Τρίτη 29 Μαΐου 2012


Νέα καθυστέρηση στο Παραδείσια-Τσακώνα
Image
Με την ιδέα πως θα αρχίσουν να πληρώνουν και νέα διόδια, καθώς θα τεθούν σε λειτουργία τα μετωπικά στο Πήδημα και τα πλευρικά στα Αρφαρά, θα πρέπει να αρχίσουν να εξοικειώνονται όλοι όσοι θα χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο Τσακώνα – Καλαμάτα, όταν αυτός παραδοθεί στην κυκλοφορία, δηλαδή περί τα τέλη Ιουνίου. 

Ταυτόχρονα όμως θα τεθεί σε λειτουργία και ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων στα Αρφαρά. 
Κι αν το τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα προχωρά κανονικά, υπάρχει ζήτημα με το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα δε θα έχει ολοκληρωθεί τέλη Ιουνίου, όπως είχε ανακοινώσει κατά την τελευταία του κάθοδο στην Καλαμάτα, ο  προϊστάμενος του υπουργείου Υποδομών και υπεύθυνος για το έργο, Ι. Καρνέσης.  
 Σύμφωνα με το διευθυντή έργου της κατασκευάστριας κοινοπραξίας Νικ. Ντονά, οι εργασίες για την κατασκευή της παράκαμψης αναμένεται να ολοκληρωθούν δύο μήνες αργότερα από ότι είχε αρχικά υπολογιστεί, κάτι που οφείλεται, όπως μας είπε, στο ότι δεν έχει υπογραφεί σύμβαση για την κατασκευή της παράκαμψης..

Τσακώνα- κόμβος Θουρίας
Σύμφωνα με τα όσα είπε στο «Θάρρος» εκπρόσωπος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, το τμήμα από την Τσακώνα έως τον κόμβο του Praktiker, είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. Υπάρχουν κάποια σημεία σε Άγιο Φλώρο και Μικρομάνη, που χρειάζεται να ολοκληρωθούν τα ασφαλτικά, να τοποθετηθούν στηθαία και να γίνουν διαγραμμίσεις. Για το τμήμα στον Άγιο Φλώρο, από χθες θα ξεκινούσαν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης.
Έως το τέλος Ιουνίου όμως δε θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα προς Μεσσήνη αν και εκτελούνται ασφαλτικές εργασίες στην αρχή του κλάδου κι αυτό γιατί απαιτείται χρονικό διάστημα ενός και πλέον μηνός για τη σύνδεσή του με τη σημερινή εθνική Καλαμάτας – Μεσσήνης, στο ύψος του αεροδρομίου. Η καθυστέρηση που σημειώνεται, οφείλεται στο ότι υπήρξε εκεί ιδιοκτησία, ο ιδιοκτήτης της οποίας δε δεχόταν την απαλλοτρίωση. Το θέμα ξεπεράστηκε, έγινε κατάληψη του εύρους του δρόμου και ήδη εκτελούνται εργασίες.

Γέφυρα Νέδοντα
Μεγάλο έργο είναι και η κατασκευή της γέφυρας του Νέδοντα. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η θεμελίωση του ενός μεσοβάθρου, του Μ1, στη δυτική πλευρά της κοίτης του Νέδοντα. Όσον αφορά στο δεύτερο μεσόβαθρο, το Μ2, η πρώτη φάση σκυροδέτησης του πεδίλου, θα γίνει το απόγευμα της Πέμπτης.
Ήδη έχει ξεκινήσει στο Μ1 να σηκώνεται το βάθρο, όπως θα δείτε και στη φωτογραφία, ενώ, το συγκεκριμένο έργο έχει ήδη προκαλέσει και το επιστημονικό ενδιαφέρον των μηχανικών, δεδομένου ότι το Σάββατο, υπήρξε επίσκεψη από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.
Όπως μας επισημάνθηκε, «η γέφυρα στο Νέδοντα, μετά το Ρίο – Αντίρριο, είναι η δυσκολότερη μελετητικά γέφυρα, λόγω αφενός του σαθρού εδάφους που υπάρχει σε κάποιο σημείο, αλλά και λόγω της υποψίας τεκτονικού ρήγματος. Όλες αυτές οι δυσκολίες που συναντήσαμε μελετητικά, ξεπεράστηκαν και τώρα βρισκόμαστε στη φάση κατασκευής. Πρόκειται για ένα έργο με συντελεστή ασφαλείας πολύ μεγαλύτερο από το κανονικό». 

Νέδοντας- Λακωνικής 
Όσον αφορά στο υπόλοιπο τμήμα του περιμετρικού δακτυλίου, από το Νέδοντα και μετά, οι εργασίες βρίσκονται στο στάδιο κατάληψης των ιδιοκτησιών, προκειμένου να μπορέσει να προσεγγιστεί και η κατασκευή του ακρόβαθρου Α2 (στο ανατολικό τμήμα). Ενώ, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, στο Α1 έχουν τοποθετηθεί πάσσαλοι, στο Α2 η όλη διαδικασία βρίσκεται σε φάση διαμόρφωσης του εδάφους. Κατασκευάζεται ήδη κιβωτιοειδής οχετός στο ρέμα μετά το στρατόπεδο «Παπαφλέσσας», ενώ ξεκινά και η κατασκευή γέφυρας στο τμήμα που «κουμπώνει» ο περιμετρικός με τη Λακωνικής. Στο συγκεκριμένο σημείο έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία της τοποθέτησης πασσάλων. 
Τη συγκεκριμένη στιγμή, μας επισήμανε ο συνομιλητής μας, υπάρχει άνθρωπος που εργάζεται στην Τσακώνα και συνεργείο που δουλεύει στο τελείωμα του έργου, στη Λακωνικής, καλύπτοντας έτσι μια απόσταση 35 χιλιομέτρων και χωρίς οι εκτελούμενες εργασίες να υστερούν σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα, αλλά να συμβαδίζουν με αυτά. 
Ωστόσο, όπως μας τονίστηκε, όλα εξαρτώνται από την κατάσταση των επιμέρους ιδιοκτησιών, καθώς μπορεί για 700-800 μέτρα να υπάρχει πεδίο για εργασία και ξαφνικά να προκύπτει κάποια τέτοια ιδιοκτησία και υπάρχουν ανάλογες περιπτώσεις. Πρόκειται για επτά με οκτώ ιδιοκτησίες για τις οποίες έχει κινηθεί διαδικασία πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το πρόβλημα έχει ξεπεραστεί μόνο με αυτές και ότι δεν υπάρχει ενδεχόμενο να προκύψουν κι άλλες.

Παραδείσια – Τσακώνα 
Από την πλευρά της η κατασκευάστρια κοινοπραξία έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες για την παράκαμψη με χωματουργικά, μήκους 600 μέτρων περίπου, στο σημείο που πρόκειται να κατασκευαστεί η γέφυρα Τ4,χωρίς να περιμένει την υπογραφή της σύμβασης. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά, «δεν περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης, αλλά έχουμε λάβει κάποιες υποσχέσεις και προχωράμε». Πρόσθεσε πως ο δρόμος έχει ολοκληρωθεί με τα ασφαλτικά έργα και απομένει η τελευταία στρώση με αντιολισθητικό τάπητα, που, ωστόσο, βρίσκεται σε εξέλιξη. Απομένει να γίνει σήμανση - ασφάλιση και τοποθέτηση φωτισμού και των άλλων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, σε όλο το μήκος του έργου, συμπεριλαμβανομένης και της παράκαμψης, κάτι που αναμένεται να διαρκέσει περί τους δύο μήνες. Όπως εκτιμάται, το έργο της παράκαμψης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε ένα μήνα και θα χρειαστεί ένας ακόμη μήνας για τις υπόλοιπες εργασίες.  
Όσον αφορά στη γέφυρα Τ4, ακολουθεί τους ρυθμούς της. Κατασκευάζονται στο εργοστάσιο τα τόξα, έχουν παραδοθεί τα χαλυβδόφυλλα του καταστρώματος σε άλλη βιομηχανία και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν, θα έχει ολοκληρωθεί τον Απρίλιο ή το Μάιο του 2013.   

Του  Χάρη Χαραλαμπόπουλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου