Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

τι νομιζουν οι δημαρχοι ,οτι ο Σαμαρας θα ειναι 1000 χρονια πρωθυπουργος?

Ακόμα ένα χρόνο πίσω το Ριζόμυλος - Μεθώνη Γράφτηκε από τον 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Εξυπακούεται ότι αν δεν ενδιαφερόταν προσωπικά ο πρωθυπουργός και αν δεν υπήρχε επιχειρηματικό ενδιαφέρον, ο δρόμος Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη θα ήταν ακόμα στις... προμελέτες. Ομως ακόμα και τώρα, είναι άγνωστο πότε θα τελειώσουν οι μελέτες και αν τελικώς θα δημοπρατηθεί το έργο ή αν θα γίνει με χρήματα του... μεθεπόμενου ΕΣΠΑ. 
 
 
Με τον συνήθη γραφειοκρατικό ρυθμό... χελώνας, παρά το έκδηλο ενδιαφέρον του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, προχωρά η διαδικασία για την κατασκευή του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη.
Συγκεκριμένα, πριν από μερικές μέρες ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος ενέκρινε μια ακόμα παράταση προθεσμίας (την τέταρτη κατά σειρά) για την ολοκλήρωση εκπόνησης της συγκεκριμένης μελέτης, για 12 μήνες: δηλαδή μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2014, ενώ η μελέτη έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2010.  
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αρχικός χρόνος ολοκλήρωσης της μελέτης ήταν 18 μήνες, και μέχρι τώρα έχουν δοθεί ήδη 3 παρατάσεις. Δικαιολογημένα λοιπόν  ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έδωσε τη Δευτέρα στην Καλαμάτα εντολή να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της μελέτης βελτίωσης του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, προκειμένου το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Σε κάθε περίπτωση, οι χρονοβόρες διαδικασίες κάθε άλλο παρά την ανάπτυξη εξυπηρετούν· και η κυβέρνηση, αν θέλει να είναι συνεπής με τις εξαγγελίες της για έξοδο από την ύφεση, θα πρέπει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία αναγκαίων υποδομών. 
Εξυπακούεται ότι αν δεν ενδιαφερόταν προσωπικά ο πρωθυπουργός και αν δεν υπήρχε επιχειρηματικό ενδιαφέρον, ο δρόμος Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη θα ήταν ακόμα στις... προμελέτες. Ομως ακόμα και τώρα, είναι άγνωστο πότε θα τελειώσουν οι μελέτες και αν τελικώς θα δημοπρατηθεί το έργο ή αν θα γίνει με χρήματα του... μεθεπόμενου ΕΣΠΑ. 
Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ 
Στη σχετική απόφαση του γ.γ. Δημοσίων Εργων Στρ. Σιμόπουλου σημειώνεται: 
«Η μεγάλη καθυστέρηση που σημειώθηκε στην έγκριση της ΠΠΕ (προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων) -λόγω της ανάγκης γνωμοδότησης των συναρμόδιων φορέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Αρχαιολογίας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου-, οδήγησε σε αντίστοιχη μετάθεση της έναρξης των τμηματικών προθεσμιών των υπολειπομένων σταδίων μελετών. Οι ημερομηνίες εντολής εκπόνησης, υποβολής και έγκρισης της ΜΠΕ (μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων), σύμφωνα με το συμβατικό χρονοδιάγραμμα ήταν 18/7/2009, 3/9/2009 και 3/11/2009, αντίστοιχα, ενώ οι αντίστοιχες πραγματοποιηθείσες για το στάδιο ΜΠΕ ήταν 1/8/2011, 15/9/2011 και (εκτιμώμενη) 15/2/2014. Εκτιμώντας την ημερομηνία έγκρισης, ήδη υπάρχει σημαντική καθυστέρηση, μη οφειλόμενη στον ανάδοχο μελετητή, αλλά προέκυψε για λόγους που οφείλονται στην ανάγκη γνωμοδότησης των συναρμόδιων φορέων, στα πλαίσια έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων».
Το μόνο θετικό μέσα σε όλα αυτά είναι ότι στα τέλη του 2013 η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με απόφαση του γ.γ. Μανώλη Αγγελάκα, ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για τη βελτίωση του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, που περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Πύλου. Με την εξέλιξη αυτή η μελέτη μπορεί να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το χρόνο της τελευταίας παράτασης, και μέσα στο 2014 το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών.
Γ.Σ. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/32275-rizomylos-methwni

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου