Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

Η αναβάθμιση του αεροδρομίου που έχει να κάνει με την δημιουργία νέων τουριστικών μονάδων με πρώτη την Costa Navarino.

 
 
 Η αναβάθμιση του αεροδρομίου και το αυτοδιοικητικό ενδιαφέρον Γράφτηκε από τον 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 

Η πλέον τετριμμένη διαπίστωση τον τελευταίο καιρό είναι πως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί κόμβο.
 
Και η πλέον συνηθισμένη δήλωση μετά από κάθε ανακοίνωση νέου δρομολογίου είναι των περιφερειακών παραγόντων πως… αποδίδει η πολιτική τους. Αυτό με αφορμή και τα όσα ακολούθησαν την ανακοίνωση της Easy Jet για καθιέρωση αεροπορικής σύνδεσης με το Αμβούργο.
Αυτό που εξ αρχής θα πρέπει να επισημάνουμε, είναι πως οι δυνατότητες αυτές της Καλαμάτας είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες, αλλά τώρα αρχίζουν να φαίνονται για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την δημιουργία νέων τουριστικών μονάδων με πρώτη την Costa Navarino, με ένα τουριστικό ρεύμα που αναπτύσσεται από νέες χώρες όπως η Ρωσία και με μια συστηματική προσπάθεια ορισμένων ανθρώπων στις Σκανδιναβικές Χώρες.
Ο δεύτερος σχετίζεται με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και είναι σε μια ορισμένη συνάφεια με τον πρώτο. Η ελαχιστοποίηση των αποστάσεων διευρύνει την ακτίνα στην οποία εξυπηρετούνται οι επιβάτες των γραμμών και κατά συνέπεια αυξάνεται το μεταφορικό έργο. Από την άλλη πλευρά η γειτνίαση με την Αθήνα ενισχύει τη θέση της περιοχής ως κέντρο εξόρμησης όχι μόνον στα αξιοθέατα της Πελοποννήσου αλλά και στην πρωτεύουσα.
Η προοπτική είναι ενθαρρυντική καθώς ήδη είναι σε εξέλιξη το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη, υπάρχει η υπόσχεση για την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού και υπάρχουν θετικά σημάδια βελτιώσεων σε τμήματα του εσωτερικού οδικού δικτύου.
Με δεδομένα αυτά τα πράγματα είναι αρκετά απλά, ειδικά σε ό,τι αφορά στις εταιρείες χαμηλού κόστους. Οι οποίες βλέπουν να δημιουργείται μια καινούργια αγορά, μυρίζονται κέρδος και χρηματοδοτούνται εμμέσως από τις τοπικές κοινωνίες. Οι σχέσεις εταιρειών και φορέων δεν είναι πάντα ομαλές και ευθύγραμμες, καθώς κάποιες φορές έχουν δημιουργηθεί προβλήματα από υπερβολικές απαιτήσεις αφού οι αεροπορικές εταιρείες είναι σε θέση ισχύος απέναντι στην τοπική τουριστική αγορά. Αναγκαίες επισημάνσεις για να μην δημιουργούνται αυταπάτες σε σχέση με ορισμένες πολιτικές και να έχουμε υπόψη μας κάθε φορά τους κινδύνους, αν δεν εδραιωθεί η θέση του αεροδρομίου στις διεθνείς μεταφορές και δεν ισχυροποιηθεί η ευρύτερη περιοχή ως προορισμός με πολλά πλεονεκτήματα και εναλλακτικές δυνατότητες.
Ολα αυτά όμως δεν μπορούν να γίνουν χωρίς την αναβάθμιση των υποδομών στον αεροσταθμό και το αεροδρόμιο. Οι υποσχέσεις Χρυσοχοΐδη στην πρόσφατη συζήτηση που έγινε στη Βουλή, δεν μπορεί παρά να δημιουργούν προβληματισμό. Από ένα μεγάλο φάσμα έργων που πρέπει να γίνουν και έχουν καταγραφεί σε σχετική μελέτη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ελάχιστα μόνον φαίνεται να προωθούνται κάποια στιγμή και αυτά δεν είναι τα σημαντικότερα.
Μέχρι τώρα οι τοπικοί παράγοντες περί τα άλλα τυρβάζουν πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Εντυπωσιακή είναι η απουσία της αυτοδιοίκησης, οι παράγοντες της οποίας κάνουν ό,τι είναι δυνατόν να μην κοντραριστούν ούτε και για τα σημαντικότερα των θεμάτων με τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη. Ο οποίος αθέτησε το σύνολο των εξαγγελιών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, ενδιαφερόμενος μόνον για το αεροδρόμιο της Τρίπολης. Η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας εκμηδενίζει ουσιαστικά τις πιθανότητες να μετατραπεί το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης σε πολιτικό και ως εκ τούτου το ενδιαφέρον του κ. Τατούλη στην πράξη είναι μηδενικό.
 
Με τα πολλά όμως ξύπνησε και ο Δήμος Καλαμάτας, καθώς η αντιδήμαρχος Π. Ντίντα ανακοίνωσε ότι θα συζητηθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο τα ζητήματα που τίθενται διαρκώς εδώ και τουλάχιστον 5 χρόνια, αλλά ουδέποτε ασχολήθηκε μέχρι σήμερα. Δεν γνωρίζουμε τους λόγους του αιφνίδιου ενδιαφέροντος, ελπίζουμε όμως να είναι ουσιαστικοί και όχι ένα προεκλογικό τρικ.
Ηλίας Μπιτσάνης
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/kalimera-perifereia/item/32057-aerodromio-dimos-endiaferon
Posted by Picasa

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου