Με ρυθμό χελώνας το Ριζόμυλος-Πύλος
Μάχη με το χρόνο θα δώσει το υπουργείο Υποδομών, για να προλάβει την ένταξη του έργου βελτίωσης του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη στο ΕΣΠΑ, στο τομεακό του υπουργείου. Εργου πολύ σημαντικού -αν όχι του πιο σημαντικού- για τη Μεσσηνία, απ’ αυτά που περιμένουν την υλοποίησή τους από το ΕΣΠΑ.
Οπως μας ενημέρωσαν από τη Διεύθυνση Μελετών Εργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) του υπουργείου, περιμένουν την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από την ΕΥΠΕ του υπουργείου Περιβάλλοντος, προκειμένου να προχωρήσουν και να τρέξουν τις επόμενες μελετητικές διαδικασίες. Η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης είναι χρονοβόρα, καθώς πριν απαιτούνται οι γνωμοδοτήσεις - παρατηρήσεις αρμοδίων υπηρεσιών (Αρχαιολογικές και Δασικές) και φορέων (Περιφερειακού Συμβουλίου). Διαδικασία που ακόμα δεν έχει φθάσει στο Περιφερειακό.
Από τους αρμοδίους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου έχει δοθεί εντολή στους μελετητές για το δεύτερο στάδιο, την προμελέτη οδοποιίας, που αποτελεί την πιο σημαντική φάση των μελετών. Χωρίς όμως την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης οι μελετητές δεν μπορούν να προχωρήσουν σ’ αυτό το στάδιο.
Στέλεχος της ΔΜΕΟ μας επεσήμανε ότι πιέζουν για την επιτάχυνση των διαδικασιών, για τις γνωμοδοτήσεις και την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Και αυτό γιατί γνωρίζουν πως υπάρχει η πρόθεση, η βούληση για ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, στο τομεακό του υπουργείου.
Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο προβλέπει σε μεγάλο μέρος του Ριζόμυλος - Πύλος νέα χάραξη, στις στροφές μεταξύ Πύλου - διασταύρωσης Κουκουνάρας και παρακάμψεις του Χανδρινού, του Σουληναρίου και της Καζάρμας. Στη διαδρομή Πύλος - Μεθώνη έχει επιλεγεί κυρίως η βελτίωση της υφιστάμενης οδού.
Με μια πρώτη εκτίμηση, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το έργο αναμένεται να ξεπεράσει και μάλιστα κατά πολύ τα 100 εκ. ευρώ.
Γ.Σ.
Οπως μας ενημέρωσαν από τη Διεύθυνση Μελετών Εργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) του υπουργείου, περιμένουν την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από την ΕΥΠΕ του υπουργείου Περιβάλλοντος, προκειμένου να προχωρήσουν και να τρέξουν τις επόμενες μελετητικές διαδικασίες. Η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης είναι χρονοβόρα, καθώς πριν απαιτούνται οι γνωμοδοτήσεις - παρατηρήσεις αρμοδίων υπηρεσιών (Αρχαιολογικές και Δασικές) και φορέων (Περιφερειακού Συμβουλίου). Διαδικασία που ακόμα δεν έχει φθάσει στο Περιφερειακό.
Από τους αρμοδίους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου έχει δοθεί εντολή στους μελετητές για το δεύτερο στάδιο, την προμελέτη οδοποιίας, που αποτελεί την πιο σημαντική φάση των μελετών. Χωρίς όμως την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης οι μελετητές δεν μπορούν να προχωρήσουν σ’ αυτό το στάδιο.
Στέλεχος της ΔΜΕΟ μας επεσήμανε ότι πιέζουν για την επιτάχυνση των διαδικασιών, για τις γνωμοδοτήσεις και την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Και αυτό γιατί γνωρίζουν πως υπάρχει η πρόθεση, η βούληση για ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, στο τομεακό του υπουργείου.
Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο προβλέπει σε μεγάλο μέρος του Ριζόμυλος - Πύλος νέα χάραξη, στις στροφές μεταξύ Πύλου - διασταύρωσης Κουκουνάρας και παρακάμψεις του Χανδρινού, του Σουληναρίου και της Καζάρμας. Στη διαδρομή Πύλος - Μεθώνη έχει επιλεγεί κυρίως η βελτίωση της υφιστάμενης οδού.
Με μια πρώτη εκτίμηση, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το έργο αναμένεται να ξεπεράσει και μάλιστα κατά πολύ τα 100 εκ. ευρώ.
Γ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου