
Η σημαντικότερη όμως παράμετρος, όπως έχει δηλώσει κατά καιρούς ο Π. Τατούλης, τόσο για την αναπτυξιακή συμβολή του προγράμματος στις περιφέρειες όσο και για τη δημοσιονομική συμβολή του στη χώρα με την εισροή κοινοτικών πόρων, είναι η ποιότητα των εκτελούμενων έργων, τα οποία δηλώνονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, άμεσα συνυφασμένες αυτές οι έννοιες με την Αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
Σύμφωνα, λοιπόν με τα όσα είπαν πηγές της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην aftodioikisi.gr, και έχοντας υπόψη τα παραπάνω, «το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Πελοποννήσου, όπως εξελίχθηκε η εφαρμογή του το τελευταίο εξάμηνο του 2011, καθιστά την περιφέρεια ως "διεκδικήτρια", σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση του συγκεκριμένου άρθρου, τουλάχιστον όσον αφορά στις πληρωμές"», αφού ληφθούν υπόψη τα εξής στοιχεία:
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΠΣ, μεταξύ πρώτου και δεύτερου εξαμήνου 2011:
•Οι εντάξεις έργων, βασικό/αρχικό επίπεδο εφαρμογής, αυξήθηκαν κατά 47,12% φθάνοντας στο 102,5%, από 70% επί του προϋπολογισμού του.
•Οι συμβασιοποιήσεις έργων αυξήθηκαν κατά 7% φθάνοντας στο 46,7% από το 43,7% επί του προϋπολογισμού του.
•Οι δαπάνες/πληρωμές αυξήθηκαν κατά 11,4%, φθάνοντας στο 26% από 23% επί του προϋπολογισμού του.
Σύμφωνα με την πραγματική πρόοδο εφαρμογής:
Η απεικονιζόμενη αυτή πρόοδος στο ΟΠΣ «είναι εκ διαμέτρου αντίθετη, με πραγματική πρόοδο του προγράμματος, ιδιαίτερα όσον αφορά στις συμβασιοποιήσεις και στις δαπάνες/πληρωμές, εφόσον ληφθεί υπόψη ότι κατά το διάστημα αυτό απεντάχθηκε, με πρωτοβουλία της περιφέρειας και της ΕΔΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου, έργο "Γέφυρα" προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, με συμβάσεις 14 εκατ. ευρώ και δαπάνες/πληρωμές 11 εκατ. ευρώ» (σ.σ.: το «αμαρτωλό» έργο «Σκούρα-Πυρί».
Το έργο αυτό «απεντάχθηκε από το πρόγραμμα λόγω σοβαρών τεχνικών προβλημάτων που εμφανίσθηκαν κατά την εκτέλεσή του, εφαρμόζοντας πιστά η Περιφέρεια και η ΕΔΑ Πελοποννήσου την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του προγράμματος, προκειμένου να μην δημιουργηθούν σοβαρότερα προβλήματα στις σχέσεις του προγράμματος, της περιφέρειας και της χώρας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
Ποια θα ήταν η εικόνα εάν δεν «έβγαινε» έξω το συγκεκριμένο έργο, σύμφωνα με τις πληροφορίες από την Περιφέρεια Πελοποννήσου; Τότε θα παρουσιαζόταν η παρακάτω εικόνα εφαρμογής:
•Εντάξεις έργων: 108,35%
•Συμβασιοποιήσεις: 55,40%
•Δαπάνες/Πληρωμές: 38,80%
«Η δε εξέλιξη εφαρμογής του κατά το δεύτερο εξάμηνο θα ήταν ασύγκριτα καλύτερη με αύξηση των εντάξεων κατά 53%, αύξηση των συμβάσεων κατά 15,6% και των δαπανών/πληρωμών κατά 24,4%».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου