Κατατέθηκαν οι προσφορές στο ΤΑΙΠΕΔ για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Τελευταία Ενημέρωση: 10/10/2014
Με την συμμετοχή των τριών ισχυρότερων κοινοπρακτικών σχημάτων, που είχαν ξεχωρίσει από την αρχή της διαδικασίας, περνά στην επόμενη φάση του ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Δεσμευτικές προσφορές για τις δύο ομάδες αεροδρομίων κατέθεσαν τα σχήματα: Vinci-Ελλάκτωρ, Fraport – Copelouzos και ΜΕΤΚΑ-Corporacion America.
Πρόκειται για κοινοπρακτικούς σχηματισμούς με σημαντική εμπειρία στην διαχείριση των αεροδρομίων και η επόμενη μέρα του διαγωνισμού αναμένεται ότι θα κριθεί στο τίμημα που είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν.
Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν ότι ο μεγάλος αριθμός υποψηφίων στην τελική φάση του συγκεκριμένου αλλά και άλλων διαγωνισμών αποκρατικοποίησης αποτελούν επιβεβαίωσε ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων «ανεβάζει στροφές».
Οι ανάδοχοι που θα προκύψουν από τον διαγωνισμό θα κληθούν να υλοποιήσουν μια σειρά επενδύσεων που απαιτούνται προκειμένου να είναι σε θέση να καλύψουν την ζήτηση που διαρκώς αυξάνεται. Η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων θα αναμορφώσει ριζικά την εικόνα των αεροδρομίων που αποτελούν τις πύλες εισόδου για την συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών που έρχονται στη χώρα μας.
Οι συμβάσεις παραχώρησης που θα υπογράψουν οι ανάδοχοι προβλέπουν ότι οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων θα φτάνουν ως το ύψος των 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων και έως 20 ευρώ μετά. Παράλληλα μέσα από τη σύμβαση οι επενδυτές δεσμεύονται να υλοποιήσουν επενδύσεις 200-250 εκατ. ευρώ τα πρώτα 4 χρόνια.
Η διαμόρφωση της σύμβασης παραχώρησης έγινε μετά από μακρά διαβούλευση με τους φορείς της τουριστικής αγοράς. Να σημειωθεί ότι οι ανάδοχοι θα αναλάβουν την λειτουργία των αεροδρομίων για διάστημα 40 ετών.
Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων προχωρά σε δύο ομάδες που περιλαμβάνουν η κάθε μια από επτά αεροδρόμια.
Στην πρώτη ομάδα έχουν ενταχθεί τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, και Καβάλας.
Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες: Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Πρόκειται για κοινοπρακτικούς σχηματισμούς με σημαντική εμπειρία στην διαχείριση των αεροδρομίων και η επόμενη μέρα του διαγωνισμού αναμένεται ότι θα κριθεί στο τίμημα που είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν.
Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν ότι ο μεγάλος αριθμός υποψηφίων στην τελική φάση του συγκεκριμένου αλλά και άλλων διαγωνισμών αποκρατικοποίησης αποτελούν επιβεβαίωσε ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων «ανεβάζει στροφές».
Οι ανάδοχοι που θα προκύψουν από τον διαγωνισμό θα κληθούν να υλοποιήσουν μια σειρά επενδύσεων που απαιτούνται προκειμένου να είναι σε θέση να καλύψουν την ζήτηση που διαρκώς αυξάνεται. Η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων θα αναμορφώσει ριζικά την εικόνα των αεροδρομίων που αποτελούν τις πύλες εισόδου για την συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών που έρχονται στη χώρα μας.
Οι συμβάσεις παραχώρησης που θα υπογράψουν οι ανάδοχοι προβλέπουν ότι οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων θα φτάνουν ως το ύψος των 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων και έως 20 ευρώ μετά. Παράλληλα μέσα από τη σύμβαση οι επενδυτές δεσμεύονται να υλοποιήσουν επενδύσεις 200-250 εκατ. ευρώ τα πρώτα 4 χρόνια.
Η διαμόρφωση της σύμβασης παραχώρησης έγινε μετά από μακρά διαβούλευση με τους φορείς της τουριστικής αγοράς. Να σημειωθεί ότι οι ανάδοχοι θα αναλάβουν την λειτουργία των αεροδρομίων για διάστημα 40 ετών.
Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων προχωρά σε δύο ομάδες που περιλαμβάνουν η κάθε μια από επτά αεροδρόμια.
Στην πρώτη ομάδα έχουν ενταχθεί τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, και Καβάλας.
Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες: Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Η επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώνει ότι τρία (3) επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν σήμερα δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, που χωρίζονται σε 2 ομάδες:
· Την Ομάδα Α που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και
· Την Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι εξής κοινοπραξίες:
· CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
· FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
· VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή του θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών.
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου,καταλήγει η ανακοίνωση.
· Την Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι εξής κοινοπραξίες:
· CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
· FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
· VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή του θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών.
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου,καταλήγει η ανακοίνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου