Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012


Οι ημιτελείς υποδομές της Μεσσηνίας και το στοίχημα βιωσιμότητας

Ενας τουριστικός προορισμός με κουτσή αεροπορική σύνδεση!

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012
Οι υπεύθυνοι του Costa Navarino αποκαλούν το ξενοδοχειακό συγκρότημα «τουριστικό προορισμό». Οποιος όμως θέλει να τον προσεγγίσει σκοντάφτει σε ημιτελείς υποδομές. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δεν έχει αεροπορική σύνδεση αντίστοιχη σε πυκνότητα με αυτήν κυκλαδίτικων νησιών, ενώ αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να ξεκινήσει (έπειτα από πολλά χρόνια) η κατασκευή ασφαλούς οδικού δικτύου στα κομμάτια Ριζόμυλο-Πύλος και Σουληνάρι-Κορυφάσιο. Σε αυτά τα έργα θα στηριχτεί η προσέγγιση νέων επενδυτών αλλά και η βιωσιμότητα της επιχείρησης.
Αυτή τη στιγμή λειτουργούν περίπου 770 κλίνες στο Costa Navarino και η επένδυση ανέρχεται σε 600 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η αξία αγοράς της γης). Σύμφωνα με τον Στέφανο Θεοδωρίδη, διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΕΜΕΣ (της εταιρείας ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων που ελέγχει την επένδυση) σε βάθος οκταετίας θα προχωρήσουν και άλλα έργα με την κατασκευή σύνθετων πολυτελών κατοικιών, πεντάστερου ξενοδοχείου και άλλων γηπέδων γκολφ - πέραν των δύο που δέχονται ήδη παίκτες από όλο τον κόσμο. Παρά την κρίση, λέει ότι φέτος η τουριστική κίνηση πήγε καλύτερα από πέρυσι. Μόνη ζημιά, όπως τονίζει, οι ακυρώσεις συνεδρίων «γιατί οι ξένες εταιρείες θεωρούσαν πως ό,τι συμβαίνει στο Σύνταγμα με τα επεισόδια γίνεται σε όλη την Ελλάδα».
Στο Costa Navarino ο επισκέπτης θα μπορούσε να απομονωθεί και να μη συνεισφέρει στην τοπική οικονομία. Να μείνει έγκλειστος σε ένα μικρό χωριό που προσφέρει φαγητό και διασκέδαση σε αφθονία. Ωστόσο οι υπεύθυνοι του συγκροτήματος εξηγούν ότι δεν είναι αυτός ο στόχος τους. Θέλουν, λένε, και άλλους επενδυτές πλάι τους για να στηριχτεί και να αναδειχθεί και το δικό τους προϊόν. Μέχρι στιγμής δεν έχουν έρθει. «Τους περιμένουμε», λέει ο Γιώργος Χατζηιωσήφ, γενικός διευθυντής προορισμού στην ΤΕΜΕΣ. «Εφόσον φτιαχτούν κι άλλα ξενοδοχεία εδώ οι αεροπορικές εταιρείες θα αυξήσουν τα δρομολόγιά τους. Ενα γεμάτο αεροπλάνο συμφέρει και εμάς», προσθέτει.
Για τις ανάγκες του Costa Navarino άλλωστε η Μεσσηνία είχε συνδεθεί αεροπορικώς με Θεσσαλονίκη και Αθήνα μέσω της Aegean, μέτοχος της οποίας ήταν και ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος. Ηδη η Air Berlin συνδέει την Καλαμάτα με τέσσερις γερμανικές πόλεις και τη Βιέννη, ενώ παράλληλα φτάνουν στο αεροδρόμιο πτήσεις τσάρτερ και από Ρωσία, Αγγλία, Ολλανδία.
Οι υπεύθυνοι του συγκροτήματος ελπίζουν ότι από τη νέα σεζόν θα ενισχυθεί η πρόσβαση με νέα δρομολόγια. Στόχος τους είναι να παραταθεί και η τουριστική σεζόν, αφού το κλίμα της περιοχής και το γκολφ μπορούν να φέρουν επισκέπτες και πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες.

ΕΥΚΟΛΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ. Στο οδικό κομμάτι, έως το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται η παράδοση στην κυκλοφορία 12 χιλιομέτρων στο δρόμο Παραδείσια-Τσακώνα. Οι εργασίες εκεί ξεκίνησαν το 1990 και τελείωσαν το 2000. Ωστόσο αργότερα, λόγω κατολισθήσεων, καταστράφηκε τμήμα του και η ανακατασκευή κόστισε 130 εκατομμύρια ευρώ. Με την παράδοσή του το ταξίδι Αθήνα-Καλαμάτα θα γίνεται σε δύο ώρες και δέκα λεπτά και θα διευκολυνθεί η πρόσβαση στην Πύλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου