«Πέφτουν» οι υπογραφές από το ΓΕΑ για τις παραχωρήσεις στο αεροδρόμιο Καλαμάτας
Τελευταία Ενημέρωση: 25/04/2014
ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ
Της Βίκυς Βετουλάκη
Οι τελικές υπογραφές από το ΓΕΑ αναμένονται σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα παραχωρήσεων για να δημιουργηθούν οι διευκολύνσεις στο πολιτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας και να επεκταθούν οι χώροι στάθμευσης.
Αυτό απάντησε ερωτώμενη από το «Θάρρος» η θεματική αντιπεριφερειάρχης, Ντίνα Νικολάκου, επισημαίνοντας πως είναι ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα.
Νωρίτερα, σε δηλώσεις του ο τοπικός αντιπεριφερειάρχης Γ. Αργυράκης, είχε τονίσει πως τα έργα ύψους 15 εκ. ευρώ που έχει αναγγείλει ο περιφερειάρχης κ. Τατούλης εκφράζουν την ειλημμένη πολιτική του βούληση να ενταχθούν και να εκτελεσθούν τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου στο πρόγραμμα 2014-2020.
Τελική ευθεία
Η κα Νικολάκου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πολύ καλή συνεργασία Περιφέρειας και ΥΠΑ γενικότερα, όχι μόνο για τα ζητήματα των παραχωρήσεων, αλλά και για τα υπόλοιπα έργα εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Καλαμάτας: «Φαίνεται ότι υπάρχει θετικό αποτέλεσμα και βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Με δεδομένη, μάλιστα, τη δημοπράτηση και την έναρξη εργασιών στον κόμβο, όπου θα έχουμε καλύτερη και ασφαλέστερη προσβασιμότητα με φωτισμό και εκσυγχρονισμό, τη δυνατότητα μεγαλύτερου πάρκινγκ, αλλά κυρίως το ότι βρισκόμαστε στο στάδιο της αξιολόγησης, έτσι ώστε να ενταχθεί χρηματοδοτικά ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός της Περιφέρειας σε σχέση με τους αεροδιαδρόμους, τον πύργο ελέγχου, τους χώρους εισόδου του αεροδρομίου και να καταστεί ένας απολύτως ανταγωνιστικός διεθνής αερολιμένας.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, που όψιμα θυμούνται όλοι, δεν ήταν μια απλή περίπτωση. Δεκαετίες η κεντρική διοίκηση και λιγότερο η Τοπική Αυτοδιοίκηση μιλούσαν για εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου με εκατομμύρια ευρώ, που ποτέ δεν έγιναν και ως Περιφερειακή Αρχή θεωρούμε ότι αυτά τα 3,5 χρόνια, που είναι μια κουτσουρεμένη θητεία, η Περιφέρεια Πελοποννήσου έβαλε στο επίκεντρο της συζήτησης από την πρώτη στιγμή το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Τα αποτελέσματα είναι ορατά. Επίσης, οι προσπάθειες που έκανε η Περιφέρεια για τον τουρισμό ανέδειξαν περισσότερο από ποτέ την αναγκαιότητα της επέκτασης και του εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου».
Οι άλλες υπηρεσίες
Από την πλευρά του, για το θέμα των έργων αναβάθμισης, ο κ. Αργυράκης είπε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας για τη «Νέα Πελοπόννησο» και τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας, μιας και η έντονη ανάπτυξη της κίνησής του σε αφίξεις – αναχωρήσεις που έχει επιτευχθεί την τελευταία τριετία και με τη συμβολή της αιρετής Περιφέρειας, έχει καταστήσει αναγκαία την επέκτασή του σε χώρους στάθμευσης αεροσκαφών, χώρους αφίξεων – αναχωρήσεων και γενικότερα τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του.
«Οφείλουμε, όμως, όλοι να γνωρίζουμε ότι η ταχύτητα ωρίμανσης ένταξης και εκτέλεσης τέτοιων έργων σε ευαίσθητους χώρους, όπως είναι τα αεροδρόμια, όπου εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες, όπως η ΥΠΑ και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, εξαρτάται και από το πόσο γρήγορα θα προωθήσουν τις διαδικασίες οι υπηρεσίες αυτές στους τομείς που εμπλέκονται.
Κλασσικό παράδειγμα χρονικής υστέρησης είναι ότι ο φάκελος της κατασκευής του κόμβου στο αεροδρόμιο που τώρα θα ξεκινήσει, καθυστερούσε στα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για πάνω από ένα χρόνο, χωρίς να φταίει σε τίποτα η αιρετή Περιφέρεια», σημείωσε ο κ. Αργυράκης.
- See more at: http://www.tharrosnews.gr/news/content/%C2%AB%CF%80%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BD%C2%BB-%CE%BF%CE%B9-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%B5%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%82#sthash.saYTa82G.dpufΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ
Της Βίκυς Βετουλάκη
Οι τελικές υπογραφές από το ΓΕΑ αναμένονται σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα παραχωρήσεων για να δημιουργηθούν οι διευκολύνσεις στο πολιτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας και να επεκταθούν οι χώροι στάθμευσης.
Αυτό απάντησε ερωτώμενη από το «Θάρρος» η θεματική αντιπεριφερειάρχης, Ντίνα Νικολάκου, επισημαίνοντας πως είναι ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα.
Νωρίτερα, σε δηλώσεις του ο τοπικός αντιπεριφερειάρχης Γ. Αργυράκης, είχε τονίσει πως τα έργα ύψους 15 εκ. ευρώ που έχει αναγγείλει ο περιφερειάρχης κ. Τατούλης εκφράζουν την ειλημμένη πολιτική του βούληση να ενταχθούν και να εκτελεσθούν τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου στο πρόγραμμα 2014-2020.
Τελική ευθεία
Η κα Νικολάκου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πολύ καλή συνεργασία Περιφέρειας και ΥΠΑ γενικότερα, όχι μόνο για τα ζητήματα των παραχωρήσεων, αλλά και για τα υπόλοιπα έργα εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Καλαμάτας: «Φαίνεται ότι υπάρχει θετικό αποτέλεσμα και βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Με δεδομένη, μάλιστα, τη δημοπράτηση και την έναρξη εργασιών στον κόμβο, όπου θα έχουμε καλύτερη και ασφαλέστερη προσβασιμότητα με φωτισμό και εκσυγχρονισμό, τη δυνατότητα μεγαλύτερου πάρκινγκ, αλλά κυρίως το ότι βρισκόμαστε στο στάδιο της αξιολόγησης, έτσι ώστε να ενταχθεί χρηματοδοτικά ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός της Περιφέρειας σε σχέση με τους αεροδιαδρόμους, τον πύργο ελέγχου, τους χώρους εισόδου του αεροδρομίου και να καταστεί ένας απολύτως ανταγωνιστικός διεθνής αερολιμένας.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, που όψιμα θυμούνται όλοι, δεν ήταν μια απλή περίπτωση. Δεκαετίες η κεντρική διοίκηση και λιγότερο η Τοπική Αυτοδιοίκηση μιλούσαν για εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου με εκατομμύρια ευρώ, που ποτέ δεν έγιναν και ως Περιφερειακή Αρχή θεωρούμε ότι αυτά τα 3,5 χρόνια, που είναι μια κουτσουρεμένη θητεία, η Περιφέρεια Πελοποννήσου έβαλε στο επίκεντρο της συζήτησης από την πρώτη στιγμή το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Τα αποτελέσματα είναι ορατά. Επίσης, οι προσπάθειες που έκανε η Περιφέρεια για τον τουρισμό ανέδειξαν περισσότερο από ποτέ την αναγκαιότητα της επέκτασης και του εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου».
Οι άλλες υπηρεσίες
Από την πλευρά του, για το θέμα των έργων αναβάθμισης, ο κ. Αργυράκης είπε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας για τη «Νέα Πελοπόννησο» και τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας, μιας και η έντονη ανάπτυξη της κίνησής του σε αφίξεις – αναχωρήσεις που έχει επιτευχθεί την τελευταία τριετία και με τη συμβολή της αιρετής Περιφέρειας, έχει καταστήσει αναγκαία την επέκτασή του σε χώρους στάθμευσης αεροσκαφών, χώρους αφίξεων – αναχωρήσεων και γενικότερα τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του.
«Οφείλουμε, όμως, όλοι να γνωρίζουμε ότι η ταχύτητα ωρίμανσης ένταξης και εκτέλεσης τέτοιων έργων σε ευαίσθητους χώρους, όπως είναι τα αεροδρόμια, όπου εμπλέκονται και άλλες υπηρεσίες, όπως η ΥΠΑ και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, εξαρτάται και από το πόσο γρήγορα θα προωθήσουν τις διαδικασίες οι υπηρεσίες αυτές στους τομείς που εμπλέκονται.
Κλασσικό παράδειγμα χρονικής υστέρησης είναι ότι ο φάκελος της κατασκευής του κόμβου στο αεροδρόμιο που τώρα θα ξεκινήσει, καθυστερούσε στα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για πάνω από ένα χρόνο, χωρίς να φταίει σε τίποτα η αιρετή Περιφέρεια», σημείωσε ο κ. Αργυράκης.
Ο Αργυράκης απαλλάσσει των ευθυνών τον Τατούλη: "Η κυβέρνηση φταίει για το αεροδρόμιο"!Γράφτηκε από τον Γιάννης Σινάπης
Στην κυβέρνηση και συγκεκριμένα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, που καθυστερούν τις μελέτες και τις εγκρίσεις, επέρριψε τις ευθύνες για τη μη υλοποίηση των έργων αναβάθμισης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Γιάννης Αργυράκης. Ουσιαστικά ο κ. Αργυράκης για να απαλλάξει από τις ευθύνες τον κ. Τατούλη τις φορτώνει στην κυβέρνηση Σαμαρά και ειδικότερα στον Αρκά υπουργό Εθνικής Αμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο.
Απαντώντας σε ερώτησή μας, ανέφερε ότι τα έργα ύψους 15 εκ. ευρώ που έχει εξαγγείλει ο κ. Τατούλης από το 2012, πάνε για το επόμενο πρόγραμμα, 2014 - 2020.
«Είναι και στρατιωτικό το αεροδρόμιο. Κάτι που θέλεις να κάνεις, περνάει από την ΥΠΑ και το υπουργείο Εθνικής Αμυνας», απάντησε αρχικά ο κ. Αργυράκης. Πρόσθεσε, μεταξύ άλλων, ότι «το πόσο θα εξελιχθεί το έργο, έχει να κάνει με την ωριμότητα των μελετών και τις εγκρίσεις που απαιτούνται. Υπάρχει ανάγκη για χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών, για επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεων. Για τον κόμβο που θέλαμε να φτιάξουμε, χωρίς να ευθύνεται η Περιφέρεια, "έφαγε" 1 χρόνο στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Δεν είναι τόσο εύκολο, πέρα από προθέσεις και επιθυμίες».
Ο αντιπεριφερειάρχης υποστήριξε ότι «υπάρχει πολιτική βούληση από την Περιφέρεια, γιατί το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι η κεντρική πύλη στην Περιφέρεια» κι έκανε λόγο για το συγκριτικό πλεονέκτημα του τουρισμού στη Μεσσηνία, των μεγάλων τουριστικών μονάδων και όχι μόνο την Costa Navarino.
«Η Πολιτεία οφείλει να κάνει τα απαραίτητα έργα. Το πότε θα ολοκληρωθούν δεν είναι αποκλειστικά ευθύνη της Περιφέρειας», είπε ο κ. Αργυράκης και συμπλήρωσε πως «είναι στις προθέσεις της να κάνει τα αναγκαία έργα». Παρατήρησε, ακόμα, πως «το αεροδρόμιο της Καλαμάτας βρίσκεται σε μια πάρα πολύ καλή κατάσταση, όμως, η μεγάλη ανάπτυξη που έρχεται και η διασύνδεσή του με τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης, καθιστούν αναγκαία την αναβάθμισή του».
Γ.Σ. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/perifereia/item/36543-argyrakis-apallassei-tatoyli
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου