Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Στο ΕΣΠΑ το λιμάνι της Κορώνης και το Ρωμανού - Γαργαλιάνοι

Τελευταία Ενημέρωση: 01/10/2014   
Απολογισμός έργου της Περιφέρειας από την αντιπεριφερειάρχη Ντίνα Νικολάκου


Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου


Το πιο δυναμικό έγινε το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Πελοποννήσου, από τελευταίο που ήταν, ανέφερε χθες η θεματική αντιπεριφερειάρχης, Ντίνα Νικολάκου, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Επικαλούμενη τις δύο συσκέψεις που έγιναν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου για την πορεία των έργων του ΕΣΠΑ, ανέφερε ότι στην Πελοπόννησο έχουν εντατικοποιηθεί όλα τα εκτελούμενα έργα, προκειμένου το 2015, όταν λήγει το πρόγραμμα, να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν εξοφληθεί. Διευκρίνισε δε, ότι το ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ) έχει ήδη ξεκινήσει να «τρέχει» και αναμένονται οι σχετικές προσκλήσεις, προκειμένου να υποβληθούν προτάσεις ένταξης ώριμων έργων και να ακολουθήσει η δημοπράτησή τους.
Γίνεται προσπάθεια, στην τρέχουσα περίοδο του ΕΣΠΑ, να χρηματοδοτηθούν το λιμάνι της Κορώνης, ενώ ανακοίνωσε την άφιξη της έγκρισης από το ΠΕΣΠΑ, με την οποία νομιμοποιούνται οι εργασίες που εκτελέστηκαν. Τις επόμενες ημέρες η έγκριση αυτή θα ενταχθεί στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την ενίσχυση του προσήνεμου μόλου με ογκόλιθους και αμέσως θα ακολουθήσει η δημοπράτησή του.
Στο ίδιο πρόγραμμα θα ενταχθεί, κατά τα φαινόμενα, και με την επίβλεψη του ίδιου του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, το Ρωμανός – Γαργαλιάνοι, με προϋπολογισμό μεγαλύτερο των 10.000.00 ευρώ. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «πιστεύουμε πως θα προλάβουμε έως τις 32 Δεκεμβρίου 2015 να ολοκληρώσουμε το έργο, που είχε πολλά προβλήματα, αλλά βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από τη δημοπράτησή του».


Η Μεσσηνία άλλαξε σελίδα
Κατά την ίδια, παρά τα τριάμισι χρόνια θητείας της Περιφερειακής Αρχής, η Μεσσηνία έχει αλλάξει σελίδα με τα έργα που εκτελούνται στην Υγεία, την Παιδεία ή όπου αλλού, επισημαίνοντας ότι όλα αυτά έχουν εκτελεστεί από το πρόγραμμα της Περιφέρειας.
Ανέφερε ότι δεν είναι τυχαία η εξέλιξη για το Φιλιατρινό φράγμα, που ολοκληρώνεται σε λίγο διάστημα, σημειώνοντας ότι πρέπει να επισπευστούν οι διαδικασίες για να ενταχθούν και τα απαραίτητα δίκτυα. Αυτή τη στιγμή εντάσσονται οι περιβαλλοντικοί όροι για να είναι έτοιμη και η μελέτη για τα δίκτυα.
Μίλησε ακόμη για το Τζάννε – Καλαμάκι του τμήματος Ριζόμυλου – Κορώνη, πως ολοκληρώνεται, επιλύονται τα προβλήματα με την Αρχαιολογία, ενώ πρόσθεσε πως το έργο δεν έχει σταματήσει, αλλά συνεχίζονται οι εργασίες στα δύο σημεία. Μετά τις πρώτες τομές από την Αρχαιολογία το έργο προχωρά χωρίς πρόβλημα.
Συνέχισε λέγοντας πως ολοκληρώνεται η μελέτη για την 1η επαρχιακή οδό Καλαμάτας – Αρεόπολης, που σε συνδυασμό με άλλο τμήμα στη Λακωνία θα συμβάλει στο να δημιουργηθεί και ο ανατολικός οδικός άξονας, έργο που θα είναι το πρώτο και το κορυφαίο για να ενταχθεί στη νέα περίοδο, ενώ στο ΣΕΣ θα προταθούν προς ένταξη η παράκαμψη των Φιλιατρών, αλλά και το ενδονομαρχιακό οδικό δίκτυο.


Οδικό δίκτυο
Όπως ανέφερε, οι εξελίξεις για το δυτικό οδικό άξονα είναι θετικές, και πρόσθεσε πως ο περιμετρικός της Καλαμάτας φαίνεται ότι θα ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα και από τα ανατολικά και από τα δυτικά η Μεσσηνία να αποκτά ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο. Μίλησε για τις προσπάθειες που καταβάλλονται στο ενδομεσσηνιακό δίκτυο, και στον αγώνα δρόμου που ξεκίνησε, προκειμένου να ενταχθούν νέα έργα στο ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ).
Το έργο - σημαία, όπως χαρακτήρισε το δρόμο Μεσσήνη – Αρχαία Μεσσήνη, θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, σε λίγους μήνες και επισήμανε ότι δεν απεντάχθηκε, καθώς δεν είχε την απαιτούμενη μελετητική ωριμότητα και καλύπτει τους όρους ένταξης. Υπάρχει, δε, οδηγία του περιφερειάρχη για εντατικοποίηση των ρυθμών εργασίας.
Μιλώντας για τη διαχείριση του ΕΣΠΑ, καταφέρθηκε εναντίον εκείνων που έχουν άγνοια ως προς το συγκεκριμένο αντικείμενο. Ανέφερε πως χρειάζονται χειρουργικές κινήσεις και στο διάστημα του ενός έτους μέχρι την ολοκλήρωσή του, απαιτείται εξορθολογισμός, προσοχή για να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ, ούτε ένα έργο, και από την άλλη πλευρά, με έργα πρώτης γραμμής, να υπάρχει ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα, όχι όπως αυτό του 2007, που καθυστέρησε να ξεκινήσει.
«Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι έτοιμη και μόλις ανοίξει το πρόγραμμα (ΣΕΣ), θα εντάξει έργα σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες» σχολίασε.
Ακολούθως, ανέφερε ότι για όλο το μεγάλο έργο που εκτελείται στη Μεσσηνία και την Καλαμάτα και αλλάζει την όψη τους, δεν ειπώθηκε κουβέντα. Η Περιφέρεια έδινε τη δυνατότητα να γίνουν όλα αυτά τα έργα που έχουν εκτελεστεί ή εκτελούνται και στράφηκε κατά του δημάρχου Καλαμάτας, λέγοντας πως θεωρεί υπεύθυνη την Περιφέρεια για τα έργα των δύο αναπλάσεων που χάθηκαν. «Δεν είναι αυτό η αλήθεια. Η αλήθεια είναι πως η Περιφέρεια εξορθολογίζει το πρόγραμμα. Κάνει σημαντικές κινήσεις να μη χαθούν έργα και πόροι. Έρχεται το αμέσως επόμενο πρόγραμμα, όπου θα ενταχθούν έργα που έχουν ωριμότητα και δεν προχώρησαν για διάφορους λόγους. Αλίμονο σε όποιον πιστεύει πως ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, με τη δική του προσωπική πολιτική διαδρομή, εμπειρία και το πάθος του για την Πελοπόννησο, θα έπεφτε σε αυτό το ταπεινό δίλημμα. Επειδή δήθεν υπάρχει ένα πρόβλημα με το Δήμο Καλαμάτας, να τον “τιμωρήσει” με αυτά τα έργα. Τα έργα δεν είναι του κ. Νίκα αλλά των πολιτών, και απέχει πολύ από εμάς αυτή η άποψη δήθεν σύγκρουσης εναντίον του κ. Τατούλη και του κ. Νίκα. Πότε έχει μιλήσει ο κ. Τατούλης εναντίον του κ. Νίκα, προσωπικά; Ο κ. Τατούλης ζητά συνεργασία από τις Δημοτικές Αρχές και γνωρίζετε ότι η συνεργασία είναι εκείνη που έφερε το ΕΣΠΑ στο προσκήνιο. Κανείς δε μιλούσε πριν από την 1η Ιουλίου 2011 για το ΕΣΠΑ. Η προσπάθεια του περιφερειάρχη και όλων των συνεργατών του, έκανε όλους να μιλούν σήμερα για το ΕΣΠΑ».


Δε χάθηκαν οι αναπλάσεις
Απαντώντας σε ερωτήσεις, είπε πως για να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα τα έργα των αναπλάσεων σε Ανάσταση και Ανάληψη, θα πρέπει να προταθούν. Έχουν, συνέχισε, πολιτική ωριμότητα, δεν έχουν ζήτημα. Ζήτησε να μη βιαστούν κάποιοι να πουν πως χάθηκαν από την Καλαμάτα και πρόσθεσε πως δε δημιουργεί πρόβλημα η ύπαρξη αναδόχων, καθώς η βασική νομοθεσία αναφέρει πως το έργο αποκτά υποχρεώσεις, όταν προχωρήσει στη διαδικασία της συμβασιοποίησης.


Άλλαξε γνώμη η Δημοτική
Αρχή για τους τσιγγάνους
Η κα Νικολάκου ρωτήθηκε και για το ζήτημα με τους τσιγγάνους. Ανέφερε πως στη συνάντηση που έγινε συμφωνήθηκε να υπάρξει συνεννόηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου με το Δήμο Καλαμάτας, προκειμένου να υπάρξει ολοκληρωμένη πρόταση για τον τρόπο που θέλει να γίνει η διαχείριση της Μπιρμπίτας:
«Ο κ. Νίκας έσπευσε να πει πως δέχεται να προχωρήσει σε προγραμματική σύμβαση. Τώρα έχει αλλάξει γνώμη. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να απαντήσει. Πιθανόν να έχει κάποιον άλλον τρόπο και να θέλει να προχωρήσει. Η διοικητική αποβολή είναι πράξη που πρέπει να υλοποιηθεί, υπάρχει συγκεκριμένος όρος για το πώς πρέπει να γίνει. Για το ποιος ευθύνεται για την Μπιρμπίτα, για το πώς αγοράστηκαν τα οικόπεδα, επειδή έχουν περάσει λίγα χρόνια, το μόνο που έχω να πω είναι ότι όταν έφθασε η στιγμή να υπογραφεί η επιτροπή διαχείρισης της Μπιρμπίτας, ουδέποτε ο κ. Νίκας δέχθηκε να υπογράψει. Πιθανόν σήμερα, αν υπήρχε αυτή η επιτροπή, τα πράγματα να ήταν πολύ καλύτερα. Εμείς δεχόμαστε ότι είναι νόμιμο και δε δεχόμαστε ότι είναι παράνομο, από όποιον κι αν προέρχεται».


Νέος κόμβος στο αεροδρόμιο
Για το νέο κόμβο στο αεροδρόμιο, η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Ελένη Αλειφέρη, ανέφερε πως έχει ξεκινήσει, έστω και αν δεν υπάρχουν στο χώρο μηχανήματα. Εξήγησε ότι υπήρχαν θέματα με απαλλοτριώσεις που έπρεπε να λυθούν με τις γειτονικές ιδιοκτησίες και υποσχέθηκε πως σύντομα θα είναι ορατό και το φυσικό αντικείμενο του έργου, ενώ η κα Νικολάκου επισήμανε πως πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο.


Αντιδιαβρωτική προστασία στην Αβία
Σε ερώτημα για την υπόλοιπη αντιδιαβρωτική προστασία στην Αβία, ανέφερε ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2015. Όσον αφορά στις αντιδράσεις από πλευράς των κατοίκων στις Κιτριές, απάντησε πως θα εξεταστούν, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα μεγάλων διαφοροποιήσεων από τη μελέτη που έχει εγκριθεί.
Τέλος, θετικές ήταν και οι απόψεις που εκφράστηκαν για την υποστήριξη της Καλαμάτας στο αίτημα διεκδίκησης της πολιτιστικής πρωτεύουσας, αρκεί, όπως είπε η κα Νικολάκου, να υπάρχει μια σοβαρή πρόταση.       
 http://www.tharrosnews.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου