Μακριά από τη θάλασσα το Καλαμάτα-Ριζόμυλος για να μείνει χώρος για τουριστική ανάπτυξη
Του Παναγιώτη Αλούπη*
Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος αποτελεί βασικό έργο ανάπτυξης της Μεσσηνίας, το εφικτό της πραγματοποίησης του στην σημερινή συγκυρία πρέπει να είναι βασικό κριτήριο αξιολόγησης των διαφόρων επιλογών. Εφόσον υπάρξει η βεβαιότητα πραγματοποίησης του σε νέα χάραξη με σημαντική διαφοροποίηση κόστους τότε θα πρέπει να ληφθούν τεχνοοικονομικά κριτήρια και η παράμετρος ανάπτυξη της περιοχής…
Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος αποτελεί βασικό έργο ανάπτυξης της Μεσσηνίας, το εφικτό της πραγματοποίησης του στην σημερινή συγκυρία πρέπει να είναι βασικό κριτήριο αξιολόγησης των διαφόρων επιλογών. Εφόσον υπάρξει η βεβαιότητα πραγματοποίησης του σε νέα χάραξη με σημαντική διαφοροποίηση κόστους τότε θα πρέπει να ληφθούν τεχνοοικονομικά κριτήρια και η παράμετρος ανάπτυξη της περιοχής…
Άρα η πραγματοποίηση του, δεδομένου ότι διέρχεται σε περιοχή τουριστική υψηλής ανάπτυξης και μελλοντικής προσδοκίας, οφείλει προσμετρώντας αυτό να εξασφαλίσει τη δυναμική επέκτασης της. Επιβάλλεται να σεβασθεί το φυσικό περιβάλλον και το ανάγλυφο του εδάφους προσαρμοσμένη σε αυτό. Η διασφάλιση του συνόλου των ανωτέρω και η μείωση του κόστους εκτιμώ ότι θα επιτευχθεί δια της απομάκρυνσης της χάραξης στην μέγιστη δυνατή απόσταση από την θάλασσα.
Η υφισταμένη πρόταση-μελέτη αφορά το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος και όχι το σύνολο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος όπως θα έπρεπε. Αυτό αποτελεί εσφαλμένη τεχνικά αντιμετώπιση με πρόδηλα αποτελέσματα το απαγορευτικό κόστος (περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ για μήκος 14 χιλιομέτρων), την περιβαλλοντολογική υποβάθμιση (μεγάλου ύψους αναχώματα) και τη σημαντική μείωση της τουριστικά αναπτυσσομένης περιοχής στο σύνολο της χάραξης (στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης)
Η υφισταμένη πρόταση-μελέτη αφορά το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος και όχι το σύνολο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος όπως θα έπρεπε. Αυτό αποτελεί εσφαλμένη τεχνικά αντιμετώπιση με πρόδηλα αποτελέσματα το απαγορευτικό κόστος (περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ για μήκος 14 χιλιομέτρων), την περιβαλλοντολογική υποβάθμιση (μεγάλου ύψους αναχώματα) και τη σημαντική μείωση της τουριστικά αναπτυσσομένης περιοχής στο σύνολο της χάραξης (στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης)
*Δημοτικός σύμβουλος Καλαμάτας «Ανοιχτός Δήμος-Ενεργοί Πολίτες»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου