Και ενώ αύριο στις 12 συζητείται στο δημοτικό λιμενικό ταμείο Πυλου οι περιβαλλοντικές μελέτες για εγκατάσταση υδατοδρομίου στο λιμάνι της Πυλου Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η προϋπόθεση έγκρισης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία όμως να μην αφορά μόνο το υδατοδρόμιο αλλά και το λιμάνι στο οποίο θα λειτουργεί το υδατοδρόμιο. Πρακτικά ζητείται έγκριση μελέτης για ολόκληρο το λιμάνι, το οποίο όμως αποτελεί μια υφιστάμενη (σαφώς και αδειοδοτημένη) δομή η οποία βρίσκεται σε λειτουργία και δεν πληροί απαραίτητα τους όρους που έχουν οριστεί για τα υδατοδρόμια.
ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ
Όνειρο θερινής νυκτός οι πτήσεις με υδροπλάνα 08/08/2016 Τα άλλα... υδροπλάνα να περνούν βλέπει η χώρα και το φετινό καλοκαίρι, καθώς ακόμη μία χρονιά πέρασε καθιστώντας όνειρο θερινής νυκτός τις πτήσεις με υδροπλάνα.Οι καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων έχουν μετατρέψει το εγχείρημα σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες με τις αιτήσεις να συρρέουν κατά δεκάδες στους αρμόδιους φορείς και τις αδειοδοτήσεις να μην παίρνουν σάρκα και οστά.Στελέχη της αγοράς, η οποία αναζητεί τρόπους ανάπτυξης, επισημαίνουν ότι εμπόδιο στην αδειοδότηση αποτελούν ορισμένα σημεία στον νόμο, που απαιτούν διαδικασίες οι οποίες δεν ανταποκρίνονται με ευκολία στην ελληνική πραγματικότητα.Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η προϋπόθεση έγκρισης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία όμως να μην αφορά μόνο το υδατοδρόμιο αλλά και το λιμάνι στο οποίο θα λειτουργεί το υδατοδρόμιο. Πρακτικά ζητείται έγκριση μελέτης για ολόκληρο το λιμάνι, το οποίο όμως αποτελεί μια υφιστάμενη (σαφώς και αδειοδοτημένη) δομή η οποία βρίσκεται σε λειτουργία και δεν πληροί απαραίτητα τους όρους που έχουν οριστεί για τα υδατοδρόμια. Τα παραπάνω αναφέρονται σε σχετικό ρεπορτάζ της Αλεξάνδρας Κασίμη στην χθεσινή "Καθημερινή, όπου υπογραμμίζονται και τα εξής: "Σήμερα το μοναδικό υδατοδρόμιο που διαθέτει άδεια λειτουργίας είναι αυτό της Κέρκυρας αποτρέποντας πρακτικά την πτητική δραστηριότητα, καθώς οι πτήσεις πρέπει να συνδέουν δύο υδατοδρόμια τουλάχιστον. Στόχος των εταιρειών που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο δεν είναι οι πτήσεις για περιηγήσεις. Οι εμπλεκόμενοι στην αγορά στοχεύουν να υποκαταστήσουν μέρος της ακτοπλοϊκής και ενδεχομένως αεροπορικής δραστηριότητας παρέχοντας μια εναλλακτική στους ταξιδιώτες εντός της χώρας. Η ενίσχυση της διασύνδεσης νησιών μεταξύ τους, αλλά και με ηπειρωτικούς προορισμούς, αποτελεί το κυρίαρχο μέρος του σχεδιασμού λειτουργίας των υδροπλάνων.Τις προσεχείς ημέρες αναμένεται και η αδειοδότηση του αεροδρομίου των Παξών, ενώ στόχος είναι το αργότερο τον Σεπτέμβριο να αδειοδοτηθεί και το αντίστοιχο της Πάτρας. Έτσι, η εταιρεία 'Ελληνικά Υδατοδρόμια', που συνεργάζεται με την 'Κ2 Smart Jets' για το πτητικό κομμάτι, ευελπιστεί ότι μπορεί να ξεκινήσει πτήσεις την προσεχή άνοιξη.Είναι ενδεικτικό μάλιστα ότι, ενώ ο σχετικός νόμος στην Ελλάδα ψηφίστηκε το 2013, τρία χρόνια αργότερα αδειοδοτήθηκε μόλις ένα υδατοδρόμιο. Η αντίστοιχη προσπάθεια στην Κροατία, η οποία δραστηριοποιείται ήδη στον χώρο, οδήγησε στην αδειοδότηση 11 υδατοδρομίων μέσα σε δύο χρόνια από την ψήφιση του νόμου.Η εταιρεία 'Ελληνικά Υδατοδρόμια' μέσω της 'Κ2 Smart Jets' έχει προχωρήσει στην υπογραφή προσυμφώνου συνεργασίας με την κροατική ECA (European Costal Airlines), που εκτελεί πτήσεις με υδροπλάνα στην Κροατία. Η εταιρεία επιχειρεί στην Κροατία με τέσσερα καναδέζικα, 19θέσια, δικινητήρια υδροπλάνα. Η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει ότι η ECA θα αναλάβει το πτητικό έργο (θα φέρει υδροπλάνα, κυβερνήτες και τεχνικούς στην Ελλάδα) και η 'Ελληνικά Υδατοδρόμια' θα αναλάβει το εμπορικό κομμάτι των πωλήσεων, της λειτουργίας των υδατοδρομίων και τις επαφές με τους αρμόδιους φορείς του ελληνικού Δημοσίου.Τυχόν υλοποίηση της παραπάνω συμφωνίας εξαρτάται, όμως, από την ταχύτητα αδειοδότησης των υδατοδρομίων. Εντός του Αυγούστου αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση και λειτουργία των υδατοδρομίων, με στόχο να καμφθούν οι όποιες αγκυλώσεις και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες που καθυστερούν τις αδειοδοτήσεις. Έντονες αντιδράσεις από την εταιρεία Hellenic SeaplanesΑπό την άλλη πλευρά, σύμφωνα με δελτίο Τύπου της εταιρείας Hellenic Seaplanes, υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις για τα όσα αναφέρονται στο κείμενο προς διαβούλευση. Χαρακτηιστικά σημειώνονται και τα εξής: "Στον αέρα βγήκε το νέο 'βελτιωτικό' νομοσχέδιο για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων το οποίο όμως τορπιλίζει όλες τις ιδιωτικές επενδυτικές πρωτοβουλίες δημιουργώντας έτσι αρνητικό κλίμα για ακόμη μία φορά στο επενδυτικό κοινό των υδροπλάνων.Ένα νομοσχέδιο που απαξιώνει πλήρως και υποβαθμίζει το ρόλο του ιδιώτη επενδυτή και ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια, ή το ολιγότερο ανατρέπει πλήρως τα δεδομένα που υπήρχαν μέχρι σήμερα σχετικά με την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, τουλάχιστον όλων όσων έχουν ξεκινήσει με ιδιωτική πρωτοβουλία.Απαράδεκτο θεωρεί η Hellenic Seaplanes το νέο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της Νικόλα Χαραλάμπους, ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρεία θα αντιδράσει δυναμικά και θα εργασθεί σκληρά για αποτροπή και αναχαίτιση της αρνητικής πορείας που προδιαγράφει το νέο νομοσχέδιο σε βάρος της λειτουργίας ενός πραγματικά αναπτυξιακού μοντέλου.Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος συνέχισε λέγοντας ότι το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο γιατί ακυρώνει την φιλοσοφία εισαγωγής νέων επενδύσεων στην χώρα, εξουδετερώνει το ρόλο των ιδιωτικών υδατοδρομίων, εκθεμελιώνει και εκτροχιάζει βίαια τη μέχρι σήμερα πορεία υλοποίησης των υδατοδρομίων από ιδιώτες και ανατρέπει το μοντέλο ανάπτυξης του δικτύου υδατοδρομίου, μεταφέροντας την ιδιοκτησία σε δημόσιους φορείς.Συγκεκριμένα ο κ. Χαραλάμπους δήλωσε «Η εταιρεία μας θεωρεί ως ουσιαστικές και αναγκαίες τις βελτιωτικές μεταρρυθμίσεις για τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων και αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που αρχικά ξεκίνησε η διαδικασία συγγραφής ενός νέου νόμου, βελτιωμένου χρονικά και απλουστευμένου σε διαδικασίες, η οποία ομολογουμένως ενίσχυε τις ελπίδες μας για την σύντομη έναρξη του πτητικού μας έργου.… Ποτέ δεν αναμέναμε ότι 3,5 χρόνια προσπαθειών μας θα τα ακύρωνε το νέο νομοσχέδιο και θα ενεργούσε μονομερώς ει βάρος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας ανατρέποντας το μέχρι τώρα θετικό κλίμα της κυβερνητικής στήριξης για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων στην χώρα μας».Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της εταιρείας κ. Ευάγγελο Ζαγοράκη, ο αποκλεισμός των ιδιωτών στερεί τη δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίων σε πολλούς προορισμούς: «Πολλά Λιμενικά Ταμεία δεν έχουν τους πόρους για να καλύψουν το κόστος της αδειοδότησης και κατασκευής των υδατοδρομίων και παραχωρούν χώρο της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου από ιδιώτη επενδυτή. Έτσι λοιπόν σε περίπτωση που αποκλειστεί η λύση του Ιδιώτη, περιορίζουμε δραματικά τις επιλογές των Λιμενικών Ταμείων με σίγουρο αποτέλεσμα, να μην προχωρήσουν λόγω έλλειψης πόρων και τελικά να χαθούν πολλοί προορισμοί».
ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ
Όνειρο θερινής νυκτός οι πτήσεις με υδροπλάνα 08/08/2016 Τα άλλα... υδροπλάνα να περνούν βλέπει η χώρα και το φετινό καλοκαίρι, καθώς ακόμη μία χρονιά πέρασε καθιστώντας όνειρο θερινής νυκτός τις πτήσεις με υδροπλάνα.Οι καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων έχουν μετατρέψει το εγχείρημα σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες με τις αιτήσεις να συρρέουν κατά δεκάδες στους αρμόδιους φορείς και τις αδειοδοτήσεις να μην παίρνουν σάρκα και οστά.Στελέχη της αγοράς, η οποία αναζητεί τρόπους ανάπτυξης, επισημαίνουν ότι εμπόδιο στην αδειοδότηση αποτελούν ορισμένα σημεία στον νόμο, που απαιτούν διαδικασίες οι οποίες δεν ανταποκρίνονται με ευκολία στην ελληνική πραγματικότητα.Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η προϋπόθεση έγκρισης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία όμως να μην αφορά μόνο το υδατοδρόμιο αλλά και το λιμάνι στο οποίο θα λειτουργεί το υδατοδρόμιο. Πρακτικά ζητείται έγκριση μελέτης για ολόκληρο το λιμάνι, το οποίο όμως αποτελεί μια υφιστάμενη (σαφώς και αδειοδοτημένη) δομή η οποία βρίσκεται σε λειτουργία και δεν πληροί απαραίτητα τους όρους που έχουν οριστεί για τα υδατοδρόμια. Τα παραπάνω αναφέρονται σε σχετικό ρεπορτάζ της Αλεξάνδρας Κασίμη στην χθεσινή "Καθημερινή, όπου υπογραμμίζονται και τα εξής: "Σήμερα το μοναδικό υδατοδρόμιο που διαθέτει άδεια λειτουργίας είναι αυτό της Κέρκυρας αποτρέποντας πρακτικά την πτητική δραστηριότητα, καθώς οι πτήσεις πρέπει να συνδέουν δύο υδατοδρόμια τουλάχιστον. Στόχος των εταιρειών που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο δεν είναι οι πτήσεις για περιηγήσεις. Οι εμπλεκόμενοι στην αγορά στοχεύουν να υποκαταστήσουν μέρος της ακτοπλοϊκής και ενδεχομένως αεροπορικής δραστηριότητας παρέχοντας μια εναλλακτική στους ταξιδιώτες εντός της χώρας. Η ενίσχυση της διασύνδεσης νησιών μεταξύ τους, αλλά και με ηπειρωτικούς προορισμούς, αποτελεί το κυρίαρχο μέρος του σχεδιασμού λειτουργίας των υδροπλάνων.Τις προσεχείς ημέρες αναμένεται και η αδειοδότηση του αεροδρομίου των Παξών, ενώ στόχος είναι το αργότερο τον Σεπτέμβριο να αδειοδοτηθεί και το αντίστοιχο της Πάτρας. Έτσι, η εταιρεία 'Ελληνικά Υδατοδρόμια', που συνεργάζεται με την 'Κ2 Smart Jets' για το πτητικό κομμάτι, ευελπιστεί ότι μπορεί να ξεκινήσει πτήσεις την προσεχή άνοιξη.Είναι ενδεικτικό μάλιστα ότι, ενώ ο σχετικός νόμος στην Ελλάδα ψηφίστηκε το 2013, τρία χρόνια αργότερα αδειοδοτήθηκε μόλις ένα υδατοδρόμιο. Η αντίστοιχη προσπάθεια στην Κροατία, η οποία δραστηριοποιείται ήδη στον χώρο, οδήγησε στην αδειοδότηση 11 υδατοδρομίων μέσα σε δύο χρόνια από την ψήφιση του νόμου.Η εταιρεία 'Ελληνικά Υδατοδρόμια' μέσω της 'Κ2 Smart Jets' έχει προχωρήσει στην υπογραφή προσυμφώνου συνεργασίας με την κροατική ECA (European Costal Airlines), που εκτελεί πτήσεις με υδροπλάνα στην Κροατία. Η εταιρεία επιχειρεί στην Κροατία με τέσσερα καναδέζικα, 19θέσια, δικινητήρια υδροπλάνα. Η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει ότι η ECA θα αναλάβει το πτητικό έργο (θα φέρει υδροπλάνα, κυβερνήτες και τεχνικούς στην Ελλάδα) και η 'Ελληνικά Υδατοδρόμια' θα αναλάβει το εμπορικό κομμάτι των πωλήσεων, της λειτουργίας των υδατοδρομίων και τις επαφές με τους αρμόδιους φορείς του ελληνικού Δημοσίου.Τυχόν υλοποίηση της παραπάνω συμφωνίας εξαρτάται, όμως, από την ταχύτητα αδειοδότησης των υδατοδρομίων. Εντός του Αυγούστου αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση και λειτουργία των υδατοδρομίων, με στόχο να καμφθούν οι όποιες αγκυλώσεις και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες που καθυστερούν τις αδειοδοτήσεις. Έντονες αντιδράσεις από την εταιρεία Hellenic SeaplanesΑπό την άλλη πλευρά, σύμφωνα με δελτίο Τύπου της εταιρείας Hellenic Seaplanes, υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις για τα όσα αναφέρονται στο κείμενο προς διαβούλευση. Χαρακτηιστικά σημειώνονται και τα εξής: "Στον αέρα βγήκε το νέο 'βελτιωτικό' νομοσχέδιο για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων το οποίο όμως τορπιλίζει όλες τις ιδιωτικές επενδυτικές πρωτοβουλίες δημιουργώντας έτσι αρνητικό κλίμα για ακόμη μία φορά στο επενδυτικό κοινό των υδροπλάνων.Ένα νομοσχέδιο που απαξιώνει πλήρως και υποβαθμίζει το ρόλο του ιδιώτη επενδυτή και ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια, ή το ολιγότερο ανατρέπει πλήρως τα δεδομένα που υπήρχαν μέχρι σήμερα σχετικά με την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, τουλάχιστον όλων όσων έχουν ξεκινήσει με ιδιωτική πρωτοβουλία.Απαράδεκτο θεωρεί η Hellenic Seaplanes το νέο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της Νικόλα Χαραλάμπους, ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρεία θα αντιδράσει δυναμικά και θα εργασθεί σκληρά για αποτροπή και αναχαίτιση της αρνητικής πορείας που προδιαγράφει το νέο νομοσχέδιο σε βάρος της λειτουργίας ενός πραγματικά αναπτυξιακού μοντέλου.Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος συνέχισε λέγοντας ότι το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο γιατί ακυρώνει την φιλοσοφία εισαγωγής νέων επενδύσεων στην χώρα, εξουδετερώνει το ρόλο των ιδιωτικών υδατοδρομίων, εκθεμελιώνει και εκτροχιάζει βίαια τη μέχρι σήμερα πορεία υλοποίησης των υδατοδρομίων από ιδιώτες και ανατρέπει το μοντέλο ανάπτυξης του δικτύου υδατοδρομίου, μεταφέροντας την ιδιοκτησία σε δημόσιους φορείς.Συγκεκριμένα ο κ. Χαραλάμπους δήλωσε «Η εταιρεία μας θεωρεί ως ουσιαστικές και αναγκαίες τις βελτιωτικές μεταρρυθμίσεις για τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων και αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που αρχικά ξεκίνησε η διαδικασία συγγραφής ενός νέου νόμου, βελτιωμένου χρονικά και απλουστευμένου σε διαδικασίες, η οποία ομολογουμένως ενίσχυε τις ελπίδες μας για την σύντομη έναρξη του πτητικού μας έργου.… Ποτέ δεν αναμέναμε ότι 3,5 χρόνια προσπαθειών μας θα τα ακύρωνε το νέο νομοσχέδιο και θα ενεργούσε μονομερώς ει βάρος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας ανατρέποντας το μέχρι τώρα θετικό κλίμα της κυβερνητικής στήριξης για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων στην χώρα μας».Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της εταιρείας κ. Ευάγγελο Ζαγοράκη, ο αποκλεισμός των ιδιωτών στερεί τη δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίων σε πολλούς προορισμούς: «Πολλά Λιμενικά Ταμεία δεν έχουν τους πόρους για να καλύψουν το κόστος της αδειοδότησης και κατασκευής των υδατοδρομίων και παραχωρούν χώρο της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου από ιδιώτη επενδυτή. Έτσι λοιπόν σε περίπτωση που αποκλειστεί η λύση του Ιδιώτη, περιορίζουμε δραματικά τις επιλογές των Λιμενικών Ταμείων με σίγουρο αποτέλεσμα, να μην προχωρήσουν λόγω έλλειψης πόρων και τελικά να χαθούν πολλοί προορισμοί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου