Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα



Με την αποχή των δυο συνδυασμών της αντιπολίτευσης ''Δύναμη Ελπίδας'' του Δ  Καφαντάρη και  ''κοινωνία σε κίνηση'' του Η Κανάκη σημαδεύτηκε η πρώτη απόπειρα συνεδρίασης του νέου δημοτικού συμβουλίου,για πλειοψηφία του οργάνου μίλησε ο Καφαντάρης εννοώντας την απέχουσα ''πλειοψηφούσα'' αντιπολίτευση !!! όταν έλεγε άλλα και έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για ακυβερνησία από τον  Κλεισθένη στις 9/5/2018

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου έθεσε υπόψη του συμβουλίου το 2ο θέμα ημερησίας διάταξης που αφορά την Ενημέρωση, συζήτηση για την «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»], στα πλαίσια της διαβούλευσης και έδωσε το λόγο στον Δήμαρχο κ. Δημήτριο Καφαντάρη ναεισηγηθεί το θέμα.Εισηγούμενος το θέμα ο κ. Καφαντάρης έθεσε υπόψη του συμβουλίου την «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] και το με αριθμό 1606/03-05 -2018 έγγραφο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας που με συντριπτική πλειοψηφία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της η ΚΕΔΕ κατά τη διάρκεια της έκτακτης συνεδρίασής της την Τετάρτη 2 Μαΐου 2018 ζητά από τη Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών την απόσυρση του νομοσχεδίου «Κλεισθένης Ι». Στη συνέχεια επακολούθησε διαλογική συζήτηση μεταξύ των μελών του δημοτικού συμβουλίου σχετικά με το Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι» και ο κ. Δήμαρχος ζήτησε από το δημοτικό συμβούλιο όπως εγκρίνουν το ψήφισμα της ΚΕΔΕ για να εμποδίσουμε με κάθε τρόπο τη διάλυση της αυτοδιοίκησης και τη καταστροφή της χώρας και ό λοι μαζί να αγωνιστούμε προκειμένου να προστατέψουμε τους δήμους μας και τους πολίτες από της συνέπειες ενός νομοσχέδιου «τερατoυργήματoς», που προσβάλει το θεσμό της αυτοδιοίκησης και οδηγεί σε ακυβερνησία τους δήμους μας.Ενωμένη η Αυτοδιοίκηση Πρώτου Βαθμού θα αγωνιστεί δυναμικά για να μην υλοποιηθούν τα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια που στόχο τους έχουν να κατασκευάσουν δήμους ομήρους του εκάστοτε Υπουργού Εσωτερικών.Στ η συνέχεια το λόγο πήραν οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Νικόλαος Καραμπάτσος του Τρύφωνα, Παναγιώτης Παντελόπουλος του Γεωργίου, Δημήτριος Σιψάς του Γεωργίου, Ηλίας Κανάκης του Αθανασίου, Παναγιώτης Μπλάνας του Γεωργίου, Γεώργιος Ζεργιώτης του Παναγιώτη, Λεω νίδας Γαϊτάνης του Νικολάου και είπαν ότι συμφωνούν με το Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι». Η δημοτική σύμβουλος κ. Σοφία Αποστολοπούλου του Παναγιώτη, κατέθεσε το δικό της ψήφισμα.Στη συνέχεια ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κάλεσε το συμβούλιο νααποφασίσει σχετικά. Το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού άκουσε τα παραπάνω και μετά από διαλογική συζήτηση και με ψήφους 11 υπέρ και 9 κατά , Λεωνίδας Γαϊτάνης του Νικολάου,Νικόλαος Καραμπάτσος του Τρύφωνα, Παναγιώτης Παντελόπουλος του Γεωργίου, Δημή τριος Σιψάς του Γεωργίου, Ηλίας Κανάκης του Αθανασίου, Παναγιώτης Μπλάνας του Γεωργίου, Γεώργιος Ζεργιώτης του Παναγιώτη, Σοφία Αποστολοπούλου του Παναγιώτη, Κων/νος Αποστολόπουλος του Ηλίακατά πλειοψηφία αποφασίζει Την έγκριση του παρακάτω ψηφίσματος που κατέθεσε ο Δήμαρχος κ. Δημήτριος Καφαντάρης που αφορά τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που έκρινε ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου.
Δεν προωθεί καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση στη λειτουργία του Κράτους και της Αυτοδιοίκησης, που είναι κοινώς αποδεκτό ότι έχει ανάγκη η χώρα και οι πολίτες. Δεν αντιμετωπίζει και δεν επιλύει κανένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο θεσμός της Αυτοδιοίκησης. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που το μόνο που αλλάζει ουσιαστικά, είναι το εκλογικό σύστημα των αυτοδιοικητικών εκλογών. Για πρώτη φορά θεσπίζονται δύο διαφορετικά εκλογικά συστήματα, για κοινότητες ανω των 500 κατοίκων και για κοινότητες κάτω των 500, όπου εισάγεται ενιαίο ψηφοδέλτιο. Την ώρα που η χώρα έχει ανάγκη από μια δημιουργική ανατροπή στο μοντέλο λειτουργίας του Κράτους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στη ρίζα τους τα προβλήματα που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία και την κρίση, η Κυβέρνηση προωθεί ένα Νόμο που καθιστά ακόμη πιο σφικτό τον εναγκαλισμό της Αυτοδιοίκησης από την Κεντρική Εξουσία. Προβλέπει τη μείωση της θητείας των αιρετών από 5, σε 4 χρόνια, σε αντίθεση με ότι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη και σε βάρος του προγραμματικού σχεδιασμού των Δήμων. Τα προβλήματα των Δήμων δεν θα επιλυθούν με την αλλαγή του εκλογικού συστήματος αλλά με αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας του Κράτους, με ενίσχυση της οικονομικής ανεξαρτησίας και διοικητικής αυτοτέλειας τους, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Δεν προωθεί την αποκέντρωση και τη πολυεπίπεδη διακυβέρνηση, με τη μεταφορά πόρων και αρμοδιοτήτων από το Κεντρικό Κράτος προς την Αυτοδιοίκηση. Δεν είναι τυχαίο ότι στο πλαίσιο του διαλόγου που διεξήχθη, δεν υπήρξε καμία συνάντηση μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων και των εκπρο σώπων της ΚΕΔΕ για να συζητηθεί το θέμα της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων. Παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και περίπου δύο χρόνια ένας διάλογος μεταξύ του Υπουργείου Εσωτερικών και των θεσμικών εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, στο νομοσχέδιο αυτό δεν συμπεριλήφθηκε καμία από τις προτάσεις που έχει καταθέσει η Κ.Ε.Δ.Ε., οι οποίες διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο τριών συνεδρίων, σε Βόλο, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα.Θα προκαλέσει ακυβερνησία στους Δήμους. Με την απλή αναλογική στην κατανομή των εδρών του δημοτικού συμβουλίου, οι δήμαρχοι που δεν θα εκλεγούν από τον πρώτο γύρο, αλλά στο δεύτερο, δεν θα έχουν πλειοψηφία 6 στο Δημοτικό Συμβούλιο με ότι αυτό συνεπάγεται για τους συμβιβασμούς και τις ισορροπίες για να ληφθεί μια απόφαση. Είναι φανερό ότι η Κυβέρνηση επ ιχειρεί να μετατρέψει τα δημοτικά συμβούλια σε διακοσμητικά όργανα των Δήμων, προτιμά «ανίσχυρους» δημάρχους, παραλυτικές ισορροπίες στους Δήμους και ενίσχυση του ρόλου των ακραίων και θνησιγενών πολιτικών σχημάτων, που θα καταστούν πέραν πάσης δημοκρατικής λογικής σε ρυθμιστές που θα εκβιάζουν το σχηματισμό πλειοψηφιών. Επιχειρεί να επαναφέρει από το «παράθυρο» τις Κοινότητες, με το εκλογικό σύστημα, την κατανομή αρμοδιοτήτων, την κατάρτιση του προϋπολογισμού και την κατανομή της ΣΑΤΑ, γεγονός που αποτελεί ουσιαστικά μια αντιμεταρρύθμιση στον «Καλλικράτη». Με τον τρόπο αυτό τα Δημοτικά έργα δεν θα μπορούν να υλοποιηθούν. Ο κατακερματισμός της χρηματοδότησης των δημοτικών έργων στις Τοπικές Κοινότητες καθιστά αδύνατη την υλοποίηση τους, λόγω έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού και αδυναμίας έγκυρου συντονισμού. Καταργείται η αυτοδίκαιη θέση σε αργία των αιρετών σε περίπτωση αμετάκλητης παραπομπής για κακούργημα, μόνον εάν έχουν επιβληθεί περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση,και πλέον θα αρκεί μόνον η αμετάκλητη παραπομπή για κακούργημα. Τίθενται σε κίνδυνο οι κοινωνικές υπηρεσίες που σήμερα προσφέρουν οι Δήμοι σε όλη τη χώρα. Η χρηματοδότησή τους θα εξαρτάται από μικροκομματικούς στόχους. Δεν αναφέρεται το μέλλον των κοινωνικών υπηρεσιών όταν λήξει η χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους και στην κατανομή των Εθνικών πόρων εισάγονται (μη μετρήσιμα υποκειμενικά) κριτήρια.Αυξάνεται το φορολογικό βάρος των δημοτών. Η ένταξη της χρηματοδότησης της Υπηρεσίας Πρασίνου στα ανταποδοτικά αποτελεί ουσιαστικά ένα νέο φόρο και καλεί τους δημότες να χρηματοδοτήσουν το κόστος λειτουργίας της υπηρεσίας. Δεν αποτελεί μεταρρύθμιση, δεδομένου ότι δεν προτείνεται Επιχειρησιακό Πρόγραμμα εφαρμογής του Κλεισθένη και δεν υποστηρίζεται από χρηματοδοτικούς πόρους, κίνητρα και επιχορηγήσεις. Παραπέμπει αόριστα στο μέλλον και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, τις αναγκαίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο Κράτος 7 και την Αυτοδιοίκηση, συνδέοντάς τις με το εγχείρημα της Συνταγματικής Αναθεώρησης αλλά και την δημοσιονομική ανάκαμψη της χώρας. Δημιουργεί τον μηχανισμό του δημοτικού διαμεσολαβητή στο επίπεδο του Νομού, με πολλές αρμοδιότητες ελεγκτικού χαρακτήρα, που καταστρατηγούν το άρθρο 102 του Συντάγματος.Προτείνει μία κενή περιεχομένου κατηγοριοποίηση Δήμων. Με την προτεινόμενη κατηγοριοποίηση , ενώ αναγνωρίζει νομικά το ζήτημα ότι οι δήμοι έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, δεν διατυπώνει ρυθμίσεις που διασφαλίζουν την ισότιμη παροχή υπηρεσιών στους πολίτες σε όποιον Δήμο και αν κατοικούν. Η χρήση των τοπικών δημοψηφισμάτων με τον τρόπο που σχεδιάζεται ενέχει σοβαρούς κινδύνους να καταστούν εργαλεία εξυπηρέτησης ξένων προς την Πατρίδα μας συμφερόντων, αλλά και προώθησης λαϊκίστικων και τοπικιστικών αιτημάτων και πολιτικών. Ο εκλογικός νόμος με εντελώς αντιδημοκρατική λογική, μειώνει τον αριθμό των υποψηφίων που μπορούν να συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια, γεγονός που υπηρετεί τη λογική της πολυδιάσπασης της ψήφου.Κατασκευάζει Δήμους ομήρους του εκάστοτε Υπουργού. Ο εκάστοτε Υπουργός θα ορίζει τον Επόπτη Νομιμότητας. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις προωθείται η περαιτέρω ομηρία των Δήμων μέσω:α) πρόσθετων ελεγκτικών μηχανισμών β) περιορισμού της διοικητικής αυτοτέλειας των Δήμων γ) της οικονομικής κηδεμονίας των Δήμων από τον Υπουργό Εσωτερικών.Η Διοικητική Εποπτεία των ΟΤΑ δεν περιορίζεται σε απλό έλεγχο νομιμότητας των πράξεων και στον πειθαρχικό έλεγχο, όπως το Σύνταγμα ορίζει, αλλά επεκτείνεται με την καθιέρωση έκδοσης εγκυκλίων οδηγιών και γενικών κατευθύνσεων, τόσο από το Υπουργείο Εσωτερικών, όσο και από την Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ. Με τον τρόπο αυτό επηρεάζεται αποφασιστικά η ελευθερία δράσης και λειτουργίας των ΟΤΑ, στραγγαλίζεται ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος πλέον μετατρέπεται σε μια αποκεντρωμένη διοικητική υπηρεσία του Κράτους. Με βάση τα παραπάνω, το Δημ οτικό συμβούλιο Απορρίπτει στο σύνολό του το συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου και το επιστρέφει στον Υπουργό ως απαράδεκτο, γιατί δεν προωθεί καμία αλλαγή στο μοντέλο λειτουργίας του Κράτους, δεν λαμβάνει υπόψη τις θέσεις που έχει εκφράσει και καταθέσει επίσημα η Κ.Ε.Δ.Ε., αλλά και δεν ανταποκρίνεται στις μεγάλες ανάγκες που έχει σήμερα ο θεσμός της Αυτοδιοίκησης, για να επιτελέσει το έργο του, προς όφελος των τοπικών μας κοινωνιών.2. Ζητά την απόσυρση του νομοσχεδίου. 3. Ζητά την άμεση έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου με την Κυβέρνηση, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τουλάχιστον δύο μηνών, προκειμένου να υπάρξει ένα σχέδιο νόμου που θα προωθεί πραγματικά τη μεταρρύθμιση.4. Καταγγ έλλει ότι το συγκεκριμένο Ν/Σ οδηγεί τους Δήμους σε ακυβερνησία, χάος και παράλυση. Ενώ ενισχύει τη διαφθορά και την συναλλαγή στην καθημερινή λειτουργία των Δήμων.5. Ζητά από τον Υπουργό να δεσμευθεί πως δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή του εκλογικού συστήματος των αυτοδιοικητικών εκλογών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Αυτοδιοίκησης. Σε κάθε περίπτωση, η όποια αλλαγή του εκλογικού συστήματος να ισχύει από τις μεθεπόμενες εκλογές.6. Ζητά τη σύσταση Επιτροπής στην οποία θα συζητηθούν όλα τα ζητήματα που χρήζουν επίλυσης μέσω της επόμενης Συνταγματικής Αναθεώρησης. 
Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό 88/201 8.  

 όλη η αλήθεια σε λίγες γραμμές 


ενώ σας είχα προσωπικά ενημερώσει ότι θα απουσιάζω από 25/9 έως 2/10 για να μπορώ τόσο εγώ όσο και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι μέλη του συνδυασμού μας «Δύναμη Ελπίδας να συμμετέχουμε .!!!!


 Τελικά η δημοκρατία έχει διεξοδα? η μόνο αδιέξοδα? "Χρειάζεται να καταλάβουν ότι οι εκλογές έχουν τελειώσει και εδώ και ένα μήνα έχουν την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου'' .Ενώ εσείς κύριε Καφαντάρη έπειτα από ένα μήνα δεν έχετε καμιά ευθύνη και καμιά υποχρέωση ? για αυτό απείχατε με την δημοτική σας ομάδα στην πρώτη συνεδρίαση του νέου δημοτικού συμβουλίου ? νέα ήθη!
Την δική του ερμηνεία έδωσε πριν λίγο ο Ηλίας Α. ΚανάκηςΝα μην σας αφήσω άλλο σε αγωνία υπάρχει το νόμιμο και το ηθικό ,το ηθικό δεν είναι ν διορίζονται οι συγγενής του δημάρχου στο δήμο ,σήμερα λοιπόν υπήρχαν θέματα για συγκρότηση επιτροπών το ηθικό είναι να συμμετέχουν όλες οι αντιπολίτευσης,αλλά γιατί δεν ρωτάτε τον δήμαρχο να σας απάντηση που ήτανε ενήμερος πριν την πρόσκληση γιατί έβαλε δημοτικό συμβούλιο .απο την ενημερώσει που έχω ο δημαρχος φώναξε ότι δημοκρατία δεν φιμώνεται του απαντώ λοιπόν ας ανατρέξει και αυτός και ξάδερφος του στο 1967-1974 η λέξει δημοκρατία δεν είναι Αλ καρτ !!!!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου