Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Η έρευνα της Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης στον αυτοκινητόδρομο…

…ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Υπόθεση άκρως σοβαρή αυτή που ανέδειξε ο ευρωβουλευτής Νίκος Χουντής, για το ενδεχόμενο σκάνδαλο σχετικά με τις αποζημιώσεις του κατασκευαστή του αυτοκινητόδρομου, λόγω καθυστέρησης έγκρισης τροποποιημένων περιβαλλοντικών όρων. Υπόθεση που διερευνάται εάν συνδέεται με τις τροποποιήσεις στην περιμετρική οδό Καλαμάτας…

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής, με ερώτησή του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αποκάλυψε ότι η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF), διεξάγει έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί εάν ήταν εσκεμμένη η πολύμηνη καθυστέρηση, από την πλευρά των δημόσιων υπηρεσιών της Ελλάδας, της έγκρισης τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και του κλάδου Λεύκτρου-Σπάρτης. Τονίζει δε ο Νίκος Χουντής ότι εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης, το ελληνικό δημόσιο φέρεται να υπέστη ζημιά 68.000.000 ευρώ, τα οποία αποδόθηκαν ως αποζημίωση στον κατασκευαστή του έργου!
Η εξαιρετικά σοβαρή αυτή υπόθεση έρχεται και στο Ελληνικό Κοινοβούλιο με ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος και Ευγενία Ουζουνίδου. Μάλιστα στην ερώτησή τους γίνονται πιο συγκεκριμένοι από τον ευρωβουλευτή, καθώς σημειώνουν ότι οι περιβαλλοντικοί όροι που εγκρίθηκαν με καθυστέρηση αφορούν το τμήμα Τσακώνας-Καλαμάτας.
Και πάλι όμως δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη ποιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου έχει μπει στο μικροσκόπιο του OLAF.
Ένα τμήμα πάντως στο οποίο σημειώθηκε ανεξήγητη καθυστέρηση, όσον αφορά στην έγκριση τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων, είναι αυτό της περιμετρικής οδού της Καλαμάτας και ειδικότερα αυτό των συνδετήριων κλάδων της περιμετρικής με την οδό Αρτέμιδος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του kalamatajournal, ύστερα από αίτημα του Δήμου Καλαμάτας, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε στις 18 Φεβρουαρίου 2009 να γίνουν τροποποιήσεις στη μελέτη των συνδετήριων κλάδων και να μετακινηθεί ο κόμβος του Νέδοντα σχεδόν 430 μέτρα δυτικότερα, στο ρέμα Ανδριανού στην Αγιάννα. Ωστόσο η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για τη συγκεκριμένη τροποποίηση και μετακίνηση του κόμβου έγινε στις 11 Ιανουαρίου 2011, δηλαδή σχεδόν δύο χρόνια αργότερα!
Είναι εύλογο να απορεί κανείς πως καθυστέρησαν οι δημόσιες υπηρεσίες δύο ολόκληρα χρόνια να εγκρίνουν τους τροποποιημένους περιβαλλοντικούς όρους, όταν μάλιστα επικρέμονταν βαρύτατες ρήτρες υπέρ του κατασκευαστή του έργου σε περίπτωση καθυστερήσεων.
Πέραν αυτού, δεν μπορεί να μην προκαλεί απορίες και το γεγονός ότι αποφασίστηκε η μετακίνηση του κόμβου από το Νέδοντα στην Αγιάννα όταν το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που εγκρίθηκε την ίδια περίοδο, προέβλεπε και προβλέπει ακόμη ότι ο κόμβος πρέπει να κατασκευαστεί στο Νέδοντα! Δεν σκέφτηκαν οι υπηρεσίες ότι θα χανόταν πολύτιμος χρόνος, με μεγάλο κίνδυνο να υποστεί σοβαρή οικονομική ζημιά το Δημόσιο, μέχρι να αλλάξει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ώστε να μπορεί να μετακινηθεί ο κόμβος από το Νέδοντα στην Αγιάννα;
Και δεν σταματούν εδώ τα περίεργα και ανεξήγητα: Μία εβδομάδα μετά από την έγκριση της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων σχετικά με τις αλλαγές στους συνδετήριους κλάδους της περιμετρικής και στον κόμβο, το Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας καθόρισε την προσωρινή τιμή αποζημίωσης των ιδιοκτησιών που απαλλοτριώθηκαν σύμφωνα με όσα προέβλεπαν οι αρχικοί περιβαλλοντικοί όροι! Η τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων εγκρίθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2011, αλλά στις 18 Ιανουαρίου 2011 καθορίστηκε η προσωρινή τιμή αποζημίωσης για ιδιοκτησίες που θίγονταν με τους αρχικούς περιβαλλοντικούς όρους!
Είναι πραγματικά μια εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση, γι’ αυτό και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον να διευκρινιστεί τι ακριβώς διερευνά ο OLAF.
Πάντως η ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος και Ευγενία Ουζουνίδου έχει ως εξής:
«Σύμφωνα με ερώτηση που έχει καταθέσει πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Νίκος Χουντής στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα και ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη.
Ερευνάται όπως δήλωσε ο Νίκος Χουντής αν ήταν εσκεμμένη η πολύμηνη καθυστέρηση από την πλευρά των Δημοσίων Υπηρεσιών της έγκρισης τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων στο τμήμα του έργου Τσακώνα – Καλαμάτα με συνέπεια να υπάρξει αναβολή της ημερομηνίας παράδοσής του αλλά και ενεργοποίηση ρήτρας υπέρ του παραχωρησιούχου για αποζημιώσεις από το ελληνικό κράτος.
Η έρευνα της OLAF όπως τονίζει ο κος Χουντής ξεκίνησε όταν κοινοποιήθηκε στην «Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφορά Κίνησης Πολιτών, στην οποία καταγγέλλεται ότι, για τον οδικό άξονα “Κόρινθος Τρίπολη Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο Σπάρτη", υπάρχει «σωρεία οικονομικών παραβάσεων που έχουν τελεσθεί στο έργο και οδήγησαν τον OLAF στη διερεύνηση του θέματος για απάτη και διαφθορά».
Έγγραφο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας που επισυνάπτεται στην εν λόγω καταγγελία, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι, «σχετικά με την καταγγελία για απάτη, το Παράρτημα Έρευνας Απάτης της ΕΤΕπ ενημέρωσε τον OLAF, ο οποίος και ξεκίνησε έρευνα για την υπόθεση. Το Παράρτημα Έρευνας Απάτης της ΕΤΕπ συνεργάζεται με την έρευνα που διεξάγει ο OLAF».
Κατόπιν των παραπάνω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  • Σκοπεύουν να διενεργήσουν ανεξάρτητη έρευνα για να διερευνήσουν τα καταγγελλόμενα;
  • Ποιες είναι οι συμβατικές και οικονομικές συνέπειες της παραπάνω υπόθεσης στο έργο του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα και ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη.
  • Τι συνέπειες θα υπάρξουν κατά των υπευθύνων της πολύμηνης καθυστέρησης έγκρισης τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων ή άλλων παραβάσεων καθήκοντος σε περίπτωση που οι καταγγελίες αυτές αποδειχθούν βάσιμες;
  • · Σε περίπτωση που από την έρευνα του OLAF ή άλλων, αποδειχθούν παραβάσεις και οικονομική ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου πως σκοπεύετε να αποκαταστήσετε αυτή τη ζημιά;
  • Η σημαντική μείωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας από το Νοέμβριο του 2012 μέχρι και σήμερα, σχετίζεται με τη διερεύνηση των καταγγελιών;».
Σταύρος Μαρτίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου