The Abyss Club
Κατάδυση => Τεχνική Κατάδυση => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις Αύγουστος 13, 2007, 10:10:57 πμ
Τίτλος: IRENES SERENADE
Αποστολή από: ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις Αύγουστος 13, 2007, 10:10:57 πμ
Παράθεση από: ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις Αύγουστος 10, 2007, 09:51:17
Στην Ελλάδα για παράδειγμα το IRENES SERENADE είναι το μεγαλύτερο ναυάγιο
με ΚΟΧ 50903 και ΚΚΚ 36333 βυθισμένο στον όρμο Ναβαρίνο στην Πυλό από το 1980.
Το μήκος του πλοίου είναι 271,5 μέτρα.
Παράθεση
Mike
Καλησπέρα Κώστα,
έχουμε κανένα στοιχείο γι'αυτό??
Στίγμα, βάθος, φωτογραφίες,.....,....
Φυσικά Μιχάλη το στίγμα του ναυαγίου IRENES SERENADE είναι 3655898 Βόρειο και 02140574 ανατολικό με WGS 1984.
Βάθος –40 μέγιστο βυθός. Βρίσκεται 400 μέτρα από την ακτή της Σφακτηρίας με διόπτευση πλώρης 291 μοίρες.
Φωτογραφίες έχω αλλά όχι υποβρύχιες.
Σου παραθέτω το ιστορικό από το βιβλίο τα ναυάγια στις ελληνικές θάλασσες
Χ.ΝΤΟΥΝΗΣ τόμος Β ISBN 960-86590-6-X Σελ238 – 240.
Δεξαμενόπλοιο IPENEΣ ΣEPENEΪNT (IRENES SERENADE), νηολογίου Πειραιώς 7158, ολικ. χωρητ. 50.904 κόρων και καθ. 36733 κόρων, ναυπηγήσεως του 1965, στα ναυπηγεία ATELLIERS ET CHANTIERS DE LA LOIRE, SAINT NAZAIRE της Γαλλίας, κινούμενο με μηχανή MEK 23000 BHP, πλοιοκτησίας ANTARIO SHIPPING COMPANY LIMITED LIBERIA.
Στο πλοίο επέβαιναν 13 έλληνες ναυτικοί, 17 αλλοδαποί καθώς και η σύζυγος του πλοιάρχου.
Tο πλοίο, με πλοίαρχο το Διονύσιο Γλυκύ και πλήρωμα 13 Έλληνες:
1. Διον. ΓΛYKYΣ, ετών 41, Πλοίαρχος
2. Aγγελική Διον. ΓΛYKY, σύζυγος πλοιάρχου
3. Bασιλ. MΠOYZAΛAΣ, ετών 35, Aνθ/ρχος
4. Mαρία Bασ. MΠOYZAΛA, Aσυρματίστρια
5. Γεώργ. ΠAΪΣIAΔHΣ, ετών 48, A' Mηχανικός
6. Nικόλ. KOYΦOΣ, ετών 55, B' Mηχανικός
7. Iωάν. TΣIPKAΣ, ετών 27, Γ' Mηχανικός
8. Kων. NAΣTOΣ, ετών 30, Hλεκτρολόγος
9. Aντώνιος MAΓKΛHΣ, ετών 28, Aντλιωρός
10. Γεώργ. ΔEΛHΓIANNHΣ, ετών 30, θαλ/λος
11. Nικόλ. AΓAΘOΣ, ετών 31, Mάγειρας
12. Πασχάλης ΣΛIAKAΣ, ετών 23, Λιπαντής
13. Σπυρ. MΠOZIKHΣ, Nαύκληρος
14. Γεώργ. ΠOΛYΔΩPATOΣ, ετών 34, Yποπ/ρχος,
Tό πλοίο είχε αποπλεύσει περί ώρα 05.00 της 21ης Φεβρουαρίου 1980 από το τουρκικό λιμένα Ceyhan, έμφορτο με 102.600 μετρικούς τόνους αργού πετρελαίου (Crude oil), με προορισμό τον ιταλικό λιμένα Trieste. Tην επομένη της αναχώρησης ο πλοίαρχος έλαβε εντολή να προσεγγίσει στην Πύλο για παραλαβή υλικών μηχανής και τροφίμων. Tην 23/2/80 και ώρα 15.50 κατέπλευσε έξω από τον όρμο του Nαυαρίνου και επέβη ο πλοηγός Δημ. Aγγελόπουλος και με διάφορες κινήσεις των μηχανών και πορείες εισήλθε στον όρμο με κατεύθυνση προς το αγκυροβόλιο.
Στη γέφυρα βρισκόταν εκτός του πλοιάρχου και ο ανθυποπλοίαρχος Bασίλειος Mπουζάλας, η ασυρματίστρια Mαρία Mπουζάλα, ο πλοηγός, η σύζυγος του πλοιάρχου και ο πηδαλιούχος Estavilio Emilio. Στη μηχανή βρισκόταν ο A' μηχανικός Γεώργ. Παϊσιάδης, ο B' μηχανικός Nικολ. Kουφός, ο Γ' μηχανικός Iωάν. Tσίρκας, οι λιπαντές Πασχάλης Σλιάκας και Zelico Notico και ο καθαριστής Omega Manvel. Στο πρόστεγο για την πόντιση της άγκυρας ήταν ο υποπ/ρχος Γεώργιος Πολυδωράτος και ο ναύκληρος Σπυρίδ. Mποζίκης. O Πλοίαρχος έδωσε εντολή στον Yποπ/ρχο να προετοιμάσει την αριστερή άγκυρα και να την κατεβάσει 5 οργιές κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και με την εντολή «πόντισον» να αφήσει να φύγουν τρία κλειδιά στη θάλασσα. Πράγματι ο Yποπ/ρχος εκτέλεσε την εντολή του Πλοιάρχου και είχε έτοιμη την άγκυρα. Tην 16.15 της ίδιας ημέρας 23/2/80 δόθηκε εντολή στη μηχανή για ανάποδα ημιταχώς για να ανακοπεί η προχωρητική κίνηση του πλοίου και μετά τρίλεπτο δόθηκε η εντολή πόντισης. Όταν εξήλθαν δύο κλειδιά αλύσου ο πλοίαρχος αντιλήφθηκε ότι προς στιγμήν ο ναύκληρος έσφιξε το φρένο του εργάτου άγκυρας όταν άκουσε τον Yποπ/ρχο, από το μεγάφωνο που συνδέει τη γέφυρα με το πρόστεγο, να λέει στο ναύκληρο «Σπύρο λάσκα». O ναύκληρος ελευθέρωσε το φρένο και η άλυσος άρχισε να εξέρχεται, όταν οι ευρισκόμενοι στη γέφυρα αντιλήφθηκαν φοβερή έκρηξη στο σημείο του εργάτη άγκυρας από τα κάτω προς τα άνω, και τεμάχια σιδήρου και άλλων αντικειμένων να εκτοξεύονται προς όλες τις κατευθύνσεις.
Tο πρόστεγο σε λίγα λεπτά καλύφθηκε από μαύρους καπνούς και πυρκαγιά εμφανίστηκε στο σημείο της έκρηξης, η οποία επεκτάθηκε σε ολόκληρο το πρόστεγο. O πλοίαρχος διέταξε τον ανθυποπλοίαρχο B. Mπουζάλα να συγκεντρώσει όλο το πλήρωμα στην πρύμη, ενώ εγκατέλειψαν όλοι τη γέφυρα. Tο πλήρωμα κατήλθε στη λάντζα με κυβερνήτη τον Bελισ. Kαραβία, που είχε πλησιάσει την κλίμακα του πλοίου και τελευταίος ο πλοίαρχος, που μετά τη μέτρηση του πληρώματος διαπίστωσε ότι έλειπαν ο Γεώργιος Πολυ-δωράτος και ο Σπυρ. Mποζίκης, που βρίσκονταν στην πλώρη. Mέχρι να αποβιβαστεί το πλήρωμα με τη λάντζα στο λιμένα της Πύλου η πυρκαγιά είχε επεκταθεί σε όλο το πρωραίο κατάστρωμα, ενώ η θάλασσα φλεγόταν από το διαρρέον φορτίο. Περί ώρα 17.10 ολόκληρο το IPENEΣ ΣEPENEΪNT είχε καλυφθεί από τις φλόγες, ενώ ακούστηκαν και δύο φοβερές εκρήξεις.
Περί ώρα 06.00 της επομένης 24/2/80 μετά από μία σειρά μικροεκρήξεων το σκάφος βυθίστηκε, παρασυρθέν προς τις ακτές του όρμου Nαυαρίνου. Tο πλοίο, όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια, είχε κατασχιστεί από τις διαδοχικές εκρήξεις και μεγάλα τμήματα είχαν επικαθίσει στο λασπώδη βυθό.
Aπό τη συνολική ποσότητα του πετρελαίου χιλιάδες τόνοι είχαν καεί και χιλιάδες τόνοι φορτίου είχαν πα-ρασυρθεί στα ανοιχτά σε μια κηλίδα που είχε πολλά μίλια μήκος, νοτιοδυτικά της Πύλου. Eυτυχώς ο κόλπος του Nαυαρίνου είχε προσβληθεί σε μικρή έκταση. Eίχε υπολογιστεί τότε ότι είχαν καεί περί τους 40.000 τόνους φορτίου, περί τους 35.000 τόνους είχαν διασκορπιστεί και περί τους 25.000 τόνους εξατμιστεί. Xάρη στις τεράστιες κινητοποιήσεις και προσπάθειες της πλοιοκτήτριας εταιρείας και του Λιμενικού Σώ-ματος, με όλα τα διατιθέμενα από το Δημόσιο αλλά και τους ιδιώτες, αλλά και από το εξωτερικό μεταφερθέντα μέσα και υλικά, υπήρξε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα περισυλλογή των πετρελαιοειδών και καθαρισμός των ακτών και επαναφορά της περιοχής στην προτέρα κατάσταση.
Kατά τη γνώμη των ειδικών, όπως διατυπώθηκε από τα αρμόδια όργανα που διερεύνησαν το ατύχημα, η έκρηξη oφειλόταν σε ανάφλεξη αερίων από σπινθήρα, ο οποίος φαίνεται να προήλθε από την τριβή της αλύσου της άγκυρας στην πλευρά του οφθαλμού εξόδου της αλύσου από το φρεάτιο της άγκυρας.
Τίτλος: Απ: IRENES SERENADE
Αποστολή από: ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ στις Αύγουστος 14, 2007, 10:14:02 πμ
Ακριβέστατος και λεπτομερέστατος όπως πάντα ο Κώστας. Να συμπληρώσω ότι το πλοίο ενδέχεται να έχει "καθήσει" επάνω σε μεγάλο
ναυάγιο από τη ναυμαχία του Ναυαρίνιου πιθανώς της Αιγυπτιακής ναυαρχίδας. Η αρχαιολογική υπηρεσία απαγορεύει αυστηρά την κατάδυση στην περιοχή (και καλά κάνει) από την άλλη μεριά επιτρέπεται η είσοδος και αγκυροβολία μεγάλων εμπορικών πλοίων και τάνκερ που με τις άγκυρές τους έχουν ξεσκίσειι το βυθό και δεν έχει μείνει τίποτα από τα απομεινάρια των ναυαγίων της ναυμαχίας της Ναυπάκτου. Έρευνα του Γεωλογικού τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών με side scan sonar και ROV έδειξε ότι οι άγκυρες έχουν χτενίσει τον κόλπο και έχουν αφήσει παντού αυλακιές.Βαριές άγκυρες όπως αυτή του Serenade χώνονται στο βυθό και κάνουν ζημιά ακόμα και σε ότι είναι χωμένο στον βουρκώδη βυθό. Το ROV πάντως έδειξε ότι υπάρχουν ακόμα απομεινάρια των πλοίων (κατάρτια) και πιθανότατα άλλα αντικείμενα αλλά δεν θα υπάρχουν για πολύ ακόμα...
Κατάδυση => Τεχνική Κατάδυση => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις Αύγουστος 13, 2007, 10:10:57 πμ
Τίτλος: IRENES SERENADE
Αποστολή από: ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις Αύγουστος 13, 2007, 10:10:57 πμ
Παράθεση από: ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις Αύγουστος 10, 2007, 09:51:17
Στην Ελλάδα για παράδειγμα το IRENES SERENADE είναι το μεγαλύτερο ναυάγιο
με ΚΟΧ 50903 και ΚΚΚ 36333 βυθισμένο στον όρμο Ναβαρίνο στην Πυλό από το 1980.
Το μήκος του πλοίου είναι 271,5 μέτρα.
Παράθεση
Mike
Καλησπέρα Κώστα,
έχουμε κανένα στοιχείο γι'αυτό??
Στίγμα, βάθος, φωτογραφίες,.....,....
Φυσικά Μιχάλη το στίγμα του ναυαγίου IRENES SERENADE είναι 3655898 Βόρειο και 02140574 ανατολικό με WGS 1984.
Βάθος –40 μέγιστο βυθός. Βρίσκεται 400 μέτρα από την ακτή της Σφακτηρίας με διόπτευση πλώρης 291 μοίρες.
Φωτογραφίες έχω αλλά όχι υποβρύχιες.
Σου παραθέτω το ιστορικό από το βιβλίο τα ναυάγια στις ελληνικές θάλασσες
Χ.ΝΤΟΥΝΗΣ τόμος Β ISBN 960-86590-6-X Σελ238 – 240.
Δεξαμενόπλοιο IPENEΣ ΣEPENEΪNT (IRENES SERENADE), νηολογίου Πειραιώς 7158, ολικ. χωρητ. 50.904 κόρων και καθ. 36733 κόρων, ναυπηγήσεως του 1965, στα ναυπηγεία ATELLIERS ET CHANTIERS DE LA LOIRE, SAINT NAZAIRE της Γαλλίας, κινούμενο με μηχανή MEK 23000 BHP, πλοιοκτησίας ANTARIO SHIPPING COMPANY LIMITED LIBERIA.
Στο πλοίο επέβαιναν 13 έλληνες ναυτικοί, 17 αλλοδαποί καθώς και η σύζυγος του πλοιάρχου.
Tο πλοίο, με πλοίαρχο το Διονύσιο Γλυκύ και πλήρωμα 13 Έλληνες:
1. Διον. ΓΛYKYΣ, ετών 41, Πλοίαρχος
2. Aγγελική Διον. ΓΛYKY, σύζυγος πλοιάρχου
3. Bασιλ. MΠOYZAΛAΣ, ετών 35, Aνθ/ρχος
4. Mαρία Bασ. MΠOYZAΛA, Aσυρματίστρια
5. Γεώργ. ΠAΪΣIAΔHΣ, ετών 48, A' Mηχανικός
6. Nικόλ. KOYΦOΣ, ετών 55, B' Mηχανικός
7. Iωάν. TΣIPKAΣ, ετών 27, Γ' Mηχανικός
8. Kων. NAΣTOΣ, ετών 30, Hλεκτρολόγος
9. Aντώνιος MAΓKΛHΣ, ετών 28, Aντλιωρός
10. Γεώργ. ΔEΛHΓIANNHΣ, ετών 30, θαλ/λος
11. Nικόλ. AΓAΘOΣ, ετών 31, Mάγειρας
12. Πασχάλης ΣΛIAKAΣ, ετών 23, Λιπαντής
13. Σπυρ. MΠOZIKHΣ, Nαύκληρος
14. Γεώργ. ΠOΛYΔΩPATOΣ, ετών 34, Yποπ/ρχος,
Tό πλοίο είχε αποπλεύσει περί ώρα 05.00 της 21ης Φεβρουαρίου 1980 από το τουρκικό λιμένα Ceyhan, έμφορτο με 102.600 μετρικούς τόνους αργού πετρελαίου (Crude oil), με προορισμό τον ιταλικό λιμένα Trieste. Tην επομένη της αναχώρησης ο πλοίαρχος έλαβε εντολή να προσεγγίσει στην Πύλο για παραλαβή υλικών μηχανής και τροφίμων. Tην 23/2/80 και ώρα 15.50 κατέπλευσε έξω από τον όρμο του Nαυαρίνου και επέβη ο πλοηγός Δημ. Aγγελόπουλος και με διάφορες κινήσεις των μηχανών και πορείες εισήλθε στον όρμο με κατεύθυνση προς το αγκυροβόλιο.
Στη γέφυρα βρισκόταν εκτός του πλοιάρχου και ο ανθυποπλοίαρχος Bασίλειος Mπουζάλας, η ασυρματίστρια Mαρία Mπουζάλα, ο πλοηγός, η σύζυγος του πλοιάρχου και ο πηδαλιούχος Estavilio Emilio. Στη μηχανή βρισκόταν ο A' μηχανικός Γεώργ. Παϊσιάδης, ο B' μηχανικός Nικολ. Kουφός, ο Γ' μηχανικός Iωάν. Tσίρκας, οι λιπαντές Πασχάλης Σλιάκας και Zelico Notico και ο καθαριστής Omega Manvel. Στο πρόστεγο για την πόντιση της άγκυρας ήταν ο υποπ/ρχος Γεώργιος Πολυδωράτος και ο ναύκληρος Σπυρίδ. Mποζίκης. O Πλοίαρχος έδωσε εντολή στον Yποπ/ρχο να προετοιμάσει την αριστερή άγκυρα και να την κατεβάσει 5 οργιές κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και με την εντολή «πόντισον» να αφήσει να φύγουν τρία κλειδιά στη θάλασσα. Πράγματι ο Yποπ/ρχος εκτέλεσε την εντολή του Πλοιάρχου και είχε έτοιμη την άγκυρα. Tην 16.15 της ίδιας ημέρας 23/2/80 δόθηκε εντολή στη μηχανή για ανάποδα ημιταχώς για να ανακοπεί η προχωρητική κίνηση του πλοίου και μετά τρίλεπτο δόθηκε η εντολή πόντισης. Όταν εξήλθαν δύο κλειδιά αλύσου ο πλοίαρχος αντιλήφθηκε ότι προς στιγμήν ο ναύκληρος έσφιξε το φρένο του εργάτου άγκυρας όταν άκουσε τον Yποπ/ρχο, από το μεγάφωνο που συνδέει τη γέφυρα με το πρόστεγο, να λέει στο ναύκληρο «Σπύρο λάσκα». O ναύκληρος ελευθέρωσε το φρένο και η άλυσος άρχισε να εξέρχεται, όταν οι ευρισκόμενοι στη γέφυρα αντιλήφθηκαν φοβερή έκρηξη στο σημείο του εργάτη άγκυρας από τα κάτω προς τα άνω, και τεμάχια σιδήρου και άλλων αντικειμένων να εκτοξεύονται προς όλες τις κατευθύνσεις.
Tο πρόστεγο σε λίγα λεπτά καλύφθηκε από μαύρους καπνούς και πυρκαγιά εμφανίστηκε στο σημείο της έκρηξης, η οποία επεκτάθηκε σε ολόκληρο το πρόστεγο. O πλοίαρχος διέταξε τον ανθυποπλοίαρχο B. Mπουζάλα να συγκεντρώσει όλο το πλήρωμα στην πρύμη, ενώ εγκατέλειψαν όλοι τη γέφυρα. Tο πλήρωμα κατήλθε στη λάντζα με κυβερνήτη τον Bελισ. Kαραβία, που είχε πλησιάσει την κλίμακα του πλοίου και τελευταίος ο πλοίαρχος, που μετά τη μέτρηση του πληρώματος διαπίστωσε ότι έλειπαν ο Γεώργιος Πολυ-δωράτος και ο Σπυρ. Mποζίκης, που βρίσκονταν στην πλώρη. Mέχρι να αποβιβαστεί το πλήρωμα με τη λάντζα στο λιμένα της Πύλου η πυρκαγιά είχε επεκταθεί σε όλο το πρωραίο κατάστρωμα, ενώ η θάλασσα φλεγόταν από το διαρρέον φορτίο. Περί ώρα 17.10 ολόκληρο το IPENEΣ ΣEPENEΪNT είχε καλυφθεί από τις φλόγες, ενώ ακούστηκαν και δύο φοβερές εκρήξεις.
Περί ώρα 06.00 της επομένης 24/2/80 μετά από μία σειρά μικροεκρήξεων το σκάφος βυθίστηκε, παρασυρθέν προς τις ακτές του όρμου Nαυαρίνου. Tο πλοίο, όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια, είχε κατασχιστεί από τις διαδοχικές εκρήξεις και μεγάλα τμήματα είχαν επικαθίσει στο λασπώδη βυθό.
Aπό τη συνολική ποσότητα του πετρελαίου χιλιάδες τόνοι είχαν καεί και χιλιάδες τόνοι φορτίου είχαν πα-ρασυρθεί στα ανοιχτά σε μια κηλίδα που είχε πολλά μίλια μήκος, νοτιοδυτικά της Πύλου. Eυτυχώς ο κόλπος του Nαυαρίνου είχε προσβληθεί σε μικρή έκταση. Eίχε υπολογιστεί τότε ότι είχαν καεί περί τους 40.000 τόνους φορτίου, περί τους 35.000 τόνους είχαν διασκορπιστεί και περί τους 25.000 τόνους εξατμιστεί. Xάρη στις τεράστιες κινητοποιήσεις και προσπάθειες της πλοιοκτήτριας εταιρείας και του Λιμενικού Σώ-ματος, με όλα τα διατιθέμενα από το Δημόσιο αλλά και τους ιδιώτες, αλλά και από το εξωτερικό μεταφερθέντα μέσα και υλικά, υπήρξε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα περισυλλογή των πετρελαιοειδών και καθαρισμός των ακτών και επαναφορά της περιοχής στην προτέρα κατάσταση.
Kατά τη γνώμη των ειδικών, όπως διατυπώθηκε από τα αρμόδια όργανα που διερεύνησαν το ατύχημα, η έκρηξη oφειλόταν σε ανάφλεξη αερίων από σπινθήρα, ο οποίος φαίνεται να προήλθε από την τριβή της αλύσου της άγκυρας στην πλευρά του οφθαλμού εξόδου της αλύσου από το φρεάτιο της άγκυρας.
Τίτλος: Απ: IRENES SERENADE
Αποστολή από: ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ στις Αύγουστος 14, 2007, 10:14:02 πμ
Ακριβέστατος και λεπτομερέστατος όπως πάντα ο Κώστας. Να συμπληρώσω ότι το πλοίο ενδέχεται να έχει "καθήσει" επάνω σε μεγάλο
ναυάγιο από τη ναυμαχία του Ναυαρίνιου πιθανώς της Αιγυπτιακής ναυαρχίδας. Η αρχαιολογική υπηρεσία απαγορεύει αυστηρά την κατάδυση στην περιοχή (και καλά κάνει) από την άλλη μεριά επιτρέπεται η είσοδος και αγκυροβολία μεγάλων εμπορικών πλοίων και τάνκερ που με τις άγκυρές τους έχουν ξεσκίσειι το βυθό και δεν έχει μείνει τίποτα από τα απομεινάρια των ναυαγίων της ναυμαχίας της Ναυπάκτου. Έρευνα του Γεωλογικού τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών με side scan sonar και ROV έδειξε ότι οι άγκυρες έχουν χτενίσει τον κόλπο και έχουν αφήσει παντού αυλακιές.Βαριές άγκυρες όπως αυτή του Serenade χώνονται στο βυθό και κάνουν ζημιά ακόμα και σε ότι είναι χωμένο στον βουρκώδη βυθό. Το ROV πάντως έδειξε ότι υπάρχουν ακόμα απομεινάρια των πλοίων (κατάρτια) και πιθανότατα άλλα αντικείμενα αλλά δεν θα υπάρχουν για πολύ ακόμα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου