Αποζημίωση» -μαμούθ στην Μορέας Α.Ε. από την κυβέρνηση
Τελευταία Ενημέρωση: 29/08/2014
http://www.tharrosnews.gr
«ΛΟΓΩ... ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Επιπλέον 350 περίπου εκατομμύρια ευρώ ως "αποζημίωση" θα λάβει από την κυβέρνηση η κοινοπραξία Μορέας Α.Ε., συμφερόντων των ομίλων Λ. Μπόμπολα, Ιωάννου-Παρασκευαΐδη και Σ. Κόκκαλη, που κατασκευάζει τον κεντρικό οδικό άξονα Πελοποννήσου. Η κοινοπραξία εμφάνισε λογαριασμό με απώλειες 500 εκατ. ευρώ λόγω μειωμένης κίνησης.
Σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι προωθείται προς ψήφιση στη Βουλή νέα συμπληρωματική σύμβαση του έργου. Η αποζημίωση έρχεται σε συνέχεια των πρόσθετων εργολαβικών αποζημιώσεων, συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ, για την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Στην περίπτωση της Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας τα έργα δεν είχαν σταματήσει στα μέσα του 2011, αλλά προχωρούσαν με αργούς ρυθμούς. Σήμερα απομένουν περίπου 6 χλμ. στην παράκαμψη της Καλαμάτας, το δύσκολο κομμάτι Παραδείσια-Τσακώνα και η διακλάδωση Λεύκτρο-Σπάρτη. Οι εργολάβοι, από την πλευρά τους, υποστηρίζουν ότι από το 2009 η κυκλοφορία έχει μειωθεί κατά 40%.
Βέβαια η παραπάνω εξέλιξη δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά μεταξύ των πολιτών. Υπάρχει, για παράδειγμα, αντικειμενικός και αδιάβλητος μηχανισμός καταγραφής και ελέγχου διελεύσεων των οχημάτων; Πώς συνδυάζεται η εικόνα της διαρκούς μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων και από την άλλη πλευρά ο κ. υπουργός να διαπιστώνει ότι στη Μεσσηνία έχουμε γεωμετρική πρόοδο αύξησης στον τουρισμό; Μπορεί η οικονομική κρίση στην οποία βυθίζεται η χώρα να θεωρηθεί ως «ανωτέρα βία» υπέρ των εργολάβων; Πώς είναι δυνατόν η όποια προστασία από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης να θεωρηθεί ως «ανωτέρα βία» υπέρ των εργολάβων και όχι υπέρ του Δημοσίου και των χρηστών του αυτοκινητόδρομου;
Επιπλέον 350 περίπου εκατομμύρια ευρώ ως "αποζημίωση" θα λάβει από την κυβέρνηση η κοινοπραξία Μορέας Α.Ε., συμφερόντων των ομίλων Λ. Μπόμπολα, Ιωάννου-Παρασκευαΐδη και Σ. Κόκκαλη, που κατασκευάζει τον κεντρικό οδικό άξονα Πελοποννήσου. Η κοινοπραξία εμφάνισε λογαριασμό με απώλειες 500 εκατ. ευρώ λόγω μειωμένης κίνησης.
Σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι προωθείται προς ψήφιση στη Βουλή νέα συμπληρωματική σύμβαση του έργου. Η αποζημίωση έρχεται σε συνέχεια των πρόσθετων εργολαβικών αποζημιώσεων, συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ, για την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Στην περίπτωση της Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας τα έργα δεν είχαν σταματήσει στα μέσα του 2011, αλλά προχωρούσαν με αργούς ρυθμούς. Σήμερα απομένουν περίπου 6 χλμ. στην παράκαμψη της Καλαμάτας, το δύσκολο κομμάτι Παραδείσια-Τσακώνα και η διακλάδωση Λεύκτρο-Σπάρτη. Οι εργολάβοι, από την πλευρά τους, υποστηρίζουν ότι από το 2009 η κυκλοφορία έχει μειωθεί κατά 40%.
Βέβαια η παραπάνω εξέλιξη δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά μεταξύ των πολιτών. Υπάρχει, για παράδειγμα, αντικειμενικός και αδιάβλητος μηχανισμός καταγραφής και ελέγχου διελεύσεων των οχημάτων; Πώς συνδυάζεται η εικόνα της διαρκούς μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων και από την άλλη πλευρά ο κ. υπουργός να διαπιστώνει ότι στη Μεσσηνία έχουμε γεωμετρική πρόοδο αύξησης στον τουρισμό; Μπορεί η οικονομική κρίση στην οποία βυθίζεται η χώρα να θεωρηθεί ως «ανωτέρα βία» υπέρ των εργολάβων; Πώς είναι δυνατόν η όποια προστασία από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης να θεωρηθεί ως «ανωτέρα βία» υπέρ των εργολάβων και όχι υπέρ του Δημοσίου και των χρηστών του αυτοκινητόδρομου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου