Αμεσα σε ιδιώτες οι μαρίνες Επιδαύρου και Πύλου
Μετά τους Τούρκους της Dogus Group και του ομίλου Κοτς καθώς και το Κατάρ, ενδιαφέρον για τις ελληνικές μαρίνες έχουν εκφράσει εξειδικευμένες εταιρείες του χώρου από τη Βρετανία, την Ισπανία, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ και τη Ρωσία.
Αυτό προκύπτει από τις μέχρι τώρα επαφές του ΤΑΙΠΕΔ με ξένους επενδυτές, ενώ σήμερα προκηρύσσεται ο πρώτος από τους διαγωνισμούς για να παραχωρηθούν 46 ελληνικές μαρίνες, ο οποίος αφορά το πακέτο του Αργοσαρωνικού, δηλαδή τον Αλιμο, την Υδρα, τον Πόρο και τη Νέα Επίδαυρο. Το πλάνο για να αξιοποιηθούν οι μαρίνες αφορά την παραχώρησή τους για διάστημα μέχρι και 40 ετών και ανακοίνωσαν χθες σε συνέντευξη Τύπου η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη μαζί με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
«Καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον για τον Αλιμο γι’ αυτό και αρχίζουμε τους διαγωνισμούς από αυτόν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Γ. Εμίρης. Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον για τον Αλιμο έχουν εκδηλώσει τόσο η Lamda Development όσο και η Κυριακούλης Μεσογειακές Κρουαζιέρες, από κοινού με τον σύμμαχό τους, τον τουρκικό όμιλο Dogus (μέσω της θυγατρικής του, D – Marinas).
Οι επόμενες πέντε. Σειρά μετά το πακέτο του Αλίμου παίρνουν το δεύτερο τρίμηνο άλλοι 5 διαγωνισμοί για μεμονωμένες αυτή τη φορά μαρίνες. Πρόκειται για το Λαύριο (προορίζεται να υποδεχθεί mega yachts, κάτι που προσελκύει αρκετούς ενδιαφερόμενους, μεταξύ των οποίων και το εμιράτο του Κατάρ), το Αργοστόλι (προορίζεται για μαρίνα πολυτελείας), την Πύλο, τη Χίο και την Αρετσού στη Θεσσαλονίκη. Εκτός από αυτές τις μαρίνες που θα προκηρυχθούν αυτόνομα, οι λοιποί διαγωνισμοί θα αφορούν κυρίως πακέτα, όπου σε κάθε ένα θα περιλαμβάνεται και ένας «κράχτης» (κατά το μοντέλο του Αλίμου). Με τη λέξη «κράχτης», το Ταμείο εννοεί τη μαρίνα που βρίσκεται κοντά σε αεροδρόμιο, πόλη ή αρχαιολογικό χώρο και διαθέτει σημαντικό αριθμό θέσεων ελλιμενισμού. Ο Αλιμος, για παράδειγμα, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μαρίνα της χώρας (μετά τις Γουβιές στην Κέρκυρα) με περίπου 1.000 θέσεις.
Η πορεία των πρώτων 6 διαγωνισμών θα καθορίσει και την προκήρυξη των λοιπών, που θα γίνει σταδιακά έως το 2015. Φαίνεται ωστόσο ότι το αρχικό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ που είχε εκπονηθεί επί θητείας Τάκη Αθανασόπουλου για συνολικά 9 πακέτα, μπορεί και να αναθεωρηθεί. Σε αυτή την περίπτωση, το τελικό μοντέλο θα αφορά λιγότερες ομαδοποιήσεις.
Στεγάζουν ψαροκάικα… Περιγράφοντας την εικόνα που επικρατεί στον θαλάσσιο τουρισμό, η υπουργός Τουρισμού ανέφερε ότι «μέχρι σήμερα έχουν χωροθετηθεί 153 μαρίνες, αλλά στην πραγματικότητα λειτουργούν αξιοπρεπώς λιγότερες από 25». «Η Ελλάδα ελλιμενίζει μόλις 9.000 σκάφη, έχουμε τον χαμηλότερο μέσον όρο θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο», ανέφερε από την πλευρά του ο νέος πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιος Σταυρίδης. «Εχουμε επισκεφθεί μαρίνες που προορίζονται για να στεγάζουν σκάφη αναψυχής, αλλά σήμερα στεγάζουν αλιευτικά σκάφη», σχολίασε ο κ. Εμίρης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα χώρας που ανέπτυξε τον θαλάσσιο τουρισμό είναι αυτό της Ισπανίας. Για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών σε τουριστικούς λιμένες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις στη μαρίνα και 100 θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς κλάδους. Τις νομικές πάντως εκκρεμότητες κατατρύχουν σήμερα μερικές σημαντικές μαρίνες δεσμεύθηκε ότι θα επιλύσει η κ. Κεφαλογιάννη, προσθέτοντας ότι θα εντάξει το δίκτυο των τουριστικών λιμένων στον ευρύτερο χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας. Παράλληλα προωθείται νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο μαρίνες με σημαντική χερσαία ζώνη ή εντός του πολεοδομικού ιστού των πόλεων (όπως της Αττικής) θα χωροθετούνται με προεδρικό διάταγμα, με στόχο την εξασφάλιση των επενδύσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου