Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Πώς τεκμηριώνεται η αναστολή των ΔΟΥ Κυπαρισσίας και Πύλου - Τι σημειώνει το Υπουργείο Οικονομικών               
Πώς τεκμηριώνεται η αναστολή των ΔΟΥ Κυπαρισσίας και Πύλου - Τι σημειώνει το Υπουργείο Οικονομικών
Το σκεπτικό με το οποίο προχώρησε τεκμηριωμένα στην β' φάση του σχεδίου για την ενοποίηση των ΔΟΥ της χώρας σε 120 όπως προβλέπεται μνημονιακά αναλύει το Υπουργείο Οικονομικών. Με βάση τα έσοδα και τον παράγοντα μια ΔΟΥ ανά νομό έγινε η αναστολή των 51 ΔΟΥ σε όλη την χώρα ανάμεσα στις οποίες η Πύλος και η Κυπαρισσία. Αναλυτικά:Ολοκληρώθηκε η Β' φάση του πολύμηνου σχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για την ενοποίηση των Δημόσιων
Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ), σύμφωνα με το οποίο από 14/01/2013 αναστέλλεται η λειτουργία 51 ΔΟΥ σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ παράλληλα ολοκληρώνονται οι διοικητικές ρυθμίσεις έτσι ώστε οι πολίτες να μην υποχρεώνονται πλέον να προσέρχονται στις Εφορίες.
Κατά τη Γ' και τελευταία φάση του σχεδίου, θα ανασταλεί στις 18/03/2013 και η λειτουργία 20 ΔΟΥ που λειτουργούν στα νησιά. Με τον τρόπο αυτό θα εκπληρωθεί η μνημονιακή υποχρέωση για λειτουργία 120 ΔΟΥ σε επίπεδο χώρας εντός του 2013, έναντι των 290 ΔΟΥ που λειτουργούσαν το 2011, αφού ήδη, κατά την Α' φάση του σχεδίου ενοποίησης (Οκτώβριος 2012) είχε ανασταλεί η λειτουργία 47 ΔΟΥ.
Η επιλογή των ΔΟΥ που παραμένουν εν λειτουργία έγινε αυστηρά βασιζόμενη σε κριτήρια (Πίνακας 1):
•Οικονομικά, ήτοι τα έσοδα που συνέλεξαν οι Εφορίες κατά το 2011
•Διοικητικά, ώστε κάθε Νομός να έχει τουλάχιστον 1 ΔΟΥ στην Πρωτεύουσα.
Ο Υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, δήλωσε: «Έγινε διεξοδική διαπραγμάτευση με την τρόικα για το θέμα των ΔΟΥ, ώστε από 90 ΔΟΥ που είχε δεσμευτεί η χώρα το 2011, να παραμείνουν τελικά 120 ΔΟΥ εν λειτουργία εντός του 2013. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι καταφέραμε την ίδρυση ενός Φορολογικού ΚΕΠ σε κάθε Δήμο, στον οποίο αναστέλλεται η λειτουργία της ΔΟΥ, έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες».
Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη προβεί σε ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών στο πλαίσιο του TAXISnet, παρέχοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες μέσω διαδικτύου. Επιπρόσθετα συνεχίζονται οι εργασίες με στόχο εντός του επόμενου διμήνου να είναι εφικτή η διεκπεραίωση των πληρωμών που διενεργούνταν στις ΔΟΥ αποκλειστικά στις Τράπεζες.
Τα Φορολογικά ΚΕΠ θα στεγάζονται σε κτήρια των ΟΤΑ, ώστε να επιτευχθούν συνέργειες και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος λειτουργίας τους. Στα Φορολογικά ΚΕΠ οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν κάθε εργασία, για την οποία προσέρχονταν μέχρι σήμερα στις ΔΟΥ.
Οι ενοποιημένες ΔΟΥ με τη συγκέντρωση του κατακερματισμένου προσωπικού μπορούν, πλέον, να εστιάσουν στο ουσιαστικό τους έργο που είναι η διενέργεια φορολογικών ελέγχων, με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής και τη συλλογή εσόδων για το Κράτος.
Συνοπτικά η μεθοδολογία επιλογής των ΔΟΥ που θα παραμείνουν εν λειτουργία στις 14/1/2013 είναι:
1. Επιλέγονται οι πρώτες 120 ΔΟΥ σε ύψος εσόδων στη χώρα (πράσινο χρώμα)
2. Επιλέγονται οι Πρωτεύουσες των Νομών της χώρας που δεν ανήκουν στις πρώτες 120 ΔΟΥ, ώστε κάθε Νομός να έχει τουλάχιστον 1 ΔΟΥ (κίτρινο χρώμα)
3. Ενοποιούνται οι ΔΟΥ στους Νομούς της Αττικής και Θεσσαλονίκης, ώστε να μην ξεπερνούν το μέγιστο αριθμό, όπως καθορίζεται από τον αριθμό συναλλασσομένων του εκάστοτε Νομού
4. Συμπληρώνεται ο αριθμός των περισσευούμενων κενών θέσεων βάσει ύψους εσόδων, μέχρι το μέγιστο αριθμό 120 ΔΟΥ της χώρας (Μνημονιακή υποχρέωση), εξαιρουμένων των ΔΟΥ σε Νομούς της επαρχίας που ξεπερνούν το μέγιστο αριθμό, όπως καθορίζεται από τον αριθμό συναλλασσομένων του εκάστοτε Νομού

Αναλυτικότερες πληροφορίες βλέπε στο Πόρισμα 30/9/2012 της αρμόδιας Επιτροπής του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:
http://www.minfin.gr/portal/el/resource/contentObject/id/adfc3f60-5152-4bd8-9c5a-75987bf2764f

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου