Σάββατο 6 Αυγούστου 2011


Αγωνία για την τύχη του περιμετρικού
Αν και οι τιμές του Εφετείου θα είναι χαμηλότερες από τις πρωτόδικες, όπως είπε ο προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Ι. Καρνέσης
Στα μέσα του 2012 υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του περιμετρικού της Καλαμάτας μέχρι τον κόμβο Καρέλια, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το βράδυ της Πέμπτης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας ο προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ι. Καρνέσης.Ο κ. Καρνέσης μαζί με την προϊσταμένη του τμήματος μελετών της ΕΥΔΕ Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου Ευγενία Καλοφωλιά, έκαναν αναλυτική παρουσίαση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο εθνικός δρόμος Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, ενώ, όσον αφορά στον περιμετρικό της πόλης, δέχθηκε επικρίσεις πως δε δίνει ολοκληρωμένες απαντήσεις. Πάντως, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, λίγο πριν το τέλος της φετινής χρονιάς, θα έχει κατασκευαστεί ο δρόμος Τσακώνα – Καλαμάτα έως τον κόμβο της Σπερχογείας.Όσον αφορά στο Παραδείσια – Τσακώνα, είπε πως αναμένεται εντός των ημερών να ξεκινήσει η εκταμίευση από το ΕΣΠΑ, όπου η κοινοτική συμμετοχή είναι 95% και η ελληνική συμμετοχή 5% και σημείωσε ότι χωρίς το συγκεκριμένο τμήμα δε νοείται αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα.
ΠεριμετρικόςΌπως ανέφερε, από τον κόμβο Καρέλια έως την Αθηνών, ξεκίνησε η διαδικασία κήρυξης απαλλοτριώσεων και έως το Σεπτέμβρη θα έχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση, προκειμένου να ακολουθήσει η επίταξη και η ολοκλήρωση της κατασκευής του κόμβου Καρέλια έως τα μέσα του 2012. Όσον αφορά στο υπόλοιπο τμήμα του περιμετρικού έως τη Λακωνικής, είπε ότι αναμένονται οι δικάσιμοι του Εφετείου το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, για τον καθορισμό τιμής μονάδας, η οποία θα είναι, όπως υποστήριξε, μικρότερη από την πρωτόδικη. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν οι τιμές του Εφετείου είναι χαμηλότερες από την πρωτόδικη απόφαση και, κατά συνέπεια, δεν ικανοποιούν τους θιγόμενους, το έργο μπορεί να ξεκινήσει να κατασκευάζεται, ασχέτως αν οι τελευταίοι προσφύγουν στον Άρειο Πάγο. Ανέφερε επίσης ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, ενώ μίλησε και για την κατασκευή του Σταθμού Εξυπηρέτησης στον Άγιο Φλώρο, «που θα αποτελεί κόσμημα για την Καλαμάτα». Εξέφρασε δε την ελπίδα για υλοποίηση των όσων προβλέπονται μέχρι το τέλος της χρονιάς, συμπεριλαμβανομένης και της παράκαμψης στο Παραδείσια – Τσακώνα.
Παραδείσια – Τσακώνα Απαντώντας σε ερωτήσεις, είπε ότι το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα θα έχει παραδοθεί μέσα στο 2012, επειδή μέχρι τώρα η χρηματοδότηση, γινόταν από εθνικούς πόρους και οι πιστώσεις από το 2010 ήταν δυσεύρετες. Καθοριστική κίνηση, συνέχισε, ήταν η ένταξή του στο ΕΣΠΑ, με 47 εκατ. ευρώ, για την οποία συνέβαλε καθοριστικά ο τότε υφυπουργός Δημ. Κουσελάς, αλλά και ο υπουργός Δημ. Ρέππας. Πρόσθεσε ότι σε σύντομο διάστημα θα ξεκινήσει η κανονική ροή χρηματοδότηση και ότι κι ο εργολάβος θα δουλέψει αποφασιστικά. Η συναρμολόγηση της γέφυρας στο τμήμα που κατολίσθησε, θα ολοκληρωθεί το ερχόμενο καλοκαίρι. Κρίσιμο σημείο είναι η παραγγελία και κοπή των ελασμάτων για τη γέφυρα και όσο οι ρυθμοί χρηματοδότησης δεν ήταν ομαλοί, τόσο υπήρχε αδυναμία στο να προχωρήσει η παραγγελία. Για την παράκαμψη που θα κατασκευαστεί, ανέφερε ότι για λόγους ασφαλείας δε θα επιτρέπεται από το Παραδείσια – Τσακώνα η διέλευση μεγάλων οχημάτων για διάστημα 5-6 μηνών. Ανέφερε ότι «προετοιμαζόμαστε για να δώσουμε μάχη στο Εφετείο, προκειμένου να πειστεί για τη μείωση των τιμών, κυρίως στις ειδικές αποζημιώσεις» και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι με τη συνεργασία του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών, ότι το θέμα αποζημιώσεων θα εξεταστεί εκ νέου. Είπε επίσης ότι δεν μπορεί να αποζημιωθεί ο ανάδοχος του περιμετρικού, καθώς δεν προβλέπονται διόδια, αλλά και ότι όποιες ζημιές έχουν γίνει σε δρόμους κατά την εκτέλεση του έργου, θα αποκατασταθούν. Πρόσθεσε ότι υπάρχει πλήρης υδραυλική μελέτη για τα νερά και τον αυτοκινητόδρομο από πλημμύρες, καθώς προβλέπεται πλήρες δίκτυο τάφρων για την απορροή των ομβρίων και επειδή όλος ο αυτοκινητόδρομος έχει κατασκευαστεί σε επίχωμα, όλα τα νερά του οδοστρώματος θα διοχετεύονται σε τοπικούς αποδέκτες. Εκτός αυτού, καταβάλλεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν και υφιστάμενα, λόγω γεωμορφολογίας, προβλήματα που ήδη υπάρχουν. Ως προς τους παράπλευρους δρόμους προς Σπερχογεία, ανέφερε ότι συνήθως δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Πρόσθεσε όμως ότι εξετάζονται λύσεις με το μελετητή για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά και το ότι έχουν προβλεφθεί εγκάρσια τεχνικά έργα για την εξυπηρέτηση των κατοίκων από τη μία πλευρά στην άλλη.Όσον αφορά στο θέμα των διοδίων, είπε ότι η κατασκευή του έργου κοστίζει 844 εκατ. ευρώ χωρίς το ΦΠΑ. Από αυτά, το Δημόσιο δίνει 340 εκατ. ευρώ, περί τα 100 εκατ. θα διαθέσει ο ανάδοχος, που τα έχει δανειστεί από τις τράπεζες χωρίς την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, ένα ποσό 80 εκατ. υπολογίζεται από την είσπραξη διοδίων και τα υπόλοιπα χρήματα θα καταβληθούν από δανείστριες τράπεζες, το 55% των οποίων είναι από το εξωτερικό. Όπως σημείωσε, «αν δεν καταβάλλονται διόδια, δίνουμε επιχειρήματα στις ξένες τράπεζες να φύγουν». Για το δρόμο Τσακώνα – Καλαμάτα, προβλέπεται ένας σταθμός στα Αρφαρά, ενώ διευκρίνισε πως οι όποιες εξαγγελίες για μείωση 50% στην τιμή των διοδίων, αφορούν το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα. Όσον αφορά στον κόμβο του αεροδρομίου και τη σύνδεσή του με τον αυτοκινητόδρομο, τόνισε ο κ. Καρνέσης, πως πρόκειται για θέμα που θα εξεταστεί.
Ολυμπία οδόςΑναφερόμενος στην Ολυμπία οδό, παρατήρησε πως οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς οι δανείστριες ξένες τράπεζες, θεωρούν ότι το έργο δεν είναι οικονομικά βιώσιμο και θέλουν να αποχωρήσουν. Το θέμα βρίσκεται σε πολύ λεπτή φάση, υπογράμμισε, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα βρεθεί λύση, καθώς τα έργα πρέπει να προχωρήσουν. Πρόσθεσε ότι το τμήμα από Σαμικό μέχρι τη Νέδα, θέτει σε αμφιβολία το μετά τον Πύργο τμήμα του δρόμου και συνέχισε λέγοντας πως ανακλήθηκαν και οι απαλλοτριώσεις. Ακόμα επανέλαβε τη βούληση του υπουργείου να υλοποιηθεί το έργο έως την Τσακώνα, χαρακτήρισε δύσκολο το πρόβλημα που υπάρχει και είπε ότι ζητήθηκε να προταχθεί το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, που εξυπηρετεί ολόκληρη την περιοχή.
Τοποθετήσεις Να προχωρήσει το θέμα και να ληφθούν υπόψη τα αιτήματα που τέθηκαν από το Δήμο Καλαμάτας, ζήτησε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Θόδ. Μπρεδήμας, σημειώνοντας ότι η κατασκευή του δρόμου αποτελεί φόρο τιμής στη μνήμη του Κώστα Κουτουμάνου. Ζήτησε επίσης να αποζημιωθούν και οι ιδιοκτήτες, αλλά και να επιταχυνθούν οι ρυθμοί. Ζήτημα κόστους των διοδίων, έθεσε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συνεργασίας» Νικ. Διασάκος, παρατηρώντας ότι ο λαός έχει πληρώσει δύο φορές το έργο, τόσο για την κατασκευή όσο και για τη χρήση του. «Η ανάπτυξη με την οποία παραπλανάτε το λαό είναι ψέμα, καθώς από αυτή θα ωφεληθεί μόνο το κεφάλαιο, γιατί ο λαός έχει ανάγκη από μεροκάματα, που δεν μπορεί να του τα προσφέρει αυτός ο δρόμος», είπε χαρακτηριστικά. Καθυστέρηση στην κατασκευή, λόγω αδυναμίας του πολιτικού συστήματος, «είδε» ο Σταμ. Μπεχράκης, λέγοντας πως για δεύτερη φορά ο Έλληνας βάζει χέρι στην τσέπη. Για τον κόμβο του αεροδρομίου, είπε πως κατέθεσε πρόταση, ανεξαρτήτως ποιος την έχει υποβάλλει, καθώς κριτήριο είναι το αν είναι σωστή και συμφέρουσα. Πρότεινε διαπραγμάτευση για τον κόμβο κι αν αποτύχει,, να ζητηθεί η ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Για τον περιμετρικό, είπε πως αναζητείται εξιλαστήριο θύμα, καθώς θα μπορούσαν να αναζητηθούν κι άλλες λύσεις, που δεν ακολουθήθηκαν από την κυβέρνηση. «Δεν ακούσαμε ευθεία απάντηση για τον περιμετρικό», αντέτεινε από την πλευρά του ο Νικ. Φωτέας, ο οποίος ζήτησε και εξορθολογισμό των διοδίων, αλλά και την ολοκλήρωση όλου του περιμετρικού, κάτι που είναι ζήτημα, όπως τόνισε, πολιτικής απόφασης. Η αγωνία που εξέφρασαν για τον περιμετρικό οι Σταμ. Μπεχράκης και Νικ. Φωτέας είναι πραγματική, παρατήρησε, ανάμεσα σε άλλα, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας. Ζήτησε από το Συμβούλιο να εκφράσει την ικανοποίησή του για την πορεία ολοκλήρωσης του έργου και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, να εκφράσει την αγωνία του για το τμήμα του περιμετρικού από τον κόμβο Καρέλια έως την απόληξή του στη Λακωνικής, σημειώνοντας ότι «ο περιμετρικός συνδέεται με την ανάπτυξη της πόλης και την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος», ενώ δήλωσε πως θα συνεργαστεί με την ανάδοχο κοινοπραξία και το υπουργείο για την αντιμετώπιση προβλημάτων, όπως η διαχείριση των ομβρίων.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου