Περικοπές στις δαπάνες των ΟΤΑ ζητά το υπουργείο Οικονομικών
Στην πρέσα τα έξοδα των δήμων - εστάλησαν σχετικοί εγκύκλιοι
Ισοσκελισμένους ή πλεονασματικούς προϋπολογισμούς ζητεί από τους δήμους και τις περιφέρειες το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στο πλαίσιο των διαδικασιών κατάρτισης του κρατικού προϋπολογισμού του 2017, στέλνοντας το μήνυμα ότι υπερβάσεις δαπανών θα καταλογίζονται εις βάρος των οργάνων που τις ενέκριναν.
Το υπουργείο Οικονομικών ζητεί περικοπές από δαπάνες για φως, νερό, τηλέφωνο, έξοδα μετακινήσεων και υπερωριών με συγκράτησή τους στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα.
Το υπουργείο Οικονομικών ζητεί περικοπές από δαπάνες για φως, νερό, τηλέφωνο, έξοδα μετακινήσεων και υπερωριών με συγκράτησή τους στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα.
Με εγκύκλιο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών και του υφυπουργού Εσωτερικών, η κυβέρνηση ζητά από δήμους και περιφέρειες να γίνουν δραστικές περικοπές σε μια σειρά δαπάνες που αφορούν ανάγκες εργατικών - λαϊκών νοικοκυριών.
Συγκεκριμένα, οι νέες περικοπές που επιβάλλει η κυβέρνηση αφορούν δαπάνες δήμων και περιφερειών και, πιο συγκεκριμένα, δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, αλλά και δαπάνες όπως βοηθήματα σε οικονομικά αδυνάτους, επιχορηγήσεις Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (περιλαμβάνονται παιδικοί σταθμοί, υπηρεσίες Ύδρευσης και Αποχέτευσης), αλλά και επιχορηγήσεις σε αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους.
Έτσι, όσοι εγκρίνουν ή συμπράττουν στο να γίνουν δαπάνες που δεν έχουν προϋπολογιστεί, θα επιβαρύνονται οι ίδιοι με το κόστος αυτών των δαπανών και όχι ο κρατικός προϋπολογισμός. Αυτό προβλέπεται στις οδηγίες των υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών προς δήμους και περιφέρειες στο πλαίσιο της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2017.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του αυστηρού ελέγχου των δαπανών για να μη ξεφύγουν οι προϋπολογισμοί δήμων και περιφερειών, τα υπουργεία καλούν τους φορείς να είναι ιδιαιτέρως φειδωλοί στις δαπάνες για υπερωρίες, μετακινήσεις, τηλέφωνα, ρεύμα, επιχορηγήσεις κ.λπ.
Όπως αναφέρεται στις σχετικές εγκυκλίους των υπουργείων, «σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν αναληφθεί υποχρεώσεις και πραγματοποιηθεί δαπάνες καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού, τα ποσά που αναλογούν στο ύψος αυτών, καταλογίζονται σε βάρος των οργάνων που ενέκριναν ή συνέπραξαν στην εκτέλεση της δαπάνης».
Είναι σαφές ότι στην προσπάθεια να μην καταγραφούν περιπτώσεις αλόγιστων δαπανών, τα υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών καθιστούν υπεύθυνους για πιθανές υπερβάσεις τους ίδιους τους φορείς που θα εγκρίνουν την υλοποίηση επιπλέον δαπανών.
Επίσης, στο πλαίσιο της «υποχρέωσης κατάρτισης ρεαλιστικών προϋπολογισμών, με εγγραφή σε αυτούς μόνο δαπανών που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τα έσοδα που αναμένεται να εισπραχθούν», οι σχετικές εγκύκλιοι επισημαίνουν την «ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, με υποχρέωση συγκράτησης αυτών στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα». Μάλιστα, ενδεικτικά αναφέρονται οι κατηγορίες δαπανών στις οποίες πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα πρόβλεψης χαμηλότερου ύψους ποσών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος:
• οι δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση των έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησης του εντός του ωραρίου εργασίας,
• οι δαπάνες υπηρεσιακών μετακινήσεων, προμηθειών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος κ.λπ.,
• οι πάσης φύσεως προαιρετικές δαπάνες, όπως οι επιχορηγήσεις Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, βοηθήματα σε οικονομικά αδυνάτους κ.λπ., πρέπει να περιορισθούν στις απολύτως αναγκαίες και επιβεβλημένες, κινούμενες στα υπό του νόμου προβλεπόμενα όρια και υπό τον περιορισμό της δυνατότητας χρηματοδότησης αυτών από τις αναμενόμενες εισπράξεις του δήμου.
Συγκεκριμένα, οι νέες περικοπές που επιβάλλει η κυβέρνηση αφορούν δαπάνες δήμων και περιφερειών και, πιο συγκεκριμένα, δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, αλλά και δαπάνες όπως βοηθήματα σε οικονομικά αδυνάτους, επιχορηγήσεις Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (περιλαμβάνονται παιδικοί σταθμοί, υπηρεσίες Ύδρευσης και Αποχέτευσης), αλλά και επιχορηγήσεις σε αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους.
Έτσι, όσοι εγκρίνουν ή συμπράττουν στο να γίνουν δαπάνες που δεν έχουν προϋπολογιστεί, θα επιβαρύνονται οι ίδιοι με το κόστος αυτών των δαπανών και όχι ο κρατικός προϋπολογισμός. Αυτό προβλέπεται στις οδηγίες των υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών προς δήμους και περιφέρειες στο πλαίσιο της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2017.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του αυστηρού ελέγχου των δαπανών για να μη ξεφύγουν οι προϋπολογισμοί δήμων και περιφερειών, τα υπουργεία καλούν τους φορείς να είναι ιδιαιτέρως φειδωλοί στις δαπάνες για υπερωρίες, μετακινήσεις, τηλέφωνα, ρεύμα, επιχορηγήσεις κ.λπ.
Όπως αναφέρεται στις σχετικές εγκυκλίους των υπουργείων, «σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν αναληφθεί υποχρεώσεις και πραγματοποιηθεί δαπάνες καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού, τα ποσά που αναλογούν στο ύψος αυτών, καταλογίζονται σε βάρος των οργάνων που ενέκριναν ή συνέπραξαν στην εκτέλεση της δαπάνης».
Είναι σαφές ότι στην προσπάθεια να μην καταγραφούν περιπτώσεις αλόγιστων δαπανών, τα υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών καθιστούν υπεύθυνους για πιθανές υπερβάσεις τους ίδιους τους φορείς που θα εγκρίνουν την υλοποίηση επιπλέον δαπανών.
Επίσης, στο πλαίσιο της «υποχρέωσης κατάρτισης ρεαλιστικών προϋπολογισμών, με εγγραφή σε αυτούς μόνο δαπανών που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τα έσοδα που αναμένεται να εισπραχθούν», οι σχετικές εγκύκλιοι επισημαίνουν την «ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, με υποχρέωση συγκράτησης αυτών στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα». Μάλιστα, ενδεικτικά αναφέρονται οι κατηγορίες δαπανών στις οποίες πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα πρόβλεψης χαμηλότερου ύψους ποσών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος:
• οι δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση των έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησης του εντός του ωραρίου εργασίας,
• οι δαπάνες υπηρεσιακών μετακινήσεων, προμηθειών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος κ.λπ.,
• οι πάσης φύσεως προαιρετικές δαπάνες, όπως οι επιχορηγήσεις Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, βοηθήματα σε οικονομικά αδυνάτους κ.λπ., πρέπει να περιορισθούν στις απολύτως αναγκαίες και επιβεβλημένες, κινούμενες στα υπό του νόμου προβλεπόμενα όρια και υπό τον περιορισμό της δυνατότητας χρηματοδότησης αυτών από τις αναμενόμενες εισπράξεις του δήμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου