Στον...αέρα ο περιμετρικός της Καλαμάτας
25/02/2015
http://www.tharrosnews.gr
Τον περασμένο Ιούλιο, κατά την επιθεώρηση των έργων στην περιοχή της Τσακώνας, ο τότε αρμόδιος υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υποσχέθηκε στους εργολάβους ότι θα καταθέσει στη Βουλή συμπληρωματική σύμβαση για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα.
Μεταφράζοντας τα λόγια του τέως υπουργού, ο ΣΥΡΙΖΑ, είχε περιγράψει τη δήλωση ως αποζημίωση-δώρο 400 περίπου εκατομμυρίων ευρώ που ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση στην κοινοπραξία «Μορέας Α.Ε.», συμφερόντων των ομίλων Λ. Μπόμπολα, Ιωάννου-Παρασκευαΐδη και Σ. Κόκκαλη, που κατασκευάζει τον κεντρικό οδικό άξονα Πελοποννήσου.
Ο λόγος της επιπρόσθετης χρηματοδότησης ήταν ότι οι εργολάβοι εμφάνισαν λογαριασμό με απώλειες μισού δισεκατομμυρίου ευρώ από τα διόδια, λόγω μειωμένης κίνησης, ενώ, ζήτησαν επιπλέον χρηματοδότηση, επικαλούμενοι λόγους… ίσης μεταχείρισης με τους άλλους αυτοκινητόδρομους που εξασφάλισαν πάνω από ένα δισ. ευρώ για την επανεκκίνηση των έργων. Οι εργολάβοι, από την πλευρά τους, υποστηρίζουν ότι από το 2009 η κυκλοφορία έχει μειωθεί κατά 40%.
Βέβαια, τα παραπάνω συνέβαιναν πριν την πολιτική αλλαγή της 25ης Ιανουαρίου 2015 και ενώ ακόμα ο περιμετρικός της Καλαμάτας είναι...νεκρός, η σύμβαση έχει μείνει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Μέχρι λοιπόν η νέα κυβέρνηση να λάβει τις αποφάσεις της, κανείς δεν μπορεί να στοιχηματίσει με σιγουριά τι θα γίνει με το συγκεκριμένο έργο. Βέβαια, υπάρχει μια αόριστη δήλωση του υπουργού Ανάπυξης Γ. Σταθάκη ότι τα έργα των αυτοκινητόδρομων θα ολοκληρωθούν, αλλά, φαίνεται πολύ δύσκολο η σημερινή Βουλή, με τη σύνθεση που έχει, να δεχτεί τους όρους της νέας σύμβασης.
Μάλιστα, με το θέμα ασχολήθηκε η «Καθημερινή της Κυριακής» και ο Γιώργος Λιάλιος. Στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ αναφέρονται τα εξής: «Αίνιγμα αποτελεί η υπόθεση της εθνικής οδού Κορίνθου - Καλαμάτας - Σπάρτης, την οποία ανακατασκευάζει η κοινοπραξία Μορέας. Η πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 95%, ωστόσο οι εργασίες έχουν σταματήσει και όλα δείχνουν ότι το έργο δεν πρόκειται να παραδοθεί άμεσα στην κυκλοφορία.
Η κοινοπραξία επικαλείται την παύση της χρηματοδότησης του έργου στα μέσα του 2013, καθώς οι τράπεζες εκτιμούν ότι τα έσοδα του έργου δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων.
Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί οι τράπεζες δεν διέκοψαν τη χρηματοδότηση το 2010, όπως έκαναν στους υπόλοιπους τέσσερις παραχωρημένους οδικούς άξονες.
Η τελευταία παράταση στην προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου έχει λήξει από τον Ιούνιο του 2014 και τότε η πλευρά του Δημοσίου, αντί να στραφεί ενάντια στον παραχωρησιούχο, απαιτώντας την ολοκλήρωση του έργου (καθώς δεν διακινδύνευε πρακτικά να βρεθεί με ένα ημιτελές έργο στα χέρια) αποφάσισε να προχωρήσει σε συζητήσεις για την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης.
Η συμφωνία, όπως αποκάλυψε η «Κ», προβλέπει τη διάθεση στο Μορέα ακόμα 75,9 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για τα μειωμένα έσοδά του από τα διόδια, καθώς και 330 εκατ. ευρώ σε βάθος 30ετίας με τη μορφή επιδότησης λειτουργίας (πλέον της υφιστάμενης επιδότησης λειτουργίας των 199 εκατ. ευρώ), αν τα έσοδα δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων. Η σύμβαση όμως δεν έφθασε ποτέ στη Βουλή και η τύχη της εξαρτάται πλέον από τη νέα κυβέρνηση».
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Μεταφράζοντας τα λόγια του τέως υπουργού, ο ΣΥΡΙΖΑ, είχε περιγράψει τη δήλωση ως αποζημίωση-δώρο 400 περίπου εκατομμυρίων ευρώ που ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση στην κοινοπραξία «Μορέας Α.Ε.», συμφερόντων των ομίλων Λ. Μπόμπολα, Ιωάννου-Παρασκευαΐδη και Σ. Κόκκαλη, που κατασκευάζει τον κεντρικό οδικό άξονα Πελοποννήσου.
Ο λόγος της επιπρόσθετης χρηματοδότησης ήταν ότι οι εργολάβοι εμφάνισαν λογαριασμό με απώλειες μισού δισεκατομμυρίου ευρώ από τα διόδια, λόγω μειωμένης κίνησης, ενώ, ζήτησαν επιπλέον χρηματοδότηση, επικαλούμενοι λόγους… ίσης μεταχείρισης με τους άλλους αυτοκινητόδρομους που εξασφάλισαν πάνω από ένα δισ. ευρώ για την επανεκκίνηση των έργων. Οι εργολάβοι, από την πλευρά τους, υποστηρίζουν ότι από το 2009 η κυκλοφορία έχει μειωθεί κατά 40%.
Βέβαια, τα παραπάνω συνέβαιναν πριν την πολιτική αλλαγή της 25ης Ιανουαρίου 2015 και ενώ ακόμα ο περιμετρικός της Καλαμάτας είναι...νεκρός, η σύμβαση έχει μείνει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Μέχρι λοιπόν η νέα κυβέρνηση να λάβει τις αποφάσεις της, κανείς δεν μπορεί να στοιχηματίσει με σιγουριά τι θα γίνει με το συγκεκριμένο έργο. Βέβαια, υπάρχει μια αόριστη δήλωση του υπουργού Ανάπυξης Γ. Σταθάκη ότι τα έργα των αυτοκινητόδρομων θα ολοκληρωθούν, αλλά, φαίνεται πολύ δύσκολο η σημερινή Βουλή, με τη σύνθεση που έχει, να δεχτεί τους όρους της νέας σύμβασης.
Μάλιστα, με το θέμα ασχολήθηκε η «Καθημερινή της Κυριακής» και ο Γιώργος Λιάλιος. Στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ αναφέρονται τα εξής: «Αίνιγμα αποτελεί η υπόθεση της εθνικής οδού Κορίνθου - Καλαμάτας - Σπάρτης, την οποία ανακατασκευάζει η κοινοπραξία Μορέας. Η πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 95%, ωστόσο οι εργασίες έχουν σταματήσει και όλα δείχνουν ότι το έργο δεν πρόκειται να παραδοθεί άμεσα στην κυκλοφορία.
Η κοινοπραξία επικαλείται την παύση της χρηματοδότησης του έργου στα μέσα του 2013, καθώς οι τράπεζες εκτιμούν ότι τα έσοδα του έργου δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων.
Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί οι τράπεζες δεν διέκοψαν τη χρηματοδότηση το 2010, όπως έκαναν στους υπόλοιπους τέσσερις παραχωρημένους οδικούς άξονες.
Η τελευταία παράταση στην προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου έχει λήξει από τον Ιούνιο του 2014 και τότε η πλευρά του Δημοσίου, αντί να στραφεί ενάντια στον παραχωρησιούχο, απαιτώντας την ολοκλήρωση του έργου (καθώς δεν διακινδύνευε πρακτικά να βρεθεί με ένα ημιτελές έργο στα χέρια) αποφάσισε να προχωρήσει σε συζητήσεις για την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης.
Η συμφωνία, όπως αποκάλυψε η «Κ», προβλέπει τη διάθεση στο Μορέα ακόμα 75,9 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για τα μειωμένα έσοδά του από τα διόδια, καθώς και 330 εκατ. ευρώ σε βάθος 30ετίας με τη μορφή επιδότησης λειτουργίας (πλέον της υφιστάμενης επιδότησης λειτουργίας των 199 εκατ. ευρώ), αν τα έσοδα δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων. Η σύμβαση όμως δεν έφθασε ποτέ στη Βουλή και η τύχη της εξαρτάται πλέον από τη νέα κυβέρνηση».
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου