Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Διαφοροποίηση Νίκα στην παρέμβαση Λαμπρόπουλου για το Ριζόμυλος-Καλαμάτα

Τελευταία Ενημέρωση: 21/06/2013 

Αναμένεται η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Διαφοροποίηση του δημάρχου Παν. Νίκα από την παρέμβαση του βουλευτή Ι. Λαμπρόπουλου

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

Σε μείζον πολιτικό θέμα τείνει να εξελιχθεί ο δρόμος Καλαμάτας- Ριζόμυλου. Μετά την προχθεσινή παρέμβαση του βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Ι. Λαμπρόπουλου, ο οποίος κατόπιν συνάντησής του με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Στ. Καλογιάννη ζήτησε να κατασκευαστεί ο δρόμος κατά μήκος του υπάρχοντος και όχι από την παραλιακή περιοχή, με βάση την υπάρχουσα μελέτη και τις τροποποιήσεις που έγιναν δεκτές, χθες ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας εξέφρασε τελείως διαφορετική άποψη.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε μιλώντας προς τους δημοσιογράφους, εντός των ημερών αναμένεται η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το δρόμο Καλαμάτας – Ριζομύλου. «Θα αποτελέσει ευλογία ο δρόμος αυτός για τη δυτική περιοχή της Καλαμάτας, από τη Διασπορά μέχρι τον Πάμισο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε, δε, ότι το αναπτυξιακό αυτό έργο θα αποτελέσει βασική υποδομή, όχι μόνο για το δυτικό τμήμα της Καλαμάτας, αλλά και για όλο το τουριστικό τόξο του μυχού του Μεσσηνιακού Κόλπου, καθώς θα ενοποιεί και θα διευκολύνει την πρόσβαση στις μονάδες φιλοξενίας επισκεπτών, με οφέλη για την ανάπτυξη – ενδεικτικά – του συνεδριακού τουρισμού.
Για τη διαφοροποίησή του από τις απόψεις του Ι. Λαμπρόπουλου σημείωσε ότι σέβεται τις θέσεις των βουλευτών του νομού, αλλά για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχει διαφορετική προσέγγιση. «Ανάπτυξη στη Δυτική Παραλία της Καλαμάτας, χωρίς το συγκεκριμένο δρόμο, δεν πρόκειται να υπάρξει», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Σημειώνουμε ότι η πρόταση του κ. Λαμπρόπουλου είναι  η εξής: Ο δρόμος να ξεκινήσει από το Ασπρόχωμα, να συναντάει τον άξονα Τρίπολης -  Καλαμάτας, να εφάπτεται του αεροδρομίου, να φθάνει στη Μεσσήνη και το Ριζόμυλο, με τον τρόπο της μελέτης - κατασκευής.
Η λύση αυτή επιλέγεται, γιατί, σύμφωνα με τη μελέτη, το κόστος της χάραξης θα κοστίσει από την Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ, οι απαλλοτριώσεις θα κοστίσουν, σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου, πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν από τα κρατικά ταμεία που δεν τα έχουν, ενώ οι απαλλοτριώσεις από τον πάνω δρόμο θα είναι ελάχιστες.
Οι αντιδράσεις από θιγόμενους από την παραλιακή είναι μεγάλες και θα προκαλέσουν πιθανότατα πλήθος ενστάσεων στο Συμβούλιο Επικρατείας, με αποτέλεσμα να χαθεί χρόνος και το έργο να μη γίνει μέχρι το τέλος του 2015.
Η παραλιακή χάραξη πιθανότατα θα προκαλέσει ζημιά σε ιδιοκτησίες και ίσως αποτρέψει περαιτέρω επιχειρηματική και όχι μόνον αξιοποίηση του πανέμορφου και πολλά υποσχόμενου τμήματος από τη Δυτική Καλαμάτα μέχρι τη Βελίκα. Έστω και να βρεθεί δυνατότητα χρηματοδότησης της παραλιακής, για τους ειδικούς θα είναι ακατόρθωτο να τελειώσει και, μάλιστα, μέχρι το 2015.
Το μειωμένο κόστος κατασκευής και απαλλοτριώσεων από την πάνω χάραξη θα επιτρέψει τη χρηματοδότηση κατασκευής και απαλλοτριώσεων του υπόλοιπου τμήματος από το Ριζόμυλο μέχρι τη Μεθώνη, που πρέπει οπωσδήποτε να γίνει.
Από την πάνω χάραξη, θα υπάρξει συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη - Αεροδρόμιο χωρίς να χρειάζονται κάθετοι που θα οδηγούν από το αεροδρόμιο και τη Μεσσήνη προς την παραλιακή χάραξη. Δεν απομονώνεται η Μεσσήνη και η ευρύτερη περιοχή.

Δεν σχολιάζει ο Νίκας την παρέμβαση Λαμπρόπουλου

Γράφτηκε από τον 

Εξαιρετικά προσεκτικός φάνηκε χθες ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, όταν κλήθηκε να σχολιάσει την πρωτοβουλία του βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλου για εναλλακτική χάραξη του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος.


«Σέβομαι το Γιάννη Λαμπρόπουλο, έχει παλέψει όσο λίγοι για τον εθνικό δρόμο, είναι φίλος, αλλά υπάρχει διαφορετική εκτίμηση» ήταν η δήλωση του δημάρχου.

Μάλιστα, ο Π. Νίκας αποκάλυψε ότι οι δικές του πληροφορίες αναφέρουν πως η περιβαλλοντική μελέτη για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος θα έχει εγκριθεί πριν τελειώσει ο Ιούνιος. Ο δήμαρχος έδειξε ξεκάθαρα ότι δεν επιθυμεί να δώσει συνέχεια στο θέμα, παραπέμποντας -εμμέσως, αλλά σαφώς- στον δήμαρχο Μεσσήνης Στάθη Αναστασόπουλο:

«Αλλωστε ο Γ. Λαμπρόπουλος δεν αναφέρθηκε στο τμήμα του δρόμου που διέρχεται από τον Δήμο Καλαμάτας. Για τον Δήμο Μεσσήνης, επομένως, πιο αρμόδιος από εμένα για να μιλήσει είναι ο εκεί δήμαρχος» παρατήρησε ο Π. Νίκας. Κατηγορηματικά δε, απέρριψε ενδεχόμενη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου

Ασπρόχωμα - Μεσσήνη, υποστηρίζοντας ότι οι όποιες σκέψεις ακυρώνονται από την παρουσία, εκατέρωθεν, του αεροδρομίου και των σιδηροδρομικών γραμμών.

Ο δήμαρχος επανέλαβε ότι ο νέος δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος θα αποτελέσει «ευλογία για τη δυτική περιοχή του Δήμου Καλαμάτας, από τη Διασπορά ώς τον Πάμισο, παρά τα προβλήματα που προφανώς υπάρχουν».

Η εκτίμηση που ο Π. Νίκας έκανε καταλήγοντας ήταν ότι «η λειτουργία ενός δρόμου, 500 μέτρα από τη θάλασσα, θα δώσει ανάπτυξη και θα ενοποιήσει τις τουριστικές μονάδες κατά μήκος της ακτής του Μεσσηνιακού Κόλπου» . Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/dimoi/item/26860-nikas-lampropoulos-dromow-rizomylos-kalamata

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου