20 εκ. ευρώ το χιλιόμετρο ο περιμετρικός Καλαμάτας!
09/03/2016
Πανευρωπαϊκό ρεκόρ κόστους, 11 χιλιόμετρα κόστισαν 200 εκατομμύρια ευρώ!
Κόστος «μαμούθ» για τον περιμετρικό της Καλαμάτας
Η προχθεσινή βραδινή επίσκεψη του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Γιώργου Δέδε, στο Δημαρχείο Καλαμάτας έμοιαζε με τον… κουραμπιέ, αφού τα νέα που μετέφερε ακούγονταν… γλυκά στα αυτιά όλων.
Τα αντιπλημμυρικά έργα, ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκονται στο δρόμο της υλοποίησης, το ίδιο και τα 800.000 ευρώ για μελέτες στο λιμάνι, ενώ τα χρονοδιαγράμματα για το δρόμο του ΜΟΡΕΑ και οι δημοπρατήσεις για το Πάτρα- Πύργος προχωρούν καλύτερα από ποτέ.
Βέβαια, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας στενοχωρήθηκε, όταν άκουσε ότι για το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος το υπουργείο θα περιμένει και τη μελέτη χάραξης/πρόταση του ΜΟΡΕΑ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι εκείνο που προέχει για την υλοποίηση του έργου είναι το κόστος. Η πρόταση του δημάρχου μάλλον χάνει έδαφος, αφού στοιχίζει αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Μόλις, όμως, ο διευθυντής, αρμόδιος για τον αυτοκινητόδρομο του ΜΟΡΕΑ, Γιάννης Καρνέσης, φύσηξε τη ζάχαρη άχνη με την οποία πασπαλίζουμε τον κουραμπιέ, μας ήρθε κάπως.
Ήταν τη στιγμή που ακούσαμε από τον ίδιο να αποτιμά το κόστος του περιμετρικού της Καλαμάτας στα 200 εκατομμύρια ευρώ (150 η κατασκευή και 50 οι απαλλοτριώσεις)!
Αν σκεφτείτε ότι μιλάμε για ένα δρόμο μήκους μόλις 11 χιλιομέτρων, κάντε τον απλό υπολογισμό. Μαζί με αυτό, οι περισσότερο μυημένοι ας κάνουν και μια σκέψη περί κόστους και οφέλους ενός έργου, αλλά και τι θα μπορούσε να γίνει στο οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας με έναν περιμετρικό λιγότερο… φαραωνικό.
Για την ιστορία να πούμε ότι ο περιμετρικός της Καλαμάτας, μαζί με το Παραδείσια – Τσακώνα, πρέπει να κατέχουν πανευρωπαϊκό ρεκόρ κόστους.
Στα τυπικά, να υπενθυμίσουμε τις βασικές δηλώσεις του κ. Δέδε: το Μάρτιο του 2017 ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών θα παραδοθεί ολοκληρωμένος σε λειτουργία με αναλογικό σύστημα διοδίων, ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα θα παραδοθεί σε χρήση πριν από τις συμβατικές προθεσμίες υλοποίησής του, ως ακολούθως το κομμάτι Λεύκτρο-Σπάρτη, πλήρως αποπερατωμένο, θα παραδοθεί σε λειτουργία πριν από το Πάσχα, στο τέλος Απριλίου, ο κόμβος και ο δρόμος που οδηγεί στη Μεγαλόπολη θα είναι έτοιμος πλήρως τον Ιούνιο του 2016, το Σεπτέμβριο του 2016 θα είναι έτοιμη και η περιμετρική της Καλαμάτας, μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες που έχουν προβλεφθεί για τη λειτουργία του κόμβου Καρέλια, αλλά και με την επέκταση του κόμβου των Λαιΐκων με το δρόμο που οδηγεί και τον συνδέει με τον περιφερειακό της Καλαμάτας.
Ο κ. Δέδες συμπλήρωσε πως ο δήμαρχος έχει ταυτόχρονα υποβάλει προς το υπουργείο και προς τη Γενική Γραμματεία μία σειρά σημείων για βελτίωση των υπαρχουσών μελετών του αυτοκινητόδρομου. Αυτό αποτέλεσε αντικείμενο της σύσκεψης των υπηρεσιακών στελεχών με ενδιαφερόμενους πολίτες, σε συνέχεια της επίσκεψης του γενικού γραμματέα.
Ο γενικός γραμματέας ανέφερε, επίσης, ότι θα παραδοθούν στο τέλος της χρονιάς δύο κρίσιμες μελέτες για το νομό και την περιοχή: μία για τον άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και μία για το Καλό Νερό – Τσακώνα. Ανέφερε πως ο πρώτος είναι «ένας κρίσιμος δρόμος, υψηλής προστιθέμενης αξίας» για το Δήμο της Καλαμάτας, τη Μεσσηνία και τη νότια Πελοπόννησο ευρύτερα. Ο δεύτερος ολοκληρώνει το διευρωπαϊκό δίκτυο στην Πελοπόννησο.
Οι μελέτες αυτές θα αποτελέσουν δωρεά του παραχωρησιούχου προς το ελληνικό Δημόσιο και θα πρέπει να τύχουν αξιοποίησης.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ο κ. Δέδες είπε πως θα εξεταστεί εάν ακολουθηθεί νέα χάραξη ή εάν θα γίνει βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου, με πιθανόν μικρά νέα τμήματα σε κάποια σημεία του.
Η αξιολόγηση θα γίνει σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου, ενώ θα εξετασθούν το κόστος αλλά και οι δυνατότητες χρηματοδότησης.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Πανευρωπαϊκό ρεκόρ κόστους, 11 χιλιόμετρα κόστισαν 200 εκατομμύρια ευρώ!
Κόστος «μαμούθ» για τον περιμετρικό της Καλαμάτας
Η προχθεσινή βραδινή επίσκεψη του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Γιώργου Δέδε, στο Δημαρχείο Καλαμάτας έμοιαζε με τον… κουραμπιέ, αφού τα νέα που μετέφερε ακούγονταν… γλυκά στα αυτιά όλων.
Τα αντιπλημμυρικά έργα, ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκονται στο δρόμο της υλοποίησης, το ίδιο και τα 800.000 ευρώ για μελέτες στο λιμάνι, ενώ τα χρονοδιαγράμματα για το δρόμο του ΜΟΡΕΑ και οι δημοπρατήσεις για το Πάτρα- Πύργος προχωρούν καλύτερα από ποτέ.
Βέβαια, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας στενοχωρήθηκε, όταν άκουσε ότι για το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος το υπουργείο θα περιμένει και τη μελέτη χάραξης/πρόταση του ΜΟΡΕΑ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι εκείνο που προέχει για την υλοποίηση του έργου είναι το κόστος. Η πρόταση του δημάρχου μάλλον χάνει έδαφος, αφού στοιχίζει αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Μόλις, όμως, ο διευθυντής, αρμόδιος για τον αυτοκινητόδρομο του ΜΟΡΕΑ, Γιάννης Καρνέσης, φύσηξε τη ζάχαρη άχνη με την οποία πασπαλίζουμε τον κουραμπιέ, μας ήρθε κάπως.
Ήταν τη στιγμή που ακούσαμε από τον ίδιο να αποτιμά το κόστος του περιμετρικού της Καλαμάτας στα 200 εκατομμύρια ευρώ (150 η κατασκευή και 50 οι απαλλοτριώσεις)!
Αν σκεφτείτε ότι μιλάμε για ένα δρόμο μήκους μόλις 11 χιλιομέτρων, κάντε τον απλό υπολογισμό. Μαζί με αυτό, οι περισσότερο μυημένοι ας κάνουν και μια σκέψη περί κόστους και οφέλους ενός έργου, αλλά και τι θα μπορούσε να γίνει στο οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας με έναν περιμετρικό λιγότερο… φαραωνικό.
Για την ιστορία να πούμε ότι ο περιμετρικός της Καλαμάτας, μαζί με το Παραδείσια – Τσακώνα, πρέπει να κατέχουν πανευρωπαϊκό ρεκόρ κόστους.
Στα τυπικά, να υπενθυμίσουμε τις βασικές δηλώσεις του κ. Δέδε: το Μάρτιο του 2017 ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών θα παραδοθεί ολοκληρωμένος σε λειτουργία με αναλογικό σύστημα διοδίων, ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα θα παραδοθεί σε χρήση πριν από τις συμβατικές προθεσμίες υλοποίησής του, ως ακολούθως το κομμάτι Λεύκτρο-Σπάρτη, πλήρως αποπερατωμένο, θα παραδοθεί σε λειτουργία πριν από το Πάσχα, στο τέλος Απριλίου, ο κόμβος και ο δρόμος που οδηγεί στη Μεγαλόπολη θα είναι έτοιμος πλήρως τον Ιούνιο του 2016, το Σεπτέμβριο του 2016 θα είναι έτοιμη και η περιμετρική της Καλαμάτας, μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες που έχουν προβλεφθεί για τη λειτουργία του κόμβου Καρέλια, αλλά και με την επέκταση του κόμβου των Λαιΐκων με το δρόμο που οδηγεί και τον συνδέει με τον περιφερειακό της Καλαμάτας.
Ο κ. Δέδες συμπλήρωσε πως ο δήμαρχος έχει ταυτόχρονα υποβάλει προς το υπουργείο και προς τη Γενική Γραμματεία μία σειρά σημείων για βελτίωση των υπαρχουσών μελετών του αυτοκινητόδρομου. Αυτό αποτέλεσε αντικείμενο της σύσκεψης των υπηρεσιακών στελεχών με ενδιαφερόμενους πολίτες, σε συνέχεια της επίσκεψης του γενικού γραμματέα.
Ο γενικός γραμματέας ανέφερε, επίσης, ότι θα παραδοθούν στο τέλος της χρονιάς δύο κρίσιμες μελέτες για το νομό και την περιοχή: μία για τον άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και μία για το Καλό Νερό – Τσακώνα. Ανέφερε πως ο πρώτος είναι «ένας κρίσιμος δρόμος, υψηλής προστιθέμενης αξίας» για το Δήμο της Καλαμάτας, τη Μεσσηνία και τη νότια Πελοπόννησο ευρύτερα. Ο δεύτερος ολοκληρώνει το διευρωπαϊκό δίκτυο στην Πελοπόννησο.
Οι μελέτες αυτές θα αποτελέσουν δωρεά του παραχωρησιούχου προς το ελληνικό Δημόσιο και θα πρέπει να τύχουν αξιοποίησης.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ο κ. Δέδες είπε πως θα εξεταστεί εάν ακολουθηθεί νέα χάραξη ή εάν θα γίνει βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου, με πιθανόν μικρά νέα τμήματα σε κάποια σημεία του.
Η αξιολόγηση θα γίνει σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου, ενώ θα εξετασθούν το κόστος αλλά και οι δυνατότητες χρηματοδότησης.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου