Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016

λεφτα υπαρχουν

Χρήματα υπάρχουν, αλλά για το Μορέα…

    20/02/2016   
Φτάσαμε αισίως στα 128,7 εκ. ευρώ επιπλέον

Το τελευταίο διάστημα όλο και πληθαίνουν αυτοί που απευθύνουν τα εξής εύλογα ερωτήματα: «Μα πού πήγε τελικά όλος αυτός ο πακτωλός χρημάτων που δανείστηκε η χώρα, με αποτέλεσμα να χρεοκοπήσει και να συρθεί στα μνημόνια που φτωχοποίησαν τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων; Πήγαν σε μισθούς και συντάξεις; Πήγαν στην Παιδεία ή μήπως στην πρόνοια και τα νοσοκομεία; Μήπως πήγαν, σε τελευταία ανάλυση, για την καλυτέρευση του επιπέδου ζωής του λαού;».
Η απάντηση είναι πολύ απλή και, δυστυχώς, τελείως διαφορετική από ό,τι – καλόπιστα ή κακόπιστα, δεν έχει σημασία – απαντούν οι παπαγάλοι της συγκυβέρνησης: Πέρα από τους… δύσμοιρους τραπεζίτες που έλαβαν εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ για να σωθούν οι τράπεζές τους, καταδικάζοντας στη λιτότητα για την αποπληρωμή τους ακόμη και τα δισέγγονά μας, τα χρήματα πηγαίνουν, μεταξύ άλλων, στους… δυσπραγούντες εθνικούς μεγαλοεργολάβους!
Αδιάψευστος μάρτυρας, η υπόθεση – και φυσικά όχι η μοναδική – με την παραχώρηση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας σε μερικούς μεγάλους ξένους και ντόπιους ιδιωτικούς ομίλους, ενώ τελικά θα στοιχίσει η κατασκευή και ανακατασκευή τους στους καθημαγμένους πολίτες της χώρας πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ και πολλαπλάσια, σε βάθος χρόνου, κάθε φορά που χρησιμοποιούν τους αυτοκινητοδρόμους για να μετακινηθούν, πληρώνοντας τα πανάκριβα χαράτσια διοδίων.
Ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα είναι ένας από τους χρυσοπληρωμένους οδικούς άξονες. Οι ολιγωρίες του Δημοσίου, αλλά και η λεόντεια σύμβαση του 2007, έβγαλαν από την τσέπη μας εκατομμύρια επιπλέον ευρώ από τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου, μέχρι να το δούμε να ολοκληρώνεται.
Θα είχε ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε κάποια στιγμή ποιος ήταν ο προϋπολογισμός του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και πόσο τελικά πρόκειται να πληρώσουν οι πολίτες.
Κι αυτό συνέβη μετά τη νέα συμφωνία της κυβέρνησης με τον παραχωρησιούχο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μέχρι το τέλος Αυγούστου 2016 θα έχουμε στη διάθεσή μας προς χρήση και τον περιμετρικό της Καλαμάτας.
Ειδικότερα, το τελευταίο διάστημα επιπλέον 57,22 εκατομμύρια ευρώ δεσμεύθηκαν από το υπουργείο Υποδομών για να αποδοθούν στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό σε 128,75 εκατομμύρια ευρώ.
Συγκεκριμένα, δεσμεύθηκαν 50 εκατομμύρια ευρώ για την κάλυψη των οικονομικών υποχρεώσεων του Δημοσίου βάσει της συμφωνίας που υπεγράφη στις 12 Δεκεμβρίου 2015, ενώ με άλλη απόφαση αλλά για τον ίδιο λόγο δεσμεύθηκαν επιπλέον 7.224.310 ευρώ.
Να θυμίσουμε πως κάποιες ημέρες πριν είχαν δεσμευθεί τα πρώτα 71.520.495,18 ευρώ από το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ. Τα ποσά αυτά, όταν αρχίσουν να αποδίδονται, θα επιταχύνουν το έργο που βρίσκεται σε τελικά στάδια κατασκευής.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες του ypodomes.com από το Υπουργείο Υποδομών, θα έχουμε "μάχη" για να καταφέρει να λειτουργήσει ο οδικός κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη, έστω και οριακά, πριν από το Πάσχα (χωρίς ωστόσο αυτό να έχει κλειδώσει, καθώς θα εξαρτηθεί και από τις καιρικές συνθήκες), ενώ η Περιμετρική Καλαμάτας θα παραδοθεί σε "δύο δόσεις", μία τον Ιούλιο μέχρι τον Κόμβο Καρέλια, ενώ συνολικά θα λειτουργήσει το Σεπτέμβριο.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως, παρά τις μεγάλες χρονικές αναμονές στην επανεκκίνηση του Αυτοκινητόδρομου Μορέα, τελικά θα είναι ο πρώτος από τους 5 αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση που θα ολοκληρωθούν συνολικά και, μάλιστα, εντός του 2016.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
 http://www.tharrosnews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου