Παράλληλα με τη διαδικασία έγκρισης της ΣΔΙΤ: «Ψήνεται» η προκήρυξη του Καλαμάτα - Μεθώνη
Γράφτηκε από τον Γιάννης Σινάπης
Η προκήρυξη της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο
του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, που σχεδιάζεται να
υλοποιηθεί με ΣΔΙΤ, βρίσκεται στο τελικό στάδιο της σύνταξής της με
στόχο να βγει στον αέρα μέσα στο Μάρτιο.
Για να τηρηθεί η εξαγγελία που έκανε ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες
την περασμένη εβδομάδα στο Δημαρχείο της Πύλου για δημοπράτηση (αφορά
την προκήρυξη για την πρόσκληση ενδιαφέροντος), κρίσιμο είναι το αμέσως
επόμενο διάστημα, μέχρι τα μέσα του μήνα. Εως τότε αναμένεται να
εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο
της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννη Δραγασάκη, η
υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού
Τομέα (ΣΔΙΤ).
Το ζήτημα που συζητείται και απασχολεί τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη είναι η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για την υλοποίηση του δρόμου (η ανακατασκευή του υφιστάμενου στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και νέα γέφυρα στον Πάμισο), ώστε μετά την ολοκλήρωσή του να πληρώνει μικρότερες ετήσιες δόσεις στον ανάδοχο για τη συντήρηση και λειτουργία και για την απόσβεση των χρημάτων που θα διαθέσει ο ιδιώτης κατασκευαστής, τα οποία θα προέλθουν από τραπεζικό δανεισμό.
Ο προσανατολισμός είναι το Δημόσιο να διαθέσει μέχρι το 1/3 του προϋπολογισμού του έργου, μέχρι δηλαδή 60 εκ. ευρώ, τα οποία θα πάρει ως δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει στη δεύτερη φάση δημοπράτησης του έργου, που είναι η πιο κρίσιμη και η πιο χρονοβόρα.
Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές μας επέμειναν ότι η ΣΔΙΤ είναι ο μοναδικός τρόπος υλοποίησης του έργου και η ΕΤΕπ η μοναδική πηγή χρηματοδότησης για το Δημόσιο.
Και αυτό γιατί ο συγκεκριμένος οδικός άξονας δεν ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο, αλλά χαρακτηρίζεται πολύτιμο οδικό κομμάτι, καθώς συνδέει το ταχέως αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Καλαμάτας με μια περιοχή μεγάλης αναπτυξιακής προοπτικής, όπως είναι η Πυλία.
Επίσης, να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το σχεδιασμό ο χρόνος υλοποίησης του έργου θα είναι 4 χρόνια. Και υπολογίζεται το πιο δύσκολο κατασκευαστικά κομμάτι, από το Σουληνάρι έως την Πύλο, όπου προβλέπεται καινούργια χάραξη με αρκετές γέφυρες, να προηγηθεί και να είναι το πρώτο που θα παραδοθεί. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα άλλα κομμάτια, όπως το Καλαμάτα - Ριζόμυλος, θα παραδοθούν πολύ αργότερα. Η 4ετία αφορά την κατασκευή όλου του έργου μέχρι τη Μεθώνη.
Γ.Σ.
Το ζήτημα που συζητείται και απασχολεί τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη είναι η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για την υλοποίηση του δρόμου (η ανακατασκευή του υφιστάμενου στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και νέα γέφυρα στον Πάμισο), ώστε μετά την ολοκλήρωσή του να πληρώνει μικρότερες ετήσιες δόσεις στον ανάδοχο για τη συντήρηση και λειτουργία και για την απόσβεση των χρημάτων που θα διαθέσει ο ιδιώτης κατασκευαστής, τα οποία θα προέλθουν από τραπεζικό δανεισμό.
Ο προσανατολισμός είναι το Δημόσιο να διαθέσει μέχρι το 1/3 του προϋπολογισμού του έργου, μέχρι δηλαδή 60 εκ. ευρώ, τα οποία θα πάρει ως δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει στη δεύτερη φάση δημοπράτησης του έργου, που είναι η πιο κρίσιμη και η πιο χρονοβόρα.
Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές μας επέμειναν ότι η ΣΔΙΤ είναι ο μοναδικός τρόπος υλοποίησης του έργου και η ΕΤΕπ η μοναδική πηγή χρηματοδότησης για το Δημόσιο.
Και αυτό γιατί ο συγκεκριμένος οδικός άξονας δεν ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο, αλλά χαρακτηρίζεται πολύτιμο οδικό κομμάτι, καθώς συνδέει το ταχέως αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Καλαμάτας με μια περιοχή μεγάλης αναπτυξιακής προοπτικής, όπως είναι η Πυλία.
Επίσης, να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το σχεδιασμό ο χρόνος υλοποίησης του έργου θα είναι 4 χρόνια. Και υπολογίζεται το πιο δύσκολο κατασκευαστικά κομμάτι, από το Σουληνάρι έως την Πύλο, όπου προβλέπεται καινούργια χάραξη με αρκετές γέφυρες, να προηγηθεί και να είναι το πρώτο που θα παραδοθεί. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα άλλα κομμάτια, όπως το Καλαμάτα - Ριζόμυλος, θα παραδοθούν πολύ αργότερα. Η 4ετία αφορά την κατασκευή όλου του έργου μέχρι τη Μεθώνη.
Γ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου