Άστραψε και βρόντηξε ο Χρήστος Σπίρτζης για τις επιδοτήσεις στις αερογραμμές!
Παρασκευή, 5 Φεβ 2016 |
Άστραψε και βρόντηξε ο Χρήστος Σπίρτζης για τις επιδοτήσεις στις αερογραμμές!
Τον επανέλεγχο των επιδοτήσεων στις άγονες αεροπορικές γραμμές προανήγγειλε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης...
Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Δημήτρη Σταμάτη, ο κ. Σπίρτζης κατήγγειλε τις στρεβλώσεις στο σύστημα επιδότησης, που επιβαρύνουν τα κρατικά ταμεία με 45 εκατ. ευρώ κατ' έτος. Έκανε λόγο για «ρουσφέτια σε αεροπορικές εταιρείες» και πρόσθεσε ότι θα υπάρξει εξορθολογισμός και νέο σύστημα αξιολόγησης με κριτήρια όπως το εποχιακό και η χιλιομετρική απόσταση.
«Είναι άγονη η γραμμή Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα ή Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα, που κοστίζει 1,35 εκατ. ευρώ τον χρόνο; Αυτό δεν είναι τόνωση στον τουρισμό της Κέρκυρας, αλλά ρουσφέτι» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Στη συνέχεια, ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία υπάρχουν γραμμές εσωτερικού που επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που στοιχίζει ένα ταξίδι για πόλεις της Ευρώπης και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν δραστικές περικοπές στις επιδοτήσεις, ακόμη και ακυρώσεις δρομολογίων.
Χαρακτηριστικά είπε πως ανέφερε δεν μπορεί το εισιτήριο Αθήνα - Λονδίνο να κοστίζει σήμερα από 158 έως 213 ευρώ και στην πτήση Άκτιο- Σητεία η θέση να επιδοτείται από το δημόσιο με 547 ευρώ ή η μια θέση της πτήσης Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ…
Ο υπουργός Μεταφορών αναρωτήθηκε, επίσης, εάν η πτήση Αθήνα –Ζάκυνθος είναι άγονη γραμμή και σημείωσε «γιατί το κράτος θα πρέπει να πληρώνει τις επιδοτήσεις εισιτηρίων στο σύνολο του αεροσκάφους ακόμα και αν το αεροπλάνο εκτελεί το δρομολόγιο χωρίς κανένα επιβάτη;».
Παράλληλα, ήταν καθησυχαστικός σε ό,τι αφορά πραγματικές άγονες γραμμές, όπως η Κάλυμνος και το Καστελόριζο και τόνισε: «Δεν έχουν κανέναν λόγο να ανησυχούν, σε αντίθεση με άλλες γραμμές που πρέπει να ανησυχούν και μάλιστα πάρα πολύ».
«Είναι άγονη η γραμμή Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα ή Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα, που κοστίζει 1,35 εκατ. ευρώ τον χρόνο; Αυτό δεν είναι τόνωση στον τουρισμό της Κέρκυρας, αλλά ρουσφέτι» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Στη συνέχεια, ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία υπάρχουν γραμμές εσωτερικού που επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που στοιχίζει ένα ταξίδι για πόλεις της Ευρώπης και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν δραστικές περικοπές στις επιδοτήσεις, ακόμη και ακυρώσεις δρομολογίων.
Χαρακτηριστικά είπε πως ανέφερε δεν μπορεί το εισιτήριο Αθήνα - Λονδίνο να κοστίζει σήμερα από 158 έως 213 ευρώ και στην πτήση Άκτιο- Σητεία η θέση να επιδοτείται από το δημόσιο με 547 ευρώ ή η μια θέση της πτήσης Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ…
Ο υπουργός Μεταφορών αναρωτήθηκε, επίσης, εάν η πτήση Αθήνα –Ζάκυνθος είναι άγονη γραμμή και σημείωσε «γιατί το κράτος θα πρέπει να πληρώνει τις επιδοτήσεις εισιτηρίων στο σύνολο του αεροσκάφους ακόμα και αν το αεροπλάνο εκτελεί το δρομολόγιο χωρίς κανένα επιβάτη;».
Παράλληλα, ήταν καθησυχαστικός σε ό,τι αφορά πραγματικές άγονες γραμμές, όπως η Κάλυμνος και το Καστελόριζο και τόνισε: «Δεν έχουν κανέναν λόγο να ανησυχούν, σε αντίθεση με άλλες γραμμές που πρέπει να ανησυχούν και μάλιστα πάρα πολύ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου