Καλαμάτα - Ριζόμυλος: Μετά τη Βελίκα ταυτίζονται νέα και παραλιακή χάραξη
Νικολέττα Κολυβάρη
Κουβέντα να... γίνεται για τον δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, κι ας μην καταλήγει σε μια ουσιαστική απόφαση.
Νικολέττα Κολυβάρη
Κουβέντα να... γίνεται για τον δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, κι ας μην καταλήγει σε μια ουσιαστική απόφαση.
Ετσι και προχθές το Σώμα εξαντλήθηκε σε υποθέσεις, αφορισμούς και αόριστες δεσμεύσεις για μια σοβαρή συζήτηση του θέματος, χωρίς και πάλι να ειπωθεί κάτι ουσιαστικό. Ο δήμαρχος Γιώργος Τσώνης υποσχέθηκε ότι οι πρόεδροι των χωριών θα έχουν τον πρώτο λόγο στην πρόταση του "Μορέα" και τίποτε δεν θα γίνει αν δεν προηγηθεί διαβούλευση μέχρις εσχάτων.
Είπε πάντως ότι ξέρουν και οι πέτρες πως στη μελέτη του ο "Μορέας" «μετά την παράκαμψη της Βελίκας, επανέρχεται στον υφιστάμενο δρόμο και η χάραξη συμπίπτει με την παλιά (σ.σ. την παραλιακή χάραξη)». Και εξήγησε, με την παρέμβαση του αντιδημάρχου Νίκου Κοτταρίδη, ότι η χάραξη θα συμπίπτει στα τελευταία 2 χλμ. και θα "κουμπώνει" με τον δρόμο στο Τζάννε, όπου θα ξεκινάει η βελτίωση του επόμενου τμήματος Ριζόμυλος - Πύλος. Απαντώντας στον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Στάθη Αναστασόπουλο, ο οποίος ξεκίνησε τη συζήτηση επιμένοντας ότι το Σώμα θα πρέπει με στοιχεία να αποφασίσει ποια χάραξη θέλει, ο κ. Τσώνης είπε ότι ο "Μορέας" του ζήτησε πίστωση χρόνου για να παρουσιάσει τα στοιχεία της μελέτης βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου· ο οποίος -σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του δημάρχου Μεσσήνης- θα είναι νέα χάραξη σε ποσοστό 70%.
ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΧΑΡΑΞΗ
Σε μια αποστροφή του λόγου του, ο δήμαρχος είπε ότι η μελέτη της παραλιακής χάραξης είναι άκυρη, γιατί δεν έχει υπογραφεί από την κυβέρνηση. Ο Στ. Αναστασόπουλος τον διόρθωσε λέγοντας ότι η μελέτη δεν είναι άκυρη, αλλά δεν υπάρχει η πολιτική βούληση για να μπει η υπογραφή. Λίγο νωρίτερα εξηγούσε ότι η μελέτη της παραλιακής χάραξης έχει εγκριθεί με πλειοψηφία 27 - 5 από το Δημοτικό Συμβούλιο και έχουν γίνει αποδεκτές όλες οι απαιτήσεις της τοπικής κοινωνίας με αλλαγές και τροποποιήσεις στους περιβαλλοντικούς όρους και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου. Και προκάλεσε τον δήμαρχο να απαιτήσει τον προϋπολογισμό της παραλιακής χάραξης, ώστε όταν έρθει προς συζήτηση στο Σώμα να μπορεί να συγκριθεί με τον προϋπολογισμό της χάραξης που προτείνει ο "Μορέας".
Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Δημήτρης Σαμπαζιώτης ειρωνεύτηκε τον χαρακτηρισμό "φαραωνικό έργο" που χρησιμοποίησε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης για την παραλιακή χάραξη. Επεσήμανε μάλιστα ότι σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει για τη μελέτη βελτίωσης του υφιστάμενου, οι αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις θα στοιχίσουν πολύ παραπάνω γιατί η νέα χάραξη θα περνά μέσα από οικιστικές ζώνες. Γι' αυτό και οι μειοψηφίες επέμειναν να γίνει επιτέλους μια ουσιαστική συζήτηση με τους προϋπολογισμούς και το κόστος απαλλοτριώσεων της παραλιακής και νέας χάραξης, ώστε τα στοιχεία να είναι συγκρίσιμα και το Σώμα να αποφασίσει τι θέλει.
Ν.Κ.
Είπε πάντως ότι ξέρουν και οι πέτρες πως στη μελέτη του ο "Μορέας" «μετά την παράκαμψη της Βελίκας, επανέρχεται στον υφιστάμενο δρόμο και η χάραξη συμπίπτει με την παλιά (σ.σ. την παραλιακή χάραξη)». Και εξήγησε, με την παρέμβαση του αντιδημάρχου Νίκου Κοτταρίδη, ότι η χάραξη θα συμπίπτει στα τελευταία 2 χλμ. και θα "κουμπώνει" με τον δρόμο στο Τζάννε, όπου θα ξεκινάει η βελτίωση του επόμενου τμήματος Ριζόμυλος - Πύλος. Απαντώντας στον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Στάθη Αναστασόπουλο, ο οποίος ξεκίνησε τη συζήτηση επιμένοντας ότι το Σώμα θα πρέπει με στοιχεία να αποφασίσει ποια χάραξη θέλει, ο κ. Τσώνης είπε ότι ο "Μορέας" του ζήτησε πίστωση χρόνου για να παρουσιάσει τα στοιχεία της μελέτης βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου· ο οποίος -σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του δημάρχου Μεσσήνης- θα είναι νέα χάραξη σε ποσοστό 70%.
ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΧΑΡΑΞΗ
Σε μια αποστροφή του λόγου του, ο δήμαρχος είπε ότι η μελέτη της παραλιακής χάραξης είναι άκυρη, γιατί δεν έχει υπογραφεί από την κυβέρνηση. Ο Στ. Αναστασόπουλος τον διόρθωσε λέγοντας ότι η μελέτη δεν είναι άκυρη, αλλά δεν υπάρχει η πολιτική βούληση για να μπει η υπογραφή. Λίγο νωρίτερα εξηγούσε ότι η μελέτη της παραλιακής χάραξης έχει εγκριθεί με πλειοψηφία 27 - 5 από το Δημοτικό Συμβούλιο και έχουν γίνει αποδεκτές όλες οι απαιτήσεις της τοπικής κοινωνίας με αλλαγές και τροποποιήσεις στους περιβαλλοντικούς όρους και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου. Και προκάλεσε τον δήμαρχο να απαιτήσει τον προϋπολογισμό της παραλιακής χάραξης, ώστε όταν έρθει προς συζήτηση στο Σώμα να μπορεί να συγκριθεί με τον προϋπολογισμό της χάραξης που προτείνει ο "Μορέας".
Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Δημήτρης Σαμπαζιώτης ειρωνεύτηκε τον χαρακτηρισμό "φαραωνικό έργο" που χρησιμοποίησε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης για την παραλιακή χάραξη. Επεσήμανε μάλιστα ότι σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει για τη μελέτη βελτίωσης του υφιστάμενου, οι αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις θα στοιχίσουν πολύ παραπάνω γιατί η νέα χάραξη θα περνά μέσα από οικιστικές ζώνες. Γι' αυτό και οι μειοψηφίες επέμειναν να γίνει επιτέλους μια ουσιαστική συζήτηση με τους προϋπολογισμούς και το κόστος απαλλοτριώσεων της παραλιακής και νέας χάραξης, ώστε τα στοιχεία να είναι συγκρίσιμα και το Σώμα να αποφασίσει τι θέλει.
Ν.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου