Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

6,4 εκατομμύρια ευρώ κόστισε κάθε χιλιόμετρο στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα

6,4 εκατομμύρια ευρώ κόστισε κάθε χιλιόμετρο στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα


Τελευταία Ενημέρωση: 04/12/2013 18:35
Σε 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ ανέρχονται τα αναμενόμενα έσοδα από τα διόδια που απεμπόλησε το Δημόσιο, με χρονικό ορίζοντα το 2038, στο πλαίσιο των «σκληρών» διαπραγματεύσεων με τους εργολάβους για την επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις «παγωμένους» αυτοκινητόδρομους.
Είναι ενδεικτικό ότι για την υποτιθέμενη - κατ' όνομα- Ολυμπία Οδό το Δημόσιο θα καταβάλει μέχρι το 2015 250 εκατομμύρια ευρώ, ενώ θα χάσει, ως το 2038, 3,1 δισεκατομμύρια ευρώ!
Από την άλλη, οι σήραγγες των Τεμπών αποτελούν το ακριβότερο έργο στην Ευρώπη, ενώ «τσιμπημένες» εμφανίζονται οι τιμές για τα έργα και στους άλλους τρεις αυτοκινητόδρομους, βάσει των στοιχείων που δίνει το υπουργείο Υποδομών.
Οι συγκρίσεις γίνονται με βάση στοιχεία από την Εγνατία Οδό και το σχεδόν έτοιμο αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, αλλά και με ανάλογα έργα σε χώρες της Ε.Ε., όπως η Γαλλία και η Γερμανία.
Είναι ενδεικτικό ότι ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, που υλοποιήθηκε με το σύστημα της συγχρηματοδότησης και δεν αντιμετώπισε ανάλογα προβλήματα μεγάλων καθυστερήσεων και δανεισμού, έχει μέσο κόστος 6,4 εκατομμυρίων ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Επιπρόσθετα, παραμένουν τα ερωτήματα για την τύχη των... κομμένων τμημάτων της Ολυμπίας Οδού. Διφορούμενες είναι ακόμα οι απαντήσεις και οι υποθέσεις εργασίας προς το παρόν συμπυκνώνονται σε εξαγγελίες. Το ερώτημα είναι αν τα τμήματα αυτά αποτελούν μέρος του στρατηγικού πλάνου της χώρας για τις οδικές μεταφορές.
Ειδικότερα:

ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ: Το τυχερό-άτυχο τμήμα εξαγγέλθηκε πως θα δημοπρατηθεί σε μερικούς μήνες ως ένα από τα πρώτα έργα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, ως δημόσιο έργο με κόστος 390 εκ. ευρώ. Το μήκος του δρόμου είναι περίπου 90 χλμ. Αν δεν έχουμε προβλήματα, τότε το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το 2016.

ΤΣΑΚΩΝΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ: Το μήκος του τμήματος είναι 50 χλμ. Εδώ υπάρχουν πολλά κακά. Κουρεμένο ως τμήμα, ακυρωμένοι περιβαλλοντικοί όροι λόγω περιβαλλοντικών, μικρή ημερήσια κίνηση. Για αυτό το τμήμα όλα είναι πιθανά. Ο υπουργός είπε πως θα μπορούσε προς το παρόν να γίνει διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου, σκέψη που δεν είναι άσχημη, αναλογιζόμενη τη σημερινή του κατάσταση. Το πότε; Κανείς δεν ξέρει.

ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ: Σε αυτό το τμήμα έχουμε δύο πράγματα να σημειώσουμε. Η Τσακώνα θα αποτελέσει σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο, καθώς ενώνεται με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα και πιθανολογείται πως θα έχει αξιόλογη κίνηση. Δεύτερον, η δέσμευση του υπουργού για «κατά το δυνατόν συντομότερη κατασκευή». Το μήκος του συγκεκριμένου τμήματος είναι 30 χλμ. Ευχολόγια; Ο χρόνος θα δείξει.

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου