Πως η Μεσσηνία έγινε η νέα Μύκονος!!!???
Για χρόνια αποτελούσε το δημοφιλέστερο και πιο διαφημισμένο ελληνικό προορισμό. Φέτος όμως η Μύκονος «αναγκάζεται» να παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα πρωταθλήτρια των τουριστικών αφίξεων, την Καλαμάτα. Η πρωτεύουσα της Μεσσηνίας κατάφερε να σημειώσει, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, θεαματική αύξηση 44,4% στις αφίξεις, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από το κοσμοπολίτικο νησί των ανέμων (26%). Η Καλαμάτα μάλιστα άφησε πίσω της και άλλους αναγνωρίσιμους προορισμούς, όπως τα Χανιά, τη Σαντορίνη, την Κεφαλονιά, την Ζάκυνθο, την Κω και τη Ρόδο, με την επισκεψιμότητά της να συνεχίζεται μέχρι και τα μέσα του Νοεμβρίου.
Όπως εκτιμούν παράγοντες της τουριστικής αγοράς, καταλυτική για την απογείωση της Καλαμάτας, αλλά και ακολούθως ολόκληρου του νομού, και στο κομμάτι των εσόδων από τον τουρισμό και στο real estate, ήταν η αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής, με αφετηρία τη λειτουργία της υπερπολυτελούς σύνθετης ξενοδοχειακής μονάδας «Costa Navarino». Ακόμη και κύκλοι του υπουργείου Τουρισμού επιβεβαιώνουν ότι οι στοχευμένες επενδύσεις που έγιναν στο νομό, με αφορμή την κατασκευή του θέρετρου, αποτέλεσαν το βασικό λόγο που η Καλαμάτα βούλιαξε το καλοκαίρι από τουρίστες, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, πέρα από το ξεπερασμένο πλέον μοντέλο «ήλιος- θάλασσα». Στελέχη του χώρου υπενθυμίζουν βέβαια πως η κατασκευή του «Costa Navarino» πέρασε δια πυρός και σιδήρου, αφού απαιτήθηκαν πάνω από 3.000 υπογραφές αρμόδιων υπουργών και απλών υπηρεσιακών παραγόντων για να λάβει σάρκα και οστά η πρώτη φάση της επένδυσης.
Όλοι αναγνωρίζουν επίσης ότι ο αυτοκινητόδρομος Μορέας, μέσω του οποίου η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα διανύεται σε περίπου δύο ώρες, και η φετινή ενίσχυση του αεροδρομίου της Καλαμάτας με πέντε τακτικές αεροπορικές συνδέσεις και οκτώ γραμμές τσάρτερ προς της κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές (μεταξύ των οποίων η Μόσχα, η Στοκχόλμη, το Μόναχο, το Μιλάνο και το Λονδίνο από τις low cost εταιρίες Ryanair και Easy Jet) ήταν το «κλειδί» της τουριστικής έκρηξης της Μεσσηνίας.
Το μήνυμα που μεταφέρουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού πλέον είναι ότι χωρίς τις απαραίτητες επενδύσεις, δεν θα είναι εφικτή η προσφορά υπηρεσιών υψηλού επιπέδου σε τουρίστες με απαιτήσεις, που κατά βάση αφήνουν τα περισσότερα χρήματα. Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι τυχαία η επιλογή της Μεσσηνίας για την κατασκευή δύο καταδυτικών πάρκων: στο θαλάσσιο χώρο εντός του κηρυγμένου ενάλιου αρχαιολογικού χώρου στον Κόλπο του Ναυαρίνο, όπου από το 1978 είναι βυθισμένο το δεξαμενόπλοιο Irene Serenade, ένα από τα μεγαλύτερα επισκέψιμα ναυάγια του κόσμου, και στον ενάλιο αρχαιολογικό χώρο της Μεθώνης, πλησίον της νήσου Σαπιέντζα στην άκρα Σπίθα. Τα δύο πάρκα έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, προσφέροντας στην περιοχή ουσιώδες συγκριτικό πλεονέκτημα στη διεθνή τουριστική αγορά, καθώς γύρω από τα πάρκα θα αναπτυχθούν καταδυτικά κέντρα και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων εξυπηρέτησης των επισκεπτών.
Το συγκεκριμένο μήνυμα φαίνεται να έχει περάσει και στην ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, που μέσα στο καλοκαίρι έφερε έστω και καθυστερημένα προς ψήφιση το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό για την προώθηση των μεγάλων τουριστικών επενδύσεων. Αποτελεί εξάλλου κοινό τόπο πως μπορεί οι ενέργειες προβολής και μάρκετινγκ που προωθούνται για την τόνωση του τουριστικού ρεύματος τα επόμενα χρόνια να είναι έως ένα βαθμό απαραίτητες, χωρίς όμως σοβαρές επενδύσεις, το προϊόν της Ελλάδας θα υπολείπεται κατά πολύ έναντι των ανταγωνιστών.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr
Όπως εκτιμούν παράγοντες της τουριστικής αγοράς, καταλυτική για την απογείωση της Καλαμάτας, αλλά και ακολούθως ολόκληρου του νομού, και στο κομμάτι των εσόδων από τον τουρισμό και στο real estate, ήταν η αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής, με αφετηρία τη λειτουργία της υπερπολυτελούς σύνθετης ξενοδοχειακής μονάδας «Costa Navarino». Ακόμη και κύκλοι του υπουργείου Τουρισμού επιβεβαιώνουν ότι οι στοχευμένες επενδύσεις που έγιναν στο νομό, με αφορμή την κατασκευή του θέρετρου, αποτέλεσαν το βασικό λόγο που η Καλαμάτα βούλιαξε το καλοκαίρι από τουρίστες, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, πέρα από το ξεπερασμένο πλέον μοντέλο «ήλιος- θάλασσα». Στελέχη του χώρου υπενθυμίζουν βέβαια πως η κατασκευή του «Costa Navarino» πέρασε δια πυρός και σιδήρου, αφού απαιτήθηκαν πάνω από 3.000 υπογραφές αρμόδιων υπουργών και απλών υπηρεσιακών παραγόντων για να λάβει σάρκα και οστά η πρώτη φάση της επένδυσης.
Όλοι αναγνωρίζουν επίσης ότι ο αυτοκινητόδρομος Μορέας, μέσω του οποίου η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα διανύεται σε περίπου δύο ώρες, και η φετινή ενίσχυση του αεροδρομίου της Καλαμάτας με πέντε τακτικές αεροπορικές συνδέσεις και οκτώ γραμμές τσάρτερ προς της κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές (μεταξύ των οποίων η Μόσχα, η Στοκχόλμη, το Μόναχο, το Μιλάνο και το Λονδίνο από τις low cost εταιρίες Ryanair και Easy Jet) ήταν το «κλειδί» της τουριστικής έκρηξης της Μεσσηνίας.
Το μήνυμα που μεταφέρουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού πλέον είναι ότι χωρίς τις απαραίτητες επενδύσεις, δεν θα είναι εφικτή η προσφορά υπηρεσιών υψηλού επιπέδου σε τουρίστες με απαιτήσεις, που κατά βάση αφήνουν τα περισσότερα χρήματα. Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι τυχαία η επιλογή της Μεσσηνίας για την κατασκευή δύο καταδυτικών πάρκων: στο θαλάσσιο χώρο εντός του κηρυγμένου ενάλιου αρχαιολογικού χώρου στον Κόλπο του Ναυαρίνο, όπου από το 1978 είναι βυθισμένο το δεξαμενόπλοιο Irene Serenade, ένα από τα μεγαλύτερα επισκέψιμα ναυάγια του κόσμου, και στον ενάλιο αρχαιολογικό χώρο της Μεθώνης, πλησίον της νήσου Σαπιέντζα στην άκρα Σπίθα. Τα δύο πάρκα έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, προσφέροντας στην περιοχή ουσιώδες συγκριτικό πλεονέκτημα στη διεθνή τουριστική αγορά, καθώς γύρω από τα πάρκα θα αναπτυχθούν καταδυτικά κέντρα και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων εξυπηρέτησης των επισκεπτών.
Το συγκεκριμένο μήνυμα φαίνεται να έχει περάσει και στην ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, που μέσα στο καλοκαίρι έφερε έστω και καθυστερημένα προς ψήφιση το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό για την προώθηση των μεγάλων τουριστικών επενδύσεων. Αποτελεί εξάλλου κοινό τόπο πως μπορεί οι ενέργειες προβολής και μάρκετινγκ που προωθούνται για την τόνωση του τουριστικού ρεύματος τα επόμενα χρόνια να είναι έως ένα βαθμό απαραίτητες, χωρίς όμως σοβαρές επενδύσεις, το προϊόν της Ελλάδας θα υπολείπεται κατά πολύ έναντι των ανταγωνιστών.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου