Στο Δημοτικό Συμβούλιο η αναβάθμιση του αερολιμένα Καλαμάτας
26/12/2013
Στην τελευταία
συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας για τη φετινή χρονιά, στις 30
Δεκεμβρίου, θα τεθεί προς συζήτηση η αναβάθμιση του αερολιμένα Καλαμάτας
«Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», στο πλαίσιο της διεκδίκησης να υλοποιηθούν
άμεσα αναγκαίες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία του αεροδρομίου, σύμφωνα
με όσα ανέφερε χθες σε συνέντευξη Τύπου η εντεταλμένη για θέματα Ανάπτυξης
δημοτική σύμβουλος, Παναγιώτα Ντίντα.
Η κα Ντίντα σημείωσε ότι ο δήμαρχος πρόκειται να συναντηθεί για το θέμα αυτό και με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχ. Χρυσοχοΐδη.
Όπως ανέφερε, στο αεροδρόμιο Καλαμάτας έχουν εντοπισθεί προβλήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης, δεδομένου ότι οι αφίξεις αυξήθηκαν το 2013 κατά 70% σε σχέση με το 2012, ενώ το 2014 αναμένεται περαιτέρω αύξηση κατά 50%. «Είμαστε πλέον, σχολίασε, μια περιοχή που αναπτύσσεται τουριστικά με πολύ γρήγορους ρυθμούς και σίγουρα τον πρώτο λόγο στην ανάπτυξη προσδοκούμε να παίξει το αεροδρόμιο». Πρόσθεσε δε, ότι έχουν ήδη αλλάξει τα δεδομένα που υπήρχαν από το 1985, όταν κατασκευάστηκε το αεροδρόμιο, που ήταν πανελλαδικά το πρώτο σε ποσοστά αύξησης κίνησης εξωτερικού, αφού εκτελούνται πτήσεις από Ολλανδία, Τσεχία, Ρωσία, Γερμανία, Νορβηγία, Μεγ. Βρετανία, Αυστρία, Ιταλία και Ουκρανία και, κατά συνέπεια, πρέπει να επιλυθούν το συντομότερο τα εξής ζητήματα:
-Μικρή επιφάνεια του αεροσταθμού
-Μικρή επιφάνεια του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών
-Περιορισμένος χώρος για τη στάθμευση αυτοκινήτων
-Ολιγάριθμα check-in counters
-Λίγες ταινίες μεταφοράς αποσκευών.
Σημείωσε δε πως είναι αναγκαία η άμεση κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών για την απαλλοτρίωση 45 στρεμμάτων προς βορρά του αεροσταθμού, θέμα που εκκρεμεί εδώ και 5 χρόνια, ενώ η απαλλοτρίωση θα δώσει «ανάσα» στη λειτουργία του αεροσταθμού και άλλων τμημάτων του πολιτικού αεροδρομίου.
Χωροταξικό για Τουρισμό
Αναφερόμενη στην ένταξη της Καλαμάτας στο νέο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό, καθώς το λιμάνι της περιλαμβάνεται σε αυτά που προβλέπεται η δημιουργία εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας (portsofcall), εξέφρασε την ιδιαίτερη ευχαρίστηση της Δημοτικής Αρχής. «Αυτό», είπε χαρακτηριστικά, «ήταν ένα ιδιαίτερα κρίσιμο σημείο σε επίπεδο στρατηγικής, γιατί μας επιτρέπει να διεκδικήσουμε χρηματοδοτήσεις».
Στο νέο Χωροταξικό για τον Τουρισμό προβλέπεται η δημιουργία εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας (ports of call) στις εξής περιοχές: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Κατάκολο, Ρόδος, Βόλος, Καβάλα, Κως, Πάτμος, Πύλος, Μύκονος, Σαντορίνη, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κρήτη.
Όσον αφορά στις τουριστικές μονάδες με γήπεδα γκολφ, είναι πλέον δυνατόν να χωροθετούνται στις περιοχές αστικών κέντρων ή/και κύριων τουριστικών προορισμών όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, τα Ιωάννινα, η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Ζάκυνθος και η Κως, όπως και στις Περιφερειακές Ενότητες Ηλείας, Μεσσηνίας, Χαλκιδικής, Αχαΐας, Αργολίδας, Λευκάδας, Αιτωλοακαρνανίας και Κεφαλλονιάς.
Επίσης, υπογράμμισε το γεγονός ότι από το νέο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό αναδεικνύεται η δυνατότητα ολοκλήρωσης αστικών αναπλάσεων, μέσω της οποίας θα αναδειχθεί το ιστορικό κέντρο πόλεων που επιδιώκουν να αναπτύξουν τον αστικό τουρισμό, όπως η Καλαμάτα. «Πρόκειται για τομέα στον οποίο ο Δήμος Καλαμάτας έχει ήδη κάνει σημαντική δουλειά, ιδίως με τις αναπλάσεις – πεζοδρομήσεις στις οποίες έχει προβεί, την οποία και προτίθεται να συνεχίσει», κατέληξε.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Η κα Ντίντα σημείωσε ότι ο δήμαρχος πρόκειται να συναντηθεί για το θέμα αυτό και με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχ. Χρυσοχοΐδη.
Όπως ανέφερε, στο αεροδρόμιο Καλαμάτας έχουν εντοπισθεί προβλήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης, δεδομένου ότι οι αφίξεις αυξήθηκαν το 2013 κατά 70% σε σχέση με το 2012, ενώ το 2014 αναμένεται περαιτέρω αύξηση κατά 50%. «Είμαστε πλέον, σχολίασε, μια περιοχή που αναπτύσσεται τουριστικά με πολύ γρήγορους ρυθμούς και σίγουρα τον πρώτο λόγο στην ανάπτυξη προσδοκούμε να παίξει το αεροδρόμιο». Πρόσθεσε δε, ότι έχουν ήδη αλλάξει τα δεδομένα που υπήρχαν από το 1985, όταν κατασκευάστηκε το αεροδρόμιο, που ήταν πανελλαδικά το πρώτο σε ποσοστά αύξησης κίνησης εξωτερικού, αφού εκτελούνται πτήσεις από Ολλανδία, Τσεχία, Ρωσία, Γερμανία, Νορβηγία, Μεγ. Βρετανία, Αυστρία, Ιταλία και Ουκρανία και, κατά συνέπεια, πρέπει να επιλυθούν το συντομότερο τα εξής ζητήματα:
-Μικρή επιφάνεια του αεροσταθμού
-Μικρή επιφάνεια του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών
-Περιορισμένος χώρος για τη στάθμευση αυτοκινήτων
-Ολιγάριθμα check-in counters
-Λίγες ταινίες μεταφοράς αποσκευών.
Σημείωσε δε πως είναι αναγκαία η άμεση κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών για την απαλλοτρίωση 45 στρεμμάτων προς βορρά του αεροσταθμού, θέμα που εκκρεμεί εδώ και 5 χρόνια, ενώ η απαλλοτρίωση θα δώσει «ανάσα» στη λειτουργία του αεροσταθμού και άλλων τμημάτων του πολιτικού αεροδρομίου.
Χωροταξικό για Τουρισμό
Αναφερόμενη στην ένταξη της Καλαμάτας στο νέο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό, καθώς το λιμάνι της περιλαμβάνεται σε αυτά που προβλέπεται η δημιουργία εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας (portsofcall), εξέφρασε την ιδιαίτερη ευχαρίστηση της Δημοτικής Αρχής. «Αυτό», είπε χαρακτηριστικά, «ήταν ένα ιδιαίτερα κρίσιμο σημείο σε επίπεδο στρατηγικής, γιατί μας επιτρέπει να διεκδικήσουμε χρηματοδοτήσεις».
Στο νέο Χωροταξικό για τον Τουρισμό προβλέπεται η δημιουργία εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας (ports of call) στις εξής περιοχές: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Κατάκολο, Ρόδος, Βόλος, Καβάλα, Κως, Πάτμος, Πύλος, Μύκονος, Σαντορίνη, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κρήτη.
Όσον αφορά στις τουριστικές μονάδες με γήπεδα γκολφ, είναι πλέον δυνατόν να χωροθετούνται στις περιοχές αστικών κέντρων ή/και κύριων τουριστικών προορισμών όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, τα Ιωάννινα, η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Ζάκυνθος και η Κως, όπως και στις Περιφερειακές Ενότητες Ηλείας, Μεσσηνίας, Χαλκιδικής, Αχαΐας, Αργολίδας, Λευκάδας, Αιτωλοακαρνανίας και Κεφαλλονιάς.
Επίσης, υπογράμμισε το γεγονός ότι από το νέο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό αναδεικνύεται η δυνατότητα ολοκλήρωσης αστικών αναπλάσεων, μέσω της οποίας θα αναδειχθεί το ιστορικό κέντρο πόλεων που επιδιώκουν να αναπτύξουν τον αστικό τουρισμό, όπως η Καλαμάτα. «Πρόκειται για τομέα στον οποίο ο Δήμος Καλαμάτας έχει ήδη κάνει σημαντική δουλειά, ιδίως με τις αναπλάσεις – πεζοδρομήσεις στις οποίες έχει προβεί, την οποία και προτίθεται να συνεχίσει», κατέληξε.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου