«Φωτιά» βάζει ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος στο προεκλογικό σκηνικό του Δήμου Μεσσήνης!
27/02/2019 13:55
-«Είδαν» τη μελέτη ισχυρίζονται 150 ιδιοκτήτες που επηρεάζονται από το δρόμο
«Φωτιές» άναψε στη Μεσσήνη, όπως φαίνεται, η πρόσφατη επίσκεψη του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και υποψήφιου περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Γιώργου Δέδε, και ειδικά η αναφορά του στα περί δημοπράτησης μέσα στο Μάρτιο του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος.
Το «κλίμα» άρχισε να ζεσταίνεται τις προηγούμενες ημέρες, με ανταλλαγή ανακοινώσεων μεταξύ αντιπολίτευσης και Δημοτικής Αρχής και πήρε «φωτιά» το βράδυ της Δευτέρας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, σε μια συζήτηση που διήρκεσε περισσότερο από δύο ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων κυριάρχησαν φωνές, τσακωμοί και εντάσεις.
Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι ήταν μεγάλο το ενδιαφέρον και από δημότες της Μεσσήνης και πρώην αυτοδιοικητικούς, που γέμισαν ασφυκτικά την αίθουσα του συμβουλίου για να παρακολουθήσουν τη συνεδρίαση.
Τη συζήτηση άνοιξε ο δήμαρχος Μεσσήνης, Γιώργος Τσώνης, ο οποίος εμφανώς ενοχλημένος από το «ύφος» της ανακοίνωσης της δημοτικής παράταξης της αντιπολίτευσης τόνισε ότι ο ίδιος ουδέποτε έχει δεχθεί τετελεσμένα και ποτέ δεν έχει συμμετάσχει σε συνδιαλλαγές «κάτω από το τραπέζι» με καμία κυβέρνηση. Προειδοποίησε, δε, όσους τα ισχυρίζονται αυτά, να τα στοιχειοθετήσουν, γιατί είναι έτοιμος να καταφύγει, αν χρειαστεί, ακόμα και στη δικαιοσύνη.
Εν συνεχεία το λόγο πήρε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Γιώργος Αθανασόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι κατά την τοποθέτησή του θα δοθούν απαντήσεις στον κ. Τσώνη και θα στοιχειοθετηθούν όσα υποστήριξε στην ανακοίνωση που εξέδωσε η δημοτική του παράταξη περί «υπόγειας» συναλλαγής με την κυβέρνηση.
Ξεκίνησε λέγοντας ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Δημαρχείο Μεσσήνης ο γ.γ. του υπουργείου κ. Δέδες έκανε γνωστό ότι θα δημοπρατηθεί μέσα στο Μάρτιο ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος και απ’ αυτή τη δήλωση του κ. Δέδε προκύπτουν εύλογα ερωτήματα. Γνωρίζει ο δήμαρχος Μεσσήνης ποια είναι αυτή η μελέτη; Αν δε γνωρίζει, πώς ακούγοντας τον κ. Δέδε δε ζήτησε να ενημερωθεί σε ποιον δρόμο αναφέρεται σ’ ένα τόσο «φλέγον» θέμα για την περιοχή; Ζήτησε, δε, από το δήμαρχο Μεσσήνης να του απαντήσει αν είναι αληθή όσα είχαν γραφεί σε τοπική εφημερίδα και αναφέρουν ότι ο δρόμος στο ύψος του Παμίσου θα παρακάμπτεται, σε κλειστό δρόμο, έως τη διασταύρωση του Δρακονερίου. Δημοσιεύματα που, όπως υποστήριξε ο κ. Αθανασόπουλος, ουδέποτε έχουν διαψευστεί, ενώ ζήτησε να τοποθετηθούν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι της Δημοτικής Αρχής για το αν είναι υπέρ αυτής της μελέτης. Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι θεωρεί «βλαπτική» για την πόλη της Μεσσήνης αυτή τη χάραξη στο συγκεκριμένο σημείο. Παίρνοντας το λόγο και πάλι ο δήμαρχος Μεσσήνης σημείωσε ότι γνωρίζει και ο ίδιος μόνο όσα είπε ο κ. Δέδες, σε απάντηση ερώτησης που του έγινε στα σκαλιά του Δημαρχείου από δημοσιογράφο, και τίποτα παραπάνω. Πρόσθεσε, δε, ότι αυτά τα έχει πει εδώ και 4 μήνες ο κ. Δέδες, οπότε δεν προκύπτει καμία συναλλαγή που υπαινίσσεται ο κ. Αθανασόπουλος.
Πρόταση για διαπαραταξιακή επιτροπή
Το θέμα του δρόμου μπήκε και ως προ ημερησίας διάταξης και εκεί με εισήγησή του ο δήμαρχος, αφού έκανε σαφές ότι η δημοπράτηση που ανέφερε ο κ. Δέδες αφορά μόνο στο οικονομικό σκέλος, δηλαδή τη δημιουργία ΣΔΙΤ, όπως και ο ίδιος ανέφερε σε δηλώσεις του στην Πύλο, πρότεινε τη δημιουργία διαπαραταξιακής επιτροπής που θα παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου σ’ όλα τα επίπεδα.
Ο Γιώργος Αθανασόπουλος κατηγόρησε το δήμαρχο για συνεχιζόμενη παραπλάνηση επί του θέματος, επιμένοντας να ζητά τόσο από το δήμαρχο όσο και από τη δημοτική του ομάδα να τοποθετηθούν πάνω στη «χάραξη» που έχει δει το φως της δημοσιότητας… με το δήμαρχο να του απαντά ότι η θέση του είναι με το συμφέρον των πολιτών του Δήμου Μεσσήνης.
Τοποθέτηση επί της πρότασης του δημάρχου για συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής έκανε και ο δημοτικός Σύμβουλος της μειοψηφίας, Τάσος Παπαγεωργίου. Αφού υποστήριξε ότι κατά το παρελθόν ουκ ολίγες φορές ο δήμαρχος είχε τονίσει να μην ανησυχούν και ότι θα υπάρχει διαβούλευση με άπλετο χρόνο κ.οκ., ξαφνικά άκουσαν τον κ. Δέδε να μιλά για δημοπράτηση του έργου. Ακόμα και αν αυτό αφορά στη δημιουργία του ΣΔΙΤ, πρόσθεσε ο κ. Παπαγεωργίου, θα πρέπει να υπάρχει μελέτη, που κανείς δε γνωρίζει όπως ισχυρίζεται… Αν δεν έχουν αλλάξει τα δεδομένα και όλα είναι όπως πριν, τότε- διερωτήθηκε- ποιος ο σκοπός της διαπαραταξιακής αυτής επιτροπής. Κάλεσε, δε, το δήμαρχο να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο, έστω, αυτό το «πατσαβουρόχαρτο», όπως το έχει χαρακτηρίσει, το οποίο έχει για το δρόμο, ώστε τουλάχιστον να ενημερωθεί πάνω σε κάτι το Δημοτικό Συμβούλιο και να σταματήσουν να υπάρχουν υπόνοιες για υπόγειες συνδιαλλαγές. Τοποθέτηση έκανε και ο πρώην πρόεδρος του Δ.Σ. Μεσσήνης, Χρήστος Χριστόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι η συγκρότηση της επιτροπής είναι προϋπόθεση για να αρχίσει το έργο και σ’ αυτό το σημείο προκύπτουν εύλογα ερωτήματα για τη διαδικασία. Ζήτησε, δε, καλύτερη ενημέρωση επί του θέματος πριν προχωρήσει το Δημοτικό Συμβούλιο σε οποιαδήποτε απόφαση. Ακολούθησε η ερώτηση του αντιπροέδρου του Δ.Σ. κ. Γιαννόπουλου, που έβαλε κυριολεκτικά «φωτιά» στην αίθουσα. Ο κ. Γιαννόπουλος ρώτησε το εξής απλό το δήμαρχο Μεσσήνης: πώς θα γίνει η δημοπράτηση του ΣΔΙΤ, αν οι εταιρείες και οι τράπεζες που θα συμμετάσχουν δε γνωρίζουν τη μελέτη του έργου που πρόκειται να χρηματοδοτήσουν…
Η αναφορά αυτή δημιούργησε ένταση στην αίθουσα από δημοτικούς συμβούλους, αλλά και από παρευρισκόμενους, που κατηγόρησαν το δήμαρχο για εμπαιγμό…
Περισσότερο «λάδι» στη φωτιά έριξε η τοποθέτηση του δημοτικού συμβούλου της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Χριστοφιλόπουλου, που τόνισε ότι ο δήμαρχος τον είχε καλέσει στο γραφείο του το περασμένο καλοκαίρι με σκοπό να του δείξει το σχέδιο του δρόμου!
Τα πνεύματα ηρέμησαν για λίγο με την τοποθέτηση της αρμόδιας αντιδημάρχου κας Παναγοπούλου, η οποία έκανε μια ιστορική αναφορά στην πορεία του έργου, υπενθυμίζοντας τι είχε ειπωθεί σ’ αυτή την αίθουσα απ’ όλες τις παρατάξεις τα προηγούμενα χρόνια. Υπογράμμισε, δε, ότι ο πρώην επικεφαλής της παράταξης του κ. Αθανασόπουλου και τέως δήμαρχος, Στάθης Αναστασόπουλος, είχε ταχθεί υπέρ της παραλιακής χάραξης.
Κλείνοντας τη μακροσκελή τοποθέτησή της ζήτησε από το Δημοτικό Συμβούλιο να συναινέσει στη δημιουργία της διαπαραταξιακής επιτροπής που θα μελετά την πορεία του έργου, ενώ καθησύχασε το Σώμα ότι θα τηρηθούν όλα τα χρονοδιαγράμματα για τη διαβούλευση.
Η τοποθέτηση της κας Παναγοπούλου δεν έπεισε τον κ. Χριστόπουλο, που τόνισε ότι δε γίνεται αντιληπτή η διαδικασία και ο διαχωρισμός της οικονομικής δημοπράτησης από το υπόλοιπο έργο, εκφράζοντας έντονα την ανησυχία του ότι το Δημοτικό Συμβούλιο θα βρεθεί προ τετελεσμένων.
Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και ο δημοτικός σύμβουλος της μειοψηφίας κ. Δαβίλας, που σημείωσε ότι από τη συζήτηση που παρακολουθεί προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι άλλοι θα αποφασίσουν για την τύχη της ήδη «λεηλατημένης» Μεσσήνης.
Ο δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, σημείωσε από την πλευρά του ότι είναι μάταιος όλος αυτό ο καυγάς, υποστηρίζοντας ότι ο δρόμος δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, καθώς ο κ. Δέδες μοιράζει προεκλογικά «καθρεφτάκια». Πρόσθεσε, δε, ότι οι δημότες, όπου ακούν ΣΔΙΤ, να κρατούν «μικρό καλάθι».
Ο κ. Παπαγεωργίου επανήλθε αναφέροντας στο δήμαρχο Μεσσήνης τη φράση «γλώσσα λανθάνουσα τα αληθή λέγει», λέγοντας ότι είπε στον κ. Αθανασόπουλο ότι συντάσσεται με την άποψη που είναι η κυβερνητική θέση. Αυτή η φράση προκάλεσε την έκρηξη του δημάρχου, που τόνισε ότι δεν είναι κυβερνητικός εκπρόσωπος και ενδιαφέρεται μόνο για το όφελος των δημοτών.
Ανταπαντώντας του ο κ. Παπαγεωργίου τού είπε ότι θα ήθελε να είναι μαζί του στα όσα λέει, αλλά θα περίμενε διαφορετική αντίδραση από το δήμαρχο, όταν άκουγε τις δηλώσεις του κ. Δέδε μέσα στο Δημαρχείο Μεσσήνης. Διερωτήθηκε, δε, αν είχε αγωνία να μάθει ο κ. δήμαρχος για δημοπράτηση ποίου δρόμου μιλάει ο κ. Δέδες. Πρόκειται για ένα έργο που είτε θα ανεβάσει είτε θα υποβαθμίσει τη Μεσσήνη, έκλεισε λέγοντας ο κ. Παπαγεωργίου.
Θέση επί του θέματος πήρε και ο πρώην αντιδήμαρχος των Τεχνικών Υπηρεσιών και δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας, Νίκος Ξαρχάκος. Ο κ. Ξαρχάκος σημείωσε ότι από την πρώτη στιγμή που η νυν Δημοτική Αρχή ανέλαβε τα ηνία του Δήμου ο δήμαρχος Γιώργος Τσώνης τού ανέθεσε την πλήρη παρακολούθηση της πορείας του συγκεκριμένου έργου, που στην αρχή αφορούσε στην παραλιακή χάραξη, πριν η νέα κυβέρνηση κάνει μια νέα επιλογή που άλλαξε το στρατηγικό στόχο.
Στη συνέχεια ανέφερε και ο ίδιος μια σειρά από ιστορικά στοιχεία γύρω από τον πολυσυζητημένο δρόμο.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Ξαρχάκος υποστήριξε ότι, όντως, θα υπάρχει μια προμελέτη για να γίνει και η προσέγγιση στο κόστος που ανέφερε ο κ. Δέδες, ενώ σημείωσε ότι θα ακολουθήσουν τρεις φάσεις της δημοπράτησης.
Έκλεισε, δε, λέγοντας ότι από την εμπειρία του θεωρεί εξαιρετικά απίθανο το γεγονός το κράτος να χρηματοδοτήσει ένα μη «κλειστό» δρόμο. Αυτή του η φράση προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων, κυρίως από παρευρισκόμενους στην αίθουσα. Με τον κ. Ξαρχάκο να συμπληρώνει ότι ως δημότης Μεσσήνης συντάσσεται με την πρόταση του κ. Αθανασόπουλου, να μην παρακάμπτεται η Μεσσήνη, αλλά γνωρίζει ότι αυτό είναι δύσκολο να συμβεί.
Αντιδράσεις από παρευρισκόμενους δημότες
Η τελευταία αυτή «παραδοχή» του κ. Ξαρχάκου προκάλεσε νέο γύρο «θυελλωδών» αντιδράσεων μέσα στην αίθουσα. Αφού τοποθετήθηκε και ο αντιδήμαρχος κ. Καρύδης, που σημείωσε ότι υπάρχουν τα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου για να δουν τις θέσεις όλων των παρατάξεων από το παρελθόν έως σήμερα και να διαπιστώσουν ότι οι θέσεις της νυν Δημοτικής Αρχής ήταν ανέκαθεν με το συμφέρον των πολιτών, ακολούθησαν τοποθετήσεις από παρευρισκόμενους δημότες.
Ιδιαίτερη σημασία είχαν όσα είπε ο κ. Παυλάκης, ως εκπρόσωπος ιδιοκτητών που βρίσκονται στα σημεία που περνά ο δρόμος. Ο κ. Παυλάκης τόνισε ότι έβαλαν δικηγόρο και είδαν τη μελέτη στο υπουργείο 150 ιδιοκτήτες και επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για «κλειστό» δρόμο που παρακάμπτει τη Μεσσήνη.
Τοποθέτηση έκανε και ο πρώην δημοτικός σύμβουλος, κ. Δουρούμης. Ο κ. Δουρούμης, αφού ανέφερε το όραμα του Παύλου Πτωχού για την παραλιακή ανάπτυξη της Μεσσήνης, εξέφρασε την άποψη ότι ήταν άτυχη η Μεσσήνη που άλλαξε η κυβέρνηση και δεν προχώρησε η προηγούμενη μελέτη. Εξέφρασε ακόμη την άποψη ότι όσα συμβαίνουν στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι προεκλογικές αντεγκλήσεις χωρίς αντικείμενο, σημειώνοντας ότι περισσότερα θα μπορούν να πουν όταν έρθει η μελέτη στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Ρούτσης εξέφρασε την αγωνία του ότι απ’ όσα άκουσε σύντομα θα βρεθεί η Μεσσήνη προ τετελεσμένων εξελίξεων, ενώ πρόσθεσε ότι κακώς δεν υπάρχει ένα σχέδιο μέχρι στιγμής για να ενημερωθούν οι πολίτες της Μεσσήνης.
Τελευταίος μίλησε ο κ. Σαραντόπουλος, επαγγελματίας της περιοχής που ζήτησε από τον κ. δήμαρχο και την κα Παναγοπούλου να πουν στο Σώμα τη δική τους θέση για το δρόμο.
Απαντώντας του ο κ. Τσώνης σημείωσε ότι η δική του θέση είναι διαχρονική και όχι πρόσκαιρη, και υπάρχει και από τότε που δεν είχε ιδιοκτησία στην περιοχή…
Ο κ. Σαραντόπουλος επέμεινε ότι δεν του απαντά ο κ. δήμαρχος, με τον κ. Τσώνη να προσθέτει «η θέση μου είναι να περνά έξω από το Δημαρχείο ο δρόμος».
Κατά πλειοψηφία και υπό όρους
εγκρίθηκε η σύσταση επιτροπής
Λίγο πριν μπει σε ψηφοφορία η πρόταση της Δημοτικής Αρχής, ο κ. Αθανασόπουλος σημείωσε ότι έπειτα από 2,5 ώρες κουβέντας γίνονται σε όλους αντιληπτές οι αντιφάσεις της Δημοτικής Αρχής πάνω στο θέμα αυτό, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι είναι σαφές ότι γνωρίζει αλλά επιθυμεί να μην ενημερώσει. Πρόσθεσε, δε, για ακόμα μια φορά ότι η νυν Δημοτική Αρχή έχει ταυτιστεί με την κυβερνητική επιλογή για κλειστό δρόμο και ο κόσμος έχει νοημοσύνη και δεν εξαπατάται εύκολα. Αιτιολογώντας την ψήφο του, σημείωσε ότι ως επικεφαλής θα συμμετάσχει στη διαπαραταξιακή επιτροπή με μοναδικό σκοπό να έρθει μέσα στις επόμενες 10-15 ημέρες η μελέτη στο Δημαρχείο Μεσσήνης και εκεί να πέσουν οι «μάσκες», καθώς όλοι θα πρέπει να τοποθετηθούν για το τι επιθυμούν.
Ο κ. Τσώνης από την πλευρά του ζήτησε τη συγκρότηση αυτή της διαπαραταξιακής επιτροπής για να παρακολουθεί την πορεία του έργου, υπενθυμίζοντας τις πάγιες θέσεις του από το παρελθόν πάνω σ’ αυτό το ζήτημα, όταν άλλοι ψήφιζαν την παραλιακή χάραξη και ξαφνικά τώρα αγάπησαν τη Μεσσήνη.
Ξεχωριστή πρόταση κατέθεσε, τέλος, ο Χρήστος Χριστόπουλος, που ζήτησε πριν συσταθεί η επιτροπή να κληθεί άμεσα στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης εκπρόσωπος του υπουργείου Υποδομών που θα εξηγήσει πλήρως όλη τη διαδικασία και θα διαλευκάνει τα όποια «σκιώδη» σημεία.
Τελικώς, η πρόταση της Δημοτικής Αρχής πέρασε κατά πλειοψηφία.
Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε χθες η Δημοτική Αρχή σημειώνεται η σύσταση της επιτροπής παρακολούθησης του έργου με την ακόλουθη σύνθεση:
Πρόεδρος
Γεώργιος Τσώνης, δήμαρχος Μεσσήνης
Μέλη
Γεωργία Παναγοπούλου, αντιδήμαρχος Μεσσήνης
Νικόλαος Ξενόγιαννης, αντιδήμαρχος Μεσσήνης
Νικόλαος Ξαρχάκος, δημοτικός σύμβουλος
Γεώργιος Αθανασόπουλος, επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας
Αθανάσιος Αλεβίζος, επικεφαλής της πρώτης ελάσσονος μειοψηφίας
Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, επικεφαλής της δεύτερης ελάσσονος μειοψηφίας
Ανδρέας Καραμπέτσος, προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Μεσσήνης, εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Περιφερειακό Τμήμα Πελοποννήσου
Σταύρος Πυλιώτης, ιδιώτης μηχανικός στη Μεσσήνη.
Του Κώστα Γαζούλη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου