Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

επ-αναλειτουργία πεδίου βολής νήσου Σχίζα, δεν ήξερες δεν ρώταγες

 επ-αναλειτουργία πεδίου βολής νήσου Σχίζα 





 


 


Λειτουργία πεδίου βολής Σχίζας

Φ.900α/8106/11252/11 Οκτ. 2010

Σε απάντηση της Ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Λαφαζάνης Παναγιώτης προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας σχετικά με τη λειτουργία του πεδίου βολής (ΠΒ) Σχίζας σας γνωρίζω τα ακόλουθα σύμφωνα με τα στοιχεία που τέθηκαν υπ’ όψιν μου:

Η εκπαίδευση των Ιπταμένων της Π.Α. στις βολές Αέρος-Εδάφους (Α-Ε) αποτελεί σημαντική παράμετρο για την επιχειρησιακή ικανότητα και αποτελεσματικότητα της Π.Α., παράμετρος η οποία σχετίζεται άμεσα με την Εθνική Άμυνα και ασφάλεια της χώρας μας. Η ανωτέρω εκπαίδευση εκτελείται στα ΠΒ τα οποία μετά από συνεχείς περιορισμούς και απαγορεύσεις ως προς τον τρόπο λειτουργίας τους, καλύπτουν οριακά πλέον τις απαιτήσεις της Π.Α.

Το ΠΒ Σχίζας συνδυάζει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία απαιτούνται για μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική εκπαίδευση Ιπταμένων στις βολές Α-Ε (ύπαρξη επίγειου/πλωτού στόχου, ύπαρξη συγκριτικών σημείων εδάφους για την εκπαίδευση των άπειρων Ιπταμένων, περιοχή απομακρυσμένη από κατοικημένους χώρους για αποφυγή οχλήσεων, αποφυγή υπέρπτησης κατοικημένων χώρων από Α/Φ που φέρουν εξωτερικά φορτία κατά τη διαδρομή μετάβασής τους στο ΠΒ).

Τα πλεονεκτήματα στην εκπαίδευση των Ιπταμένων της Π.Α. και οι επιπτώσεις στην ποιότητά της από τη διακοπή λειτουργίας του έγιναν αμέσως αντιληπτά από το ΥΠΕΘΑ το οποίο, μετά την αρχική απόφασή του για την οριστική παύση της λειτουργίας του, προχώρησε στην επαναλειτουργία του με τους εξής περιορισμούς: απαγόρευση χρήσης του ΠΒ κατά τους θερινούς μήνες για να μην επηρεασθεί η τουριστική ανάπτυξη και δραστηριότητα της περιοχής, απαγόρευση εκτέλεσης βολών Α-Ε με πραγματικά πυρομαχικά, προσέγγιση αεροσκαφών μόνο από τα νότια για αποφυγή υπέρπτησης κατοικημένων περιοχών και ελαχιστοποίηση της όχλησής τους, χρησιμοποίηση μόνο του νοτίου τμήματος της νήσου για τους ίδιους λόγους αλλά και για διευκόλυνση της αλιευτικής δραστηριότητας και καθαρισμός του ΠΒ από τα πυρομαχικά σε τακτά χρονικά διαστήματα. Σημειώνεται ότι η ελάχιστη απόσταση από κατοικημένη περιοχή είναι 6 ναυτικά μίλια.

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η μη λειτουργία του ΠΒ Σχίζας πέραν των προβλημάτων που επιφέρει στην εκπαίδευση των Ιπταμένων και ειδικότερα αυτών της 120 ΠΕΑ (Αεροπορική Βάση Καλαμάτας), επιβαρύνει και τις λειτουργικές δαπάνες της Π.Α.. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω επιβάρυνση η οποία οφείλεται στον επιπλέον χρόνο πτήσης των αεροσκαφών για τη μετάβασή τους σε έτερα ΠΒ εκτιμάται στο ύψος του ενός εκατομμυρίου ευρώ ετησίως.

Ερώτηση 3063/20-9-10 της Βουλής των Ελλήνων

Στις εφημερίδες της Μεσσηνίας (Δευτέρα 20/09/2010) δημοσιεύεται η είδηση -την οποία επιβεβαιοονει ο Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας- ότι το πεδίο βολής της Σχίζας στη Μεσσηνία ενεργοποιείται και πάλι.

Είναι γνωστό ότι από το 2004 είχε κλείσει το πεδίο βολής της νήσου Σχίζας στη Μεσσηνία, μετά φυσικά από πολύχρονους αγώνες των κατοίκίον της περιοχής και των φορέων του Ν. Μεσσηνίας. Παράλληλα ολοκληρώθηκε και η μελέτη "Νatura 2000" χαρακτηρίζοντας την Σχίζα σημαντική περιοχή προστασίας της φύσης. Η μελέτη που έχει γίνει πια σχέδιο νόμου είναι στη διαδικασία για να γίνει νόμος του κράτους και να οριστεί ο φορέας διαχείρισης.

Η ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς, του δάσους κουμαριάς, των σπηλαίων Σικύας και Μαύρης Τρύπας, τα μονοπάτια και οι άλλες δράσεις που προβλέπονται από το "Ναΐυτα", δημιουργούν προϋποθέσεις μαζί, με τα νησιά της Αγίας Μαρίνας και της Σαπιέντζα στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού στην περιοχής αυτή της Μεσσηνίας.

Δυστυχώς, όμως, πριν από λίγες μέρες, ενεργοποιήθηκε πάλι το πεδίο βολής Σχίζας. Η επαναλειτουργία του πεδίου βολής της Σχίζας θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην αναπτυσσόμενη τουριστικά αυτή περιοχή της Μεσσηνίας. Η εξέλιξη αυτή δοκιμάζει και την κοινή λογική και την περιβαλλοντική ευαισθησία των αρμοδίων.

Τα Δημοτικά Συμβούλια Κορώνης, Μεθώνης και Πύλου με ομόφωνες αποφάσεις τους είναι ριζικά αντίθετα με την επαναλειτουργία του πεδίου βολής της Σχίζας, όπως βέβαια και όλοι οι φορείς της Μεσσηνίας. Επιπλέον ζητούν την παραχώρηση στο Δήμο Μεθώνης του τμήματος του νησιού που είναι δεσμευμένο από το Υπουργείο Αμυνας και την Πολεμική Αεροπορία.

Παράλληλα, την Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010 σε μια μεγάλη συγκέντρωση στην Φοινικούντα, που οργάνωσε η Συντονιστιχή Επιτροπή Αγώνα, όλοι οι φορείς της περιοχής, όλα τα Δημοτικά Συμβούλια Κορώνης, Μεθώνης, Πύλου και Νέστορος, σύσσωμο το Νομαρχιακό Συμβούλιο Μεσσηνίας, όλοι οι υποψήφιοι περιφερειάρχες της Πελοποννήσου και οι υποψήφιοι δήμαρχοι του νέου Δήμου Πύλου - Νέστορος τάχθηκαν ενάντια στην επαναλειτουργία του πεδίου βολής της Σχίζας και απαιτούν να γίνει άμεσα νόμος του κράτους το σχέδιο νόμου που έχει συνταχθεί για την ένταξη της Σχίζας σε περιοχή προστασίας της φύσης του δικτύου «Νatura 2000».

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι Υπουργοί:

1.Θα ανακαλέσουν άμεσα την απόφαση τους με την οποία ενεργοποιείται και πάλι το πεδίο βολής της Σχίζας;

2.Πότε προβλέπεται το σχέδιο νόμου, για τον χαρακτηρισμό της περιοχής της Σχίζας ως προστατευόμενης περιοχής, - που εκκρεμεί στα συρτάρια 3 χρόνια τώρα- να γίνει νόμος του κράτους και να οριστεί ο φορέας διαχείρισης;

3.Θα παραχωρήσει το Υπουργείο Άμυνας το τμήμα που είναι στη δικαιοδοσία του στο νέο Δήμο της περιοχής;

Ο Ερωτών βουλευτής

Παναγιώτης Λαφαζάνης

οι φωτογραφιες ειναι απο 27 Σεπτεμβρίου 2010 εξω απο την 120 ΠΕΑ 
 



Δεν ήξερες δεν ρώταγες 

Στο Ισραήλ το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων στην Καλαμάτα

21/12/2020,

Η ισραηλινή Elbit θα αναλάβει την προκεχωρημένη πτητική εκπαίδευση των νέων Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας - Η συμφωνία για το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων στην Καλαμάτα θα έχει διάρκεια 22 ετών - 62,5 εκατ. ευρώ ετησίως θα καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο

Η ισραηλινή εταιρεία Elbit υπερίσχυσε της καναδικής CAE στην «αερομαχία» για την ανάληψη του έργου δημιουργίας Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας.

Το βασικό πρόβλημα το οποίο επέβαλε την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα της εκπαίδευσης των Ικάρων είναι ότι τα σημερινά αεροσκάφη με τα οποία ξεκινά και ολοκληρώνεται η εκπαίδευση των ιπτάμενων αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας -προτού μετακινηθούν σε πολεμικές μοίρες και εκπαιδευτούν σε αεροσκάφη τύπου F-16 και Mirage- έχουν περιορισμένη διαθεσιμότητα είτε θεωρούνται πεπαλαιωμένα. Ετσι, πολλά από τα T-6A Texan II, τα υφιστάμενα αμερικανικής προέλευσης μονοκινητήρια turbo prop αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας για το στάδιο της αρχικής εκπαίδευσης, είναι καθηλωμένα λόγω έλλειψης υποστήριξης και ανταλλακτικών.

Από την άλλη, τα επίσης αμερικανικής κατασκευής δικινητήρια εκπαιδευτικά αεροσκάφη Τ-2Ε Buckeye, με τα οποία ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι Ικαροι και οι νέοι ανθυποσμηναγοί, είναι σε υπηρεσία πάνω από 40 χρόνια. Από τον στόλο των 40 αεροσκαφών προκεχωρημένης εκπαίδευσης Τ-2Ε εκτιμάται ότι είναι λιγότερα από 10 αυτά που χρησιμοποιούνται για την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των νέων πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Επιπλέον, η υποστήριξη των Τ-2Ε Buckeye πρόκειται να τερματιστεί οριστικά το 2023. Η κατάσταση των εκπαιδευτικών αεροσκαφών, κυρίως λόγω της πολυετούς οικονομικής κρίσης και της συρρίκνωσης των διαθέσιμων κονδυλίων για την αγορά ανταλλακτικών και την υποστήριξή τους, καθυστερεί τον «εθισμό» των χειριστών σε συνθήκες πτήσης, αφού οι διαθέσιμες ώρες είναι λιγότερες, με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται η απόδοση των πιλότων στις πολεμικές μοίρες. Εκτιμάται ότι σήμερα περίπου 50 ιπτάμενοι αξιωματικοί που θα μπορούσαν να έχουν ολοκληρώσει την πτητική τους εκπαίδευση δεν έχουν ενσωματωθεί στην ομάδα των «top gun» πιλότων λόγω των καθηλωμένων εκπαιδευτικών αεροσκαφών.

Η προσφορά της ισραηλινής Elbit

Η πρόταση της ισραηλινής πλευράς αξιολογήθηκε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και την ελληνική κυβέρνηση συνολικά ως πιο συμφέρουσα σε σύγκριση με εκείνη της καναδικής εταιρείας CAE, τόσο σε ό,τι αφορά την οικονομική προσφορά, όσο και σε σχέση με τις ώρες πτήσης, καθώς και αναφορικά με τις ώρες πτήσης στους εξομοιωτές πτήσης. Το κόστος της ισραηλινής πρότασης ανέρχεται σε €1,375 δισ. για διάστημα 22 ετών, δηλαδή έχει ένα μέσο ετήσιο κόστος €62,5 εκατ. για τον κρατικό προϋπολογισμό. Η καναδική προσφορά ανερχόταν σε €1,254 δισ. για διάστημα 20 ετών, δηλαδή είχε ένα μέσο ετήσιο κόστος €62,7 εκατ.

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία της Διακρατικής Συμφωνίας με την κυβέρνηση του Ισραήλ με τη μέθοδο της Χρηματοδοτικής Μίσθωσης.

Οι Ισραηλινοί υποσχέθηκαν ότι αναλαμβάνονουν τη συντήρηση των μονοκινητήριων Τ-6 Texan, παραλλήλως με τη διάθεση νέων εκπαιδευτικών αεροσκαφών, συμβάλλοντας στη βελτίωση της αεροπορικής εκπαίδευσης των Ικάρων και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις να γίνει η Καλαμάτα διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης. Ισχυρό επιχείρημα των Ισραηλινών είναι οι καλές σχέσεις συνεργασίας με την Ελλάδα, η συνεκπαίδευση πιλότων της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σε κοινές ασκήσεις με την Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ και η συναντίληψη για τον αποσταθεροποιητικό ρόλο της Τουρκίας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιχειρηματολογούν ότι η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα θα μετατραπεί σε κέντρο Εκπαίδευσης των πιλότων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και πιλότων της ευρύτερης περιοχής που επιδιώκει να προσελκύσει. Το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης θα δίνει τη δυνατότητα σε αεροπορίες από άλλες χώρες της ευρύτερης περιοχής να εκπαιδεύονται στην Ελλάδα. Η επιλογή του Ισραήλ εκτιμάται ότι θα επιτρέψει την προσέλκυση εκπαιδευόμενων και από χώρες εκτός του ΝΑΤΟ, γεγονός που θα επιτρέψει σε βάθος χρόνου την απόσβεση μέρους του κόστους και την αναβάθμιση της εικόνας της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.

Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης για την επιλογή της Elbit

Η απόφαση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας γνωστοποιήθηκε στα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής εξοπλιστικών προγραμμάτων και στη συνέχεια αναμένεται να εγκριθεί και από το ΚΥΣΕΑ.

Συνεργάτες του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου επιχειρηματολογούν ότι η επιλογή της ισραηλινής εταιρείας Elbit «θα επιλύσει άμεσα και για 22 χρόνια τα προβλήματα ποιοτικής και ποσοτικής επάρκειας των υπαρχόντων εκπαιδευτικών μέσων. Το υποπρόγραμμα βάζει τέλος στο διαβλεπόμενο αδιέξοδο και στο ενδεχόμενο αποστολής πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας στο εξωτερικό για την εκπαίδευσή τους σε τζετ, δεδομένου του παρωχημένου χαρακτήρα των αξιόπιστων μεν, προβληματικών , όμως, πλέον T-2 Buckeye που βρίσκονται στο οπλοστάσιο της Π.Α. από το 1976 και η υποστήριξη των οποίων παύει οριστικά το 2023.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πτητικής εκπαίδευσης μέσω χρονομίσθωσης αεροσκαφών προς αντικατάσταση των Τ-2, το οποίο θα συνοδεύεται από τα αναγκαία μέσα και την απαιτούμενη υποστήριξη τόσο για τα νέα αεροσκάφη όσο και για τα Τ-6 για 22 χρόνια».

ο Ισραήλ ανακοίνωσε τη συμφωνία με την Ελλάδα για την ανάληψη της εκπαίδευσης των Ικάρων

05/01/2021

Συμφωνία 1,68 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 20 χρόνια - Περιλαμβάνει προμήθεια δέκα αεροσκαφών M-346 (Lavi), συντήρηση Τ-6 (Efroni) και  παροχή προσομοιωτών, εκπαίδευσης και υλικοτεχνικής υποστήριξης

Στη δημιουργία Σχολής Πολεμικής Αεροπορίας συμφώνησαν Ελλάδα και Ισραήλ. Η συμφωνία που θα υπογραφεί από τις δυο χώρες είναι αξίας 1,68 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 20 χρόνια.

Η συμφωνία περιλαμβάνει την προμήθεια δέκα αεροσκαφών M-346 (Lavi), τη συντήρηση αεροσκαφών Τ-6 (Efroni) καθώς και την παροχή προσομοιωτών, εκπαίδευσης και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Αυτή συμφωνία αποτελεί μια επιπλέον έκφραση των εξαιρετικών σχέσεων των δύο χωρών, της στενής συνεργασίας και της φιλίας τους.

Ο υπουργός Άμυνας του Ισραήλ, κ. Benny Gantz, δήλωσε: «Αυτή η συμφωνία αντικατοπτρίζει τις άριστες σχέσεις που αναπτύσσουμε με την Ελλάδα. Πρόκειται για μια μακρόπνοη συνεργασία, η οποία θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα τόσο του Ισραήλ όσο και της Ελλάδας. Θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στις δύο χώρες και θα προωθήσει την σταθερότητα στη Μεσόγειο. Ευχαριστώ τον Έλληνα Υπουργό Εθνικής Άμυνας και φίλο μου, Νίκο Παναγιωτόπουλο, για τη συνεργασία στην προώθηση αυτού του έργου και την έγκριση του από την ελληνική κυβέρνηση». 

Πρόκειται για την μεγαλύτερη συμφωνία για αμυντική προμήθεια μεταξύ Ισραήλ και Ελλάδας μέχρι σήμερα, η οποία εγκρίθηκε από την ελληνική κυβέρνηση έπειτα από διεθνή διαγωνισμό. Η έγκριση της Αθήνας δίνει την δυνατότητα στις δύο πλευρές να προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις που θα οδηγήσουν στην υπογραφή συμφωνίας.

Στο άμεσο μέλλον, η SIBAT, η Διεύθυνση για την Διεθνή Αμυντική Συνεργασία στο Υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ, και η Elbit Systems θα υπογράψουν τη συμφωνία για τη δημιουργία ελληνικής σχολής πολεμικής αεροπορίας (εκπαιδευτικό κέντρο), με πρότυπο τη σχολή της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ (IAF).

Η ελληνική σχολή θα είναι εξοπλισμένη με 10 αεροσκάφη εκπαίδευσης M-346 που παράγονται από την ιταλική εταιρεία Leonardo. Τα αεροσκάφη αυτά, γνωστά και ως «Lavi», χρησιμοποιούνται επίσης στην ισραηλινή σχολή πολεμικής αεροπορίας και θεωρούνται πολύ επιτυχημένα.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας η Elbit System θα παρέχει την τεχνογνωσία και υλικά για την αναβάθμιση και λειτουργία των αεροσκαφών T-6 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Η Elbit θα παρέχει επίσης εκπαίδευση, προσομοιωτές και υλικοτεχνική υποστήριξη. Στο μέλλον οι δύο πλευρές θα εξετάσουν και άλλους τομείς συνεργασίας μεταξύ των ισραηλινών και ελληνικών σχολών πολεμικής αεροπορίας.






























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου