«Βλέπει» το Καλαμάτα – Ριζόμυλος μόνο από τη θάλασσα ο Παναγιώτης Νίκας
04/05/2017
«Μαραθώνιος» δηλώσεων του δημάρχου, ο οποίος εμπλέκει και… τοπικά συμφέροντα
Από την πλευρά της κυβέρνησης η κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη προχωρά υπό… ειδικές συνθήκες. Σύμφωνα με την επιχειρηματολογία που έχει αναπτυχθεί, για το συγκεκριμένο οδικό άξονα δεν υπήρχε καμία χρηματοδοτική πρόβλεψη πριν από το 2015. Η δε σημερινή διερευνά τη χρηματοδότησή του μέσα από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή άλλους πόρους.
Άλλωστε, η μελέτη για την κατασκευή του είναι μέρος των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου της οδού Κόρινθος – Καλαμάτα, και μόλις υπάρξει μια σαφής εικόνα του κόστους και των προϋποθέσεων για την υλοποίησή του, θα διευκολυνθεί σημαντικά και η χρηματοδότησή του.
Βέβαια, η παραλιακή χάραξη που φαινόταν να προκρίνεται αρχικά ήταν, σύμφωνα με διάφορες πηγές, ένα αρκετά κοστοβόρο έργο, το οποίο έθετε υπό αίρεση την εξεύρεση πόρων για την υλοποίησή του.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος με όλους τους τόνους και τρόπους "σπρώχνει" την κατασκευή του έργου προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση, έχοντας ξεκινήσει "μαραθώνιο" δηλώσεων εδώ και μήνες.
Τελευταία του δήλωση για το έργο ήταν προχθές, όταν μίλησε για "την απόλυτη αναγκαιότητα της παραθαλάσσιας χάραξης. Η δυστοκία για την παράδοση έστω της προμελέτης για άλλη χάραξη αποδεικνύει την αδυναμία τεκμηρίωσης μιας διαφορετικής πρότασης".
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι "επιβάλλεται να σταματήσουν άμεσα οι πειραματισμοί και η οποιαδήποτε προσπάθεια επιβολής τοπικών συμφερόντων και πρέπει να ληφθεί απόφαση για τη χρηματοδότηση κατασκευής του έργου σύμφωνα με τη μελέτη της παραθαλάσσιας χάραξης, για την οποίαν έχουν αποφασίσει τα Δημοτικά Συμβούλια και το ΤΕΕ.
Ας μην ξεχνάμε ότι όλη η ανατολική και η δυτική Πυλία συμφωνούν με την εφαρμογή της υπάρχουσας μελέτης".
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Από την πλευρά της κυβέρνησης η κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη προχωρά υπό… ειδικές συνθήκες. Σύμφωνα με την επιχειρηματολογία που έχει αναπτυχθεί, για το συγκεκριμένο οδικό άξονα δεν υπήρχε καμία χρηματοδοτική πρόβλεψη πριν από το 2015. Η δε σημερινή διερευνά τη χρηματοδότησή του μέσα από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή άλλους πόρους.
Άλλωστε, η μελέτη για την κατασκευή του είναι μέρος των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου της οδού Κόρινθος – Καλαμάτα, και μόλις υπάρξει μια σαφής εικόνα του κόστους και των προϋποθέσεων για την υλοποίησή του, θα διευκολυνθεί σημαντικά και η χρηματοδότησή του.
Βέβαια, η παραλιακή χάραξη που φαινόταν να προκρίνεται αρχικά ήταν, σύμφωνα με διάφορες πηγές, ένα αρκετά κοστοβόρο έργο, το οποίο έθετε υπό αίρεση την εξεύρεση πόρων για την υλοποίησή του.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος με όλους τους τόνους και τρόπους "σπρώχνει" την κατασκευή του έργου προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση, έχοντας ξεκινήσει "μαραθώνιο" δηλώσεων εδώ και μήνες.
Τελευταία του δήλωση για το έργο ήταν προχθές, όταν μίλησε για "την απόλυτη αναγκαιότητα της παραθαλάσσιας χάραξης. Η δυστοκία για την παράδοση έστω της προμελέτης για άλλη χάραξη αποδεικνύει την αδυναμία τεκμηρίωσης μιας διαφορετικής πρότασης".
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι "επιβάλλεται να σταματήσουν άμεσα οι πειραματισμοί και η οποιαδήποτε προσπάθεια επιβολής τοπικών συμφερόντων και πρέπει να ληφθεί απόφαση για τη χρηματοδότηση κατασκευής του έργου σύμφωνα με τη μελέτη της παραθαλάσσιας χάραξης, για την οποίαν έχουν αποφασίσει τα Δημοτικά Συμβούλια και το ΤΕΕ.
Ας μην ξεχνάμε ότι όλη η ανατολική και η δυτική Πυλία συμφωνούν με την εφαρμογή της υπάρχουσας μελέτης".
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου