Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για Ριζόμυλο-Πύλο-Μεθώνη Γράφτηκε από τον Γιάννης Σινάπης
Τους περιβαλλοντικούς όρους για τη βελτίωση του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη που περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Πύλου, ενός από τα πιο σημαντικά έργα που σχεδιάζονται στη Μεσσηνία για το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ενέκρινε ο γ.γ, Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μανώλης Αγγελάκας.
Σύμφωνα με τους εγκεκριμένους όρους: Το συνολικό έργο που χωροθετείται από τη βόρεια είσοδο της Μεθώνης έως τον Ριζόμυλο, είναι μήκους 37 περίπου χιλιομέτρων. Το πλάτος του δρόμου θα είναι 11 μέτρα, με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ., διαγράμμιση πλάτους 0,25 μ. και μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων πλάτους 1,50 μ. ανά κατεύθυνση. Εξαίρεση αποτελούν τα
τμήματα: α) από τον ισόπεδο κυκλικό κόμβο προς Φοινικούντα μέχρι την είσοδο στη Μεθώνη μήκους 772,40 μ. όπου εφαρμόζεται τυπική διατομή αστικού τύπου λόγω αρχαιολογικών απαιτήσεων, πλάτους οδοστρώματος 7 μ., β) από τον ανισόπεδο κόμβο προς Πύλο και Κορώνη (προς το Ριζόμυλο) μέχρι το τέλος της χάραξης (συναρμογή με τη μελέτη Ριζόμυλος - Καλαμάτα) μήκους 3,5 χλμ. περίπου, όπου εφαρμόζεται συνολικό εύρος ασφαλτοστρωμένου οδοστρώματος 17 μέτρων, με κεντρική νησίδα πλάτους 2 μ. με αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας και 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,50 μ.
Το συνολικό έργο αποτελείται από τρία επιμέρους τμήματα: Τμήμα Α: Πύλος - Ριζόμυλος. Η αφετηρία του άξονα χωροθετείται κοντά στην Πύλο σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά, από τη θέση γνωστή ως "μηδέν" και ταυτίζεται με τη Χ.Θ. 9+786,81 της μελέτης "ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου". Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος - Καλαμάτα. Τμήμα Β: Πύλος - Μεθώνη. Η αφετηρία του άξονα χωροθετείται επί της υφισταμένης εθνικής οδού Πύλος - Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης "ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου". Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της Μεθώνης. Τμήμα Γ: Παράκαμψη Πύλου. Η παράκαμψη αυτή αποτελεί τμήμα της εγκεκριμένης προμελέτης "ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» και συνδέει τα δύο τμήματα της μελέτης Πύλος - Ριζόμυλος και Πύλος - Μεθώνη.
Σύμφωνα με αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού: Στο τμήμα Πύλος - Ριζόμυλος εγκρίνεται η υιοθέτηση της λύσης προστασίας
του παλιού υδραγωγείου του Νιόκαστρου Πύλου. Στην περιοχή του Ριζόμυλου προτείνεται η υιοθέτηση της όδευσης της πορείας του έργου νότια της υφιστάμενης οδού και του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου Νιχωρίων - Καρποφόρας, καθώς η απόσταση από τα όρια
της κήρυξης είναι ίδια σε σχέση και με την παραλλαγή, που είχε εγκριθεί στη διαδικασία έγκρισης της προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Για το τμήμα Πύλου - Μεθώνης εγκρίνεται η λύση, η οποία
αποτελεί ουσιαστικά βελτίωση του υφιστάμενου οδικού άξονα, από το σημείο έναρξης της οδού μέχρι τον κόμβο προς Φοινικούντα, με βασική προϋπόθεση να μη θιγούν τα εντοπισμένα παλαιά γεφύρια επί του άξονα, καθώς και τα τμήματα του σωζόμενου υδραγωγείου, το οποίο δε φαίνεται να επηρεάζεται με βάση την προτεινόμενη νέα χάραξη. Για το υπόλοιπο τμήμα, από τον κόμβο προς Φοινικούντα έως το τέλος της χάραξης της λύσης 1, πλησίον του ενετικού φρέατος της πλατείας Λιμαριζίου, εντός των ορίων του παραδοσιακού οικισμού της Μεθώνης εγκρίνεται η διαπλάτυνση του δρόμου στα 7 μ. με τη δημιουργία πεζοδρομίων εκατέρωθεν πλάτους 1,75 μ.
Ακόμα, στο στάδιο της οριστικής μελέτης οδοποιίας και κόμβων ζητείται, μεταξύ άλλων: Να πραγματοποιηθεί κατάλληλος επανασχεδιασμός του ισόπεδου κόμβου προς Καζάρμα και
Χαραυγή, ώστε να υπάρξει ασφαλής και κατάλληλη σύνδεση που θα εξυπηρετήσει και τους χρήστες του νέου οδικού άξονα που κινούνται από και προς Χώρα, Γαργαλιάνους κ.λπ. Να μελετηθεί η δυνατότητα επέκτασης ή διαμόρφωσης - βελτίωσης της κάθετης οδού που προβλέπεται στον ισόπεδο κόμβο προς Χανδρινού και πηγές Κουμπέ έως και τη διασταύρωση με την υφιστάμενη εθνική οδό. Να σχεδιαστούν κατάλληλα οι διαστάσεις όλων των οχετών και γεφυρών του έργου, προκειμένου να εξυπηρετούν και τη λειτουργία των περασμάτων άγριων ζώων (τσακάλια και αγριογούρουνα). Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/32044-oroi
τμήματα: α) από τον ισόπεδο κυκλικό κόμβο προς Φοινικούντα μέχρι την είσοδο στη Μεθώνη μήκους 772,40 μ. όπου εφαρμόζεται τυπική διατομή αστικού τύπου λόγω αρχαιολογικών απαιτήσεων, πλάτους οδοστρώματος 7 μ., β) από τον ανισόπεδο κόμβο προς Πύλο και Κορώνη (προς το Ριζόμυλο) μέχρι το τέλος της χάραξης (συναρμογή με τη μελέτη Ριζόμυλος - Καλαμάτα) μήκους 3,5 χλμ. περίπου, όπου εφαρμόζεται συνολικό εύρος ασφαλτοστρωμένου οδοστρώματος 17 μέτρων, με κεντρική νησίδα πλάτους 2 μ. με αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας και 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,50 μ.
Το συνολικό έργο αποτελείται από τρία επιμέρους τμήματα: Τμήμα Α: Πύλος - Ριζόμυλος. Η αφετηρία του άξονα χωροθετείται κοντά στην Πύλο σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά, από τη θέση γνωστή ως "μηδέν" και ταυτίζεται με τη Χ.Θ. 9+786,81 της μελέτης "ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου". Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος - Καλαμάτα. Τμήμα Β: Πύλος - Μεθώνη. Η αφετηρία του άξονα χωροθετείται επί της υφισταμένης εθνικής οδού Πύλος - Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης "ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου". Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της Μεθώνης. Τμήμα Γ: Παράκαμψη Πύλου. Η παράκαμψη αυτή αποτελεί τμήμα της εγκεκριμένης προμελέτης "ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» και συνδέει τα δύο τμήματα της μελέτης Πύλος - Ριζόμυλος και Πύλος - Μεθώνη.
Σύμφωνα με αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού: Στο τμήμα Πύλος - Ριζόμυλος εγκρίνεται η υιοθέτηση της λύσης προστασίας
του παλιού υδραγωγείου του Νιόκαστρου Πύλου. Στην περιοχή του Ριζόμυλου προτείνεται η υιοθέτηση της όδευσης της πορείας του έργου νότια της υφιστάμενης οδού και του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου Νιχωρίων - Καρποφόρας, καθώς η απόσταση από τα όρια
της κήρυξης είναι ίδια σε σχέση και με την παραλλαγή, που είχε εγκριθεί στη διαδικασία έγκρισης της προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Για το τμήμα Πύλου - Μεθώνης εγκρίνεται η λύση, η οποία
αποτελεί ουσιαστικά βελτίωση του υφιστάμενου οδικού άξονα, από το σημείο έναρξης της οδού μέχρι τον κόμβο προς Φοινικούντα, με βασική προϋπόθεση να μη θιγούν τα εντοπισμένα παλαιά γεφύρια επί του άξονα, καθώς και τα τμήματα του σωζόμενου υδραγωγείου, το οποίο δε φαίνεται να επηρεάζεται με βάση την προτεινόμενη νέα χάραξη. Για το υπόλοιπο τμήμα, από τον κόμβο προς Φοινικούντα έως το τέλος της χάραξης της λύσης 1, πλησίον του ενετικού φρέατος της πλατείας Λιμαριζίου, εντός των ορίων του παραδοσιακού οικισμού της Μεθώνης εγκρίνεται η διαπλάτυνση του δρόμου στα 7 μ. με τη δημιουργία πεζοδρομίων εκατέρωθεν πλάτους 1,75 μ.
Ακόμα, στο στάδιο της οριστικής μελέτης οδοποιίας και κόμβων ζητείται, μεταξύ άλλων: Να πραγματοποιηθεί κατάλληλος επανασχεδιασμός του ισόπεδου κόμβου προς Καζάρμα και
Χαραυγή, ώστε να υπάρξει ασφαλής και κατάλληλη σύνδεση που θα εξυπηρετήσει και τους χρήστες του νέου οδικού άξονα που κινούνται από και προς Χώρα, Γαργαλιάνους κ.λπ. Να μελετηθεί η δυνατότητα επέκτασης ή διαμόρφωσης - βελτίωσης της κάθετης οδού που προβλέπεται στον ισόπεδο κόμβο προς Χανδρινού και πηγές Κουμπέ έως και τη διασταύρωση με την υφιστάμενη εθνική οδό. Να σχεδιαστούν κατάλληλα οι διαστάσεις όλων των οχετών και γεφυρών του έργου, προκειμένου να εξυπηρετούν και τη λειτουργία των περασμάτων άγριων ζώων (τσακάλια και αγριογούρουνα). Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/32044-oroi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου