Σε διαδικασία δημοπράτησης με κόστος 42 εκατ. Ευρώ το Καλαμάτα – Ριζόμυλος
Ο Μ. Αγγελάκας υπέγραψε την τροποποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Συνέντευξη Τύπου, με την ευκαιρία της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και της έναρξης της διαδικασίας δημοπράτησης του δρόμου Καλαμάτας - Ριζόμυλου – Μεθώνης, συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και πλάτους 17 μ., έδωσε χθες το μεσημέρι, στην Καλαμάτα, ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Μανώλης Αγγελάκας, παρουσία των δημάρχων Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα, Μεσσήνης Στάθη Αναστασόπουλου και Πύλου – Νέστορος Δημήτρη Καφαντάρη.
Όπως ανέφερε ο κ. Αγγελάκας, στην οριστική μελέτη περιλήφθη σχεδόν το σύνολο των παρατηρήσεων - προτάσεων που είχαν ζητήσει οι Δήμοι, προσαρμοσμένες στο αναπτυξιακό μοντέλο του ΓΠΣ Μεσσήνης.
Συγκεκριμένα, το σημαντικό για την περιοχή έργο, που θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα, με διαχωριστική νησίδα 2,80 μέτρων, θα περιλαμβάνει: Δίκτυο παράπλευρων οδών μήκους 11.295,65 μέτρων, δίκτυο κάθετων οδών μήκους 4.860,07 μέτρων, 6 γέφυρες με 65 τεχνικά έργα οχετών όμβριων υδάτων, 8 ισόπεδους κόμβους, 3 ισόπεδες πλατείες, 1 ανισόπεδη κάτω διάβαση.
Στην οριστική μελέτη προβλέπονται, επίσης: Να γίνουν κυκλικοί όλοι οι ισόπεδοι κόμβοι. Η ανισόπεδη κάτω διάβαση Βελίκα – Παραλία γίνεται ισόπεδη. Υποβίβαση ερυθράς γραμμής αρτηρίας, όπου είναι δυνατόν. Πεζοδρόμια και χώροι προσωρινής στάσης. Φωτισμός σε κόμβους και δίκτυο. Αποσπώμενα στηθαία, όπου κριθεί απαραίτητο. Πρόβλεψη για δημιουργία παράπλευρων οδών, προς αποκατάσταση του τοπικού δικτύου, σε περιοχές που θα πολεοδομηθούν. Σύνδεση στον κόμβο ΙΚ6 με την εθνική οδό Ασπρόχωμα - Πύλος. Αναγκαίες επεμβάσεις για σύνδεση με τις οδούς Ριζόμυλος – Πύλος και Ριζόμυλος – Κορώνη. Δημιουργία ελεύθερης ζώνης κατάλληλου πλάτους και τοποθέτηση πετασμάτων και δεντροφυτεύσεις για την αποφυγή ηχορύπανσης και φωτορύπανσης.
Κλείνοντας τη συνέντευξη ο γενικός γραμματέας, αφού ευχαρίστησε το γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτο Σιμόπουλο, τους μελετητές, τους δημάρχους Καλαμάτας, Πύλου-Νέστορος και Μεσσήνης και τις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την ταχεία διεκπεραίωση των διαδικασιών, αλλά και ξεχωριστά τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά για την αμέριστη στήριξη και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έδειξε στην προώθηση του συγκεκριμένου έργου, τόνισε ότι η ολοκλήρωση της μελέτης αποτελεί παράδειγμα συνεργασίας της Πολιτείας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αξιοποίησης, με τον καλύτερο τρόπο, των κονδυλίων που αντλούνται από Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ).
Ο κ. Αγγελάκας αναφέρθηκε σε πολύ «σφικτό» χρονοδιάγραμμα για τη δημοπράτηση και κατασκευή του δρόμου, καθώς πρόκειται για έργο του ΕΣΠΑ που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και πληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Θα ακολουθήσουν άλλες αδειοδοτήσεις και ο σχεδιασμός είναι να δημοπρατηθεί το έργο το φθινόπωρο και οι εργασίες να αρχίσουν, στην καλύτερη περίπτωση, μέχρι τέλους του έτους ή στην αρχή του επόμενου.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας χαρακτήρισε «πολύ σπουδαία ημέρα» τη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) εξαιτίας της υπογραφής της τροποποιημένης ΜΠΕ, που οδηγεί στην υλοποίηση του έργου. Επεσήμανε, δε, τη συμβολή του αειμνήστου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, ο οποίος χρηματοδότησε τη μελέτη, του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τονίζοντας πως «χωρίς τον πρωθυπουργό το έργο αυτό δε θα είχε μπει σε τροχιά υλοποίησης», καθώς και του κ. Αγγελάκα, για τον οποίο επισήμανε: «Χωρίς τον ιδρώτα του κ. Αγγελάκα και την εγνωσμένη ικανότητά του να λύνει προβλήματα, δε θα είχαμε προχωρήσει».
Ο Π. Νίκας υπογράμμισε το γεγονός πως ο δρόμος αυτός αποτελεί συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και χάρη σ’ αυτόν η δυτική περιοχή του Δήμου Καλαμάτας, μέχρι τον Πάμισο, θα γνωρίσει χωρίς προηγούμενο ανάπτυξη. Είναι μια περιοχή που «έχει προοπτική για τουριστική ανάπτυξη μαζί με την Μπούκα», σχολίασε.
Την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη, που θέτει σε τροχιά κατασκευής αυτό το δρόμο, εξέφρασαν οι δήμαρχοι Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος και Πύλου – Νέστορος, Δημήτρης Καφαντάρης, εξαίροντας τη μέριμνα του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Ο κ. Αναστασόπουλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην καίρια παρέμβαση του κ. Αγγελάκα ως προς τη διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν στη διέλευση του δρόμου από την περιοχή του Δήμου Μεσσήνης.
Ο δε κ. Καφαντάρης, αφού τόνισε ότι «ο δρόμος αυτός είναι όλης της Μεσσηνίας», είπε πως η συνέχειά του είναι ο δρόμος Ριζομύλου – Πύλου – Μεθώνης, για τον οποίο αναμένεται η έγκριση της ΜΠΕ τις προσεχείς ημέρες από το Περιφερειακό Συμβούλιο, η δε υλοποίησή του σχεδιάζεται να γίνει από την Ε΄ Προγραμματική Περίοδο.
Ανοιχτός στα όρια του ΓΠΣ Μεσσήνης και κλειστός σε όλο το υπόλοιπο τμήμα του θα είναι ο νέος δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος. Θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ με 42 εκ. ευρώ και θα γίνει αγώνας δρόμου για να προλάβουν τις προθεσμίες δηλαδή τη δημοπράτηση του έργου το φθινόπωρο του 2013, και την ολοκλήρωσή του σε χρόνο ρεκόρ, έως το τέλος του 2015.
Από τα χρήματα του ΕΣΠΑ και από άλλες ενδεχομένως πηγές θα πληρωθούν και οι απαλλοτριώσεις του έργου, που θα κατασκευαστεί σε απόσταση 500 - 600 μέτρα από την παραλία. Την υλοποίησή του θα αναλάβει το υπουργείο Υποδομών.
Αυτά τόνισε χθες ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μανώλης Αγγελάκας, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τους δημάρχους Καλαμάτας, Μεσσήνης και Πύλου - Νέστορος, κατά την οποία ανακοίνωσε την έγκριση της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων.
Ο Μαν. Αγγελάκας ενημέρωσε ότι ο νέος δρόμος θα έχει μήκος 15 χιλιόμετρα, πλάτος 17 μέτρα με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, νησίδα 2 μέτρων, 11,3 χιλιόμετρα παράπλευρες οδούς, 4,8 χλμ. κάθετους δρόμους, 6 γέφυρες συνολικού μήκους 265 μέτρα, 65 οχετούς, 8 ισόπεδους κόμβους, 3 ισόπεδες κυκλικές πλατείες και 1 ανισόπεδη κάτω διάβαση. Ο γ.γ. είπε ότι "υποβιβάσαμε το ύψος του δρόμου, όπου είναι δυνατό σε συνδυασμό με τους ισχύοντες κανονισμούς οδοποιίας και την ανώτατη στάθμη πλημμύρας στην περιοχή". Πληροφόρησε πως ο δρόμος ανήκει στην κατηγορία ΓΙΙΙ με ανώτατη ταχύτητα 70 χλμ. και 50 χλμ. στους ισόπεδους κόμβους. Θα φωτίζεται στους κόμβους και στο πολεοδομημένο τμήμα, ενώ για τα στηθαία ασφαλείας σε περιοχές όπου προβλεμπεται οικιστική - τουριστική ανάπτυξη, θα ληφθεί μεμριμνα ώστε αυτά να αφαιρούνται εύκολα. Είπε, ακόμα, ότι "τηρήθηκαν όλες οι προδιαγραφές για να γίνει σύγχρονος, μοντέρνος δρόμος". Επεσήμανε ότι στόχος είναι να δημοπρατηθεί το φθινόπωρο κι εκτίμησε πως τα έργα θα ξεκινήσουν στο τέλος του χρόνου ή στις αρχές του άλλου. Διευκρίνισε ότι "δεν υπάρχουν έργα γέφυρες, μέχρι 31/12/2015 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί, πληρωθεί και παραληφθεί. Και υπάρχει συνέχεια από το Ριζόμυλο και μετά".
Ο δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος παρατήρησε πως "θα αναδείξει την πανέμορφη περιοχή της Μπούκας και της Ανάληψης, θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη". Είπε ακόμα ότι το Δημοτικό Συμβούλιο ζητάει παράπλευρο δρόμο στην περιοχή Συκιώτη, στο Αβραμιού κι επεσήμανε πως η οριστική μελέτη θα ξεκαθαρίσει τις ασάφειες και θα δείξει ότι όλα ή τα περισσότερα που ζητάμε, γίνονται αποδεκτά.
Ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης παρατήρησε πως "το έργο αυτό είναι της αυτοδιοίκησης. Ο δρόμος αυτός είναι όλης της Μεσσηνίας. Είναι συνέχεια του εθνικού δρόμου, γι’ αυτό πρέπει να γίνει γρήγορα".
Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας είπε ότι "είναι έργο εθνικής σημασίας. Εργο που θα αλλάξει την εικόνα, όλα τα δεδομένα οικονομικά και κοινωνικά, οικονομικά στον τόπο μας". Εκτίμησε πως "τα 8 χιλιόμετρα της δυτικής Καλαμάτας θα γνωρίσουν ανάπτυξη χωρίς προηγούμενο", ενώ για τη μορφή του δρόμου και τις αντιδράσεις είπε: "Βλέπαμε το δρόμο ως κλειστό, αλλά πρέπει να υπάρχει η συναίνεση. Το έργο να υλοποιηθεί και ας γίνουν οι όποιες υποχωρήσεις για κοινωνική συναίνεση".
Απαντώντας σε ερωτήσεις μας, ο κ. Αγγελάκας είπε ότι "θα είναι ανοιχτός εκεί που έχει πολεοδομηθεί η Μεσσήνη. Εκεί θα έχει χαμηλότερες ταχύτητες". Ανέφερε πως "θα γίνει ό,τι προβλέπει ο νόμος" και δήλωσε ότι "δεν μπορούν να βγαίνουν με τα τρακτέρ στο δρόμο, θα σκοτωθεί ο κόσμος". Για τον κίνδυνο να μη φθάνουν τα λεφτά του έργου για τις απαλλοτριώσεις, απάντησε ότι "δεν είναι οι τόσες πολλές οι απαλλοτριώσεις, έχουν διασφαλιστεί".
Παραδέχθηκε ότι "επειδή είναι έργο ΕΣΠΑ, θα πρέπει να τρέξουμε. Ελπίζουμε να το πετύχουμε, μπορούμε να το πετύχουμε να φτιάξουμε 14 χιλιόμετρα δρόμου σε 2 χρόνια". Για τα χρήματα που θα απαιτηθούν, απάντησε ότι "επειδή μπορεί να μη φθάσουν, αναζητείται και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση".
Γ.Σ. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/27505-anoixtos-dromos-messini
Αυτά τόνισε χθες ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μανώλης Αγγελάκας, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τους δημάρχους Καλαμάτας, Μεσσήνης και Πύλου - Νέστορος, κατά την οποία ανακοίνωσε την έγκριση της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων.
Ο Μαν. Αγγελάκας ενημέρωσε ότι ο νέος δρόμος θα έχει μήκος 15 χιλιόμετρα, πλάτος 17 μέτρα με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, νησίδα 2 μέτρων, 11,3 χιλιόμετρα παράπλευρες οδούς, 4,8 χλμ. κάθετους δρόμους, 6 γέφυρες συνολικού μήκους 265 μέτρα, 65 οχετούς, 8 ισόπεδους κόμβους, 3 ισόπεδες κυκλικές πλατείες και 1 ανισόπεδη κάτω διάβαση. Ο γ.γ. είπε ότι "υποβιβάσαμε το ύψος του δρόμου, όπου είναι δυνατό σε συνδυασμό με τους ισχύοντες κανονισμούς οδοποιίας και την ανώτατη στάθμη πλημμύρας στην περιοχή". Πληροφόρησε πως ο δρόμος ανήκει στην κατηγορία ΓΙΙΙ με ανώτατη ταχύτητα 70 χλμ. και 50 χλμ. στους ισόπεδους κόμβους. Θα φωτίζεται στους κόμβους και στο πολεοδομημένο τμήμα, ενώ για τα στηθαία ασφαλείας σε περιοχές όπου προβλεμπεται οικιστική - τουριστική ανάπτυξη, θα ληφθεί μεμριμνα ώστε αυτά να αφαιρούνται εύκολα. Είπε, ακόμα, ότι "τηρήθηκαν όλες οι προδιαγραφές για να γίνει σύγχρονος, μοντέρνος δρόμος". Επεσήμανε ότι στόχος είναι να δημοπρατηθεί το φθινόπωρο κι εκτίμησε πως τα έργα θα ξεκινήσουν στο τέλος του χρόνου ή στις αρχές του άλλου. Διευκρίνισε ότι "δεν υπάρχουν έργα γέφυρες, μέχρι 31/12/2015 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί, πληρωθεί και παραληφθεί. Και υπάρχει συνέχεια από το Ριζόμυλο και μετά".
Ο δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος παρατήρησε πως "θα αναδείξει την πανέμορφη περιοχή της Μπούκας και της Ανάληψης, θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη". Είπε ακόμα ότι το Δημοτικό Συμβούλιο ζητάει παράπλευρο δρόμο στην περιοχή Συκιώτη, στο Αβραμιού κι επεσήμανε πως η οριστική μελέτη θα ξεκαθαρίσει τις ασάφειες και θα δείξει ότι όλα ή τα περισσότερα που ζητάμε, γίνονται αποδεκτά.
Ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης παρατήρησε πως "το έργο αυτό είναι της αυτοδιοίκησης. Ο δρόμος αυτός είναι όλης της Μεσσηνίας. Είναι συνέχεια του εθνικού δρόμου, γι’ αυτό πρέπει να γίνει γρήγορα".
Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας είπε ότι "είναι έργο εθνικής σημασίας. Εργο που θα αλλάξει την εικόνα, όλα τα δεδομένα οικονομικά και κοινωνικά, οικονομικά στον τόπο μας". Εκτίμησε πως "τα 8 χιλιόμετρα της δυτικής Καλαμάτας θα γνωρίσουν ανάπτυξη χωρίς προηγούμενο", ενώ για τη μορφή του δρόμου και τις αντιδράσεις είπε: "Βλέπαμε το δρόμο ως κλειστό, αλλά πρέπει να υπάρχει η συναίνεση. Το έργο να υλοποιηθεί και ας γίνουν οι όποιες υποχωρήσεις για κοινωνική συναίνεση".
Απαντώντας σε ερωτήσεις μας, ο κ. Αγγελάκας είπε ότι "θα είναι ανοιχτός εκεί που έχει πολεοδομηθεί η Μεσσήνη. Εκεί θα έχει χαμηλότερες ταχύτητες". Ανέφερε πως "θα γίνει ό,τι προβλέπει ο νόμος" και δήλωσε ότι "δεν μπορούν να βγαίνουν με τα τρακτέρ στο δρόμο, θα σκοτωθεί ο κόσμος". Για τον κίνδυνο να μη φθάνουν τα λεφτά του έργου για τις απαλλοτριώσεις, απάντησε ότι "δεν είναι οι τόσες πολλές οι απαλλοτριώσεις, έχουν διασφαλιστεί".
Παραδέχθηκε ότι "επειδή είναι έργο ΕΣΠΑ, θα πρέπει να τρέξουμε. Ελπίζουμε να το πετύχουμε, μπορούμε να το πετύχουμε να φτιάξουμε 14 χιλιόμετρα δρόμου σε 2 χρόνια". Για τα χρήματα που θα απαιτηθούν, απάντησε ότι "επειδή μπορεί να μη φθάσουν, αναζητείται και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση".
Γ.Σ. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/27505-anoixtos-dromos-messini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου