Πρωτοφανούς έκτασης και πάνω από Μεσσηνία η άσκηση της ισραηλινής Αεροπορίας με F-16I Και F-15 Ra’am
Ta ισραηλινά πολεμικά αεροσκάφη οργωσαν τις ακτές Μεσσηνίας και Ηλείας, μπήκαν στον εναεριο χώρο της πελοποννήσου σε μεγάλες ασκήσεις που είναι σε εξελιξη. Το defencenet.gr φέρνει στην δημοσιότητα όλο το σενάριο των ισραηλινών ασκήσεων χθες πάνω από την Ελλάδα και οι οποίες πρόκειται να ολοκληρωθούν αύριο.
Βασικά “όργωσαν” κυριολεκτικά τον ΕΕΧ οι ισραηλινοί σχηματισμοί α/φων F-16I SUFA και F-15I Raam μαζί με σχηματισμούς αεροσκαφών της ΠΑ στο πλαίσιο κοινής άσκησης και η ελπίδα είναι ότι η πολιτική ηγεσία της χώρας θα μπορέσει να αποτιμήσει αυτή την εξαιρετικής σημασίας στρατηγική συμμαχία που έχει συνάψει το Ισραήλ με την χώρα μας. Γιατί δεν υπάρχει άλλη χώρα στον πλανήτη, ούτε καν οι ΗΠΑ που να επιτρέπει στους Ισραηλινούς να κάνουν τέτοιου είδους πολυήμερες ασκήσεις στα εδάφη της και στον εναέριο χώρο της…
Πιο συγκεκριμένα την πρώτη ημέρα της άσκησης από ελληνικής πλευράς 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Fighting Falcon από την Αεροπορική Βάση της Σούδας απογειώθηκαν σε ρόλο συνοδείας των ισραηλινών. Η πρώτη τετράδα ανήκε στην 340Μ «ΑΛΕΠΟΥ» ενώ η δεύτερη τετράδα ανήκε στην 343Μ «ΑΣΤΕΡΙ», οι οποίες επιχειρούν από την 115ΠΜ.
Τα ελληνικά μαχητικά συνάντησαν νωρίς το πρωί 2 τετράδες μαχητικών F-16I SUFA της IAF τα οποία προηγουμένως με απροσδιόριστο προς το παρόν αριθμό F-15I εισήλθαν προγραμματισμένα στο FIR Αθηνών αφού προηγουμένως εκτέλεσαν εναέριο ανεφοδιασμό από αεροσκάφη τάνκερ τύπου KC-707.
Αποστολή τους ήταν η εκτέλεση χαμηλής ναυτιλίας και διείσδυσης σε περιοχές της Νότιας Κεντρικής και Δυτικής Πελοποννήσου καθώς και στην Ηπειρωτική και Βόρειο Ελλάδα με απώτερο σκοπό την εικονική προσβολή στόχων.
Εν συνεχεία με την ολοκλήρωση της αποστολής τους οι σχηματισμοί των ισραηλινών μαχητικών έλαβαν Νότια πορεία επιστροφής σε μέσο ύψος αφού πρώτα εκτέλεσαν έναν επιπλέον εναέριο ανεφοδιασμό στον εναέριο χώρο νότια της Κρήτης.
Σε όλη αυτή τη φάση τα ελληνικά μαχητικά είχαν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ρόλο συνοδείας και επιτήρησης των ισραηλινών F-16I, προπορευόμενα και σε διαρκή επικοινωνία μας τους σε κοινή συχνότητα. Δεν υπήρξαν δηλαδή σενάρια κλειστής αερομαχίας BFM σε ρόλο απεικόνισης ή άλλου τύπου ενέργειες, οι οποίες δεν προβλέπονταν στο σενάριο της άσκησης που είχε επικεντρωθεί αποκλειστικά σε ρόλο Air to Ground.
Τα ισραηλινά μαχητικά εκτέλεσαν πτήση τουλάχιστον 6 ωρών, συμπεριλαμβανομένων και τουλάχιστον 2-3 εναέριων ανεφοδιασμών, οι οποίοι ήταν απαραίτητοι, ώστε να επιτρέψουν την παρατεταμένη παραμονή στον αέρα σε σκέλη απευθείας από τις μητρικές βάσεις τους στο Ισραήλ, μέχρι τις ακτές της Πελοποννήσου και ενδότερα στην Ηπειρωτική Ελλάδα μέχρι και την απευθείας επιστροφή στο Ισραήλ.
Αποστολές αυτού του είδους σε μακρά σκέλη μετάβασης και επιστροφής με διείσδυση σε ηπειρωτικές περιοχές με έντονο εδαφικό ανάγλυφο, είναι ακριβώς ο τύπος σεναρίου που επιδιώκει να εκπαιδεύει η IAF τα πληρώματα μαχητικών F-16I Sufa και F-15I Raam, εξομοιώνοντας σενάρια προσβολών πυρηνικών εγκαταστάσεων σε ενδεχόμενες επιχειρήσεις εναντίον του Ιράν.
Οι ασκήσεις αυτές – και όχι μόνο – εντάσσονται στο ετήσιο πρόγραμμα Στρατιωτικής Συνεργασίας 2012 και στο πλαίσιο του «Επιχειρησιακού Μνημονίου» συνεργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών, που κινείται παράλληλα με την ευρύτερη πολιτική, ενεργειακή και εμπορική συνεργασία Αθήνας -Τελ Αβίβ.
Οι κοινές ασκήσεις Ελλάδας – Ισραήλ με τη χρήση μαχητικών αεροσκαφών και επιθετικών ελικοπτέρων έχουν προϊστορία. Άσκηση έγινε και τον Ιούνιο του 2011 στη Θεσσαλία, με ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη F-16I και επιθετικά ελικόπτερα AH-64D Longbow Apache, στο ίδιο πλαίσιο με την άσκηση «Morning Wind» («Πρωινός Άνεμος») που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 στην Πελοπόννησο και το Ιόνιο Πέλαγος. Προηγήθηκαν οι μεγάλης κλίμακας ελληνοϊσραηλινές αεροπορικές ασκήσεις, «Μίνωας» το 2010 και «Ένδοξος Σπαρτιάτης» το 2008.Στην τελευταία αυτή συμμετείχαν άνω των 100 μαχητικών αεροσκαφών.
Σημειώνεται ότι το σημερινό σενάριο της άσκησης αναβλήθηκε από τους Ισραηλινούς όπως έγινε γνωστό λόγω καιρικών συνθηκών και αναμένεται εκτός απροόπτου να ολοκληρωθεί αύριο.
Ta ισραηλινά πολεμικά αεροσκάφη οργωσαν τις ακτές Μεσσηνίας και Ηλείας, μπήκαν στον εναεριο χώρο της πελοποννήσου σε μεγάλες ασκήσεις που είναι σε εξελιξη. Το defencenet.gr φέρνει στην δημοσιότητα όλο το σενάριο των ισραηλινών ασκήσεων χθες πάνω από την Ελλάδα και οι οποίες πρόκειται να ολοκληρωθούν αύριο.
Βασικά “όργωσαν” κυριολεκτικά τον ΕΕΧ οι ισραηλινοί σχηματισμοί α/φων F-16I SUFA και F-15I Raam μαζί με σχηματισμούς αεροσκαφών της ΠΑ στο πλαίσιο κοινής άσκησης και η ελπίδα είναι ότι η πολιτική ηγεσία της χώρας θα μπορέσει να αποτιμήσει αυτή την εξαιρετικής σημασίας στρατηγική συμμαχία που έχει συνάψει το Ισραήλ με την χώρα μας. Γιατί δεν υπάρχει άλλη χώρα στον πλανήτη, ούτε καν οι ΗΠΑ που να επιτρέπει στους Ισραηλινούς να κάνουν τέτοιου είδους πολυήμερες ασκήσεις στα εδάφη της και στον εναέριο χώρο της…
Πιο συγκεκριμένα την πρώτη ημέρα της άσκησης από ελληνικής πλευράς 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Fighting Falcon από την Αεροπορική Βάση της Σούδας απογειώθηκαν σε ρόλο συνοδείας των ισραηλινών. Η πρώτη τετράδα ανήκε στην 340Μ «ΑΛΕΠΟΥ» ενώ η δεύτερη τετράδα ανήκε στην 343Μ «ΑΣΤΕΡΙ», οι οποίες επιχειρούν από την 115ΠΜ.
Τα ελληνικά μαχητικά συνάντησαν νωρίς το πρωί 2 τετράδες μαχητικών F-16I SUFA της IAF τα οποία προηγουμένως με απροσδιόριστο προς το παρόν αριθμό F-15I εισήλθαν προγραμματισμένα στο FIR Αθηνών αφού προηγουμένως εκτέλεσαν εναέριο ανεφοδιασμό από αεροσκάφη τάνκερ τύπου KC-707.
Αποστολή τους ήταν η εκτέλεση χαμηλής ναυτιλίας και διείσδυσης σε περιοχές της Νότιας Κεντρικής και Δυτικής Πελοποννήσου καθώς και στην Ηπειρωτική και Βόρειο Ελλάδα με απώτερο σκοπό την εικονική προσβολή στόχων.
Εν συνεχεία με την ολοκλήρωση της αποστολής τους οι σχηματισμοί των ισραηλινών μαχητικών έλαβαν Νότια πορεία επιστροφής σε μέσο ύψος αφού πρώτα εκτέλεσαν έναν επιπλέον εναέριο ανεφοδιασμό στον εναέριο χώρο νότια της Κρήτης.
Σε όλη αυτή τη φάση τα ελληνικά μαχητικά είχαν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ρόλο συνοδείας και επιτήρησης των ισραηλινών F-16I, προπορευόμενα και σε διαρκή επικοινωνία μας τους σε κοινή συχνότητα. Δεν υπήρξαν δηλαδή σενάρια κλειστής αερομαχίας BFM σε ρόλο απεικόνισης ή άλλου τύπου ενέργειες, οι οποίες δεν προβλέπονταν στο σενάριο της άσκησης που είχε επικεντρωθεί αποκλειστικά σε ρόλο Air to Ground.
Τα ισραηλινά μαχητικά εκτέλεσαν πτήση τουλάχιστον 6 ωρών, συμπεριλαμβανομένων και τουλάχιστον 2-3 εναέριων ανεφοδιασμών, οι οποίοι ήταν απαραίτητοι, ώστε να επιτρέψουν την παρατεταμένη παραμονή στον αέρα σε σκέλη απευθείας από τις μητρικές βάσεις τους στο Ισραήλ, μέχρι τις ακτές της Πελοποννήσου και ενδότερα στην Ηπειρωτική Ελλάδα μέχρι και την απευθείας επιστροφή στο Ισραήλ.
Αποστολές αυτού του είδους σε μακρά σκέλη μετάβασης και επιστροφής με διείσδυση σε ηπειρωτικές περιοχές με έντονο εδαφικό ανάγλυφο, είναι ακριβώς ο τύπος σεναρίου που επιδιώκει να εκπαιδεύει η IAF τα πληρώματα μαχητικών F-16I Sufa και F-15I Raam, εξομοιώνοντας σενάρια προσβολών πυρηνικών εγκαταστάσεων σε ενδεχόμενες επιχειρήσεις εναντίον του Ιράν.
Οι ασκήσεις αυτές – και όχι μόνο – εντάσσονται στο ετήσιο πρόγραμμα Στρατιωτικής Συνεργασίας 2012 και στο πλαίσιο του «Επιχειρησιακού Μνημονίου» συνεργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών, που κινείται παράλληλα με την ευρύτερη πολιτική, ενεργειακή και εμπορική συνεργασία Αθήνας -Τελ Αβίβ.
Οι κοινές ασκήσεις Ελλάδας – Ισραήλ με τη χρήση μαχητικών αεροσκαφών και επιθετικών ελικοπτέρων έχουν προϊστορία. Άσκηση έγινε και τον Ιούνιο του 2011 στη Θεσσαλία, με ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη F-16I και επιθετικά ελικόπτερα AH-64D Longbow Apache, στο ίδιο πλαίσιο με την άσκηση «Morning Wind» («Πρωινός Άνεμος») που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 στην Πελοπόννησο και το Ιόνιο Πέλαγος. Προηγήθηκαν οι μεγάλης κλίμακας ελληνοϊσραηλινές αεροπορικές ασκήσεις, «Μίνωας» το 2010 και «Ένδοξος Σπαρτιάτης» το 2008.Στην τελευταία αυτή συμμετείχαν άνω των 100 μαχητικών αεροσκαφών.
Σημειώνεται ότι το σημερινό σενάριο της άσκησης αναβλήθηκε από τους Ισραηλινούς όπως έγινε γνωστό λόγω καιρικών συνθηκών και αναμένεται εκτός απροόπτου να ολοκληρωθεί αύριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου