Με το βλέμμα στραμμένο στη μαρίνα της Πύλου
Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της μαρίνας της Πύλου το αργότερο έως το Νοέμβριο σχεδιάζει να ζητήσει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Σε χθεσινό δημοσίευμα της "Καθημερινής της Κυριακής" γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην παρουσία στην περιοχή του ξενοδοχειακού συγκροτήματος της Costa Navarino και αυτό μεταφράζεται από το Ταμείο σε αδιαμφισβήτητο ενδιαφέρον από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου, ιδιοκτήτη του συγκροτήματος, για την απόκτηση της συγκεκριμένης μαρίνας για τα επόμενα 40 χρόνια.
Σύμφωνα με το σχέδιο αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του Ταμείου (ADP), που επικαλείται η "Καθημερινή", ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της μαρίνας της Πύλου για διάστημα 40 ετών βρίσκεται στη 2η φάση της διαδικασίας και έχουν προεπιλεγεί 8 επενδυτές. Ομως παραμένει να διαπιστωθεί πόσοι εξ αυτών θα υποβάλουν τελικά πρόταση καθώς η εκδήλωση αυτού του ενδιαφέροντος είχε γίνει προ ετών. Πάντως, η παρουσία στην περιοχή του ξενοδοχειακού συγκροτήματος της Costa Navarino εκτιμάται πως μεταφράζεται σε αδιαμφισβήτητο ενδιαφέρον από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου, ιδιοκτήτη του συγκροτήματος.
Πηγές σε γνώση των σχεδιασμών του ομίλου αναφέρουν πως θεωρεί την ανάπτυξη των υποδομών και των υπηρεσιών της μαρίνας καίριας σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής, που ήδη γνωρίζει σημαντικούς ρυθμούς αύξησης επισκεπτών. Το κατά πόσον η μαρίνα θα περάσει τελικά στη διαχείριση του ομίλου ή έτερου επενδυτή μένει να φανεί και θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον των άλλων επενδυτών. Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου έχει ως σταθερό συνεργάτη και τον αραβικό όμιλο Olayan, ενώ πρόσφατα συνέστησε κοινοπραξία και με τον τουρκικό όμιλο Dogus, στον διαγωνισμό για το "Hilton".
Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ DOGUS
Η Dogus έχει επιδείξει σημαντικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό και όχι μόνον. Συμμετέχει μάλιστα ήδη μαζί με τη Lamda Development στην εκμετάλλευση της μαρίνας του Φλοίσβου. Ο όμιλος Dogus όμως θεωρείται εκ των φαβορί και για την παραχώρηση της μαρίνας του Αλίμου, ενώ στελέχη της θυγατρικής του, D-Marine, έχουν επιβεβαιώσει στην «Κ» το ενδιαφέρον της εταιρείας για τον Αλιμο, πρόσφατα. Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην επιλογή χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου για τον διαγωνισμό για τη μαρίνα του Αλίμου αυτό το καλοκαίρι και εκτιμάται πως η όλη διαδικασία μαζί με τη συναλλαγή μπορεί να κλείσει έως την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν. Ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Αλιμο ήταν άγονος, καθώς, πέραν της πολιτικής αβεβαιότητας που ενέσκηψε μετά τα μέσα του 2014, η παραχώρηση της μαρίνας προσφερόταν σε «πακέτο» με άλλα τουριστικά θαλάσσια καταφύγια στον Σαρωνικό και τον Αργολικό, για τα οποία και ενδιαφέρον δεν υπήρχε και αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία εκδηλώνονταν.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΘΕΣΗ
Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Η στρατηγική της θέση ως μέρος του αστικού ιστού της Αθήνας και η μεγάλη της χερσαία ζώνη (220 στρέμματα) αποτελούν εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την αξιοποίησή της. Η μαρίνα σήμερα λειτουργεί κυρίως ως μαρίνα εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής (bare boats). Προ τριετίας, οπότε και «έτρεχε» ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Αλιμο αλλά και ο αντίστοιχος για τη μαρίνα Χίου, 11 επιχειρηματικά σχήματα είχαν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για αυτές. Αυτά ήταν, εκτός από το σχήμα της Dogus με τη Lamda Development, οι Κάσος Α.Ε., Azimut - Benetti SpA, Global Liman Isltemeleri A.S., Ατεσε Α.Ε., J&P Αβαξ, Majestic Marine Engineering LLC FZE, Πόρτο Καρράς Α.Ε., Envitec Α.Ε., Archirodon Group NV - Α1 Yacht Trading Consortium Α.Ε. - Στήριξις Τεχνική Α.Ε. και Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. - Cosmos Yachting Α.Ε.
«ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΠΑΝΙΑ» ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΟ
Μετά την Πύλο και τον Αλιμο, σειρά θα έχει η προκήρυξη διαγωνισμού για την 40ετή παραχώρηση της μαρίνας της Χίου, η οποία είχε επίσης βγει προ τριετίας σε διαγωνισμό, που έληξε όμως και αυτός ως άγονος λόγω της πολιτικοοικονομικής συγκυρίας.
Υπενθυμίζεται πως ένας μεγάλος αριθμός μαρινών, μικρών λιμένων και των υπολοίπων οργανισμών λιμένων βρίσκονται ακόμα στο ΤΑΙΠΕΔ. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αξιολογεί τις εναλλακτικές επιλογές για αυτά τα περιουσιακά στοιχεία και εκκρεμεί η τελική απόφαση για την αξιοποίησή τους που θα περιλαμβάνει και τη μεταφορά μεγάλου αριθμού εξ αυτών στο νέο «υπερταμείο». Ομως κάποιοι εξ αυτών των λιμένων και μαρινών θα παραμείνουν προς παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ. Αξίζει να αναφερθεί πως, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες της «Κ», υπάρχει ήδη ώριμο επενδυτικό ενδιαφέρον για κάποιες μαρίνες στη Δυτική Ελλάδα και συγκεκριμένα από ιταλικά συμφέροντα, αλλά και για υποπαραχωρήσεις σε λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, όπως της Αλεξανδρούπολης.
Σύμφωνα με το σχέδιο αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του Ταμείου (ADP), που επικαλείται η "Καθημερινή", ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της μαρίνας της Πύλου για διάστημα 40 ετών βρίσκεται στη 2η φάση της διαδικασίας και έχουν προεπιλεγεί 8 επενδυτές. Ομως παραμένει να διαπιστωθεί πόσοι εξ αυτών θα υποβάλουν τελικά πρόταση καθώς η εκδήλωση αυτού του ενδιαφέροντος είχε γίνει προ ετών. Πάντως, η παρουσία στην περιοχή του ξενοδοχειακού συγκροτήματος της Costa Navarino εκτιμάται πως μεταφράζεται σε αδιαμφισβήτητο ενδιαφέρον από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου, ιδιοκτήτη του συγκροτήματος.
Πηγές σε γνώση των σχεδιασμών του ομίλου αναφέρουν πως θεωρεί την ανάπτυξη των υποδομών και των υπηρεσιών της μαρίνας καίριας σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής, που ήδη γνωρίζει σημαντικούς ρυθμούς αύξησης επισκεπτών. Το κατά πόσον η μαρίνα θα περάσει τελικά στη διαχείριση του ομίλου ή έτερου επενδυτή μένει να φανεί και θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον των άλλων επενδυτών. Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου έχει ως σταθερό συνεργάτη και τον αραβικό όμιλο Olayan, ενώ πρόσφατα συνέστησε κοινοπραξία και με τον τουρκικό όμιλο Dogus, στον διαγωνισμό για το "Hilton".
Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ DOGUS
Η Dogus έχει επιδείξει σημαντικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό και όχι μόνον. Συμμετέχει μάλιστα ήδη μαζί με τη Lamda Development στην εκμετάλλευση της μαρίνας του Φλοίσβου. Ο όμιλος Dogus όμως θεωρείται εκ των φαβορί και για την παραχώρηση της μαρίνας του Αλίμου, ενώ στελέχη της θυγατρικής του, D-Marine, έχουν επιβεβαιώσει στην «Κ» το ενδιαφέρον της εταιρείας για τον Αλιμο, πρόσφατα. Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην επιλογή χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου για τον διαγωνισμό για τη μαρίνα του Αλίμου αυτό το καλοκαίρι και εκτιμάται πως η όλη διαδικασία μαζί με τη συναλλαγή μπορεί να κλείσει έως την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν. Ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Αλιμο ήταν άγονος, καθώς, πέραν της πολιτικής αβεβαιότητας που ενέσκηψε μετά τα μέσα του 2014, η παραχώρηση της μαρίνας προσφερόταν σε «πακέτο» με άλλα τουριστικά θαλάσσια καταφύγια στον Σαρωνικό και τον Αργολικό, για τα οποία και ενδιαφέρον δεν υπήρχε και αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία εκδηλώνονταν.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΘΕΣΗ
Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Η στρατηγική της θέση ως μέρος του αστικού ιστού της Αθήνας και η μεγάλη της χερσαία ζώνη (220 στρέμματα) αποτελούν εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την αξιοποίησή της. Η μαρίνα σήμερα λειτουργεί κυρίως ως μαρίνα εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής (bare boats). Προ τριετίας, οπότε και «έτρεχε» ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Αλιμο αλλά και ο αντίστοιχος για τη μαρίνα Χίου, 11 επιχειρηματικά σχήματα είχαν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για αυτές. Αυτά ήταν, εκτός από το σχήμα της Dogus με τη Lamda Development, οι Κάσος Α.Ε., Azimut - Benetti SpA, Global Liman Isltemeleri A.S., Ατεσε Α.Ε., J&P Αβαξ, Majestic Marine Engineering LLC FZE, Πόρτο Καρράς Α.Ε., Envitec Α.Ε., Archirodon Group NV - Α1 Yacht Trading Consortium Α.Ε. - Στήριξις Τεχνική Α.Ε. και Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. - Cosmos Yachting Α.Ε.
«ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΠΑΝΙΑ» ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΟ
Μετά την Πύλο και τον Αλιμο, σειρά θα έχει η προκήρυξη διαγωνισμού για την 40ετή παραχώρηση της μαρίνας της Χίου, η οποία είχε επίσης βγει προ τριετίας σε διαγωνισμό, που έληξε όμως και αυτός ως άγονος λόγω της πολιτικοοικονομικής συγκυρίας.
Υπενθυμίζεται πως ένας μεγάλος αριθμός μαρινών, μικρών λιμένων και των υπολοίπων οργανισμών λιμένων βρίσκονται ακόμα στο ΤΑΙΠΕΔ. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αξιολογεί τις εναλλακτικές επιλογές για αυτά τα περιουσιακά στοιχεία και εκκρεμεί η τελική απόφαση για την αξιοποίησή τους που θα περιλαμβάνει και τη μεταφορά μεγάλου αριθμού εξ αυτών στο νέο «υπερταμείο». Ομως κάποιοι εξ αυτών των λιμένων και μαρινών θα παραμείνουν προς παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ. Αξίζει να αναφερθεί πως, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες της «Κ», υπάρχει ήδη ώριμο επενδυτικό ενδιαφέρον για κάποιες μαρίνες στη Δυτική Ελλάδα και συγκεκριμένα από ιταλικά συμφέροντα, αλλά και για υποπαραχωρήσεις σε λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, όπως της Αλεξανδρούπολης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου