Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2012

Δεν θα υπάρχει ψυχή στα χωριά του Δήμου Πύλου-Νέστορα αν εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ.


Δεν θα υπάρχει ψυχή στα χωριά του Δήμου Πύλου-Νέστορα αν εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ.
Λαέρτης ο Πύλιος
Ήρθε ο βουλευτής στο χωριό ……
μοιράζει υποσχέσεις στους αγρότες,
θα γίνει αύξηση τιμής των προϊόντων, θα αυξηθούν και οι συντάξεις των γερόντων [1]
Περίληψη : Ο πολιτικοί σωτήρες εθνικοί και τοπικοί με τα κόμματα τους, έφεραν στα χωριά μας, την φτώχια, την ερήμωση, την ανεργία και την υπογεννητικότητα. Θλίψη και μόνο θλίψη, αισθάνομαι όταν βλέπω τα χωριά του δήμου Πύλου-Νέστορος, να αργοπεθαίνουν και κανένας τοπικός βουλευτής, κομματοπολιτευτής η κομματοαυτοδιοικητικός, δεν φαίνεται να συγκινείται. Το κάθε χωριό του δήμου, ζει το δικό του δράμα. Το δράμα της εγκατάλειψης και της ερήμωσης. Το άρθρο αναφέρεται στις επιπτώσεις, στην απόδοση και στην παραγωγή των αγροτικών προϊόντων μετά την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ και συγκεκριμένα του μέτρου της πλήρους αποσύνδεσης. Αναμένονται σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή και πιθανή αύξηση των αποδόσεων. Δεν χωράει αμφιβολία, ότι μετά την εφαρμογή της, τα αγροτικά δημοτικά διαμερίσματα, οδηγούνται αμετάκλητα στην οριστική απαξίωση και την ερήμωση τους. Σε λίγα χρόνια αν εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ, δεν θα υπάρχει ψυχή, θα διασχίζει κανείς.... ξεβράκωτος τους δρόμους των χωριών του δήμου και δεν θα συναντάει άνθρωπο.
Λέξεις κλειδιά: Νέα ΚΑΠ, ερήμωση, εγκατάλειψη, φτώχεια, αποσύνδεση, ενιαία ενίσχυση, αποδόσεις, εξέλιξη της παραγωγής, «περιφερειακό πρότυπο», «βασική ενίσχυση», «πράσινη ενίσχυση», «ενεργός αγρότης», αγρανάπαυση.
Εισαγωγή-ιστορικό: Στις 12 Οκτωβρίου 2011 ανακοινώθηκαν από τον επίτροπο Γεωργίας Ντ. Τσιόλος, οι νομοθετικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020. Ήδη από τον περσινό Νοέμβρη η Κομισιόν δίνοντας προς «διαβούλευση» τρία σενάρια για την τροποποίηση της ΚΑΠ είχε καταστήσει σαφείς τις προθέσεις των κυρίαρχων δυνάμεων στην Ε.Ε. για περαιτέρω φιλελευθεροποίηση της αγοράς αγροτικών προϊόντων στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και με το πρόσχημα της άρσης των ανισοτήτων μεταξύ της Ε.Ε.-15 και της Ε.Ε.-12 (νέων χωρών). Εννοείται ότι στα πλαίσια ενός άρθρου είναι αδύνατο να αναλυθεί, το αγροτικό εισόδημα και συνολικά οι επιπτώσεις στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας, από τις προτάσεις της νέας ΚΑΠ, θα αναφερθούν συνοπτικά οι σημαντικότερες προτεινόμενες ρυθμίσεις στο καθεστώς άμεσων πληρωμών [2].
Θέμα: Οδηγώντας προχθές στη Αττική οδό, άκουσα από το Β. Παπακωνσταντίνου το τραγούδι 'Ήρθε ο Βουλευτής στο χωριό” του Θ. Μπακαλάκου, στην θύμηση μου επανήλθαν γεγονότα και καταστάσεις των παιδικών μου χρόνων. Τότε που στα χωριά της επαρχίας Πυλίας, αλλά και σε όλα τα χωριά του νομού Μεσσηνίας έσφυζαν από ζωή. Η παρουσία ενός βουλευτή (ειδικά κυβερνητικού) σε ένα χωριό έμοιαζε σαν κοσμοϊστορικό γεγονός. Όλοι έβαζαν τα καλά τους για να τον.....υποδεχτούν και ο εγχώριος κομματάρχης κανόνιζε τα πάντα στην εντέλεια. Μετά τις προσφωνήσεις και τις γλοιώδεις αλληλοφρονήσεις, ξεκινούσε η πομπή για την καθιερωμένη περατζάδα στα στενά του χωριού, για να γίνει τάχατε και η ενημέρωση του “μεγάλου επισκέπτη” για τα τοπικά προβλήματα. Μπροστά ο βουλευτής με ύφος δέκα Καρδιναλίων μοίραζε υποσχέσεις για λύσεις, χειραψίες, χαμόγελα και ένα βήμα πίσω ακολουθούσε ο κομματάρχης κορδωμένος σαν γύφτικο σκεπάρνι ενώ κατά την διαδρομή λοξοκοιτούσε αυστηρά όσους ήξερε ότι δεν ήταν του κόμματος!!! [3]
Μετά που ο βουλευτής έφευγε τα πάντα ξεχνιόταν μέχρι να ξαναέρθει περίοδος εκλογών και να επαναληφθεί ξανά η ίδια τελετο-διαδικασία!! Έτσι λειτούργησε το πολιτικό σύστημα για πολλά χρόνια με αποτέλεσμα η μη λύσεις στα προβλήματα και γενικά ο μη προγραμματισμός και η εγκατάλειψη να γίνουν η αιτία για τον ξενιτεμό των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ένας ξενιτεμός που άλλαξε προς το χειρότερο τους συσχετισμούς της κοινωνίας (προκαλώντας την αστυφιλία των μεγάλων πόλεων) αλλά και την διάλυση του παραγωγικού ιστού της χώρας μας.
H συνεχής αναφορά ότι "η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα" και ότι "χρειάζεται αλλαγή του παραγωγικού προτύπου"! επαναλαμβάνεται από όλους τους κομματικούς σωτήρες, όμως καμιά κουβέντα, για τα αιτία της πραγματικά δραματικής καταστροφής που επήλθε στην αγροτική παραγωγή και τη βιομηχανία από την ένταξη της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ και μετέπειτα Ευρωπαϊκής Ένωσης, λες και πρόκειται για φυσικό φαινόμενο... Και επειδή δεν βρίσκεται ούτε ένας έντιμος άνθρωπος στα επίσημα ΜΜΕ να θέσει ακριβώς αυτό το ερώτημα, δηλαδή το ποιος ευθύνεται γι' αυτή τη σχεδόν ολοκληρωτική αποσάθρωση της παραγωγής στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα [4 ]. Οι τοπικοί βουλευτές, οι κομματοπολιτευτές και οι κομματοαυτοδιοικητικοί γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία της φτωχομεσαίας αγροτιάς, δέχεται την ασφυκτική πίεση της οικονομικής κρίσης και τα εντεινόμενα μέτρα που επιβάλλει το καθεστώς της ξένης εξάρτησης και υλοποιούν οι υποτελείς ελληνικές κυβερνήσεις. Επομένως:
-Το αγροτικό εισόδημα συνεχώς μειώνεται
-Οι τιμές στα αγροτικά εφόδια συνεχώς αυξάνονται
- Οι συνεταιρισμοί διαλύονται
-Οι καλλιέργειες γίνονται ολοένα και πιο ασύμφορες
-Τα χρέη πνίγουν τα φτωχά αγροτικά νοικοκυριά
-τα χωριά ερημώνουν, βουλιάζουν στην ανέχεια και στο φόβο της ανερχόμενης εγκληματικότητας.
Αυτή η εικόνα επικρατεί σήμερα στην ελληνική ύπαιθρο. Το πρόβλημα θα επιδεινωθεί, γιατί όπως είναι ήδη γνωστό, από τον περασμένο Οκτώβρη, έχουν κατατεθεί οι προτάσεις της Κομισιόν που αφορούν στη νέα αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Με βάση των παραπάνω, η νέα αναθεωρημένη ΚΑΠ συγκεκριμένα προβλέπει [5 ] :
1. Την σημαντική Μείωση των πόρων του Κοινοτικού Προϋπολογισμού : Μειώνεται συνολικά για την ευρωπαϊκή Γεωργία, Κτηνοτροφία, κατά 4% (από 41,7% της περιόδου 2007-2013, στο 37,7%), δηλ. από 53,9 δις € στα 51,6 δις €. Στην επταετία 2014-2020 θα διατεθούν συνολικά 371,72 δις€ , κι από αυτά τα 281,8 δις € θα πάνε για ενισχύσεις των αγορών και για άμεσες ενισχύσεις στους «δικαιούχους», δηλ. στους κατά «κύριο επάγγελμα αγρότες» (Πυλώνας 1), ενώ τα υπόλοιπα 89,9 δις € θα πάνε για «αναδιαρθρώσεις» και «ανάπτυξη της υπαίθρου», δηλ. σε τρόπους μείωσης του αγροτικού πληθυσμού που δεν τεκμηριώνει τον όρο «κατά κύριο επάγγελμα αγρότης» (Πυλώνας 2). Από τα κονδύλια αυτά, η Γαλλία καρπώνεται το 20%, η Γερμανία το 13%, η Ισπανία το 13%, η Ιταλία το 11% και η Βρετανία το 9%. Το υπόλοιπο ποσοστό το μοιράζονται αναλογικά τα άλλα 22 κράτη-μέλη! Σε ότι αφορά τη χώρα μας τα λεγόμενα «εθνικά όρια ενισχύσεων» (αξία δικαιωμάτων, εθνικό απόθεμα, πρόσθετες ενισχύσεις) μειώνονται από 2.099,92 εκατ. € το 2014 στα 2.014,75 εκατ. € το 2017 και παραμένουν σε αυτό το επίπεδο ως το 2020. Η Κομισιόν ορίζει κάθε χρόνο το εθνικό ανώτατο όριο για το καθεστώς «βασικής ενίσχυσης», αφαιρώντας από το παραπάνω συνολικό ετήσιο ποσό, τα ποσά για τις πρόσθετες ενισχύσεις [δηλ. μείον 30% για τη λεγόμενη «πράσινη επιδότηση», μείον 2% για τους νέους αγρότες, μείον (προαιρετικά) 5% για τις μειονεκτικές περιοχές και μείον προαιρετικά έως 10% για την καταβολή συνδεδεμένων ενισχύσεων]. Με λίγα λόγια αυτό που απομένει, δηλ. περίπου το 53% του «εθνικού ορίου», αποτελεί τη συνολική αξία των δικαιωμάτων δηλ. της «βασικής ενίσχυσης». Το τι θα πάρει ο κάθε δικαιούχος προκύπτει από τη διαίρεση του εθνικού ή περιφερειακού ανώτατου ορίου με τον αριθμό των δικαιωμάτων ενίσχυσης δηλ. των δικαιούχων.
2. Καθιερώνει υποχρεωτικά, από το 2014, το «περιφερειακό πρότυπο», όπου όλα τα δικαιώματα θα είναι ίσης αξίας με βάση την «επιλέξιμη γη» ή τους «επιλέξιμους βοσκότοπους» της κάθε περιφέρειας. Η χώρα μας που κατά την προηγούμενη αναθεώρηση της ΚΑΠ είχε επιλέξει το «ιστορικό πρότυπο» για την καταβολή των δικαιωμάτων, υποχρεώνεται να πάει σταδιακά στο νέο πρότυπο. Οι προτάσεις της Κομισιόν για τη νέα ΚΑΠ εισηγούνται τα 380€ /Ha (1Ha=10 στρέμματα) για την περίοδο 2014-2020. Θυμίζουμε ότι η προηγούμενη αναθεώρηση της ΚΑΠ καθόριζε σαν μέσο δικαίωμα τα 520€ /Ha. Οι γεωργοί και οι κτηνοτρόφοι θα κληθούν το Μάη του 2014 να δηλώσουν τι θα καλλιεργήσουν με το νέο καθεστώς, προκειμένου να λάβουν τα νέα δικαιώματα επιδότησης, παίρνοντας υπόψη και το στοιχείο του τι καλλιεργούσε ο γεωργός το 2008. Το πρόβλημα, ωστόσο, εντοπίζεται στους κτηνοτρόφους -και μάλιστα σε όσους είχαν εντατικές εκμεταλλεύσεις- όπου θα πρέπει με το νέο καθεστώς να καθοριστεί ένα τμήμα μόνιμου βοσκοτόπου ανά κεφάλι ζώου, δηλ. να υπάρχει αντιστοιχία.
3. Την Εισήγηση από το 2014, τη λεγόμενη «βασική ενίσχυση» (αντί της μέχρι σήμερα επιδότησης), ανάλογα με τις αγροτικές περιφέρειες και ανάλογα με το ρυθμό περιφερειοποίησης κάθε κράτους-μέλους. Το ποσοστό της «βασικής ενίσχυσης», θεωρητικά θα ξεκινά από 40% και θα φθάνει το 100%, ανάλογα με το βαθμό περιφερειοποίησης που έχει επιτευχθεί από το κράτος-μέλος. Για τη χώρα μας, που είχε επιλέξει το καθεστώς των «ιστορικών δικαιωμάτων», από το 2014 θα μπορεί θεωρητικά να δίνεται ένα ποσοστό 40% σαν «βασική ενίσχυση» και το υπόλοιπο 60% σαν ενίσχυση με βάση τα ιστορικά δικαιώματα του 2000-2002. Πάντως, μέχρι το 2019 θα πρέπει το κάθε κράτος-μέλος να έχει οριστικοποιήσει την περιφερειοποίηση του.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι με τους όρους και τις προϋποθέσεις που μπαίνουν, η «βασική ενίσχυση» θα κυμαίνεται μεταξύ 53% και 60% της επιδότησης του κάθε νοικοκυριού. Αν πάρει κανείς υπόψη το γεγονός ότι ο μέσος κλήρος των ευρωπαίων αγροτών είναι 12 Ha (=120 στρέμματα), ο αμερικανικός 180 Ha (=1800 στρέμματα), και ο ελληνικός 2,8 Ha (=28 στρέμματα), εύκολα αντιλαμβάνεται ότι η «βασική ενίσχυση» των 380€ , ακόμα και αν δοθεί κατά 60% (380 € Χ 60% Χ 2,8 Ha = 638,4€ το χρόνο), αποτελεί ψίχουλα.
4. Την λεγόμενη «πράσινη ενίσχυση», ένα μέτρο-χαράτσι εφ' όσον θα απορροφά το 30% των κονδυλίων που προορίζονται για άμεσες επιδοτήσεις. Οι προϋποθέσεις καταβολής της «πράσινης ενίσχυσης» είναι:
α) Το 7% του χωραφιού να μπαίνει σε αγρανάπαυση,
β) ο γεωργός υποχρεώνεται να καλλιεργεί τουλάχιστον τρία είδη, από τα οποία η βασική καλλιέργεια δε θα πρέπει να ξεπερνάει το 70% των χωραφιών και η μικρότερη δε θα πρέπει να είναι λιγότερη από το 5%. Οι γεωργοί με λιγότερα από 30 στρέμματα αποκλείονται του μέτρου αυτού. Ας δούμε με ένα παράδειγμα, τι σημαίνει «πράσινη ενίσχυση» για ένα μεσαίο αγρότη με 50 στρ. χωράφι, που το 7% (3,5 στρ.) μπαίνει σε υποχρεωτική αγρανάπαυση, το 70% (35 στρ.) φυτεύεται με βαμβάκι σαν βασική καλλιέργεια και το υπόλοιπο 23% (11,5 στρ.) σπέρνεται ισόποσα με τριφύλλι και καλαμπόκι. Ο αγρότης αυτός θα εισπράξει:
Από «Βασική ενίσχυση»: 50 στρ. (5 Ηα) Χ 380 /Ηα Χ 60% = 1.140 €
Από «Πράσινη ενίσχυση»: 50 στρ. (5 Ηα) Χ 380  Χ 30% = 570 €
Από βαμβάκι: 35 στρ. Χ 280 κιλά/στρ. Χ 0,53 /κιλό = 5.194 €
Από τριφύλλι: 6 στρ. Χ 1300 κιλά/στρ. Χ 0,20 /κιλό = 1560 €
Από καλαμπόκι: 5,5 στρ. Χ 1000 κιλά/στρ. Χ 0,18 /κιλό = 990 €
Ετήσιο εισόδημα 9.454 €.
Αντίστοιχα, ένας φτωχός αγρότης με 28 στρέμματα χωράφι, που το καλλιεργεί ελιές και που δεν μπαίνει στο πρόγραμμα της «πράσινης ενίσχυσης», θα εισπράξει:
Από «βασική ενίσχυση»: 28 στρ. (2,8 Ha) X 380  X 60% = 638,40 €
Από Λάδι: 28 στρ. Χ 80 κιλά/στρ. Χ 2,20 € /κιλό = 4928 €
Ετήσιο εισόδημα 5556,40 €
5. Την Εισάγωγή του όρου του «ενεργού αγρότη», με έναν απόλυτα ισοπεδωτικό ορισμό που θέτει σαν μοναδικό κριτήριο το 5% του συνολικού εισοδήματος να είναι αγροτικό, αγνοεί τα ιδιαίτερα παραγωγικά χαρακτηριστικά κάθε χώρας και τις ιδιαίτερες μορφές της γεωργίας μέσα στη χώρα. Ορίζεται πως οι επιδοτήσεις θα καταβάλλονται σε φυσικά και νομικά πρόσωπα των οποίων οι εισπράξεις από την αγροτική δραστηριότητα θα είναι πάνω από 5%. Εδώ εξαιρούνται οι αγροτοκτηνοτρόφοι που εισπράττουν επιδοτήσεις κάτω από 5.000 ευρώ. Το χαμηλό ποσοστό που τίθεται προς το παρόν, προφανώς θα αποτελέσει την Κερκόπορτα για μελλοντική αύξηση του ποσοστού με στόχο το ξεπέταγμα της φτωχομεσαίας αγροτιάς. Ο όρος έτσι κι αλλιώς μπαίνει καταχρηστικά, παραμερίζοντας τις ιδιαιτερότητες του γεωργικού τομέα κάθε κράτους-μέλους. Η χώρα μας καλείται να επιλέξει να εξαιρέσει από τις ενισχύσεις όσους δικαιούνται 400 ευρώ ή κατέχουν 4 στρέμματα. Στο όνομα της «απλοποίησης» της γραφειοκρατίας οι φτωχοί αγρότες με δήλωσή τους έως 15.10.2014 βγαίνουν από το σύστημα της ενιαίας ενίσχυσης και αποδέχονται την κατ' αποκοπήν ενίσχυση που κυμαίνεται από 500 έως 1.000 € το χρόνο.
6. Την Καθιέρωση των προαιρετικών ενισχύσεων στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές σε ποσοστό επί του συνολικού ποσού των επιδοτήσεων έως 5%, ενίσχυση για νέους αγρότες έως 2% και συνδεδεμένες στρεμματικές ενισχύσεις έως 5%, το οποίο μπορεί να γίνει και μεγαλύτερο με την έγκριση της Κομισιόν. Δεν θα καταβάλλονται επιδοτήσεις για ποσά κάτω των 400€ , ενώ οι αγρότες της κατηγορίας αυτής θα ενισχύονται με 500-1000 € κατ' αποκοπή.
7. Την μειώση στις μεγάλου ύψους αγροτικές ενισχύσεις ως εξής: 20% για ποσά από 150.000 έως 200.000 €, 40% για ποσά από 200.000 έως 250.000€ , 70% για ποσά από 250.000 έως 300.000 € και 100% για ποσά άνω των 300.000 €. Πρόκειται για καθαρά επικοινωνιακό μέτρο, καθώς όλοι γνωρίζουν πως οι μεγαλοαγρότες που δικαιούνται τέτοια μεγάλα ποσά, εύκολα μπορούν να εμφανίσουν πλαστές δηλώσεις σε ονόματα γνωστών, συγγενών και φίλων, όπως έγινε με τις διπλοεγγραφές στις επιδοτήσεις των βαμβακιών και του λαδιού, μάλιστα με το επίσημο κράτος να κάνει τα «στραβά μάτια».
Τα αποτελέσματα της νέας αναθεωρημένης ΚΑΠ, είναι για την ελληνική ύπαιθρο καταστροφικά, το τελευταίο κτύπημα εξόντωσης του Έλληνα αγρότη. Υπάρχουν τουλάχιστον ευκαιρίες που να εγγυώνται τις εφικτές βελτιώσεις με το ταυτόχρονο σταμάτημα της φτώχειας, της ερήμωσης, της ανεργίας και της υπογεννητικότητας ;
Ναι, αν οι αναποτελεσματικές πρακτικές του παρελθόντος αποτελέσουν αφορμή για διαμόρφωση μιας άλλης αντίληψης που θα καθοδηγεί την ελληνική γεωργία στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και στην ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της.
Η μόνη λύση, και σ' αυτό το τεράστιο πρόβλημα, είναι ο αγώνας της φτωχομεσαίας αγροτιάς σε κοινή δράση, μακριά από τα κόμματα και τους τοπικούς και εθνικούς σωτήρες σε κοινό μέτωπο με τις ς κατά τόπους κοινωνικές δυνάμεις για την αλλαγή και βελτίωση των όρων και των προϋποθέσεων, αυτής της βάρβαρης αγροτικής πολιτικής αλλά και της γενικότερης Εθνικής και Ευρωπαϊκής οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής. Ο αγώνας της φτωχομεσαίας αγροτιάς θα πρέπει να στοχεύει στη αλλαγή της αναθεωρημένης ΚΑΠ πάνω σε 12 δρομολογημένους άξονες, όπου οι όροι και οι προϋποθέσεις που θα διασφάλιζαν ένα περιβάλλον αξιοποίησης κοινοτικών πόρων και κυβερνητικών πολιτικών για τον επαναπροσδιορισμό της ελληνικής γεωργίας, οι άξονες αυτοί είναι [6] :
1. Απενοχοποίηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ιδιαίτερα των νέων αγροτών. Παρά την επάρκεια προγραμμάτων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, το αποτέλεσμα είναι χαμηλό επειδή, μεταξύ των άλλων, ο επίδοξος επιχειρηματίας συναλλάσσεται με μεγάλο αριθμό κρατικών υπηρεσιών που κατά κανόνα διαθέτουν χαμηλής ποιότητας και αποτελεσματικότητας προσωπικό και ασαφείς διαδικασίες διεκπεραίωσης.2. Τεχνική στήριξη από ειδικούς επιστήμονες, μετατροπή του ΥΠΑΑΤ σε φορέα χάραξης αναπτυξιακής πολιτικής, κάλυψη του υφιστάμενου κενού των γεωργικών εφαρμογών από αποκεντρωμένες υπηρεσίες-φορείς τεχνολογικής γνώσης, γνώστες των μέτρων και πολιτικών που πρέπει να εφαρμοσθούν και των κατευθύνσεων της Κ.Α.Π.3. Αποσαφηνισμός του νομικού πλαισίου χρήσεων γης, της χωροταξίας, των δασών, κ.λπ., σε κατεύθυνση που θα ευνοούν την επιχειρηματική δραστηριότητα.4. Σύνδεση των ερευνητικών ιδρυμάτων με την πραγματική γεωργική οικονομία. Η επιχειρηματικότητα, με έμφαση στην ποιότητα, φέρνει στο προσκήνιο το ζήτημα της έρευνας και τεχνολογίας. Η χρήση των αποτελεσμάτων της εφαρμοσμένης έρευνας από συγκεκριμένες ομάδες επιχειρηματιών-στόχων, καθοδηγεί καινοτόμες ιδέες και εγγυάται την επιτυχία των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.5. Εκπαίδευση των αγροτών και αυστηρώς σταθμισμένη σύνδεση των επιδοτήσεων με «κρίσιμη μάζα γνώσης» των φορέων των επιχειρηματικών σχεδίων.6. Απλοποίηση των διαδικασιών εφαρμογής της Κ.Α.Π. και εκλαΐκευση των στόχων και ευκαιριών της. Οι δύσκολες και ξένες λέξεις που χρησιμοποιούν οι τεχνοκράτες όπως Κ.Α.Π., Π.Ο.Ε., παγκοσμιοποίηση κ.λπ., όταν πηγαίνουν να μιλήσουν στους αγρότες, πολλές φορές, αντί να κεντρίσουν το ενδιαφέρον, τους απωθούν, προκαλούν αρνητικά ανακλαστικά και φόβο.7. Απεμπλοκή της ελληνικής γεωργίας από τα λεγόμενα μεσογειακά προϊόντα που αποτέλεσαν ασφυκτικό πλαίσιο για την ανάπτυξή της. Σπαταλήθηκαν διαπραγματευτικές δυνατότητες και συμμαχίες στον ευρωπαϊκό χώρο και περιορίστηκαν οι επιλογές της ελληνικής γεωργίας σε άλλους, βιωσιμότερους και ανταγωνιστικότερους κλάδους, μέσω της αναδιανομής των επιδοτήσεων, ώστε να υπάρξει μια περισσότερο ευσταθής οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά ισορροπία σε κλάδους όπως αιγοπρόβειο κρέας, γάλα και ό,τι άλλο παράγεται με μικρότερη ή καθόλου επιδότηση.8. Επαναπροσδιορισμός των στόχων του τραπεζικού συστήματος, ιδιαίτερα από τις κρατικές τράπεζες, στην πραγματική γεωργική οικονομία με κατεύθυνση στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ενίσχυσης της επιχειρηματικής δραστηριότητα των νέων αγροτών. Δεν είναι τυχαία τελευταίως η είσοδος στον αγροτικό τομέα των private equity founds που απευθύνονται στις έτοιμες επιχειρήσεις με αποκλειστικό στόχο την κερδοσκοπία.9. Τεχνολογική αναβάθμιση, όχι μόνο στην κατεύθυνση βελτίωσης της λειτουργίας, αλλά και στροφή σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες.10. Ενίσχυση φορέων για ανάλυση των τάσεων της αγοράς με στόχο την υπόδειξη τομέων μεγάλης προστιθέμενης αξίας, τρόπων συστηματικής δικτύωσης και συνεργασιών στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά.11. Ενίσχυση των συνεταιριστικών δικτύων είτε από εθνικούς, είτε από κοινοτικούς πόρους και σύνδεση της ενίσχυσης αυτής με την πραγματική απόδοσή τους.12. Προώθηση τοπικών συνεργασιών με επιχειρήσεις επώνυμων προϊόντων διατροφής και άλλων, που κατέχουν σημαντική θέση στην τοπική η εθνική αγορά, έτσι ώστε η προστιθέμενη αξία να παραμένει στις περιοχές παραγωγής.»
Συμπέρασμα: Η εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα, γιαυτό η προσεχή περίοδος αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την χώρα αφού με τις αποφάσεις που θα κληθεί να πάρει θα φανεί ξεκάθαρα αν θα κάνουμε βήματα εμπρός, ή αν θα έχουμε μια πρωτοφανή οπισθοδρόμηση και εξαθλίωση του αγροτικού τομέα, ίσως του μόνου τομέα που ακόμα δείχνει να στέκεται στα πόδια του. Κοπίδια της τοπικής εξουσίας δεν θα σας κάνουμε τη χάρη αυτή την φορά, οι δημότες γνωρίζουν ότι ο δήμος μας αλλά και όλος ο νομός έχει την δυνατότητα να παράγει σχεδόν όλα τα προϊόντα που χρειάζεται και να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες του λαού μας με φθηνά, ποιοτικά και υγιεινά προϊόντα. Όμως η νέα ΚΑΠ με την συμφωνία των ελληνικών Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που έχει καταντήσει την Ελλάδα εισαγωγέα αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, με συνέπεια να υπάρχει κάθε χρόνο 3-3,5€ δις έλλειμμα στο αγροτικό εμπορικό ισοζύγιο. Τα χωριά του δήμου Πύλου–Νέστορος, αλλά και όλα τα χωριά στο νομό Μεσσηνίας αργοπεθαίνουν μέσα στον βούρκο των σκανδάλων, της αδιαφορίας και της ανικανότητας αυτών που τα εκπροσωπούν. Στις καθημερινές εμφανίσεις των αναίσχυντων ολετήρων του νομού και του δήμου το ψέμα γίνεται αβάσταχτο, όταν τους ακούς να εξηγούν την νέα ΚΑΠ και να τη δικαιολογούν ως αδήριτη ανάγκη. Φτάνει ως εδώ και μη παρέκει, γνωρίζουμε καλά, το ψεύτικο στόμα σας, γεμάτο άχρηστα σάλια. Τα άδεια τα μάτια σας, γεμάτα με κενό υποκρισίας. Τα άσπλαχνα χέρια σας που κλέβουν το ψωμί του φτωχού. Γνωρίζουμε καλά, την πέτρινη καρδιά σας, που πετροβολάει το άνθος του καιρού. Τις σπασμένες ψυχές σας που ξεχειλίζουνε βρωμιά της απληστίας. Τις φουσκωμένες τσέπες σας, που κλοτσάνε το άνομο χρυσάφι. Το κούφιο νταηλίκι σας στον αδύνατο. Την εξαρθρωμένη ράχη σας από τους τεμενάδες στον αρχηγό τους. Σας πήραμε πια χαμπάρι γιατί: με την νέα ΚΑΠ «Ψευδολόγων έλεγχος εστί τα πράγματα» δηλαδή «Ο διασυρμός των ψευδολόγων είναι η πραγματικότητα» [7], αλλά και γιατί Τους δρόμους των χωριών του δήμου Πύλου-Νέστορος θα τα διασχίζει κανείς.... «ξεβράκωτος» και δεν θα συναντάει άνθρωπο αν εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ.
Πηγές
[1] Το εξαιρετικό τραγούδι του Μπακαλάκου και του Τζεφρώνη, που το τραγούδησε έξοχα ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου στα "Αγροτικά", το δίσκο-σύμβολο των αγροτικών αγώνων, το 1974.
[2] http://www.agro.auth.gr/etagro/ENOTHTA6 9o Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτικής Οικονομίας
[3] http://enomenoiblogers.blogspot.com/2011/07/blog-post_7817.html )"
[4] . http://vathikokkino.com ..ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ – αντιτετράδια της εκπαίδευσης ΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΠ 2014-2020
[5] . http://vathikokkino.com ..ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ – αντιτετράδια της εκπαίδευσης ΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΠ 2014-2020
[6] http://www.metarithmisi.gr/el/readText.asp?textID=445 Νέα ΚΑΠ: Απειλές και ευκαιρίες
[7] «Ψευδολόγων έλεγχος εστί τα πράγματα» δηλαδή «Ο διασυρμός των ψευδολόγων είναι η πραγματικότητα» : (Αισχύλος) [Ελευθέριος Ανευλαβής ]
Posted by Picasa

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου