Τέλος Αυγούστου το τμήμα Παραδεισίων – Τσακώνας
Posted on 24 Ιουλίου 2012
Στην κυκλοφορία 22 χλμ. του νέου ασφαλούς και γρήγορου αυτοκινητοδρόμου. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου η αρχική συμφωνία-πλαίσιο που θα ξεμπλοκάρει τα μεγάλα έργα, ανακοίνωσε ο Κ. Χατζηδάκης
Ενα όνειρο δεκαετιών για τους Μεσσήνιους έγινε πραγματικότητα. Παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος με υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας Αλλαγής – Καλαμάτας, τμήμα του άξονα Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας.
Η παράδοση έγινε παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη. Πρόκειται για τμήμα 22 χιλιομέτρων, το οποίο διανύεται σε 9 λεπτά και εξασφαλίζει στους οδηγούς συντομότερο ταξίδι κατά 15 λεπτά. Η παλιά εθνική οδός περνούσε μέσα από πολλούς οικισμούς, είχε πολλούς κινδύνους και έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα σ’ αυτήν δεκάδες άνθρωποι.
«Είναι μια ημέρα χαράς και για τη Μεσσηνία σήμερα και για την Καλαμάτα ιδιαίτερα και για την Πελοπόννησο ολόκληρη», τόνισε ο δήμαρχος Καλαμάτας και πρόεδρος της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας. Προσέθεσε: «Είμαστε ευχαριστημένοι από την ολοκλήρωση ενός έργου, για το οποίο ο λαός μας είχε πολύ μεγάλη αγωνία και επιθυμία εδώ και πολλές δεκαετίες. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι και από την ποιότητα του έργου. Βεβαίως η Καλαμάτα αλλάζει σελίδα μετά από αυτό το έργο».
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Π. Τατούλης, σημείωσε: «Καλοδεχόμαστε τη σημερινή παράδοση, είμαστε εδώ όμως για να διεκδικήσουμε όλα αυτά που έχει νομοθετήσει η Βουλή, είμαστε εδώ για να διεκδικήσουμε καλύτερες ημέρες σε μια Περιφέρεια όπως η Πελοπόννησος».
Παρόντες στην παράδοση του δρόμου και στην επίσκεψη στα έργα ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινοπραξίας Μορέας, Λεωνίδας Μπόμπολας, και ο πρόεδρος της «Ακτωρ», Δημήτρης Κούτρας.
Ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης στον χαιρετισμό του στο ΣΕΑ Αρφαρών ανέφερε ότι η παράδοση αυτού του μεγάλου και δύσκολου έργου υποδηλώνει ότι «δεν υπάρχει μόνο η Ελλάδα των προβλημάτων και της κρίσης αλλά και η Ελλάδα που παλεύει και τα καταφέρνει. Η Ελλάδα των έργων». Σημείωσε ότι το συγκεκριμένο τμήμα έχει μεγάλη συναισθηματική αξία και για τον Αντώνη Σαμαρά, αφού συνδέει με ασφάλεια και ταχύτητα τον τόπο καταγωγής του, τη Μεσσηνία, με το κέντρο.
Ωθηση
Επίσης, ο υπουργός τόνισε ότι η ολοκλήρωση του άξονα Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας βοηθά ώστε να δοθεί ώθηση για την επανεκκίνηση και των υπόλοιπων μεγάλων έργων με σύμβαση παραχώρησης, για τα οποία σημείωσε ότι έχουν ξεκινήσει δύσκολες διαπραγματεύσεις. Υπογράμμισε ότι τα έργα αυτά θα δώσουν ανάπτυξη στον τόπο, θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα συμβάλουν στην ισότιμη περιφερειακή ανάπτυξη.
Επίσης, ο υπουργός τόνισε ότι η ολοκλήρωση του άξονα Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας βοηθά ώστε να δοθεί ώθηση για την επανεκκίνηση και των υπόλοιπων μεγάλων έργων με σύμβαση παραχώρησης, για τα οποία σημείωσε ότι έχουν ξεκινήσει δύσκολες διαπραγματεύσεις. Υπογράμμισε ότι τα έργα αυτά θα δώσουν ανάπτυξη στον τόπο, θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα συμβάλουν στην ισότιμη περιφερειακή ανάπτυξη.
Οπως σημείωσε ο υπουργός, στόχος είναι μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να υπάρχει μια αρχική κατάληξη τουλάχιστον ως προς μια συμφωνία-πλαίσιο για τα έργα αυτά, ώστε έως το τέλος του χρόνου, με όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται, οι καινούργιες συμφωνίες να τεθούν υπό την έγκριση της Βουλής. «Είμαστε καταδικασμένοι να πετύχουμε και θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό και για τα συγκεκριμένα έργα και για να μείνει η Ελλάδα όρθια», υπογράμμισε.
Τα διόδια
Από τα μεσάνυχτα τέθηκαν σε λειτουργία ο σταθμός Καλαμάτας και οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στον κόμβο Αρφαρών. Το αντίτιμο των διοδίων στον μετωπικό σταθμό είναι 1,40 ευρώ για τα ΙΧ, 1 ευρώ για τα δίκυκλα, 3,50 ευρώ για τα μικρά φορτηγά και 5 ευρώ για τα μεγάλα και τα λεωφορεία. Στους πλευρικούς σταθμούς το αντίτιμο είναι 0,50 ευρώ για τα δίκυκλα, 0,70 ευρώ για τα ΙΧ, 1,90 ευρώ για τα μικρά φορτηγά και 2,70 ευρώ για τα υπόλοιπα.
Υπό κατασκευή
Τέλος Αυγούστου το τμήμα Παραδεισίων – Τσακώνας
Τέλος Αυγούστου το τμήμα Παραδεισίων – Τσακώνας
Ο υπουργός με τον αναπληρωτή του επισκέφθηκαν ακόμη τις εργασίες στο τμήμα Παραδεισίων – Τσακώνας, το οποίο ανακοινώθηκε ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία σε περίπου ενάμιση μήνα, με μικρή παράκαμψη στο ύψος της μεγάλης γέφυρας.
Ανέφερε επίσης ότι τις επόμενες ημέρες θα παραδοθεί και ο κλάδος Θουρίας – Μεσσήνης, ενώ μετέβησαν και στην Καλαμάτα, στον ποταμό Νέδοντα, όπου κατασκευάζεται η μεγάλη γέφυρα του περιμετρικού δακτυλίου της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, που είναι υποέργο του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα.
Συνολικά η κατασκευή περιλαμβάνει τους Ανισόπεδους Κόμβους:
- Κυπαρισσίας
- Παλαιάς εθνικής οδού Τρίπολης – Καλαμάτας
- Αρφαρών
- Εισόδου Καλαμάτας (Θουρίας).
Παράλληλα κατασκευάζεται το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Λεύκτρο – Σπάρτη μήκους 46 χλμ., ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή της Περιμετρικής της Καλαμάτας μήκους 11,5 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών συνολικού μήκους 205 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα μήκους περίπου 159 χλμ. και το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη (46 χλμ.). Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί 113 χλμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου