8,5 δισ. δολάρια ρίχνουν σε πλοία οι Έλληνες εφοπλιστές. Κανέναν φόρο θα πληρώσουν;
Τινάζουν την… μπάνκα των επενδύσεων με 8,5 δισ. δολ. οι Έλληνες εφοπλιστές. Παρά τη ναυτιλιακή κρίση και τις απαισιόδοξες προβλέψεις, οι «Greeks»… διοχέτευσαν το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων τους (4,4 δισ. δολ.) κατά την διάρκεια του 2012 (μέχρι και τις αρχές του τρέχοντος έτους) στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, αλλά επέλεξαν να μην ξοδέψουν πολλά στις ναυπηγήσεις νέων.
Σύμφωνα με την Tradewinds πιο συγκεκριμένα, στην αγορά secondhand, 238 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 19,6 εκατ. dwt, αποκτήθηκαν από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες, αριθμός σαφώς μεγαλύτερος σε σχέση με το 2011, όταν αυτός ανήλθε στα 204 πλοία (13,8 εκατ. dwt).
Σε αντίθετη «ρότα» κινήθηκαν ωστόσο, οι παραγγελίες για το «χτίσιμο» νέων σκαριών, οι οποίες από τα υψηλά επίπεδα του 2011, των 178 πλοίων έναντι 9,2 δισ. δολαρίων, κατρακύλησαν, όπως εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι, μέχρι και 30%. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny υπογραμμίζει ότι μέχρι και το τέλος του 2012, στις παραγγελίες που δόθηκαν στα ναυπηγεία- αν και μειωμένες- κυριάρχησαν εκείνες στον τομέα του ξηρού φορτίου (με 41 πλοία), ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα containerships «δίνουν μάχες σώμα με σώμα» στο βιβλίο των παραγγελιών με 21 και 22 πλοία αντίστοιχα.
Όσον αφορά στην αγορά των μεταχειρισμένων, την «πρωτοκαθεδρία» έχουν επίσης τα dry- bulkers με τον αριθμό των πλοίων να φτάνει τα 123 και τα χρήματα που διατέθηκαν για την απόκτησή τους να αγγίζουν τα 2,3 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν τα τάνκερς (87 πλοία έναντι 1,6 δισ. δολ.) και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (25 συνολικά με αξία 500 εκατ. δολ.).
Το ενδιαφέρον είναι, όπως σημειώνουν οι παγκόσμιοι ναυλομεσιτικοί οίκοι και οι αναλυτές τους, ότι τα περισσότερα containerships (περίπου τα μισά) αποκτήθηκαν από εισηγμένες στις διεθνείς χρηματαγορές ναυτιλιακές εταιρίες, με την Diana Boxships του Συμεών Παληού να αγοράζει 3, την Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου 4, τις Euromar και Boxships 2 και την Goldenport του Πάρη Δράγνη ένα. Την ίδια ώρα επισημαίνουν την απουσία εισηγμένων από τις εξαγορές πλοίων στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, αλλά και τις «ασυνήθιστες και μερικές φορές ανεξήγητες»- όπως τις χαρακτηρίζουν- μαζικές εξαγορές τάνκερ από εταιρίες μη εισηγμένες.
Οι 4 που ξεχωρίζουν στο ξηρό φορτίο
«Ζωηρή» ήταν η δραστηριότητα στον κλάδο του ξηρού φορτίου, όσον αφορά στις μεταπωλήσεις νεότευκτων πλοίων. Πολλά ηχηρά εφοπλιστικά ονόματα ήρθαν στο προσκήνιο, όπως ο Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος πήρε επτά πλοία, δύο capesize, ένα mini capesize και τέσσερα kamsarmaxes που χτίστηκαν σε κινέζικα ναυπηγεία.
Ο Χαράλαμπος Μυλωνάς της Transmed Shipping, ο οποίος αθόρυβα «ανακαίνισε» τον στόλο του και έχει υπό παραγγελία 17 πλοία, πήρε τέσσερα bulkers (84.000 dwt), τα οποία χτίστηκαν στα ναυπηγεία της Hyundai. Πολλές ακόμη εταιρίες, αξιοποιώντας τις χαμηλές τιμές των πλοίων, επανεμφανίστηκαν στην αγορά.
Η Dalex Shippng προχώρησε στην εξαγορά τεσσάρων σύγχρονων handysize bulkers, ενώ η NG Moundreas συνδέεται με την εξαγορά ενός τάνκερ και τριών capesize bulkers.
fpress.gr
Τινάζουν την… μπάνκα των επενδύσεων με 8,5 δισ. δολ. οι Έλληνες εφοπλιστές. Παρά τη ναυτιλιακή κρίση και τις απαισιόδοξες προβλέψεις, οι «Greeks»… διοχέτευσαν το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων τους (4,4 δισ. δολ.) κατά την διάρκεια του 2012 (μέχρι και τις αρχές του τρέχοντος έτους) στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, αλλά επέλεξαν να μην ξοδέψουν πολλά στις ναυπηγήσεις νέων.
Σύμφωνα με την Tradewinds πιο συγκεκριμένα, στην αγορά secondhand, 238 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 19,6 εκατ. dwt, αποκτήθηκαν από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες, αριθμός σαφώς μεγαλύτερος σε σχέση με το 2011, όταν αυτός ανήλθε στα 204 πλοία (13,8 εκατ. dwt).
Σε αντίθετη «ρότα» κινήθηκαν ωστόσο, οι παραγγελίες για το «χτίσιμο» νέων σκαριών, οι οποίες από τα υψηλά επίπεδα του 2011, των 178 πλοίων έναντι 9,2 δισ. δολαρίων, κατρακύλησαν, όπως εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι, μέχρι και 30%. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny υπογραμμίζει ότι μέχρι και το τέλος του 2012, στις παραγγελίες που δόθηκαν στα ναυπηγεία- αν και μειωμένες- κυριάρχησαν εκείνες στον τομέα του ξηρού φορτίου (με 41 πλοία), ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα containerships «δίνουν μάχες σώμα με σώμα» στο βιβλίο των παραγγελιών με 21 και 22 πλοία αντίστοιχα.
Όσον αφορά στην αγορά των μεταχειρισμένων, την «πρωτοκαθεδρία» έχουν επίσης τα dry- bulkers με τον αριθμό των πλοίων να φτάνει τα 123 και τα χρήματα που διατέθηκαν για την απόκτησή τους να αγγίζουν τα 2,3 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν τα τάνκερς (87 πλοία έναντι 1,6 δισ. δολ.) και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (25 συνολικά με αξία 500 εκατ. δολ.).
Το ενδιαφέρον είναι, όπως σημειώνουν οι παγκόσμιοι ναυλομεσιτικοί οίκοι και οι αναλυτές τους, ότι τα περισσότερα containerships (περίπου τα μισά) αποκτήθηκαν από εισηγμένες στις διεθνείς χρηματαγορές ναυτιλιακές εταιρίες, με την Diana Boxships του Συμεών Παληού να αγοράζει 3, την Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου 4, τις Euromar και Boxships 2 και την Goldenport του Πάρη Δράγνη ένα. Την ίδια ώρα επισημαίνουν την απουσία εισηγμένων από τις εξαγορές πλοίων στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, αλλά και τις «ασυνήθιστες και μερικές φορές ανεξήγητες»- όπως τις χαρακτηρίζουν- μαζικές εξαγορές τάνκερ από εταιρίες μη εισηγμένες.
Οι 4 που ξεχωρίζουν στο ξηρό φορτίο
«Ζωηρή» ήταν η δραστηριότητα στον κλάδο του ξηρού φορτίου, όσον αφορά στις μεταπωλήσεις νεότευκτων πλοίων. Πολλά ηχηρά εφοπλιστικά ονόματα ήρθαν στο προσκήνιο, όπως ο Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος πήρε επτά πλοία, δύο capesize, ένα mini capesize και τέσσερα kamsarmaxes που χτίστηκαν σε κινέζικα ναυπηγεία.
Ο Χαράλαμπος Μυλωνάς της Transmed Shipping, ο οποίος αθόρυβα «ανακαίνισε» τον στόλο του και έχει υπό παραγγελία 17 πλοία, πήρε τέσσερα bulkers (84.000 dwt), τα οποία χτίστηκαν στα ναυπηγεία της Hyundai. Πολλές ακόμη εταιρίες, αξιοποιώντας τις χαμηλές τιμές των πλοίων, επανεμφανίστηκαν στην αγορά.
Η Dalex Shippng προχώρησε στην εξαγορά τεσσάρων σύγχρονων handysize bulkers, ενώ η NG Moundreas συνδέεται με την εξαγορά ενός τάνκερ και τριών capesize bulkers.
fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου