Το Δημοτικό Συμβούλιο ζητεί την αναβάθμιση του αερολιμένα Καλαμάτας 31/12/2013
Ο αερολιμένας Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» καθίσταται πλέον συγκοινωνιακός κόμβος για την Πελοπόννησο και πέραν αυτής, καθώς αναμένεται αύξηση της κίνησης κατά το 2014, ενώ ήδη έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των αφίξεων από το εξωτερικό. Οι συνδέσεις με περί τις 20 πόλεις της Ευρώπης κατά τη θερινή περίοδο καθιστούν αναγκαία την ενδυνάμωση του αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», που ήδη έχει αναβαθμισθεί από πλευράς κίνησης, κάτι στο οποίο έχουν συντελέσει η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, το Costa Navarino, καθώς και η εγκατάσταση στο αεροδρόμιο βάσης της Aegean, όπως τόνισε ο Δήμαρχος.
Είναι προφανές ότι ο αερολιμένας Καλαμάτας, που σχεδιάστηκε με τις προδιαγραφές του 1985, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σήμερα. Συγκεκριμένα, αναφέρονται οι παρακάτω δυσλειτουργίες:
• για την εξυπηρέτηση των επιβατών αφίξεων διατίθενται δύο ταινίες μεταφοράς αποσκευών, ενώ αντιθέτως στις αναχωρήσεις υπάρχει μια ταινία μεταφοράς η οποία χρησιμοποιείται εκ περιτροπής για πτήσεις intra και extra Schengen. Η διαμόρφωση και χωρητικότητα των δύο αιθουσών αναχωρήσεων δεν επαρκεί για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες νέων κατηγοριών χρήσης και διαχωρισμών intra –extra Schengen και προ-επιβίβασης των low cost πτήσεων. Αυτά σε συνδυασμό προς τον μικρό αριθμό check in counters, που είναι τέσσερα, δημιουργούν προβλήματα στην ταχεία και εύρυθμη εξυπηρέτηση των πτήσεων και αντίστοιχα των επιβατών
• ο μικρός αριθμός χώρων (4) στάθμευσης αεροσκαφών δεν παρέχει τη δυνατότητα παραμονής για τα επιθυμητά διαστήματα επιχειρηματικών πτήσεων αλλά και πτήσεων αναψυχής. Οι πτήσεις αυτής της κατηγορίας είναι πλέον σημαντικές λόγω της λειτουργίας πολυτελούς τουριστικής μονάδος και άλλων νέων ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή μας
• ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρηματιών ενοικίασης αυτοκινήτων και των συναλλασσόμενων του αερολιμένα. Σε ώρες αιχμής παρατηρείται ότι το εσωτερικό οδικό δίκτυο καθίσταται απροσπέλαστο από τα παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Από τις παραπάνω διαπιστώσεις και προβλέψεις καθίσταται πρόδηλο ότι η αναβάθμιση – επέκταση του αερολιμένα είναι επιτακτική ανάγκη, όσο επίσης η πλήρης στελέχωσή του με το απαραίτητο και εξειδικευμένο προσωπικό για λειτουργία του επί 24ωρου βάσεως. Σε ό,τι αφορά στη στελέχωση, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην αστυνομική δύναμη, που επιβάλλεται να είναι επαρκής για την ομαλή λειτουργία του αερολιμένα.
Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε απόφαση για τη διεκδίκηση
1. της αναβάθμισης και επέκτασης των υποδομών και εγκαταστάσεων του Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας, καθώς επίσης για τη στελέχωσή του με το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του επί 24ωρου βάσεως, ώστε να μπορεί να επιτελεί και στο μέλλον το ρόλο του ως μοχλός τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής
2. της βελτίωσης της πρόσβασης, σε συνδυασμό με το νέο άξονα Ριζομύλου – Καλαμάτας και τον αυτοκινητόδρομο με τον οποίο αυτός θα συνδέεται. Η βελτίωση αυτή θα υλοποιηθεί με ευθεία συνδετήρια οδό, που θα ξεκινά από τον άξονα Ριζομύλου – Καλαμάτας και με βόρεια κατεύθυνση θα καταλήγει στην είσοδο του αερολιμένα
3. της βελτίωσης του νυν εθνικού δρόμου Ασπροχώματος – Μεσσήνης, ιδίως με την κατασκευή κυκλικού κόμβου στην παρούσα είσοδο του αερολιμένα, για λόγους ασφαλείας – αποφυγής ατυχημάτων.
Επίσης, το Δημοτικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε το Δήμαρχο για τις παρεμβάσεις προς όλες τις κρατικές αρχές, με σκοπό την υποστήριξη της διεκδίκησης.
Επιστολή Πετράκου για το αεροδρόμιο προς το δημοτικό συμβούλιο και το δήμαρχο Καλαμάτας 30/12/2013
Είναι προφανές ότι ο αερολιμένας Καλαμάτας, που σχεδιάστηκε με τις προδιαγραφές του 1985, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σήμερα. Συγκεκριμένα, αναφέρονται οι παρακάτω δυσλειτουργίες:
• για την εξυπηρέτηση των επιβατών αφίξεων διατίθενται δύο ταινίες μεταφοράς αποσκευών, ενώ αντιθέτως στις αναχωρήσεις υπάρχει μια ταινία μεταφοράς η οποία χρησιμοποιείται εκ περιτροπής για πτήσεις intra και extra Schengen. Η διαμόρφωση και χωρητικότητα των δύο αιθουσών αναχωρήσεων δεν επαρκεί για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες νέων κατηγοριών χρήσης και διαχωρισμών intra –extra Schengen και προ-επιβίβασης των low cost πτήσεων. Αυτά σε συνδυασμό προς τον μικρό αριθμό check in counters, που είναι τέσσερα, δημιουργούν προβλήματα στην ταχεία και εύρυθμη εξυπηρέτηση των πτήσεων και αντίστοιχα των επιβατών
• ο μικρός αριθμός χώρων (4) στάθμευσης αεροσκαφών δεν παρέχει τη δυνατότητα παραμονής για τα επιθυμητά διαστήματα επιχειρηματικών πτήσεων αλλά και πτήσεων αναψυχής. Οι πτήσεις αυτής της κατηγορίας είναι πλέον σημαντικές λόγω της λειτουργίας πολυτελούς τουριστικής μονάδος και άλλων νέων ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή μας
• ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρηματιών ενοικίασης αυτοκινήτων και των συναλλασσόμενων του αερολιμένα. Σε ώρες αιχμής παρατηρείται ότι το εσωτερικό οδικό δίκτυο καθίσταται απροσπέλαστο από τα παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Από τις παραπάνω διαπιστώσεις και προβλέψεις καθίσταται πρόδηλο ότι η αναβάθμιση – επέκταση του αερολιμένα είναι επιτακτική ανάγκη, όσο επίσης η πλήρης στελέχωσή του με το απαραίτητο και εξειδικευμένο προσωπικό για λειτουργία του επί 24ωρου βάσεως. Σε ό,τι αφορά στη στελέχωση, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην αστυνομική δύναμη, που επιβάλλεται να είναι επαρκής για την ομαλή λειτουργία του αερολιμένα.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ
Το πρώτο βήμα για την επίλυση όλων των προαναφερόμενων προβλημάτων, πέραν των άμεσων παρεμβάσεων στις υφιστάμενες υποδομές (προσθήκη check in, διεύρυνση αίθουσας αναμονής), είναι η τάχιστη υλοποίηση της προς βορρά απαλλοτρίωσης εκτάσεων περίπου 45 στρεμμάτων, η οποία εκκρεμεί από 5ετίας και πλέον.Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε απόφαση για τη διεκδίκηση
1. της αναβάθμισης και επέκτασης των υποδομών και εγκαταστάσεων του Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας, καθώς επίσης για τη στελέχωσή του με το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του επί 24ωρου βάσεως, ώστε να μπορεί να επιτελεί και στο μέλλον το ρόλο του ως μοχλός τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής
2. της βελτίωσης της πρόσβασης, σε συνδυασμό με το νέο άξονα Ριζομύλου – Καλαμάτας και τον αυτοκινητόδρομο με τον οποίο αυτός θα συνδέεται. Η βελτίωση αυτή θα υλοποιηθεί με ευθεία συνδετήρια οδό, που θα ξεκινά από τον άξονα Ριζομύλου – Καλαμάτας και με βόρεια κατεύθυνση θα καταλήγει στην είσοδο του αερολιμένα
3. της βελτίωσης του νυν εθνικού δρόμου Ασπροχώματος – Μεσσήνης, ιδίως με την κατασκευή κυκλικού κόμβου στην παρούσα είσοδο του αερολιμένα, για λόγους ασφαλείας – αποφυγής ατυχημάτων.
Επίσης, το Δημοτικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε το Δήμαρχο για τις παρεμβάσεις προς όλες τις κρατικές αρχές, με σκοπό την υποστήριξη της διεκδίκησης.
Επιστολή Πετράκου για το αεροδρόμιο προς το δημοτικό συμβούλιο και το δήμαρχο Καλαμάτας 30/12/2013
Τις ενέργειες που έχει κάνει για το αεροδρόμιο Καλαμάτας αναφέρει μεταξύ άλλων ο βουλευτής Θανάσης Πετράκος, στην επιστολή του προς το Δημοτικό Συμβούλιο και τον Δήμαρχο Καλαμάτας, με αφορμή την συζήτηση του θέματος. Ο κ. Πετράκος στην επιστολή του σημειώνει:
«Κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Δήμαρχε,
Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Κατ’ αρχάς εύχομαι Χρόνια Πολλά σε όλες και όλους.
Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό το θέμα της σημερινής σας συνεδρίασης για το «Αεροδρόμιο Καλαμάτας». Δυστυχώς βρίσκομαι στην Αθήνα για προγραμματισμένη δουλειά και δεν μπορώ να παραβρεθώ στη σημερινή σημαντική συνεδρίασή σας.
Είναι επείγουσα ανάγκη η αναβάθμιση και η βελτίωση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου για να ανταποκριθεί στον αναπτυξιακό του ρόλο. Αυτό κατά τη γνώμη μου βέβαια συνδέεται με την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών αεροδρομίων. Ανεξάρτητα βέβαια από την άποψη που έχει ο κάθε Σύμβουλος στο θέμα αυτό είναι ανάγκη η συνένωση όλων των δυνάμεων για να πετύχουμε:
Την άμεση δημοπράτηση των έργων για τα οποία υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες.
Την ολοκλήρωση των μελετών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και είναι αναγκαίες για την αναβάθμιση και βελτίωση του αεροδρομίου.
Από την πρώτη στιγμή που μου έκανε την τιμή ο λαός της Μεσσηνίας να με αναδείξει να εκπροσωπήσω τους πολίτες της στο Ελληνικό Κοινοβούλιο θεώρησα ότι το θέμα του αεροδρομίου πρέπει να αποτελέσει βασικό στοιχείο της προσπάθειάς μου για την προώθηση των προβλημάτων του νομού.
Για το λόγο αυτό προχώρησα στις εξής ενέργειες:
Τον Σεπτέμβριο του 2012 είχα συνάντηση με την τότε Διοικήτρια της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κ. Φ. Παπαδημητροπούλου και ζήτησα την αναλυτική ενημέρωση για τον προγραμματισμό της ΥΠΑ.
Στις 19 Απριλίου 2013 είχα συνάντηση με το Γ.Γ του Υπουργείου Μεταφορών κ. Νίκο Σταθόπουλο και του έθεσα την της άμεσης υλοποίησης των απαραίτητων έργων αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας.
Στις 30 Απριλίου 2013 είχα συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χατζηδάκη και τον Αρχηγό ΓΕΑ κ. Τουρνά. Στις συναντήσεις ζήτησα από τον κ. Υπουργό να ενταχθεί το έργο της αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας στο ΕΣΠΑ. Επίσης έθεσα στον Αρχηγό ΓΕΑ το θέμα της παραχώρησης των απαραίτητων χώρων και εκτάσεων.
Επειδή δεν υπήρξε ανταπόκριση κατέθεσα ερώτηση στις 25/11/2013 προς το Υπουργείο Υποδομών και Άμυνας. Δεν υπάρχει απάντηση από το Υπουργείο Υποδομών μέχρι σήμερα.
Με δεδομένο ότι δεν είχε υπάρξει απάντηση, στις 19/11/2013 στη συνάντηση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και στη συζήτηση για το Ν/Σ «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις» έθεσα το θέμα του αεροδρομίου Καλαμάτας και ζήτησα απάντηση από τον αρμόδιο Υπουργό κ Μ. Χρυσοχοΐδη στα συγκεκριμένα ερωτήματα που είχα θέσει στην ερώτηση.
Παράλληλα σας καταθέτω την κοινή Δήλωση με τη Βουλευτή Ευγενία Ουζουνίδου σχετικά με την ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών αεροδρομίων και τον κίνδυνο να κλείσουν πολλά περιφερειακά αεροδρόμια.
Για όλες τις παραπάνω συναντήσεις και ενέργειες σας καταθέτω τα αντίστοιχα Δελτία Τύπου, Ερωτήσεις, Δηλώσεις και Απαντήσεις. Είναι στη κρίση σας ποια από αυτά τα Δελτία Τύπου π.χ. η Ερώτηση ή η τοποθέτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου μπορεί να αναγνωστεί ώστε να ενημερωθούν αναλυτικά τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.
Προφανώς είμαι στη διάθεσή σας για να συμβάλλω με όλες μου τις δυνάμεις ώστε να πετύχουμε τους στόχους που θα καθορίσετε με τις σημερινές σας αποφάσεις.»
«Κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Δήμαρχε,
Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Κατ’ αρχάς εύχομαι Χρόνια Πολλά σε όλες και όλους.
Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό το θέμα της σημερινής σας συνεδρίασης για το «Αεροδρόμιο Καλαμάτας». Δυστυχώς βρίσκομαι στην Αθήνα για προγραμματισμένη δουλειά και δεν μπορώ να παραβρεθώ στη σημερινή σημαντική συνεδρίασή σας.
Είναι επείγουσα ανάγκη η αναβάθμιση και η βελτίωση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου για να ανταποκριθεί στον αναπτυξιακό του ρόλο. Αυτό κατά τη γνώμη μου βέβαια συνδέεται με την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών αεροδρομίων. Ανεξάρτητα βέβαια από την άποψη που έχει ο κάθε Σύμβουλος στο θέμα αυτό είναι ανάγκη η συνένωση όλων των δυνάμεων για να πετύχουμε:
Την άμεση δημοπράτηση των έργων για τα οποία υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες.
Την ολοκλήρωση των μελετών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και είναι αναγκαίες για την αναβάθμιση και βελτίωση του αεροδρομίου.
Από την πρώτη στιγμή που μου έκανε την τιμή ο λαός της Μεσσηνίας να με αναδείξει να εκπροσωπήσω τους πολίτες της στο Ελληνικό Κοινοβούλιο θεώρησα ότι το θέμα του αεροδρομίου πρέπει να αποτελέσει βασικό στοιχείο της προσπάθειάς μου για την προώθηση των προβλημάτων του νομού.
Για το λόγο αυτό προχώρησα στις εξής ενέργειες:
Τον Σεπτέμβριο του 2012 είχα συνάντηση με την τότε Διοικήτρια της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κ. Φ. Παπαδημητροπούλου και ζήτησα την αναλυτική ενημέρωση για τον προγραμματισμό της ΥΠΑ.
Στις 19 Απριλίου 2013 είχα συνάντηση με το Γ.Γ του Υπουργείου Μεταφορών κ. Νίκο Σταθόπουλο και του έθεσα την της άμεσης υλοποίησης των απαραίτητων έργων αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας.
Στις 30 Απριλίου 2013 είχα συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χατζηδάκη και τον Αρχηγό ΓΕΑ κ. Τουρνά. Στις συναντήσεις ζήτησα από τον κ. Υπουργό να ενταχθεί το έργο της αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας στο ΕΣΠΑ. Επίσης έθεσα στον Αρχηγό ΓΕΑ το θέμα της παραχώρησης των απαραίτητων χώρων και εκτάσεων.
Επειδή δεν υπήρξε ανταπόκριση κατέθεσα ερώτηση στις 25/11/2013 προς το Υπουργείο Υποδομών και Άμυνας. Δεν υπάρχει απάντηση από το Υπουργείο Υποδομών μέχρι σήμερα.
Με δεδομένο ότι δεν είχε υπάρξει απάντηση, στις 19/11/2013 στη συνάντηση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και στη συζήτηση για το Ν/Σ «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις» έθεσα το θέμα του αεροδρομίου Καλαμάτας και ζήτησα απάντηση από τον αρμόδιο Υπουργό κ Μ. Χρυσοχοΐδη στα συγκεκριμένα ερωτήματα που είχα θέσει στην ερώτηση.
Παράλληλα σας καταθέτω την κοινή Δήλωση με τη Βουλευτή Ευγενία Ουζουνίδου σχετικά με την ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών αεροδρομίων και τον κίνδυνο να κλείσουν πολλά περιφερειακά αεροδρόμια.
Για όλες τις παραπάνω συναντήσεις και ενέργειες σας καταθέτω τα αντίστοιχα Δελτία Τύπου, Ερωτήσεις, Δηλώσεις και Απαντήσεις. Είναι στη κρίση σας ποια από αυτά τα Δελτία Τύπου π.χ. η Ερώτηση ή η τοποθέτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου μπορεί να αναγνωστεί ώστε να ενημερωθούν αναλυτικά τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.
Προφανώς είμαι στη διάθεσή σας για να συμβάλλω με όλες μου τις δυνάμεις ώστε να πετύχουμε τους στόχους που θα καθορίσετε με τις σημερινές σας αποφάσεις.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου